Groupware Środki trwałe: Różnice pomiędzy wersjami

Z Pomoc Netis
Nie podano opisu zmian
Nie podano opisu zmian
Linia 1: Linia 1:
Platforma GroupWare wspomaga ewidencjonowanie i zarządzanie środkami trwałymi należącymi do poszczególnych placówek.
Platforma GroupWare wspomaga ewidencjonowanie i zarządzanie środkami trwałymi należącymi do poszczególnych placówek.


== Rejestr środków trwałych ==
==Rejestr środków trwałych==
Widok okna modułu rejestru środków trwałych:
Widok okna modułu rejestru środków trwałych:


Linia 9: Linia 9:


Poniżej znajdują się katalogi środków trwałych - zastosowany został podział środków na:
Poniżej znajdują się katalogi środków trwałych - zastosowany został podział środków na:
* wszystko - wszystkie środki trwałe
 
* środki trwałe sprawne
*wszystko - wszystkie środki trwałe
* środki trwałe uszkodzone
*środki trwałe sprawne
* środki trwałe zutylizowane
*środki trwałe uszkodzone
* środki trwałe odsprzedane
*środki trwałe zutylizowane
* środki trwałe w naprawie
*środki trwałe odsprzedane
* środki trwałe zlikwidowane
*środki trwałe w naprawie
* środki trwałe w drodze
*środki trwałe zlikwidowane
* środki trwałe do zalogowanego uzytkownika
*środki trwałe w drodze
*środki trwałe do zalogowanego uzytkownika
 
System umożliwia też filtrowanie środków trwałych ze względu na poszczególne placówki i przypisanych do nich użytkowników - pole ''Filtry''. Po wybraniu z rozwijanej listy odpowiedniej placówki i poniżej użytkownika wyświetlą nam się zawężone wyniki. Aby przyspieszyć wyszukiwanie, po rozwinięciu listy możemy wpisać pierwszą literę szukanej frazy.
System umożliwia też filtrowanie środków trwałych ze względu na poszczególne placówki i przypisanych do nich użytkowników - pole ''Filtry''. Po wybraniu z rozwijanej listy odpowiedniej placówki i poniżej użytkownika wyświetlą nam się zawężone wyniki. Aby przyspieszyć wyszukiwanie, po rozwinięciu listy możemy wpisać pierwszą literę szukanej frazy.


Linia 27: Linia 29:


Dalej należy uzupełnić poszczególne pola:
Dalej należy uzupełnić poszczególne pola:
* kategorię środka trwałego (kategorię należy wcześniej zdefiniować w menu ''Zarządzaj kategoriami)''
 
* status - klikając na pole rozwinie nam się lista - sprawny, uszkodzony, zutylizowany, odsprzedany lub w naprawie);
*kategorię środka trwałego (kategorię należy wcześniej zdefiniować w menu ''Zarządzaj kategoriami)''
* dodajemy nazwę, symbol, numer inwentaryzacyjny, seryjny oraz księgowy urządzenia, opis, datę zakupu i cenę netto
*status - klikając na pole rozwinie nam się lista - sprawny, uszkodzony, zutylizowany, odsprzedany lub w naprawie);
* wybieramy z listy właściciela wprowadzanego przez nas środka trwałego oraz placówkę, z jaką jest on powiązany
*dodajemy nazwę, symbol, numer inwentaryzacyjny, seryjny oraz księgowy urządzenia, opis, datę zakupu i cenę netto
*wybieramy z listy właściciela wprowadzanego przez nas środka trwałego oraz placówkę, z jaką jest on powiązany
 
Zatwierdzamy klawisze ''Zapisz''.
Zatwierdzamy klawisze ''Zapisz''.


Linia 65: Linia 69:
Następnie wybieramy z listy placówkę, gdzie ma być przeprowadzona inwentaryzacja, rodzaj i sposób je przeprowadzenia, datę rozpoczęcia i zakończenia. Należy też wybrać osobę materialnie odpowiedzialną za środki trwałe. Dalej uzupełniamy jednostkę inwentarzową i opis. Wprowadzone dane zatwierdzamy klawiszem ''Zapisz.''
Następnie wybieramy z listy placówkę, gdzie ma być przeprowadzona inwentaryzacja, rodzaj i sposób je przeprowadzenia, datę rozpoczęcia i zakończenia. Należy też wybrać osobę materialnie odpowiedzialną za środki trwałe. Dalej uzupełniamy jednostkę inwentarzową i opis. Wprowadzone dane zatwierdzamy klawiszem ''Zapisz.''


== Zarządzaj kategoriami ==
==Zarządzaj kategoriami==
Środki trwałe mogą być przypisane do rożnych kategorii. Kategorie definiowane są w module ''Zarządzaj kategoriami''.
Środki trwałe mogą być przypisane do rożnych kategorii. Kategorie definiowane są w module ''Katalogi -> Kategorie Środków trwałych''.


Poszczególne kategorie znajdujące się na liście mogą być edytowane lub też usunięte.  Aby wprowadzić nową  kategorię wybieramy przycisk ''Dodaj kategorię''. Następnie uzupełniamy nazwę kategorii oraz określamy jej status (kategorie aktywne - możemy przypisywać do nich środki trwałe, kategorie usunięte - brak możliwości przypisania środka trwałego do kategorii).
Poszczególne kategorie znajdujące się na liście mogą być edytowane lub też usunięte.  Aby wprowadzić nową  kategorię wybieramy przycisk ''Dodaj kategorię''. Następnie uzupełniamy nazwę kategorii oraz określamy jej status (kategorie aktywne - możemy przypisywać do nich środki trwałe, kategorie usunięte - brak możliwości przypisania środka trwałego do kategorii).


[[Plik:st6.png|1000x1000px]]
[[Plik:st6.png|1000x1000px]]

Wersja z 09:34, 19 mar 2019

Platforma GroupWare wspomaga ewidencjonowanie i zarządzanie środkami trwałymi należącymi do poszczególnych placówek.

Rejestr środków trwałych

Widok okna modułu rejestru środków trwałych:

St1.png

Po lewej stronie okna mamy umieszczone przyciski, służące do zarządzania środkami trwałymi - możemy dodać nowy środek trwały, przekazać, złożyć wniosek o likwidację lub tez przeprowadzić inwentaryzację środków trwałych.

Poniżej znajdują się katalogi środków trwałych - zastosowany został podział środków na:

  • wszystko - wszystkie środki trwałe
  • środki trwałe sprawne
  • środki trwałe uszkodzone
  • środki trwałe zutylizowane
  • środki trwałe odsprzedane
  • środki trwałe w naprawie
  • środki trwałe zlikwidowane
  • środki trwałe w drodze
  • środki trwałe do zalogowanego uzytkownika

System umożliwia też filtrowanie środków trwałych ze względu na poszczególne placówki i przypisanych do nich użytkowników - pole Filtry. Po wybraniu z rozwijanej listy odpowiedniej placówki i poniżej użytkownika wyświetlą nam się zawężone wyniki. Aby przyspieszyć wyszukiwanie, po rozwinięciu listy możemy wpisać pierwszą literę szukanej frazy.

DODAWANIE NOWEGO ŚRODKA TRWAŁEGO

W celu utworzenia nowego środka trwałego wybieramy przycisk Dodaj środek trwały.

St2.png

Dalej należy uzupełnić poszczególne pola:

  • kategorię środka trwałego (kategorię należy wcześniej zdefiniować w menu Zarządzaj kategoriami)
  • status - klikając na pole rozwinie nam się lista - sprawny, uszkodzony, zutylizowany, odsprzedany lub w naprawie);
  • dodajemy nazwę, symbol, numer inwentaryzacyjny, seryjny oraz księgowy urządzenia, opis, datę zakupu i cenę netto
  • wybieramy z listy właściciela wprowadzanego przez nas środka trwałego oraz placówkę, z jaką jest on powiązany

Zatwierdzamy klawisze Zapisz.

PRZEKAZYWANIE ŚRODKÓW TRWAŁYCH

Platforma GroupWare umożliwia transfery środków trwałych pomiędzy użytkownikami systemu

Widok okna modułu Przekaż środek trwały:

St3.png

W celu przekazania środka trwałego innemu użytkownikowi, wybieramy z listy środek trwały oraz użytkownika, jakiemu ma być on przekazany.

Uzupełniamy powód przekazania oraz datę. Jeżeli środek trwały jest przekazywany na określony czas, dodajemy oczekiwaną datę zwrotu.

Użytkownik, któremu przekazaliśmy środek trwały będzie musiał potwierdzić jego odbiór.

WNIOSKI O LIKWIDACJĘ

Niedziałające lub niepotrzebne środki trwałe mogą być likwidowane - w tym celu użytkownik musi wnieść wniosek o likwidację.

Po kliknięciu w przycisk Wnioski o likwidację wyświetli nam się lista wszystkich utworzonych wniosków. Aby wprowadzić nowy wniosek należy kliknąć w "+", obok pola Wnioski o likwidację.

Dalej wybieramy z rozwijanej listy interesujący nas środek trwały, datę oraz powód likwidacji: żużycie, uszkodzenie, awarię, dewastację, zaginięcie, kradzież lub budowę nowego środka trwałego.

St4.png

INWENTARYZACJE

Platforma GroupWare umożliwia przeprowadzenie inwentaryzacji środków trwałych. Po kliknięciu w przycisk Inwentaryzacje system wyświetli nam listę wszystkich przeprowadzonych inwentaryzacji. poszczególne pozycje na liście możemy edytować, podejrzeć bądź wydrukować (jeden protokół bądź wszystkie). Aby wprowadzić nową inwentaryzację należy kliknąć w "+", obok pola Inwentaryzacje.

St5.png

Następnie wybieramy z listy placówkę, gdzie ma być przeprowadzona inwentaryzacja, rodzaj i sposób je przeprowadzenia, datę rozpoczęcia i zakończenia. Należy też wybrać osobę materialnie odpowiedzialną za środki trwałe. Dalej uzupełniamy jednostkę inwentarzową i opis. Wprowadzone dane zatwierdzamy klawiszem Zapisz.

Zarządzaj kategoriami

Środki trwałe mogą być przypisane do rożnych kategorii. Kategorie definiowane są w module Katalogi -> Kategorie Środków trwałych.

Poszczególne kategorie znajdujące się na liście mogą być edytowane lub też usunięte. Aby wprowadzić nową kategorię wybieramy przycisk Dodaj kategorię. Następnie uzupełniamy nazwę kategorii oraz określamy jej status (kategorie aktywne - możemy przypisywać do nich środki trwałe, kategorie usunięte - brak możliwości przypisania środka trwałego do kategorii).

St6.png