GroupWare Ustawienia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Pomoc Netis
Nie podano opisu zmian
Nie podano opisu zmian
Linia 4: Linia 4:
Widok okna modułu ''Firma,'' typ widoku lista'':''
Widok okna modułu ''Firma,'' typ widoku lista'':''


fir 1
[[Plik:fir1.png]]


Widok okna modułu ''Firma,'' typ widoku akordeonowy'':''
Widok okna modułu ''Firma,'' typ widoku akordeonowy'':''


fir2
[[Plik:fir2.png]]


Akcje dostępne na liście placówek:
Akcje dostępne na liście placówek:
Linia 24: Linia 24:
Aby utworzyć nową grupę należy wybrać przycisk ''Dodaj grupę'':
Aby utworzyć nową grupę należy wybrać przycisk ''Dodaj grupę'':


fir3
[[Plik:fir3.png]]


Następnie określamy nazwę nowej grupy.  Jeśli wprowadzana grupa jest grupą podrzędną, wówczas wybieramy grupę nadrzędną z listy. Dalej należy wybrać właściciela (również z rozwijanej listy).  System umożliwia wybór więcej niż jednego właściciela. Nowi właściciele definiowanie są w menu ''Użytkownicy''. Wprowadzone dane zatwierdzamy klawiszem ''Zapisz.''
Następnie określamy nazwę nowej grupy.  Jeśli wprowadzana grupa jest grupą podrzędną, wówczas wybieramy grupę nadrzędną z listy. Dalej należy wybrać właściciela (również z rozwijanej listy).  System umożliwia wybór więcej niż jednego właściciela. Nowi właściciele definiowanie są w menu ''Użytkownicy''. Wprowadzone dane zatwierdzamy klawiszem ''Zapisz.''
Linia 32: Linia 32:
Aby utworzyć nową placówkę należy wybrać przycisk ''Dodaj placówkę'':
Aby utworzyć nową placówkę należy wybrać przycisk ''Dodaj placówkę'':


fir4
[[Plik:fir4.png]]


Dalej uzupełniamy dane nowej placówki oraz przypisujemy ją do powiązanej z nią grupy bądź grup. Wprowadzone dane zatwierdzamy przyciskiem ''Zapisz.''
Dalej uzupełniamy dane nowej placówki oraz przypisujemy ją do powiązanej z nią grupy bądź grup. Wprowadzone dane zatwierdzamy przyciskiem ''Zapisz.''
Linia 43: Linia 43:
Widok okna modułu ''Użytkownicy'':
Widok okna modułu ''Użytkownicy'':


fir5
[[Plik:fir5.png]]


Akcje dostępne na liście użytkowników:
Akcje dostępne na liście użytkowników:
Linia 55: Linia 55:
Moduł umożliwia sprawdzenie historii zmian wprowadzanych w module ''Użytkownicy'' (przycisk ''Historia''):
Moduł umożliwia sprawdzenie historii zmian wprowadzanych w module ''Użytkownicy'' (przycisk ''Historia''):


fir6
[[Plik:fir6.png]]


'''DODAWANIE NOWEGO UŻYTKOWNIKA'''
'''DODAWANIE NOWEGO UŻYTKOWNIKA'''
Linia 61: Linia 61:
W celu utworzenia nowego użytkownika wybieramy przycisk ''Utwórz użytkownika''.
W celu utworzenia nowego użytkownika wybieramy przycisk ''Utwórz użytkownika''.


fir7
[[Plik:fir7.png]]


Następnie należy uzupełnić dane użytkownika oraz ustawić hasło do logowania. Określamy również status - czy użytkownik ma być widoczny na liście użytkowników. Kolejnym korkiem jest nadanie uprawnień - uprawnienia przypisane do konkretnych stanowisk możemy odnaleźć w menu ''Uprawnienia.'' Wprowadzone dane zatwierdzamy przyciskiem ''Zapisz.''
Następnie należy uzupełnić dane użytkownika oraz ustawić hasło do logowania. Określamy również status - czy użytkownik ma być widoczny na liście użytkowników. Kolejnym korkiem jest nadanie uprawnień - uprawnienia przypisane do konkretnych stanowisk możemy odnaleźć w menu ''Uprawnienia.'' Wprowadzone dane zatwierdzamy przyciskiem ''Zapisz.''
Linia 69: Linia 69:
Kolejnym krokiem jest określenie formy i zasad zatrudnienia użytkownika.
Kolejnym krokiem jest określenie formy i zasad zatrudnienia użytkownika.


fir8
[[Plik:fir8.png]]


Jest to szczególnie ważne, gdyż wprowadzone tutaj dane będą miały bezpośredni wpływ na możliwości ustawienia grafiku pracy danej osoby. Konieczne jest wskazanie placówki, w której jest zatrudniony pracownik oraz  typu umowy (wybieramy z rozwijanej listy).  Następnie uzupełniamy stanowisko zatrudnienia oraz rodzaj etatu. Wprowadzamy ramy czasowe trwania umowy, ilość miesięcy w okresie rozliczeniowym oraz pierwszy miesiąc okresu rozliczeniowego.
Jest to szczególnie ważne, gdyż wprowadzone tutaj dane będą miały bezpośredni wpływ na możliwości ustawienia grafiku pracy danej osoby. Konieczne jest wskazanie placówki, w której jest zatrudniony pracownik oraz  typu umowy (wybieramy z rozwijanej listy).  Następnie uzupełniamy stanowisko zatrudnienia oraz rodzaj etatu. Wprowadzamy ramy czasowe trwania umowy, ilość miesięcy w okresie rozliczeniowym oraz pierwszy miesiąc okresu rozliczeniowego.

Wersja z 08:26, 11 wrz 2018

Firma

Moduł służy do do zarządzania placówkami i grupami placówek.

Widok okna modułu Firma, typ widoku lista:

Fir1.png

Widok okna modułu Firma, typ widoku akordeonowy:

Fir2.png

Akcje dostępne na liście placówek:

  • podgląd
  • edycja
  • podgląd historii
  • usuniecie placówki

Moduł zawiera katalogi:

  • grupy
  • placówki
  • działy
  • historia

DODAWANIE NOWEJ GRUPY

Aby utworzyć nową grupę należy wybrać przycisk Dodaj grupę:

Fir3.png

Następnie określamy nazwę nowej grupy. Jeśli wprowadzana grupa jest grupą podrzędną, wówczas wybieramy grupę nadrzędną z listy. Dalej należy wybrać właściciela (również z rozwijanej listy). System umożliwia wybór więcej niż jednego właściciela. Nowi właściciele definiowanie są w menu Użytkownicy. Wprowadzone dane zatwierdzamy klawiszem Zapisz.

DODAWANIE NOWEJ PLACÓWKI

Aby utworzyć nową placówkę należy wybrać przycisk Dodaj placówkę:

Fir4.png

Dalej uzupełniamy dane nowej placówki oraz przypisujemy ją do powiązanej z nią grupy bądź grup. Wprowadzone dane zatwierdzamy przyciskiem Zapisz.

DODAWANIE NOWEGO DZIAŁU

Aby utworzyć nowy dział należy wybrać przycisk Dodaj nowy dział. Następnie uzupełniamy nazwę działu i zatwierdzamy przyciskiem Zapisz.

Użytkownicy

Widok okna modułu Użytkownicy:

Fir5.png

Akcje dostępne na liście użytkowników:

  • podgląd
  • edycja
  • historia
  • blokada
  • usunięcie

System umożliwia wyświetlenie użytkowników powiązanych z konkretną placówką - należy ją wybrać klikając na pole Wszystkie placówki. Wybieramy z listy interesujący nas oddział. Możemy również odszukać użytkownika wpisując jego imię, nazwisko lub jakiekolwiek inne słowo zawarte w jego danych w polu Szukaj.

Moduł umożliwia sprawdzenie historii zmian wprowadzanych w module Użytkownicy (przycisk Historia):

Fir6.png

DODAWANIE NOWEGO UŻYTKOWNIKA

W celu utworzenia nowego użytkownika wybieramy przycisk Utwórz użytkownika.

Fir7.png

Następnie należy uzupełnić dane użytkownika oraz ustawić hasło do logowania. Określamy również status - czy użytkownik ma być widoczny na liście użytkowników. Kolejnym korkiem jest nadanie uprawnień - uprawnienia przypisane do konkretnych stanowisk możemy odnaleźć w menu Uprawnienia. Wprowadzone dane zatwierdzamy przyciskiem Zapisz.

Dalej system umożliwia dodanie grup (regionów), których tworzony użytkownik jest właścicielem lub kierownikiem. Analogicznie możemy przypisać do tworzonego pracownika konkretne placówki, w których pracuje (pole placówki). Aby odszukać konkretną placówkę wpisujemy jej nazwę w polu Szukaj lub odnajdujemy region, do którego przynależy i klikamy w "+" obok nazwy regionu. Rozwinie się lista wszystkich oddziałów powiązanych z regionem - zaznaczamy te, w których pracuje tworzony użytkownik.

Kolejnym krokiem jest określenie formy i zasad zatrudnienia użytkownika.

Fir8.png

Jest to szczególnie ważne, gdyż wprowadzone tutaj dane będą miały bezpośredni wpływ na możliwości ustawienia grafiku pracy danej osoby. Konieczne jest wskazanie placówki, w której jest zatrudniony pracownik oraz typu umowy (wybieramy z rozwijanej listy). Następnie uzupełniamy stanowisko zatrudnienia oraz rodzaj etatu. Wprowadzamy ramy czasowe trwania umowy, ilość miesięcy w okresie rozliczeniowym oraz pierwszy miesiąc okresu rozliczeniowego.

Dodatkowo możemy zaznaczyć pola:

  • 12 godzinny czas pracy - czy pracownik może pracować w 12 godzinnym trybie zmianowym
  • Praca w święta - czy pracownik może pracować w święta

Wprowadzone dane zatwierdzamy przyciskiem Zapisz.