Przeceny

Z Pomoc Netis

Za pomocą modułu przecen możemy przeceniać wybrane towary i sprzedawać je po niższej cenie w określonym czasie obok tych samych towarów z normalną ceną. Jest to opcja szczególnie przydatna w momencie sprzedaży towarów np. z krótkim terminem ważności. Przeceniony towar musi zostać ometkowany nowym kodem, gdyż kasjer na kasie nie może wybrać pomiędzy ceną normalną, a przecenioną tego samego towaru. System automatycznie sprawdza czy zostały spełnione odpowiednie warunki, tj. stan nie jest zerowy, jednostka miary jest przypisana do jednostki VAT na centrali itp. Na centrali musimy założyć nowy dział ("Katalogi → Podział → dziAły_tow") o nazwie np. "PRZECENY". Następnym krokiem jest założenie na centrali towarów z przypisanymi jednostkami miar do jednostek VAT we wszystkich możliwych konfiguracjach. Resztę operacji związanych z przeceną odbywa się już na sklepie.

Ozd17.png

Jeśli chcemy przecenić towar przechodzimy do katalogu sklepowego Katalogi → Sklepowy, zaznaczamy go klawiszem SPACJA i klikamy F2 → Ceny → Przeceny. Następnie ustawiamy dla towaru odpowiednie parametry przeceny takie jak:

• Marża %:

• Cena sprzedaży brutto:

• Ilość do przeceny:

Ozd18.png

Gdy ukończymy konfigurowanie przeceny na towarze, klikamy klawisz Z aby zrealizować naszą przecenę lub C aby cofnąć przecenę. Okno przeceny informuje nas także o tym, czy modyfikowany przez nas towar jest już przeceniony czy też nie. W momencie realizacji w tym samym oknie w odpowiedniej kolumnie, pojawi się nowy kod PLU towaru, pod którym będziemy mogli go sprzedawać.

Istnieje także możliwość importu przecen z kolektora, podczas skanowania towaru musimy wprowadzić w kolektorze datę do kiedy będzie trwała przecena. Po imporcie pliku z towarami, dalsza konfiguracja przecen jest taka sama.

Ozd19.png

W nocy generują się automatycznie dokumenty przeceny.

Ozd20.png

Najczęściej zadawane pytania:

  • Pytanie: Czy kasjer może dokonać wyboru ceny sprzedawanego przecenionego towaru? Odpowiedź: Nie może, towar przeceniony musi zostać ometkowany nowym kodem i pod nowym kodem sprzedawany.
  • Pytanie: Czy dany towar może mieć kilka cen po przecenie np. w zależności od daty przydatności? Odpowiedź: Nie może mieć kilku cen po przecenie.
  • Pytanie: Jakie są dostępne analizy dotyczące wygenerowanych przecen? Odpowiedź: W tym celu została przygotowana specjalna analiza dostępna w Analizerze pokazująca, dodatkową kolumnę "wartość_straty". Analiza ta dostępna jest po stronie centrali i sklepu.