Instrukcja pokaże krok po kroku jak wystawić oraz wysłać protokół do dokumentu PZ w sieci EKO. Przyjmujemy dokument od kontrahenta - bez zmian , jak do tej pory czyli widzimy zaksięgowany dokument PZ z magazynu, który należy potwierdzić przy dostawie (przy kierowcy).
- Tworzenie protokołu
Do zaksięgowanego dokumentu możemy stworzyć protokół niezgodności. Wchodzimy do dokumentu wciskamy klawisz CTRL(‘P’) aktywuje nam możliwość tworzenia protokołu.
Na przykładzie powyżej mamy np. dla plu 230534 że w dokumencie przyjechało 5 sztuk ale zliczyliśmy 7 . Jak sklep chce przyjąć te 7 sztuk to w „Ilość nie przyjęta” nie wpisuje nic, jak chce oddać te 2 sztuki ( lub więcej ) w „Ilość nie przyjęta” wpisujemy ilość do zwrotu i wybieramy powód zwrotu ( patrz poniżej) .
Dla odpowiednich pozycji dokumentu wypełniamy dane : „Ilość zliczona” – ilość która fizycznie do nas dotarła w dostawie , oraz w razie potrzeby „Ilość nie przyjęta” - ilość jaką chcemy zwrócić do dostawcy z jakiegoś powodu:
Po wypełnieniu całego protokołu ( możemy go wywoływać dowolną ilość razy wchodząc do dokumentu PZ do czasu aż zdecydujemy się wysłać reklamację do dostawcy , po wysłaniu protokół do reklamacji będzie widoczny w katalogu „Reklamacje portal DC”
lub w poziomu kartoteki dokumentów PZ stojąc na dokumencie PZ → F2 Menu→Inne→Protokoły do PZ
Wysyłanie protokołu
Wysłanie protokołu klawisz ‘W’ w katalogu protokołów lub ten sam klawisz wewnątrz protokołu podczas jego tworzenia.
W momencie wysłania rekalamacji system tworzy jedną lub dwie korekty na podstawie danych z protokołu. Odpowiedź z portalu DC nie będzie natychmiastowa ale po pewnym czasie.
Sprawdzanie statusu protokołu.
Sprawdzanie odbywa się w katalogu protokołó na konkretnym protokole naciskamy klawisz „W” jak wyślij i system próbuje odebrać odpowiedź od portalu DC dla wszystkich protokołów związanych z danym dokumentem z protokołu .
Po dostaniu odpowiedzi z portalu DC wychodzimy F10. Docelowo mechanizm sprawdzający będzie uruchamiał się automatycznie w obecnym momencie sklep sam wywołuje okno sprawdzenia statusu.
Po wejściu do protokołu widzimy status na każdej wysłanej pozycji
System HM w zależności od zatwierdzonych ilości reklamowanych przez sklep odwraca część korekt które już zostały zrobione do dokumentu. Na przykład reklamowaliśmy zwrot 5 sztuk ale uznano nam tylko 3 to system HM tworząc kolejną korektę zrobi ją tak by na dokumencie w sumie było zdjęte 3 sztuki a nie 5. W skrócie : - tworzymy protokół w dokumencie PZ - wysyłamy reklamację do portalu DC (W) - czekamy na odpowiedź ( sprawdzamy co pewien czas w katalogu protokołu W ) - po uzyskaniu odpowiedzi reklamacja zostaje zakończona
Wczytywanie nośników do protokołu: W protokole zostało zaimplementowane wczytywanie nośników. Każdy dokument elektroniczny z EC ma przy imporcie zapisany numer nośnika przy pozycji. Możemy użyć kolektorów do kontroli ilości zliczonej z danego nośnika. Będąc w trakcie tworzenia protokołu ctr +P możemy wysłać na kolektor towary z danego nośnika a następnie je zaczytać po zliczeniu towarów na kolektorze. Możemy wybrać opcję w menu lub wcisnąć „D” - wyślij Dane na kolektor ( wysyła wybrany – pojawi się lista nośników , nośnik do kolektora )
Docelowo w oknie wyboru nośników pojawi się możliwość wczytania całego PZ. Po policzeniu ilości z danego nośnika możemy je wczytać do dokumentu. Wybierając z menu Pobierz dane z kolektora lub wciskając „K”
Zaczytywane są dane z kolektora – kod Kreskowy i ilość gdzie ilość dodawana jest w protokole do pozycji w zmiennej ilość Zliczona) - Raport nośników ( pojawi się raport wszystkich nośników )
Lub raport zmienionych lub nie zmienionych pozycji
Możemy dla każdego z nośników robić oddzielne protokoły , czyli po zaczytaniu konkretnego nośnika gdy już jesteśmy pewni że wszystko z tego nośnika policzyliśmy zakańczamy protokół wysyłamy „W” a następnie robimy nowy protokół dla następnego nośnika. Dodawanie towaru do protokołu gdy nie ma go na liście w dokumencie Możemy dany towar dodać na dwa sposoby : * skaujemy kod kreskowy towaru w protokole i jak nie ma go na liście system zapyta się czy dodać go do protokołu :
klawisz INSERT , wyświetli nam się okienko wyboru towaru ( takie jak w dokumentach)
Towar dawany do protokołu musi spełnić kilka warunków :- musi mieć cenę - musi być towarem z oferty dla danego kontrahenta - nie może być już na liście towarów w protokole Po dodaniu towaru pojawi się on w protokole podświetlony na czerwono. Po dodaniu towaru należy uzupełnić tę pozycję o „ilość Zliczoną” oraz jak występuje potrzeba „ilość do Zwrotu”, dopiero wówczas taki towar zostanie wysłany przy realizacji do portalu DC. Jeśli tworzymy WR do dokumentu sprzed więcej niż 3 dni system automatycznie wysyła WR sezonowy. Jeśli wysyłamy w terminie 3 dni WR jest tzw. Bieżący.