Reklamacje - Portal DC: Różnice pomiędzy wersjami

Z Pomoc Netis
(Utworzono nową stronę "Instrukcja pokaże krok po kroku jak wystawić oraz wysłać protokół do dokumentu PZ w sieci EKO. Przyjmujemy dokument od kontrahenta - bez zmian , jak do tej pory cz...")
 
Nie podano opisu zmian
 
(Nie pokazano 2 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
Instrukcja pokaże krok po kroku jak wystawić oraz wysłać protokół do dokumentu PZ w sieci EKO. Przyjmujemy dokument od kontrahenta - bez zmian , jak do tej pory czyli widzimy zaksięgowany dokument PZ z magazynu, który należy potwierdzić przy dostawie (przy kierowcy).
Instrukcja pokaże krok po kroku jak wystawić oraz wysłać protokół do dokumentu PZ w sieci EKO. Przyjmujemy dokument od kontrahenta - bez zmian , jak do tej pory czyli widzimy zaksięgowany dokument PZ z magazynu, który należy potwierdzić przy dostawie (przy kierowcy).


# '''Tworzenie protokołu'''
#'''Tworzenie protokołu'''


Do zaksięgowanego dokumentu możemy stworzyć protokół niezgodności. Wchodzimy do dokumentu wciskamy klawisz CTRL(‘P’) aktywuje nam możliwość tworzenia protokołu.
Do zaksięgowanego dokumentu możemy stworzyć protokół niezgodności. Wchodzimy do dokumentu wciskamy klawisz CTRL(‘P’) aktywuje nam możliwość tworzenia protokołu.


Na przykładzie powyżej mamy np. dla plu 230534 że w dokumencie przyjechało 5 sztuk ale zliczyliśmy 7 . Jak sklep chce przyjąć te 7 sztuk to w „Ilość nie przyjęta” nie wpisuje nic, jak chce oddać te 2 sztuki ( lub więcej ) w „Ilość nie przyjęta” wpisujemy ilość do zwrotu i wybieramy powód zwrotu ( patrz poniżej) .
Na przykładzie powyżej mamy np. dla plu 230534 że w dokumencie przyjechało 5 sztuk ale zliczyliśmy 7 . Jak sklep chce przyjąć te 7 sztuk to w „Ilość nie przyjęta” nie wpisuje nic, jak chce oddać te 2 sztuki ( lub więcej ) w „Ilość nie przyjęta” wpisujemy ilość do zwrotu i wybieramy powód zwrotu ( patrz poniżej) .
[[Plik:Screenshot at 2019-11-22 07-58-02.png|brak|mały|800x800px]]
Dla odpowiednich pozycji dokumentu wypełniamy dane : „Ilość zliczona” – ilość która fizycznie do nas dotarła w dostawie , oraz w razie potrzeby „Ilość nie przyjęta” - ilość jaką chcemy zwrócić do dostawcy z jakiegoś powodu:
[[Plik:Screenshot at 2019-11-22 07-59-15.png|brak|mały|800x800px]]
Po wypełnieniu całego protokołu ( możemy go wywoływać dowolną ilość razy wchodząc do dokumentu PZ do czasu aż zdecydujemy się wysłać reklamację do dostawcy , po wysłaniu protokół do reklamacji będzie widoczny w katalogu „Reklamacje portal DC”
[[Plik:Screenshot at 2019-11-22 07-59-59.png|brak|mały|638x638px]]
<br />
[[Plik:Screenshot at 2019-11-22 08-00-40.png|brak|mały|800x800px]]
lub w poziomu kartoteki dokumentów PZ  stojąc na dokumencie PZ → F2 Menu→Inne→Protokoły do PZ
[[Plik:Screenshot at 2019-11-22 08-01-40.png|brak|mały|800x800px]]
'''Wysyłanie protokołu'''
Wysłanie protokołu klawisz ‘W’ w katalogu protokołów lub ten sam klawisz wewnątrz protokołu podczas jego tworzenia.
W momencie wysłania rekalamacji system tworzy jedną lub dwie korekty na podstawie danych z protokołu. Odpowiedź z portalu DC nie będzie natychmiastowa ale po pewnym czasie.
'''Sprawdzanie statusu protokołu.'''
Sprawdzanie odbywa się w katalogu protokołó na konkretnym protokole naciskamy klawisz „W” jak wyślij i system próbuje odebrać odpowiedź od portalu DC dla wszystkich protokołów związanych z danym dokumentem z protokołu .
[[Plik:Screenshot at 2019-11-22 08-04-04.png|lewo|mały|800x800px|<br />[[Plik:Screenshot at 2019-11-22 08-04-54.png|brak|mały|800x800px]]Po dostaniu odpowiedzi z portalu DC wychodzimy F10. Docelowo mechanizm sprawdzający będzie uruchamiał się automatycznie w obecnym momencie sklep sam wywołuje okno sprawdzenia statusu.[[Plik:Screenshot at 2019-11-22 08-06-05.png|mały|800x800px]]Po wejściu do protokołu widzimy status na każdej wysłanej pozycji[[Plik:Screenshot at 2019-11-22 08-06-56.png|mały|800x800px]]System HM w zależności od zatwierdzonych ilości reklamowanych przez sklep odwraca część korekt które już zostały zrobione do dokumentu.
Na przykład reklamowaliśmy zwrot 5 sztuk ale uznano nam tylko 3 to system HM tworząc kolejną korektę zrobi ją tak by na dokumencie w sumie było zdjęte 3 sztuki a nie 5.
W skrócie :
- tworzymy protokół w dokumencie PZ
- wysyłamy reklamację do portalu DC (W)
- czekamy na odpowiedź ( sprawdzamy co pewien czas w katalogu protokołu W )
- po uzyskaniu odpowiedzi reklamacja zostaje zakończona
'''Wczytywanie nośników do protokołu:'''
W protokole zostało zaimplementowane wczytywanie nośników. Każdy dokument elektroniczny z EC ma przy imporcie zapisany numer nośnika przy pozycji.
Możemy użyć kolektorów do kontroli ilości zliczonej z danego nośnika. Będąc w trakcie tworzenia protokołu ctr +P możemy wysłać na kolektor towary z danego nośnika a następnie je zaczytać po zliczeniu towarów na kolektorze.
Możemy wybrać opcję w menu lub wcisnąć „D”
- wyślij Dane na kolektor ( wysyła wybrany – pojawi się lista nośników , nośnik do kolektora )[[Plik:Screenshot at 2019-11-22 08-09-01.png|mały|800x800px]][[Plik:Screenshot at 2019-11-22 08-09-40.png|mały|800x800px]]Docelowo w oknie wyboru nośników pojawi się możliwość wczytania całego PZ.
Po policzeniu ilości z danego nośnika możemy je wczytać do dokumentu. Wybierając z menu Pobierz dane z kolektora lub wciskając „K”[[Plik:Screenshot at 2019-11-22 08-10-37.png|brak|mały|800x800px]]Zaczytywane są dane z kolektora – kod Kreskowy i ilość gdzie ilość dodawana jest w protokole do pozycji w zmiennej ilość Zliczona)
- Raport nośników ( pojawi się raport wszystkich nośników )[[Plik:Screenshot at 2019-11-22 08-11-23.png|mały|800x800px]]Lub raport zmienionych lub nie zmienionych pozycji[[Plik:Screenshot at 2019-11-22 08-12-08.png|mały|800x800px]]Możemy dla każdego z nośników robić oddzielne protokoły , czyli po zaczytaniu konkretnego nośnika gdy już jesteśmy pewni że wszystko z tego nośnika policzyliśmy zakańczamy protokół wysyłamy „W” a następnie robimy nowy protokół dla następnego nośnika.
Dodawanie towaru do protokołu gdy nie ma go na liście w dokumencie
Możemy dany towar dodać na dwa sposoby :
* skaujemy kod kreskowy towaru w protokole i jak nie ma go na liście system zapyta się czy dodać go do protokołu :[[Plik:Screenshot at 2019-11-22 08-12-55.png|mały|800x800px]]klawisz INSERT , wyświetli nam się okienko wyboru towaru ( takie jak w dokumentach)[[Plik:Screenshot at 2019-11-22 08-13-58.png|mały|800x800px]][[Plik:Screenshot at 2019-11-22 08-14-48.png|mały|800x800px]]Towar dawany do protokołu musi spełnić kilka warunków :-  musi mieć cenę
-  musi być towarem z oferty dla danego kontrahenta
- nie może być już na liście towarów w protokole
Po dodaniu towaru pojawi się on w protokole podświetlony na czerwono. Po dodaniu towaru należy uzupełnić tę pozycję o „ilość Zliczoną” oraz jak występuje potrzeba „ilość do Zwrotu”, dopiero wówczas taki towar zostanie wysłany przy realizacji do portalu DC.
Jeśli tworzymy WR do dokumentu sprzed więcej niż 3 dni system automatycznie wysyła WR sezonowy. Jeśli wysyłamy w terminie 3 dni WR jest tzw. Bieżący.<br />]]

Aktualna wersja na dzień 07:16, 22 lis 2019

Instrukcja pokaże krok po kroku jak wystawić oraz wysłać protokół do dokumentu PZ w sieci EKO. Przyjmujemy dokument od kontrahenta - bez zmian , jak do tej pory czyli widzimy zaksięgowany dokument PZ z magazynu, który należy potwierdzić przy dostawie (przy kierowcy).

  1. Tworzenie protokołu

Do zaksięgowanego dokumentu możemy stworzyć protokół niezgodności. Wchodzimy do dokumentu wciskamy klawisz CTRL(‘P’) aktywuje nam możliwość tworzenia protokołu.

Na przykładzie powyżej mamy np. dla plu 230534 że w dokumencie przyjechało 5 sztuk ale zliczyliśmy 7 . Jak sklep chce przyjąć te 7 sztuk to w „Ilość nie przyjęta” nie wpisuje nic, jak chce oddać te 2 sztuki ( lub więcej ) w „Ilość nie przyjęta” wpisujemy ilość do zwrotu i wybieramy powód zwrotu ( patrz poniżej) .

Screenshot at 2019-11-22 07-58-02.png


Dla odpowiednich pozycji dokumentu wypełniamy dane : „Ilość zliczona” – ilość która fizycznie do nas dotarła w dostawie , oraz w razie potrzeby „Ilość nie przyjęta” - ilość jaką chcemy zwrócić do dostawcy z jakiegoś powodu:

Screenshot at 2019-11-22 07-59-15.png

Po wypełnieniu całego protokołu ( możemy go wywoływać dowolną ilość razy wchodząc do dokumentu PZ do czasu aż zdecydujemy się wysłać reklamację do dostawcy , po wysłaniu protokół do reklamacji będzie widoczny w katalogu „Reklamacje portal DC”

Screenshot at 2019-11-22 07-59-59.png


Screenshot at 2019-11-22 08-00-40.png

lub w poziomu kartoteki dokumentów PZ stojąc na dokumencie PZ → F2 Menu→Inne→Protokoły do PZ

Screenshot at 2019-11-22 08-01-40.png


Wysyłanie protokołu

Wysłanie protokołu klawisz ‘W’ w katalogu protokołów lub ten sam klawisz wewnątrz protokołu podczas jego tworzenia.

W momencie wysłania rekalamacji system tworzy jedną lub dwie korekty na podstawie danych z protokołu. Odpowiedź z portalu DC nie będzie natychmiastowa ale po pewnym czasie.

Sprawdzanie statusu protokołu.

Sprawdzanie odbywa się w katalogu protokołó na konkretnym protokole naciskamy klawisz „W” jak wyślij i system próbuje odebrać odpowiedź od portalu DC dla wszystkich protokołów związanych z danym dokumentem z protokołu .


Screenshot at 2019-11-22 08-04-54.png
Po dostaniu odpowiedzi z portalu DC wychodzimy F10. Docelowo mechanizm sprawdzający będzie uruchamiał się automatycznie w obecnym momencie sklep sam wywołuje okno sprawdzenia statusu.
Screenshot at 2019-11-22 08-06-05.png
Po wejściu do protokołu widzimy status na każdej wysłanej pozycji
Screenshot at 2019-11-22 08-06-56.png
System HM w zależności od zatwierdzonych ilości reklamowanych przez sklep odwraca część korekt które już zostały zrobione do dokumentu. Na przykład reklamowaliśmy zwrot 5 sztuk ale uznano nam tylko 3 to system HM tworząc kolejną korektę zrobi ją tak by na dokumencie w sumie było zdjęte 3 sztuki a nie 5. W skrócie : - tworzymy protokół w dokumencie PZ - wysyłamy reklamację do portalu DC (W) - czekamy na odpowiedź ( sprawdzamy co pewien czas w katalogu protokołu W ) - po uzyskaniu odpowiedzi reklamacja zostaje zakończona Wczytywanie nośników do protokołu: W protokole zostało zaimplementowane wczytywanie nośników. Każdy dokument elektroniczny z EC ma przy imporcie zapisany numer nośnika przy pozycji. Możemy użyć kolektorów do kontroli ilości zliczonej z danego nośnika. Będąc w trakcie tworzenia protokołu ctr +P możemy wysłać na kolektor towary z danego nośnika a następnie je zaczytać po zliczeniu towarów na kolektorze. Możemy wybrać opcję w menu lub wcisnąć „D” - wyślij Dane na kolektor ( wysyła wybrany – pojawi się lista nośników , nośnik do kolektora )
Screenshot at 2019-11-22 08-09-01.png
Screenshot at 2019-11-22 08-09-40.png
Docelowo w oknie wyboru nośników pojawi się możliwość wczytania całego PZ. Po policzeniu ilości z danego nośnika możemy je wczytać do dokumentu. Wybierając z menu Pobierz dane z kolektora lub wciskając „K”
Screenshot at 2019-11-22 08-10-37.png
Zaczytywane są dane z kolektora – kod Kreskowy i ilość gdzie ilość dodawana jest w protokole do pozycji w zmiennej ilość Zliczona) - Raport nośników ( pojawi się raport wszystkich nośników )
Screenshot at 2019-11-22 08-11-23.png
Lub raport zmienionych lub nie zmienionych pozycji
Screenshot at 2019-11-22 08-12-08.png
Możemy dla każdego z nośników robić oddzielne protokoły , czyli po zaczytaniu konkretnego nośnika gdy już jesteśmy pewni że wszystko z tego nośnika policzyliśmy zakańczamy protokół wysyłamy „W” a następnie robimy nowy protokół dla następnego nośnika. Dodawanie towaru do protokołu gdy nie ma go na liście w dokumencie Możemy dany towar dodać na dwa sposoby : * skaujemy kod kreskowy towaru w protokole i jak nie ma go na liście system zapyta się czy dodać go do protokołu :
Screenshot at 2019-11-22 08-12-55.png
klawisz INSERT , wyświetli nam się okienko wyboru towaru ( takie jak w dokumentach)
Screenshot at 2019-11-22 08-13-58.png
Screenshot at 2019-11-22 08-14-48.png
Towar dawany do protokołu musi spełnić kilka warunków :- musi mieć cenę - musi być towarem z oferty dla danego kontrahenta - nie może być już na liście towarów w protokole Po dodaniu towaru pojawi się on w protokole podświetlony na czerwono. Po dodaniu towaru należy uzupełnić tę pozycję o „ilość Zliczoną” oraz jak występuje potrzeba „ilość do Zwrotu”, dopiero wówczas taki towar zostanie wysłany przy realizacji do portalu DC. Jeśli tworzymy WR do dokumentu sprzed więcej niż 3 dni system automatycznie wysyła WR sezonowy. Jeśli wysyłamy w terminie 3 dni WR jest tzw. Bieżący.