Zalecenia eksploatacji systemu HiperMarket

Z Pomoc Netis

Nieprawidłowe użytkowanie systemu HiperMarket, a także nieprawidłowe eksploatowanie sprzętu tj. serwera sklepowego, na którym jest zainstalowany system HiperMarket, może grozić uszkodzeniem, a także w ekstremalnych przypadkach całkowitą utratą danych. Wszelkie działania niezgodne z poniższymi przykładami, mogą skutkować płatną usługą serwisową. Użytkownik systemu powinien stosować się do poniższych zaleceń:

• należy zapobiegać przed niewłaściwym sposobem wyłączania oraz restartowania komputerów, w szczególności nie należy wyłączać komputerów poprzez wyciągnięcie kabla zasilającego, wyłącznikiem w obudowie komputera, restartować przyciskiem w komputerze

• należy zostawiać stanowiska POS zawsze włączone, również w nocy

• komputery (serwer sklepowy, POS) powinny być podłączone do sprawnych podtrzymywaczy napięcia UPS

• należy okresowo kontrolować sprawność działania UPS

• nie należy pod żadnym pozorem aktualizować systemu operacyjnego Linux do nowszych wersji

• należy kontrolować aktualizację systemów Windows na stacjach roboczych, w szczególności należy sprawdzić czy po aktualizacji dotychczasowe ustawienia nie zostały nadpisane

• w razie wystąpienia niepożądanego działania sprzętu dodatkowego (drukarki fiskalne, skanery kodów, skanerowagi, wagi etykietujące, urządzenia sieciowe, itp.) wymagany jest natychmiastowy kontakt z lokalnym serwisem sprzętowym

• należy weryfikować wartości dokumentów przyjęć z dokumentem źródłowym przed ich realizacją

• okresowo należy monitorować kondycję nośników danych (dyski HDD, SSD, itp.), na których jest zainstalowany system HiperMarket

• należy zapewnić odpowiednią ilość wolnego miejsca na dyskach twardych zainstalowanych na kasach w sklepach w celu wykonywania kopii bezpieczeństwa

• w przypadku serwerów centralnych należy udostępnić dodatkowy nośnik danych w celu wykonywania kopii bezpieczeństwa