Remanenty w systemie HiperMarket w wersji 4.x: Różnice pomiędzy wersjami

Z Pomoc Netis
(xdcsdv)
 
(Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
Moduł inwentaryzacyjny składa się z dwóch programów:
Moduł inwentaryzacyjny składa się z dwóch programów:
* programu głównego - działającego na serwerze
 
* komputerów klienckich, które łączą się do serwera
*programu głównego - działającego na serwerze
*komputerów klienckich, które łączą się do serwera
 
Komputer kliencki to dowolny PC z kartą sieciową i dyskiem twardym min 8GB z zainstalowanym systemem Linux. Remanent możemy przeprowadzić również za pomocą inwentaryzatorów ETROLOGIC SCANPAL, SYMBOL, CipherLab, Psion, oraz dowolnym z Windows CE lub na komputerach kasowych. Program główny ma na celu przetworzenie i przygotowanie katalogu towarowego do remanentu na podstawie wybranych grup i działów towarowych, agregację danych z komputerów spisowych oraz rozliczenie inwentaryzacji poprzez wygenerowanie dokumentów inwent+ i inwent- (PWRI/RWRI),  korygujących stany komputerowe po zamknięciu sklepu wg stwierdzonego, faktycznego stanu na sklepie.
Komputer kliencki to dowolny PC z kartą sieciową i dyskiem twardym min 8GB z zainstalowanym systemem Linux. Remanent możemy przeprowadzić również za pomocą inwentaryzatorów ETROLOGIC SCANPAL, SYMBOL, CipherLab, Psion, oraz dowolnym z Windows CE lub na komputerach kasowych. Program główny ma na celu przetworzenie i przygotowanie katalogu towarowego do remanentu na podstawie wybranych grup i działów towarowych, agregację danych z komputerów spisowych oraz rozliczenie inwentaryzacji poprzez wygenerowanie dokumentów inwent+ i inwent- (PWRI/RWRI),  korygujących stany komputerowe po zamknięciu sklepu wg stwierdzonego, faktycznego stanu na sklepie.


Możliwy sposób otwarcia remanentów:  
Możliwy sposób otwarcia remanentów:  
* Zaczynamy remanent po skończonej sprzedaży ale przed zakończeniem dnia w programie. W takim wypadku użytkownik może zacząć remanent i spisywanie towarów, ale z rozliczeniem musi poczekać  a zakończenie dnia lub wymusić zakończenie dnia z menu Narzędzia=>zamknięcie Dnia. Po zamknięciu dnia można zakończyć remanent i przejrzeć niedobory/nadwyżki przed wygenerowaniem  dokumentów remanentowych. Zamknięcie dnia jest konieczne do tego by system zaktualizował stany towarowe, na podstawie których są obliczane niedobory/nadwyżki w stosunku do ilości wpisanych w remanencie.
* Zaczynamy remanent z rana przed rozpoczęciem sprzedaży i przyjęć dokumentowych. Chcemy szybko policzyć asortyment z konkretnego działu, grupy, kategorii, itp. i od razu rozliczyć. Zaczynamy  remanent, spisujemy towary i po zakończeniu możemy od razu zamknąć remanent oraz wygenerować dokumenty. System weźmie wówczas do porównania stany z końca poprzedniego dnia.


== Rozpoczęcie inwentaryzacji: ==
*Zaczynamy remanent po skończonej sprzedaży ale przed zakończeniem dnia w programie. W takim wypadku użytkownik może zacząć remanent i spisywanie towarów, ale z rozliczeniem musi poczekać  a zakończenie dnia lub wymusić zakończenie dnia z menu Narzędzia=>zamknięcie Dnia. Po zamknięciu dnia można zakończyć remanent i przejrzeć niedobory/nadwyżki przed wygenerowaniem  dokumentów remanentowych. Zamknięcie dnia jest konieczne do tego by system zaktualizował stany towarowe, na podstawie których są obliczane niedobory/nadwyżki w stosunku do ilości wpisanych w remanencie.
*Zaczynamy remanent z rana przed rozpoczęciem sprzedaży i przyjęć dokumentowych. Chcemy szybko policzyć asortyment z konkretnego działu, grupy, kategorii, itp. i od razu rozliczyć. Zaczynamy  remanent, spisujemy towary i po zakończeniu możemy od razu zamknąć remanent oraz wygenerować dokumenty. System weźmie wówczas do porównania stany z końca poprzedniego dnia.
 
==Rozpoczęcie inwentaryzacji:==
Rozpoczęcie inwentaryzacji:
Rozpoczęcie inwentaryzacji:


[[Plik:Reman4x-1.png|1000px]]
[[Plik:Reman4x-1.png|1000px]]


* otwieramy nowy remanent klawiszem Insert
*otwieramy nowy remanent klawiszem Insert
* wybieramy magazyn, z reguły mamy jeden - '''"podstawowy"'''
*wybieramy magazyn, z reguły mamy jeden - ''"podstawowy"''
* wybieramy typ inwentaryzacji: kontrolna, inne dokumenty(rozliczany przez inne dokumenty niż PWRI/RWRI), wybrane_tow(remanent kontrolny na wybranych towarach), zdawczo-odbiorczy
*wybieramy typ inwentaryzacji: kontrolna, inne dokumenty(rozliczany przez inne dokumenty niż PWRI/RWRI), wybrane_tow(remanent kontrolny na wybranych towarach), zdawczo-odbiorczy
* wpisujemy komisję obecną na inwentaryzacji
*wybieramy datę pobrania stanów księgowych do remanentu , przykładowo 2021-01-01 oznacza że stany zostaną pobrane z końca dnia 2021-01-01
* osoby odpowiedzialne materialnie
*wpisujemy komisję obecną na inwentaryzacji
* wybieramy działy i grupy towarowe do remanentu - możemy wybrać określony dział towarowy lub wszystkie towary w sklepie. Z poziomu administracyjnego mamy dodatkową opcję wyboru  wykluczającego czyli wskazać działy, bądź kategorie, które nie będą w tej inwentaryzacji uczestniczyły
*osoby odpowiedzialne materialnie
*wybieramy działy i grupy towarowe do remanentu - możemy wybrać określony dział towarowy lub wszystkie towary w sklepie. Z poziomu administracyjnego mamy dodatkową opcję wyboru  wykluczającego czyli wskazać działy, bądź kategorie, które nie będą w tej inwentaryzacji uczestniczyły
*dodajemy komisje spisowe ( klawisz 'k' lub z menu po naciśnięciu klawisza Enter wybieramy pozycję komisje spisowe ) , komisje spisowe będziemy przypisywać do arkuszy remanentu ( w czasie tworzenia nowego arkusza zostaniemy poproszeni o wybór komisji ) . Przy zrzutach z kolektora automatycznie jest przypisywana komisja spisowa numer 1 , możemy to zmienić poprzez menu-> F2->Funkcje->przypisz komisję do arkusza .


== Spis towarów na inwentaryzacji ==
==Spis towarów na inwentaryzacji==
Spis towarów na inwentaryzacji:
Spis towarów na inwentaryzacji:


Linia 27: Linia 32:
Domyślnie po założeniu remanentu pojawią się dwa arkusze spisowe:
Domyślnie po założeniu remanentu pojawią się dwa arkusze spisowe:


* Arkusz lista do pola
*Arkusz lista do pola
W arkuszu znajdują się wszystkie towary wybrane do inwentaryzacji. Arkusz jest edytowalny i możemy zmieniać w nim ilości spisanych towarów lub poprawiać ilości spisanych towarów z innych arkuszy.
 
W arkuszu znajdują się wszystkie towary wybrane do inwentaryzacji.  
 
*W arkuszu możemy zmieniać ilości spisanych towarów.
*Zmieniając ilość w pozycji należy wpisać końcową wartość stanu spisanego ( przykładowo mamy wpisane już 10 i chcemy dopisać 5 to zmieniamy wartość na 15 )
*Nie można dopisywać nowego towaru .
*Nowy towar można dopisać w Arkuszu ręcznym.
 
Będąc w arkuszu spisowym klikając klawisz D, możemy wydrukować:
 
* druk arkusza ilościowo-Detalicznego
* druk arkusza Rewizyjnego
* zestawienie arkuszy
 


[[Plik:Reman4x-3.png|1000px]]
[[Plik:Reman4x-3.png|1000px]]


* Arkusz do ręcznego spisu do pola
W tym arkuszu dodajemy ręcznie towary poprzez wyszukanie ich za pomocą kodu PLU, kodu EAN. Jeżeli chcemy poprawić ilość spisanego towaru, wystarczy wyszukać towar (skrót klawiszowy ''''''S'''''') i kliknąć enter i wpisać poprawną wartość.


[[Plik:Reman4x-4.png|1000px]]
Arkusz do ręcznego spisu do pola


Istnieje możliwość dopisania ilości do już spisanej wartości. Jeżeli mamy dodany towar i wyszukamy go ponownie po kodzie PLU/EAN i podamy nową liczbę, ogólna wartość spisanego towaru zostanie zsumowana.
*Dopisujemy towary klawisz "INSERT" lub skaner
*Arkusz mam dwa tryby pracy
**dopisywanie nowych wierszy (INSERT,skaner)
**zmiana ilości (szukamy towar klawisz 'S' -> szukamy po danych polach , jak znajdziemy go -> ENTER ),  i podajemy nową liczbę , i ta wartość zostanie wpisana jako obowiązująca na tej pozycji .


[[Plik:Reman4x-5.gif]]
Praca z kolektorem


Jeżeli podczas inwentaryzacji korzystam z importu z kolektora/pliku .csv, każde zrzucenie danych powoduje automatyczne utworzenie nowego arkusza ze spisanymi towarami. Aby wykonać import danych z kolektora/pliku .csv wystarczy w oknie głównym arkuszy remanentu użyć skrótu klawiszowego '''''"K"'''''.
*Import danych z kolektora/pliku .csv wykonujemy w liście arkuszy , F2->Funkcje->Zrzut z kolektora lub skrót klawiszowy '''''"K"'''''.
*każde zrzucenie danych powoduje automatyczne utworzenie nowego arkusza ze spisanymi towarami.
*Jeśli na kolektor/w pliku .csv zostanie wprowadzony kod, którego nie ma w katalogu sklepowym to program nie rozpozna kodu kreskowego i po wczytaniu wszystkich danych wyświetli okno z listą towarów (kod i ilość), które nie zostały wczytane.  
**Lista ta może zostać wydrukowana, a  towary wprowadzone ręcznie na arkusz
**Jeżeli brak towaru w towarowym należy go wprowadzić i wycenić a następnie dodać ręcznie do arkusza ręcznego


[[Plik:Reman4x-6.png|1000px]]
[[Plik:Reman4x-6.png|1000px]]


Jeśli na kolektor/w pliku .csv zostanie wprowadzony kod, którego nie ma w katalogu sklepowym to program nie rozpozna kodu kreskowego i po wczytaniu wszystkich danych wyświetli okno z listą towarów (kod i ilość), które nie zostały wczytane. Lista ta może zostać wydrukowana, a  towary wprowadzone ręcznie na arkusz, bądź po wycenie na ręcznie utworzony dokument inwent + (PWRI).
<br />


== Przeliczenie i sprawdzenie nadwyżek/niedoborów ==
==Przeliczenie i sprawdzenie nadwyżek/niedoborów==
Jeżeli inwentaryzacja została rozpoczęta tego samego dnia, w którym odbywała się sprzedaż, to przed rozliczeniem inwentaryzacji, należy dokonać zamknięcia dnia. Jest to konieczne, gdyż dopiero po zamknięciu dnia do rozliczenia będą uwzględnione dokumenty i sprzedaż z bieżącego dnia.


Po zaznaczeniu wybranej inwentaryzacji za pomocą klawisza '''''"R"''''' wchodzimy w rozliczenie remanentu.
*Po zaznaczeniu wybranej inwentaryzacji za pomocą klawisza '''''"R"''''' wchodzimy w rozliczenie remanentu.
*Jeżeli w inwentaryzacji wybraliśmy datę pobrania stanów księgowych na bieżący dzień , to przed rozliczeniem inwentaryzacji, należy dokonać zamknięcia dnia. Jest to konieczne, gdyż dopiero po zamknięciu dnia do rozliczenia będą uwzględnione dokumenty i sprzedaż z bieżącego dnia i naliczone prawidłowe stany księgowe
*W czasie zamykania/rozliczenia remanentu pojawić się może komunikat "W remanencie są towary nie rozpoznane/nie wycenione" oznacza to że jakaś część towarów z arkuszy spisowym może nie posiadać ceny lub w ogóle nie jest założona jako indeks.
*Nie rozpoznane/nie wycenione indeksy możemy zobaczyć w raporcie: F2->Operacje->Nie rozpoznane pozycje
**jeżeli mamy brak ceny możemy w tym okienku wycenić dany towar
**jak brak towaru to wprowadzić go w kartotece z prawidłowym kodem paskowym, wycenić  i jeszcze raz po takiej operacji wejść w rozliczenie remanentu ( towar zostanie pobrany do remanentu )
**można  także skasować nie rozpoznany indeks
*Opcje dostępne w rozliczeniu remanentu:
**F1 - opis poszczególnych kolumn
**F6 - eksport do pliku lub wydruk
**ENTER  pozawala na przełączenie się między górnym, a dolnym oknem w celu podglądu arkusza, z którego pochodzi spisany towar ( wyjście z dolnego okna F10 )
***tu możemy poprawiać ilości spisane na danej pozycji


Opcje dostępne w rozliczeniu remanentu:
* F1 - opis poszczególnych kolumn
* F6 - eksport do pliku lub wydruk
* Dostępne z menu F2 → Okna → Baza danych - pozawala na przełączenie się między górnym, a dolnym oknem w celu podglądu arkusza, z którego pochodzi spisany towar
* Dostępne z menu F2 → Operacje → Nie rozpoznane pozycje - wyświetla nierozpoznane pozycje zaczytane do remanentu
* Dostępne z menu F2 → Operacje → Analiza remanentu - wyświetlanie niedoborów, nadwyżek lub niedoborów i nadwyżek


Wartość remanentu:
Dwie nowe opcje w remanencie:
 
* F2 -> Operacje -> Zerowanie ilości spisu (klawisz Z) - będąc ustawionym na pozycji która ma stan spisu możemy wyzerować pozycję. z dolnej części okna znikają arkusze, w których towar występował.
* F2 -> Operacje -> dodanie ilości na pozycji (klawisz insert) - będąc na danej pozycji możemy dodać ilość. Nie zmieniamy pozycji tylko dodajemy, więc jeżeli mamy stan spisu na 10 sztuk, a potrzebujemy wprowadzić 12 sztuk wtedy wprowadzamy 2 sztuki. Dodatkowo wprowadzone sztuki pojawiają się jako oddzielny Arkusz Spisowy Ręczny.
**Dostępne z menu F2 → Operacje → Nie rozpoznane pozycje - wyświetla nierozpoznane pozycje zaczytane do remanentu
**Dostępne z menu F2 → Operacje → Analiza remanentu - wyświetlanie niedoborów, nadwyżek lub niedoborów i nadwyżek
**Dostępne z menu F2 → Operacje → towary spoza Filtru - pokazuje towary, które nie występują w żadnej analizie remanentu


[[Plik:Reman4x-7.png|1000x1000px]]
[[Plik:Reman4x-7.png|1000x1000px]]


== Zakończenie inwentaryzacji: ==
==Zakończenie inwentaryzacji:==
Przed zatwierdzeniem remanentu należy rozliczyć remanent i sprawdzić niedobory i nadwyżki
Przed zatwierdzeniem remanentu należy rozliczyć remanent i sprawdzić niedobory i nadwyżki
* kończymy remanent zaznaczając go w widoku remanentów i naciskamy klawisz Z
* klawiszem '''''"D"''''' generujemy dokumenty Inwent+ i Inwent- (PWRI/RWRI)
* Zależnie od przyjętych norm drukujemy rozliczenie remanentu z poziomu rozliczenia remanentu '''''"R"'''''


== Dokumenty wystawione ręcznie do inwentaryzacji: ==
*kończymy remanent zaznaczając go w widoku remanentów i naciskamy klawisz '''''"Z"'''''
*klawiszem '''''"D"''''' generujemy dokumenty Inwent+ i Inwent- (PWRI/RWRI)
*Zależnie od przyjętych norm drukujemy rozliczenie remanentu z poziomu rozliczenia remanentu '''''"R"'''''
 
==Dokumenty wystawione ręcznie do inwentaryzacji:==
Zdarza się, że użytkownik po zakończonej inwentaryzacji (zamknięta i rozliczona - wygenerowane dokumenty) chce dodać ręcznie jeszcze jakieś niepoliczone towary tak, aby były rozliczone w  wydrukach systemowych z przeprowadzoną inwentaryzacją. Wówczas należy stworzyć ręcznie dokumenty PWRI. Aby dokumenty zostały ujęte w rozliczeniu remanentu trzeba zadbać o to, aby data inwentaryzacji w tworzonym dokumencie (w katalogu dokumentów PWRI i RWRI kolumna "Data in." lub "DATA INW." pokazuje tą datę) była taka sama jak na dokumentach wygenerowanych  automatycznie przez remanent.
Zdarza się, że użytkownik po zakończonej inwentaryzacji (zamknięta i rozliczona - wygenerowane dokumenty) chce dodać ręcznie jeszcze jakieś niepoliczone towary tak, aby były rozliczone w  wydrukach systemowych z przeprowadzoną inwentaryzacją. Wówczas należy stworzyć ręcznie dokumenty PWRI. Aby dokumenty zostały ujęte w rozliczeniu remanentu trzeba zadbać o to, aby data inwentaryzacji w tworzonym dokumencie (w katalogu dokumentów PWRI i RWRI kolumna "Data in." lub "DATA INW." pokazuje tą datę) była taka sama jak na dokumentach wygenerowanych  automatycznie przez remanent.

Aktualna wersja na dzień 06:28, 29 kwi 2022

Moduł inwentaryzacyjny składa się z dwóch programów:

  • programu głównego - działającego na serwerze
  • komputerów klienckich, które łączą się do serwera

Komputer kliencki to dowolny PC z kartą sieciową i dyskiem twardym min 8GB z zainstalowanym systemem Linux. Remanent możemy przeprowadzić również za pomocą inwentaryzatorów ETROLOGIC SCANPAL, SYMBOL, CipherLab, Psion, oraz dowolnym z Windows CE lub na komputerach kasowych. Program główny ma na celu przetworzenie i przygotowanie katalogu towarowego do remanentu na podstawie wybranych grup i działów towarowych, agregację danych z komputerów spisowych oraz rozliczenie inwentaryzacji poprzez wygenerowanie dokumentów inwent+ i inwent- (PWRI/RWRI), korygujących stany komputerowe po zamknięciu sklepu wg stwierdzonego, faktycznego stanu na sklepie.

Możliwy sposób otwarcia remanentów:

  • Zaczynamy remanent po skończonej sprzedaży ale przed zakończeniem dnia w programie. W takim wypadku użytkownik może zacząć remanent i spisywanie towarów, ale z rozliczeniem musi poczekać a zakończenie dnia lub wymusić zakończenie dnia z menu Narzędzia=>zamknięcie Dnia. Po zamknięciu dnia można zakończyć remanent i przejrzeć niedobory/nadwyżki przed wygenerowaniem dokumentów remanentowych. Zamknięcie dnia jest konieczne do tego by system zaktualizował stany towarowe, na podstawie których są obliczane niedobory/nadwyżki w stosunku do ilości wpisanych w remanencie.
  • Zaczynamy remanent z rana przed rozpoczęciem sprzedaży i przyjęć dokumentowych. Chcemy szybko policzyć asortyment z konkretnego działu, grupy, kategorii, itp. i od razu rozliczyć. Zaczynamy remanent, spisujemy towary i po zakończeniu możemy od razu zamknąć remanent oraz wygenerować dokumenty. System weźmie wówczas do porównania stany z końca poprzedniego dnia.

Rozpoczęcie inwentaryzacji:

Rozpoczęcie inwentaryzacji:

Reman4x-1.png

  • otwieramy nowy remanent klawiszem Insert
  • wybieramy magazyn, z reguły mamy jeden - "podstawowy"
  • wybieramy typ inwentaryzacji: kontrolna, inne dokumenty(rozliczany przez inne dokumenty niż PWRI/RWRI), wybrane_tow(remanent kontrolny na wybranych towarach), zdawczo-odbiorczy
  • wybieramy datę pobrania stanów księgowych do remanentu , przykładowo 2021-01-01 oznacza że stany zostaną pobrane z końca dnia 2021-01-01
  • wpisujemy komisję obecną na inwentaryzacji
  • osoby odpowiedzialne materialnie
  • wybieramy działy i grupy towarowe do remanentu - możemy wybrać określony dział towarowy lub wszystkie towary w sklepie. Z poziomu administracyjnego mamy dodatkową opcję wyboru wykluczającego czyli wskazać działy, bądź kategorie, które nie będą w tej inwentaryzacji uczestniczyły
  • dodajemy komisje spisowe ( klawisz 'k' lub z menu po naciśnięciu klawisza Enter wybieramy pozycję komisje spisowe ) , komisje spisowe będziemy przypisywać do arkuszy remanentu ( w czasie tworzenia nowego arkusza zostaniemy poproszeni o wybór komisji ) . Przy zrzutach z kolektora automatycznie jest przypisywana komisja spisowa numer 1 , możemy to zmienić poprzez menu-> F2->Funkcje->przypisz komisję do arkusza .

Spis towarów na inwentaryzacji

Spis towarów na inwentaryzacji:

Reman4x-2.png

Domyślnie po założeniu remanentu pojawią się dwa arkusze spisowe:

  • Arkusz lista do pola

W arkuszu znajdują się wszystkie towary wybrane do inwentaryzacji.

  • W arkuszu możemy zmieniać ilości spisanych towarów.
  • Zmieniając ilość w pozycji należy wpisać końcową wartość stanu spisanego ( przykładowo mamy wpisane już 10 i chcemy dopisać 5 to zmieniamy wartość na 15 )
  • Nie można dopisywać nowego towaru .
  • Nowy towar można dopisać w Arkuszu ręcznym.

Będąc w arkuszu spisowym klikając klawisz D, możemy wydrukować:

  • druk arkusza ilościowo-Detalicznego
  • druk arkusza Rewizyjnego
  • zestawienie arkuszy


Reman4x-3.png


Arkusz do ręcznego spisu do pola

  • Dopisujemy towary klawisz "INSERT" lub skaner
  • Arkusz mam dwa tryby pracy
    • dopisywanie nowych wierszy (INSERT,skaner)
    • zmiana ilości (szukamy towar klawisz 'S' -> szukamy po danych polach , jak znajdziemy go -> ENTER ), i podajemy nową liczbę , i ta wartość zostanie wpisana jako obowiązująca na tej pozycji .

Praca z kolektorem

  • Import danych z kolektora/pliku .csv wykonujemy w liście arkuszy , F2->Funkcje->Zrzut z kolektora lub skrót klawiszowy "K".
  • każde zrzucenie danych powoduje automatyczne utworzenie nowego arkusza ze spisanymi towarami.
  • Jeśli na kolektor/w pliku .csv zostanie wprowadzony kod, którego nie ma w katalogu sklepowym to program nie rozpozna kodu kreskowego i po wczytaniu wszystkich danych wyświetli okno z listą towarów (kod i ilość), które nie zostały wczytane.
    • Lista ta może zostać wydrukowana, a towary wprowadzone ręcznie na arkusz
    • Jeżeli brak towaru w towarowym należy go wprowadzić i wycenić a następnie dodać ręcznie do arkusza ręcznego

Reman4x-6.png


Przeliczenie i sprawdzenie nadwyżek/niedoborów

  • Po zaznaczeniu wybranej inwentaryzacji za pomocą klawisza "R" wchodzimy w rozliczenie remanentu.
  • Jeżeli w inwentaryzacji wybraliśmy datę pobrania stanów księgowych na bieżący dzień , to przed rozliczeniem inwentaryzacji, należy dokonać zamknięcia dnia. Jest to konieczne, gdyż dopiero po zamknięciu dnia do rozliczenia będą uwzględnione dokumenty i sprzedaż z bieżącego dnia i naliczone prawidłowe stany księgowe
  • W czasie zamykania/rozliczenia remanentu pojawić się może komunikat "W remanencie są towary nie rozpoznane/nie wycenione" oznacza to że jakaś część towarów z arkuszy spisowym może nie posiadać ceny lub w ogóle nie jest założona jako indeks.
  • Nie rozpoznane/nie wycenione indeksy możemy zobaczyć w raporcie: F2->Operacje->Nie rozpoznane pozycje
    • jeżeli mamy brak ceny możemy w tym okienku wycenić dany towar
    • jak brak towaru to wprowadzić go w kartotece z prawidłowym kodem paskowym, wycenić i jeszcze raz po takiej operacji wejść w rozliczenie remanentu ( towar zostanie pobrany do remanentu )
    • można także skasować nie rozpoznany indeks
  • Opcje dostępne w rozliczeniu remanentu:
    • F1 - opis poszczególnych kolumn
    • F6 - eksport do pliku lub wydruk
    • ENTER pozawala na przełączenie się między górnym, a dolnym oknem w celu podglądu arkusza, z którego pochodzi spisany towar ( wyjście z dolnego okna F10 )
      • tu możemy poprawiać ilości spisane na danej pozycji


Dwie nowe opcje w remanencie:

  • F2 -> Operacje -> Zerowanie ilości spisu (klawisz Z) - będąc ustawionym na pozycji która ma stan spisu możemy wyzerować pozycję. z dolnej części okna znikają arkusze, w których towar występował.
  • F2 -> Operacje -> dodanie ilości na pozycji (klawisz insert) - będąc na danej pozycji możemy dodać ilość. Nie zmieniamy pozycji tylko dodajemy, więc jeżeli mamy stan spisu na 10 sztuk, a potrzebujemy wprowadzić 12 sztuk wtedy wprowadzamy 2 sztuki. Dodatkowo wprowadzone sztuki pojawiają się jako oddzielny Arkusz Spisowy Ręczny.
    • Dostępne z menu F2 → Operacje → Nie rozpoznane pozycje - wyświetla nierozpoznane pozycje zaczytane do remanentu
    • Dostępne z menu F2 → Operacje → Analiza remanentu - wyświetlanie niedoborów, nadwyżek lub niedoborów i nadwyżek
    • Dostępne z menu F2 → Operacje → towary spoza Filtru - pokazuje towary, które nie występują w żadnej analizie remanentu

Reman4x-7.png

Zakończenie inwentaryzacji:

Przed zatwierdzeniem remanentu należy rozliczyć remanent i sprawdzić niedobory i nadwyżki

  • kończymy remanent zaznaczając go w widoku remanentów i naciskamy klawisz "Z"
  • klawiszem "D" generujemy dokumenty Inwent+ i Inwent- (PWRI/RWRI)
  • Zależnie od przyjętych norm drukujemy rozliczenie remanentu z poziomu rozliczenia remanentu "R"

Dokumenty wystawione ręcznie do inwentaryzacji:

Zdarza się, że użytkownik po zakończonej inwentaryzacji (zamknięta i rozliczona - wygenerowane dokumenty) chce dodać ręcznie jeszcze jakieś niepoliczone towary tak, aby były rozliczone w wydrukach systemowych z przeprowadzoną inwentaryzacją. Wówczas należy stworzyć ręcznie dokumenty PWRI. Aby dokumenty zostały ujęte w rozliczeniu remanentu trzeba zadbać o to, aby data inwentaryzacji w tworzonym dokumencie (w katalogu dokumentów PWRI i RWRI kolumna "Data in." lub "DATA INW." pokazuje tą datę) była taka sama jak na dokumentach wygenerowanych automatycznie przez remanent.