NetOrganizer Zgłoś Naruszenie: Różnice pomiędzy wersjami
ISkoczylas (dyskusja | edycje) Nie podano opisu zmian |
ISkoczylas (dyskusja | edycje) Nie podano opisu zmian |
||
Linia 13: | Linia 13: | ||
===2. Konfiguracja powiadomień=== | ===2. Konfiguracja powiadomień=== | ||
# Przejdź do Konfiguracja → Uprawnienia→ Sygnaliści i wybierz opcję Zarządzanie ustawieniami powiadomień. | |||
# Aby skonfigurować powiadomienia, przejdź do Konfiguracja → Powiadomienia → Katalogi → Sygnaliści: ustawienia powiadomień. | |||
# Włącz opcję Aktywacja powiadomień i wybierz koordynatora jako odbiorcę. | |||
# Wybierz typ wiadomości (np. wiadomość wewnętrzna, e-mail, SMS). | |||
===3. Panel zgłaszającego - tworzenie zgłoszenia=== | ===3. Panel zgłaszającego - tworzenie zgłoszenia=== |
Wersja z 13:27, 12 lis 2024
Instrukcja konfiguracji i obsługi modułu „Sygnaliści”
Moduł „Sygnaliści” to bezpieczny system zgłaszania naruszeń. Umożliwia on zgłaszanie nieprawidłowości przez pracowników, zleceniobiorców, kontrahentów i inne osoby związane z organizacją. Moduł wspiera organizacje w szybkiej reakcji na zgłoszenia, zapewniając ochronę zgłaszających.
1. Tworzenie profilu „Koordynator” i nadawanie uprawnień przez Administratora
- Przejdź do Konfiguracja > Uprawnienia > Profile uprawnień i kliknij „+”.
- W polu Nazwa wpisz „Koordynator” i zapisz profil.
- Przejdź do Konfiguracja > Uprawnienia > Sygnaliści, zaznacz opcję Zarządzanie wszystkimi zgłoszeniami dla profilu „Koordynator”.
- Aby przypisać użytkownika do profilu „Koordynator”:
- Przejdź do Konfiguracja > Użytkownicy.
- Wybierz użytkownika do edycji i zaznacz profil uprawnień „Koordynator” w sekcji Uprawnienia.
2. Konfiguracja powiadomień
- Przejdź do Konfiguracja → Uprawnienia→ Sygnaliści i wybierz opcję Zarządzanie ustawieniami powiadomień.
- Aby skonfigurować powiadomienia, przejdź do Konfiguracja → Powiadomienia → Katalogi → Sygnaliści: ustawienia powiadomień.
- Włącz opcję Aktywacja powiadomień i wybierz koordynatora jako odbiorcę.
- Wybierz typ wiadomości (np. wiadomość wewnętrzna, e-mail, SMS).
3. Panel zgłaszającego - tworzenie zgłoszenia
1. Formularz zgłoszenia obejmuje następujące pola: ◦ Kategorie – wybór kategorii zgłoszenia. ◦ Tytuł – krótki opis treści zgłoszenia. ◦ Zgłaszam anonimowo – opcja zachowania anonimowości. ◦ Treść zgłoszenia – szczegóły zgłoszenia. ◦ Ładowanie plików – możliwość dodania załączników.
2. Dodawanie nowego zgłoszenia jawnie • Zgłoś naruszenie → Wybieranie kategorii→ Temat→ Treść→ Możliwość dodania załącznika→ Zapisz
• Historię zgłoszeń jawnych można przeglądać w zakładce Zgłoszenia: • Dostępne opcje sortowania i filtrowania obejmują tytuł, datę utworzenia, kategorię oraz status zgłoszenia.
Treść odpowiedzi Sygnalista może sprawdzić klikając pole podgląd:
3. Dodawanie zgłoszenia anonimowo. • Zgłoś naruszenie → Wybieranie kategorii→ Temat→ Zaznaczenie Zgłaszam anonimowo→ Treść→ Możliwość dodania załącznika→ Zapisz • W przypadku anonimowego zgłoszenia użytkownik otrzymuje login i hasło do śledzenia zgłoszenia. Należy skopiować numer i hasło do logowania, które jest niezbędne do sprawdzenia postępu zgłoszenia.
• Aby sprawdzić sprawę zgłoszona anonimowo należy po kliknięciu w pole +Sprawdź postęp sprawy → Wpisać Numer sprawy i Hasło.
4. Panel koordynatora - zarządzanie zgłoszeniami
• W tabeli Zgłoszenia koordynator ma dostęp do wszystkich zgłoszeń. • Koordynator ma obowiązek przyjęcia zgłoszenia w ciągu 7 dni i zakończenia postępowania w ciągu 90 dni, zmieniając status na „Zakończone” lub „Anulowane”.
Zarządzanie zgłoszeniami :
• Koordynator może filtrować zgłoszenia po statusie , kategorii, i dacie utworzenia:
• Zgłoszenia w głównej liście można sortować po kolumnie Status i kolumnie Utworzono. • Status można zmienić wewnątrz zgłoszenia: • Wiadomości są wyświetlane na bieżąco w oknie powiadomień. • Jest możliwość dodawana załączników. • Poniżej historii wiadomości znajduje się przejrzysta historia zmian statusów.
5. Powiadomienia dla koordynatora
Powiadomienia koordynatora można wysyłać konfigurując konto koordynatora. Możliwość wysłania informacji jako: wiadomość wewnętrzna, e-mail, SMS.
• Nowe zgłoszenie – natychmiast po wpłynięciu. • Termin potwierdzenia zgłoszenia – 6 dnia od otrzymania zgłoszenia w statusie „Nowe” – przypomnienie, że upływa termin przyjęcia zgłoszenia.. • Przypomnienie w trakcie ( w związku z ustawowym 3 miesięcznym terminem odpowiedzi na powiadomienie): ◦ Pierwsze powiadomienie wysyłane jest po 30 dniach. ◦ Drugie powiadomienie po 60 dniach. ◦ Trzecie powiadomienie po 80 dniach.
Moduł „Sygnaliści” pozwala na szybkie i skuteczne reagowanie na zgłoszenia w organizacji, zapewniając ochronę zgłaszających i pełną zgodność z wymogami prawnymi.