Faktury z maila

Z Pomoc Netis

Wymiana elektronicznych dokumentów drogą mailową (np pliki .CSV):

W celu przyjęcia faktury, którą otrzymaliśmy droga mailową należy przede wszystkim pobrać tą fakturę ze skrzynki pocztowej oraz umieścić ją w katalogu eksporty, który znajduje się na pulpicie.Dalej w systemie HiperMarket z menu wybieramy Dokumenty → PZ → Przyjęcie dostawy

Mail1.jpg

Następnie wyświetli nam się okno z listą dokumentów PZ. Aby utworzyć nowy dokument wybieramy klawisz Insert . Teraz musimy wybrać kontrahenta (w miejscu Dostawca wybieramy klawisz Enter – pojawi się okno z listą kontrahentów, wybieramy tego, który nas interesuje). Uzupełniamy pozostałe informacje.

Mail2.jpg

W kolejnym kroku wybieramy klawisz F2. W lewym dolnym roku wyświetla nam się dodatkowe menu. Strzałeczką w prawo przechodzimy na opcję Inne i wybieramy Operacje na kolektorze.

Mail3.jpg

Dalej wybieramy Wczytywanie danych z pliku CSV do dokumentu.

Mail4.jpg

Wybieramy odpowiedni plik i zatwierdzamy Enterem:

Mail5.jpg

Dalej system wyświetli nam okno z konfiguracją wybranego pliku. Uzupełniamy wymagane pola i zatwierdzamy Enterem.

Mail6.jpg

Musimy wybrać czy chcemy aby plik CSV został usunięty z folderu eksporty. Wybieramy TAK lub NIE, zatwierdzamy. Następnie system wyświetli utworzony przez nas dokument. Możemy go zrealizować wybierając klawisz END.

Mail8.jpg

Następnie wybieramy opcję jak system ma zakończyć dokument PZ:

Mail77.jpg

Gdy wybrana zostanie np. faktura vat system wyświetli okno, gdzie możliwa jest edycja dat sprzedaży, wystawienia, wpływu, zapłaty, nr dokumentu itp. W celu zatwierdzenia faktury wybieramy F2 - pojawia nam się dodatkowe menu. Strzałką w prawo przechodzimy na Zatwierdzenie – potwierdzamy wybór Enterem.

Mail9.jpg

Przyjęty dokument pojawi się nam na liście dokumentów PZ.