Faktury z maila
Wymiana elektronicznych dokumentów drogą mailową (np pliki .CSV):
W celu przyjęcia faktury, którą otrzymaliśmy droga mailową należy przede wszystkim pobrać tą fakturę ze skrzynki pocztowej oraz umieścić ją w katalogu eksporty, który znajduje się na pulpicie. Dalej w systemie HiperMarket z menu wybieramy Dokumenty → PZ → Przyjęcie dostawy
Następnie wyświetli nam się okno z listą dokumentów PZ. Aby utworzyć nowy dokument wybieramy klawisz Insert . Teraz musimy wybrać kontrahenta (w miejsu Dostawca wybieramy klawisz Enter – pojawi się okno z listą kontrahentów, wybieramy tego, który nas interesuje). Uzupełniamy pozostałe informacje.
W kolejnym kroku wybieramy klawisz F2. W lewym dolnym roku wyświetla nam się dodatkowe menu. Strzałeczką w prawo przechodzimy na opcję Inne i wybieramy Operacje na kolektorze.
Dalej wybieramy Wczytywanie danych z pliku CSV do dokumentu.
Wybieramy odpowiedni plik i zatwierdzamy Enterem.:
Dalej system wyświetli nam okno z konfiguracją wybranego pliku. Uzupełniamy wymagane pola i zatwierdzamy Enterem.
Musimy wybrać czy chcemy aby plik CSV został usunięty z folderu eksporty. Wybieramy TAK lub NIE, zatwierdzamy. Następnie system wyświetli utworzony przez nas dokument. Możemy go zrealizować wybierając klawisz END.
Następnie wybieramy opcję jak system ma zakończyć dokument PZ:
Gdy wybrana zostanie np. faktura vat system wyświetli okno, gdzie możliwa jest edycja dat sprzedaży, wystawienia, wpływu, zapłaty, nr dokumentu itp. W celu zatwierdzenia faktury wybieramy F2 - pojawia nam się dodatkowe menu. Strzałką w prawo przechodzimy na Zatwierdzenie – potwierdzamy wybór Enterem.
Przyjęty dokument pojawi się nam na liście dokumentów PZ.