Groupware Środki trwałe: Różnice pomiędzy wersjami

Z Pomoc Netis
Nie podano opisu zmian
Nie podano opisu zmian
Linia 1: Linia 1:
Platforma GroupWare wspomaga ewidencjonowanie i zarządzanie środkami trwałymi należącymi do poszczególnych placówek.
Moduł Środki Trwałe umożliwia ewidencjonowanie środków trwałych w przedsiębiorstwie. Ponadto daje nam szereg funkcjonalności związanych z zarządzaniem nimi takich jak: możliwość aktualizacji, przeprowadzenia inwentaryzacji, likwidacji, przekazywania pomiędzy użytkownikami.  


==Rejestr środków trwałych==
Środki Trwałe są również funkcjonalnie powiązane z modułem Awarie. Statusy danego sprzętu (laptop, lodówka itp) mogą się wówczas zmieniać w zależności od zgłoszonej usterki.
Widok okna modułu rejestru środków trwałych:


[[Plik:st1.png|1000x1000px]]
Aby móc rozpocząć pracę w systemie NetOrganizer w module Środki Trwałe należy mieć uzupełnione podstawowe informacje, czyli dodanych użytkowników oraz skonfigurowane placówki.


Po lewej stronie okna mamy umieszczone przyciski, służące do zarządzania środkami trwałymi - możemy dodać nowy środek trwały, przekazać, złożyć wniosek o likwidację lub tez przeprowadzić inwentaryzację środków trwałych.
'''<u>Ustawienia</u>'''


Poniżej znajdują się katalogi środków trwałych - zastosowany został podział środków na:
W pierwszej kolejności należy zdefiniować w Ustawieniach podstawowe dane – Kategorie środków trwałych oraz Rodzaje inwentaryzacji.


*wszystko - wszystkie środki trwałe
''Kategorie środków trwałych'' – tak naprawdę jest to bardzo prosta sprawa, musimy przemyśleć i dodać kategorie środków trwałych, które będą ewidencjonowane w naszej firmie, np. Biurka, Fotele/krzesła, Klimatyzatory, Monitory, Lodówki itp. tak, aby zakupione, posiadane sprzęty można było łatwo skategoryzować.
*środki trwałe sprawne
*środki trwałe uszkodzone
*środki trwałe zutylizowane
*środki trwałe odsprzedane
*środki trwałe w naprawie
*środki trwałe zlikwidowane
*środki trwałe w drodze
*środki trwałe do zalogowanego uzytkownika


System umożliwia też filtrowanie środków trwałych ze względu na poszczególne placówki i przypisanych do nich użytkowników - pole ''Filtry''. Po wybraniu z rozwijanej listy odpowiedniej placówki i poniżej użytkownika wyświetlą nam się zawężone wyniki. Aby przyspieszyć wyszukiwanie, po rozwinięciu listy możemy wpisać pierwszą literę szukanej frazy.
[[Plik:ST screen1.png|737x737px]]


DODAWANIE NOWEGO ŚRODKA TRWAŁEGO


W celu utworzenia nowego środka trwałego wybieramy przycisk ''Dodaj środek trwały''.


[[Plik:st2.png|1000x1000px]]
<br />
 
Dalej należy uzupełnić poszczególne pola:
 
*kategorię środka trwałego (kategorię należy wcześniej zdefiniować w menu ''Zarządzaj kategoriami)''
*status - klikając na pole rozwinie nam się lista - sprawny, uszkodzony, zutylizowany, odsprzedany lub w naprawie);
*dodajemy nazwę, symbol, numer inwentaryzacyjny, seryjny oraz księgowy urządzenia, opis, datę zakupu i cenę netto
*wybieramy z listy właściciela wprowadzanego przez nas środka trwałego oraz placówkę, z jaką jest on powiązany
 
Zatwierdzamy klawisze ''Zapisz''.
 
'''PRZEKAZYWANIE ŚRODKÓW TRWAŁYCH'''
 
Platforma GroupWare umożliwia transfery środków trwałych pomiędzy użytkownikami systemu
 
Widok okna modułu ''Przekaż środek trwały:''
 
[[Plik:st3.png|1000x1000px]]
 
W celu przekazania środka trwałego innemu użytkownikowi, wybieramy z listy środek trwały oraz użytkownika, jakiemu ma być on przekazany.
 
Uzupełniamy powód przekazania oraz datę. Jeżeli środek trwały jest przekazywany na określony czas, dodajemy oczekiwaną datę zwrotu.
 
Użytkownik, któremu przekazaliśmy środek trwały będzie musiał potwierdzić jego odbiór.
 
'''WNIOSKI O LIKWIDACJĘ'''
 
Niedziałające lub niepotrzebne środki trwałe mogą być likwidowane - w tym celu użytkownik musi wnieść wniosek o likwidację.
 
Po kliknięciu w przycisk ''Wnioski o likwidację'' wyświetli nam się lista wszystkich utworzonych wniosków. Aby wprowadzić nowy wniosek należy kliknąć w "+", obok pola  ''Wnioski o likwidację.''
 
Dalej wybieramy z rozwijanej listy interesujący nas środek trwały, datę oraz powód likwidacji: żużycie, uszkodzenie, awarię, dewastację, zaginięcie, kradzież lub budowę nowego środka trwałego.
 
[[Plik:st4.png|1000x1000px]]
 
'''INWENTARYZACJE'''
 
Platforma GroupWare umożliwia przeprowadzenie inwentaryzacji środków trwałych. Po kliknięciu w przycisk ''Inwentaryzacje'' system wyświetli nam listę wszystkich przeprowadzonych inwentaryzacji. poszczególne pozycje na liście możemy edytować, podejrzeć bądź wydrukować (jeden protokół bądź wszystkie). Aby wprowadzić nową inwentaryzację  należy kliknąć w "+", obok pola  ''Inwentaryzacje''.
 
[[Plik:st5.png|1000x1000px]]
 
Następnie wybieramy z listy placówkę, gdzie ma być przeprowadzona inwentaryzacja, rodzaj i sposób je przeprowadzenia, datę rozpoczęcia i zakończenia. Należy też wybrać osobę materialnie odpowiedzialną za środki trwałe. Dalej uzupełniamy jednostkę inwentarzową i opis. Wprowadzone dane zatwierdzamy klawiszem ''Zapisz.''
 
==Zarządzaj kategoriami==
Środki trwałe mogą być przypisane do rożnych kategorii. Kategorie definiowane są w module ''Katalogi -> Kategorie Środków trwałych''.
 
Poszczególne kategorie znajdujące się na liście mogą być edytowane lub też usunięte.  Aby wprowadzić nową  kategorię wybieramy przycisk ''Dodaj kategorię''. Następnie uzupełniamy nazwę kategorii oraz określamy jej status (kategorie aktywne - możemy przypisywać do nich środki trwałe, kategorie usunięte - brak możliwości przypisania środka trwałego do kategorii).
 
[[Plik:st6.png|1000x1000px]]

Wersja z 08:42, 5 lip 2021

Moduł Środki Trwałe umożliwia ewidencjonowanie środków trwałych w przedsiębiorstwie. Ponadto daje nam szereg funkcjonalności związanych z zarządzaniem nimi takich jak: możliwość aktualizacji, przeprowadzenia inwentaryzacji, likwidacji, przekazywania pomiędzy użytkownikami.

Środki Trwałe są również funkcjonalnie powiązane z modułem Awarie. Statusy danego sprzętu (laptop, lodówka itp) mogą się wówczas zmieniać w zależności od zgłoszonej usterki.

Aby móc rozpocząć pracę w systemie NetOrganizer w module Środki Trwałe należy mieć uzupełnione podstawowe informacje, czyli dodanych użytkowników oraz skonfigurowane placówki.

Ustawienia

W pierwszej kolejności należy zdefiniować w Ustawieniach podstawowe dane – Kategorie środków trwałych oraz Rodzaje inwentaryzacji.

Kategorie środków trwałych – tak naprawdę jest to bardzo prosta sprawa, musimy przemyśleć i dodać kategorie środków trwałych, które będą ewidencjonowane w naszej firmie, np. Biurka, Fotele/krzesła, Klimatyzatory, Monitory, Lodówki itp. tak, aby zakupione, posiadane sprzęty można było łatwo skategoryzować.

ST screen1.png