NetOrganizer Zgłoś Naruszenie: Różnice pomiędzy wersjami
ISkoczylas (dyskusja | edycje) Nie podano opisu zmian |
ISkoczylas (dyskusja | edycje) Nie podano opisu zmian |
||
Linia 8: | Linia 8: | ||
# W polu Nazwa wpisz „Koordynator” i zapisz profil. | # W polu Nazwa wpisz „Koordynator” i zapisz profil. | ||
# Przejdź do Konfiguracja > Uprawnienia > Sygnaliści, zaznacz opcję Zarządzanie wszystkimi zgłoszeniami dla profilu „Koordynator”. | # Przejdź do Konfiguracja > Uprawnienia > Sygnaliści, zaznacz opcję Zarządzanie wszystkimi zgłoszeniami dla profilu „Koordynator”. | ||
# Aby przypisać użytkownika do profilu „Koordynator”: | # Aby przypisać użytkownika do profilu „Koordynator”: | ||
**Przejdź do Konfiguracja > Użytkownicy. | |||
* Przejdź do Konfiguracja > Użytkownicy. | **Wybierz użytkownika do edycji i zaznacz profil uprawnień „Koordynator” w sekcji Uprawnienia. | ||
* Wybierz użytkownika do edycji i zaznacz profil uprawnień „Koordynator” w sekcji Uprawnienia. | |||
=== 2. Konfiguracja powiadomień === | ===2. Konfiguracja powiadomień=== | ||
1. Przejdź do Konfiguracja → Uprawnienia→ Sygnaliści i wybierz opcję Zarządzanie ustawieniami powiadomień. | 1. Przejdź do Konfiguracja → Uprawnienia→ Sygnaliści i wybierz opcję Zarządzanie ustawieniami powiadomień. | ||
2. Aby skonfigurować powiadomienia, przejdź do Konfiguracja → Powiadomienia → Katalogi → Sygnaliści: ustawienia powiadomień. | 2. Aby skonfigurować powiadomienia, przejdź do Konfiguracja → Powiadomienia → Katalogi → Sygnaliści: ustawienia powiadomień. | ||
Linia 20: | Linia 18: | ||
4. Wybierz typ wiadomości (np. wiadomość wewnętrzna, e-mail, SMS). | 4. Wybierz typ wiadomości (np. wiadomość wewnętrzna, e-mail, SMS). | ||
=== 3. Panel zgłaszającego - tworzenie zgłoszenia === | ===3. Panel zgłaszającego - tworzenie zgłoszenia=== | ||
1. Formularz zgłoszenia obejmuje następujące pola: | 1. Formularz zgłoszenia obejmuje następujące pola: | ||
◦ Kategorie – wybór kategorii zgłoszenia. | ◦ Kategorie – wybór kategorii zgłoszenia. | ||
Linia 45: | Linia 43: | ||
• Aby sprawdzić sprawę zgłoszona anonimowo należy po kliknięciu w pole +Sprawdź postęp sprawy → Wpisać Numer sprawy i Hasło. | • Aby sprawdzić sprawę zgłoszona anonimowo należy po kliknięciu w pole +Sprawdź postęp sprawy → Wpisać Numer sprawy i Hasło. | ||
=== 4. Panel koordynatora - zarządzanie zgłoszeniami === | ===4. Panel koordynatora - zarządzanie zgłoszeniami=== | ||
• W tabeli Zgłoszenia koordynator ma dostęp do wszystkich zgłoszeń. | • W tabeli Zgłoszenia koordynator ma dostęp do wszystkich zgłoszeń. | ||
Linia 60: | Linia 58: | ||
• Poniżej historii wiadomości znajduje się przejrzysta historia zmian statusów. | • Poniżej historii wiadomości znajduje się przejrzysta historia zmian statusów. | ||
=== 5. Powiadomienia dla koordynatora === | ===5. Powiadomienia dla koordynatora=== | ||
Powiadomienia koordynatora można wysyłać konfigurując konto koordynatora. Możliwość wysłania informacji jako: wiadomość wewnętrzna, e-mail, SMS. | Powiadomienia koordynatora można wysyłać konfigurując konto koordynatora. Możliwość wysłania informacji jako: wiadomość wewnętrzna, e-mail, SMS. | ||
Wersja z 13:20, 12 lis 2024
Instrukcja konfiguracji i obsługi modułu „Sygnaliści”
Moduł „Sygnaliści” to bezpieczny system zgłaszania naruszeń. Umożliwia on zgłaszanie nieprawidłowości przez pracowników, zleceniobiorców, kontrahentów i inne osoby związane z organizacją. Moduł wspiera organizacje w szybkiej reakcji na zgłoszenia, zapewniając ochronę zgłaszających.
1. Tworzenie profilu „Koordynator” i nadawanie uprawnień przez Administratora
- Przejdź do Konfiguracja > Uprawnienia > Profile uprawnień i kliknij „+”.
- W polu Nazwa wpisz „Koordynator” i zapisz profil.
- Przejdź do Konfiguracja > Uprawnienia > Sygnaliści, zaznacz opcję Zarządzanie wszystkimi zgłoszeniami dla profilu „Koordynator”.
- Aby przypisać użytkownika do profilu „Koordynator”:
- Przejdź do Konfiguracja > Użytkownicy.
- Wybierz użytkownika do edycji i zaznacz profil uprawnień „Koordynator” w sekcji Uprawnienia.
2. Konfiguracja powiadomień
1. Przejdź do Konfiguracja → Uprawnienia→ Sygnaliści i wybierz opcję Zarządzanie ustawieniami powiadomień. 2. Aby skonfigurować powiadomienia, przejdź do Konfiguracja → Powiadomienia → Katalogi → Sygnaliści: ustawienia powiadomień. 3. Włącz opcję Aktywacja powiadomień i wybierz koordynatora jako odbiorcę. 4. Wybierz typ wiadomości (np. wiadomość wewnętrzna, e-mail, SMS).
3. Panel zgłaszającego - tworzenie zgłoszenia
1. Formularz zgłoszenia obejmuje następujące pola: ◦ Kategorie – wybór kategorii zgłoszenia. ◦ Tytuł – krótki opis treści zgłoszenia. ◦ Zgłaszam anonimowo – opcja zachowania anonimowości. ◦ Treść zgłoszenia – szczegóły zgłoszenia. ◦ Ładowanie plików – możliwość dodania załączników.
2. Dodawanie nowego zgłoszenia jawnie • Zgłoś naruszenie → Wybieranie kategorii→ Temat→ Treść→ Możliwość dodania załącznika→ Zapisz
• Historię zgłoszeń jawnych można przeglądać w zakładce Zgłoszenia: • Dostępne opcje sortowania i filtrowania obejmują tytuł, datę utworzenia, kategorię oraz status zgłoszenia.
Treść odpowiedzi Sygnalista może sprawdzić klikając pole podgląd:
3. Dodawanie zgłoszenia anonimowo. • Zgłoś naruszenie → Wybieranie kategorii→ Temat→ Zaznaczenie Zgłaszam anonimowo→ Treść→ Możliwość dodania załącznika→ Zapisz • W przypadku anonimowego zgłoszenia użytkownik otrzymuje login i hasło do śledzenia zgłoszenia. Należy skopiować numer i hasło do logowania, które jest niezbędne do sprawdzenia postępu zgłoszenia.
• Aby sprawdzić sprawę zgłoszona anonimowo należy po kliknięciu w pole +Sprawdź postęp sprawy → Wpisać Numer sprawy i Hasło.
4. Panel koordynatora - zarządzanie zgłoszeniami
• W tabeli Zgłoszenia koordynator ma dostęp do wszystkich zgłoszeń. • Koordynator ma obowiązek przyjęcia zgłoszenia w ciągu 7 dni i zakończenia postępowania w ciągu 90 dni, zmieniając status na „Zakończone” lub „Anulowane”.
Zarządzanie zgłoszeniami :
• Koordynator może filtrować zgłoszenia po statusie , kategorii, i dacie utworzenia:
• Zgłoszenia w głównej liście można sortować po kolumnie Status i kolumnie Utworzono. • Status można zmienić wewnątrz zgłoszenia: • Wiadomości są wyświetlane na bieżąco w oknie powiadomień. • Jest możliwość dodawana załączników. • Poniżej historii wiadomości znajduje się przejrzysta historia zmian statusów.
5. Powiadomienia dla koordynatora
Powiadomienia koordynatora można wysyłać konfigurując konto koordynatora. Możliwość wysłania informacji jako: wiadomość wewnętrzna, e-mail, SMS.
• Nowe zgłoszenie – natychmiast po wpłynięciu. • Termin potwierdzenia zgłoszenia – 6 dnia od otrzymania zgłoszenia w statusie „Nowe” – przypomnienie, że upływa termin przyjęcia zgłoszenia.. • Przypomnienie w trakcie ( w związku z ustawowym 3 miesięcznym terminem odpowiedzi na powiadomienie): ◦ Pierwsze powiadomienie wysyłane jest po 30 dniach. ◦ Drugie powiadomienie po 60 dniach. ◦ Trzecie powiadomienie po 80 dniach.
Moduł „Sygnaliści” pozwala na szybkie i skuteczne reagowanie na zgłoszenia w organizacji, zapewniając ochronę zgłaszających i pełną zgodność z wymogami prawnymi.