|
|
(Nie pokazano 41 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) |
Linia 1: |
Linia 1: |
| Spis treści | | '''Spis treści''' |
|
| |
|
| Wstęp ................................................................................................................................ v
| | =[[Instrukcja HM dla sklepu - wstęp]]= |
| | =[[Zalecenia eksploatacji systemu HiperMarket]]= |
| | =[[Bezpieczeństwo systemu]]= |
| | =[[Założenia systemu]]= |
| | =[[Rozpoczęcie sprzedaży]]= |
| | =[[Ogólne zasady działania]]= |
|
| |
|
| 1. Przeznaczenie systemu HiperMarket ................................................................... v
| | =Katalogi= |
| | ==[[Katalogi asortymentu]]== |
| | ==[[Podział]]== |
| | ==[[Przeceny]]== |
| | ==[[Katalog kontrahentów]]== |
| | ==[[Użytkownicy]]== |
| | ==[[Hasła tymczasowe]]== |
| | ==[[Kasjerzy]]== |
| | ==[[Profile kasjerów]]== |
| | ==[[Utargi kasjerskie]]== |
| | ==[[Zamówienia i grafik zamówień]]== |
| | ==[[Wagi]]== |
| | ==[[Wystawianie dokumentów z katalogu towarowego]]== |
|
| |
|
| 1. Zalecenia ekspoloatacji systemu HiperMarket ............................................................ 1
| | =[[Dokumenty]]= |
| | ==[[Przyjęcie dostawy]]== |
| | ==[[WZ]]== |
| | ==[[PW - dokumenty przychodów wewnętrznych]]== |
| | ==[[RW - dokumenty rozchodów wewnętrznych]]== |
| | ==[[Czasopisma i komisy, towary przyjmowane nieodpłatnie]]== |
| | ==[[Przeklasyfikowanie]]== |
| | ==[[Przepakowanie]]== |
| | ==[[Zmiany Cen i Vat]]== |
| | ==[[Korekty sald]]== |
| | =[[Sprzedaż]]= |
| | =[[Raporty systemowe]]= |
| | =[[Odchyłki - Korekta kart ujemnych lub KWW Korekta Kosztu Własnego]]= |
| | =[[Inwentaryzacja różnicowa z natury]]= |
|
| |
|
| 2. Bezpieczeństwo systemu ............................................................................................. 2
| | =[[Analizy]]= |
| | =[[Faktury]]= |
|
| |
|
| 3. Założenia systemu ....................................................................................................... 3
| | =[[Narzędzia]]= |
| | ==[[NET-WORKGROUP - Poczta firmowa]]== |
| | ==[[Remanenty]]== |
| | ==[[Internet]]== |
|
| |
|
| 4. Rozpoczęcie sprzedaży ................................................................................................ 4
| | =[[Moduł kasy KP/KW]]= |
| | |
| 5. Ogólne zasady działania .............................................................................................. 5
| |
| | |
| 1. Podstawowe klawisze używane w całym systemie ............................................... 5
| |
| | |
| 2. Rozpoczęcie pracy z systemem ............................................................................ 5
| |
| | |
| 3. Poruszanie się po menu ....................................................................................... 5
| |
| | |
| 4. Wyjście z programu .............................................................................................. 6
| |
| | |
| 6. Menu katalogi .............................................................................................................. 7
| |
| | |
| 1. Katalogi asortymentu ........................................................................................... 7
| |
| | |
| 1.1. Towarowy ................................................................................................... 7
| |
| | |
| 1.2. Handlowy ................................................................................................... 7
| |
| | |
| 1.3. Sklepowy .................................................................................................... 8
| |
| | |
| 1.4. Typy towarów ............................................................................................ 8
| |
| | |
| 1.5. Zmiany ceny ............................................................................................... 8
| |
| | |
| 1.6. Wybór wyświetlanych kolumn (filtr) ........................................................ 12
| |
| | |
| 1.7. Zawężanie listy Asortymentu ................................................................... 15
| |
| | |
| 1.8. Raporty specjalne .................................................................................... 19
| |
| | |
| 1.9. Historia towaru i stany magazynowe (fifo) .............................................. 21
| |
| | |
| 1.10. Sortowanie, szukanie i wydruki analiz .................................................. 22
| |
| | |
| 1.11. Analizy .................................................................................................... 25
| |
| | |
| 1.12. Inne opcje w katalogu towarowym ........................................................ 26
| |
| | |
| 2. Podział ................................................................................................................ 27
| |
| | |
| 3. Przeceny ............................................................................................................. 27
| |
| | |
| 4. Katalog kontrahentów ........................................................................................ 30
| |
| | |
| 5. Użytkownicy ....................................................................................................... 31
| |
| | |
| 5.1. Hasła tymczasowe ................................................................................... 32
| |
| | |
| 6. Kasjerzy .............................................................................................................. 34
| |
| | |
| 6.1. Profile kasjerów ....................................................................................... 37
| |
| | |
| 6.2. Utargi kasjerskie ..................................................................................... 41
| |
| | |
| 7. Zamówienia ........................................................................................................ 44
| |
| | |
| 7.1. Zamówienia od odbiorców - RAPORTY .................................................... 49
| |
| | |
| 8. Wagi .................................................................................................................... 49
| |
| | |
| 7. Dokumenty ................................................................................................................. 52
| |
| | |
| 1. PZ ....................................................................................................................... 55
| |
| | |
| 1.1. Dokument PZ ........................................................................................... 55
| |
| | |
| 1.2. Tworzenie dokumentu ............................................................................. 56
| |
| | |
| 1.3. Dodawanie towarów do dokumentu ........................................................ 56
| |
| | |
| 1.4. Oznakowanie pozycji w dokumentach ..................................................... 59
| |
| | |
| 1.5. Widełki marży lub ceny ........................................................................... 60
| |
| | |
| 1.6. Zamykanie dokumentu ............................................................................ 60
| |
| | |
| 1.7. dodatkowe operacje dostępne podczas edycji dokumentu ...................... 61
| |
| | |
| 1.8. Funkcjonalność dostępna automatycznie w dokumentach ...................... 61
| |
| | |
| 1.9. Zwrot od klienta ...................................................................................... 61
| |
| | |
| 2. WZ ...................................................................................................................... 62
| |
| | |
| 2.1. Zwrot od dostawcy (ZWD) ....................................................................... 62
| |
| | |
| 2.2. Wydanie na zewnątrz (WZ) ..................................................................... 62
| |
| | |
| 2.3. Faktura do WZ (bez paragonu) ............................................................... 62
| |
| | |
| 3. PW - dokumenty przychodów wewnętrznych ..................................................... 63
| |
| | |
| 4. RW - dokumenty rozchodów wewnętrznych ...................................................... 64
| |
| | |
| 5. Czasopisma i komisy, towary przyjmowane nieodpłatnie ................................... 64
| |
| | |
| 6. Przeklasyfikowanie ............................................................................................. 67
| |
| | |
| iii
| |
| | |
| HiperMarket
| |
| | |
| 7. Przepakowanie .................................................................................................... 67
| |
| | |
| 8. Zmiany cen i VAT ............................................................................................... 67
| |
| | |
| 9. Korekty sald ....................................................................................................... 68
| |
| | |
| 10. Sprzedaż ........................................................................................................... 68
| |
| | |
| 11. Raporty systemowe .......................................................................................... 68
| |
| | |
| 12. Odchyłki - Korekta kart ujemnych lub KKW - Korekta Kosztu Własnego ......... 68
| |
| | |
| 13. Inwentaryzacja różnicowa z natury .................................................................. 69
| |
| | |
| 8. Analizy ........................................................................................................................ 71
| |
| | |
| 1. Sprzedaż kwadransowa ...................................................................................... 71
| |
| | |
| 2. Rozkład klientów ................................................................................................ 71
| |
| | |
| 3. Salda ................................................................................................................... 72
| |
| | |
| 4. Dzienny raport obrotu ........................................................................................ 73
| |
| | |
| 5. Raport Obrotu za okres ..................................................................................... 73
| |
| | |
| 6. Raporty fiskalne ................................................................................................. 73
| |
| | |
| 7. Raport obrotu PMB ............................................................................................ 73
| |
| | |
| 8. Raport wg klasyfikacji ........................................................................................ 73
| |
| | |
| 9. Raporty rozszerzone ........................................................................................... 73
| |
| | |
| 9.1. Podstawowe pojęcia i wzory wykorzystywane w module analitycznym
| |
| | |
| .................................................................................................................. 73
| |
| | |
| 9.2. Klawisze dostępne w raporcie ................................................................. 75
| |
| | |
| 9.3. Opis dostępnych raportów ....................................................................... 76
| |
| | |
| 10. Analizer ............................................................................................................. 84
| |
| | |
| 9. Faktury ....................................................................................................................... 90
| |
| | |
| 1. Faktury do paragonu .......................................................................................... 90
| |
| | |
| 2. Faktura usługowa ............................................................................................... 91
| |
| | |
| 3. Faktura RR (dla rolnika ryczałtowego) .............................................................. 92
| |
| | |
| 4. Katalog nabywców ............................................................................................. 92
| |
| | |
| 10. Menu narzędziowe ................................................................................................... 94
| |
| | |
| 1. Narzędzia ............................................................................................................ 94
| |
| | |
| 2. NET-WORKGROUP - Poczta firmowa ................................................................. 95
| |
| | |
| 2.1. Zasada dzałania modułu .......................................................................... 95
| |
| | |
| 3. Remanenty .......................................................................................................... 98
| |
| | |
| 3.1. Rozpoczęcie inwentaryzacji ..................................................................... 98
| |
| | |
| 3.2. Spis towarów na inwentaryzacji .............................................................. 99
| |
| | |
| 3.3. Przeliczenie i sprawdzenie nadwyżek/niedoborów .................................. 99
| |
| | |
| 3.4. Zakończenie inwentaryzacji ................................................................... 100
| |
| | |
| 3.5. Remanent ciągły .................................................................................... 101
| |
| | |
| 4. Internet ............................................................................................................. 102
| |
| | |
| 11. Moduł kasy KP/KW ................................................................................................ 103
| |
| | |
| 1. Dokumenty KP i KW ......................................................................................... 103
| |
| | |
| 2. Raport kasowy .................................................................................................. 103
| |