Kreator promocji rozszerzenie: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 237: | Linia 237: | ||
W celu aktywacji promocji w sklepie od zaraz, na Centrali należy wejść w menu Internet → Wyślij dzisiejsze dane. W sklepie pobrać aktualizację i zalogować się ponownie. Jeśli promocja ma zacząć działać od następnego dnia, dane zostaną przesłane automatycznie w nocy. | W celu aktywacji promocji w sklepie od zaraz, na Centrali należy wejść w menu Internet → Wyślij dzisiejsze dane. W sklepie pobrać aktualizację i zalogować się ponownie. Jeśli promocja ma zacząć działać od następnego dnia, dane zostaną przesłane automatycznie w nocy. | ||
== '''2. Zestaw promocyjny''' == | =='''2. Zestaw promocyjny'''== | ||
Kreator umożliwia wygenerowanie dowolnego zestawu. Zestaw jest połączeniem grup towarowych. Każda taka grupa ma własną ilość wymaganą do aktywacji. Jeśli na paragonie przekroczymy wymaganą ilość każdej z grup, to wtedy zestaw się aktywuje. | Kreator umożliwia wygenerowanie dowolnego zestawu. Zestaw jest połączeniem grup towarowych. Każda taka grupa ma własną ilość wymaganą do aktywacji. Jeśli na paragonie przekroczymy wymaganą ilość każdej z grup, to wtedy zestaw się aktywuje. | ||
Linia 261: | Linia 261: | ||
[[Plik:89965.png|brak|mały|1515x1515px]] | [[Plik:89965.png|brak|mały|1515x1515px]] | ||
'''<br />Krok 1''' | |||
Rysunek 2.2. Okno startowe Kreatora Promocji. | Rysunek 2.2. Okno startowe Kreatora Promocji. | ||
[[Plik:917328.png|brak|mały|791x791px]] | [[Plik:917328.png|brak|mały|791x791px]] | ||
Kreator informuje o rozpoczęciu pracy, w celu przejścia dalej wciśnij przycisk dalej. | Kreator informuje o rozpoczęciu pracy, w celu przejścia dalej wciśnij przycisk dalej. | ||
'''Krok 2''' | |||
Rysunek 2.3. Okno kroku numer dwa. | Rysunek 2.3. Okno kroku numer dwa. | ||
Linia 283: | Linia 286: | ||
'''Gratisy stany''' – prowadzenie ewidencji wydanych gratisów. | '''Gratisy stany''' – prowadzenie ewidencji wydanych gratisów. | ||
'''Krok 3''' | |||
Rysunek 2.4. Ustawianie pierwszej grupy towarowej. | Rysunek 2.4. Ustawianie pierwszej grupy towarowej. | ||
[[Plik:78962.png|brak|mały|794x794px]] | [[Plik:78962.png|brak|mały|794x794px]] | ||
Rysunek 2.5. Ustawienie drugiej grupy towarowej. | Rysunek 2.5. Ustawienie drugiej grupy towarowej. | ||
Linia 302: | Linia 306: | ||
'''Rabat''' – możliwość wybrania rabatu: | '''Rabat''' – możliwość wybrania rabatu: | ||
* za ile cena - wybierając towar coca cola, ilość towarów z listy – 2, rabat – za ile cena, wartość – 3 zł. Na kasie skanując 2 produkty Coca cola, każdy z nich otrzymamy za 3zł. | *za ile cena - wybierając towar coca cola, ilość towarów z listy – 2, rabat – za ile cena, wartość – 3 zł. Na kasie skanując 2 produkty Coca cola, każdy z nich otrzymamy za 3zł. | ||
* o ile niższa cena | *o ile niższa cena | ||
* procentowy na cenę | *procentowy na cenę | ||
* za jaką wartość – wybierając towar – Coca Cola, ilość towarów z listy – 2, rabat- za jaką wartość – 3 zł. Na kasie skanując 2 produkty Coca Cola, zapłacimy 3 zł. | *za jaką wartość – wybierając towar – Coca Cola, ilość towarów z listy – 2, rabat- za jaką wartość – 3 zł. Na kasie skanując 2 produkty Coca Cola, zapłacimy 3 zł. | ||
* o jaką wartość taniej | *o jaką wartość taniej | ||
* procentowy na wartość | *procentowy na wartość | ||
* gratis | *gratis | ||
'''Wartość''' – cena promocji, procent rabatu bądź wartość, która będzie uwzględniana od wartości standardowej. | '''Wartość''' – cena promocji, procent rabatu bądź wartość, która będzie uwzględniana od wartości standardowej. | ||
'''Dodaj grupę towarów''' – opcja dodaj grupę towarów służy do definiowania drugiej grupy towarowej czyli produkty, które będą sprzedawane jako promocyjne. | '''Dodaj grupę towarów''' – opcja dodaj grupę towarów służy do definiowania drugiej grupy towarowej czyli produkty, które będą sprzedawane jako promocyjne. | ||
'''Krok 4''' | |||
Rysunek 2.6. Wybór sklepów. | Rysunek 2.6. Wybór sklepów. | ||
Linia 319: | Linia 325: | ||
W następnym oknie dokonujemy wyboru sklepów, na których będzie obowiązywać promocja. Sklepy wybieramy za pomocą „haczyka”, który znajduje się po lewej stronie. | W następnym oknie dokonujemy wyboru sklepów, na których będzie obowiązywać promocja. Sklepy wybieramy za pomocą „haczyka”, który znajduje się po lewej stronie. | ||
'''Krok 5''' | |||
Rysunek 2.7. Okno końcowe. | Rysunek 2.7. Okno końcowe. |
Wersja z 08:22, 5 paź 2020
W celu uruchomienia kreatora promocji, należy wejść w dedykowany adres w dowolnej przeglądarce internetowej, a następnie zalogować się do kreatora promocji. Po lewej stronie znajdują się wszystkie możliwe promocje jakie możemy ustawić w kreatorze promocji.
1. Promocje cenowe
Używamy jeśli chcemy, żeby towary sprzedały się w innej cenie niż są.
Przykłady promocji:
Kup produkt z działu nabiał z rabatem 50%
Kup dowolny produkt marki Nivea 6 zł taniej.
W każdy piątek w godzinach 13-15 kawa za 3zł.
Kup ‘Coca Cole” za 3 zł, gumy Orbit 50% taniej, lody o 2 zł taniej.
Uruchomienie promocji
Podczas tworzenia nowej promocji cenowej należy wybrać przycisk „Nowa”. W przypadku edycji istniejącej już promocji wybieramy opcje „Modyfikuj”. Przy każdym kroku Kreator Promocji będzie podpowiadał, które pola powinny być uzupełnione.
Rysunek 1.1. Uruchomienie promocji cenowej.
Rysunek 1.2. Okno startowe Kreatora Promocji.
Kreator informuje o rozpoczęciu pracy w celu kontynuacji naciśnij dalej.
Rysunek 1.3. Okno kroku drugiego.
Symbol – nazwa promocji, dzięki ustawionej nazwie jest łatwiej zidentyfikować ją później na liście aktywnych promocji.
Opis – zaleca się wprowadzanie warunków, jakie należy spełnić, aby wziąć udział w promocji.
Data początkowa i końcowa - ustawia się za pomocą kalendarzyka, data dzisiejsza zawsze będzie podświetlona.
Od godziny do godziny - dodatkowy warunek promocji to godziny, w których obowiązuje promocja.
Dni tygodnia - promocje można ustawić w konkretne dni tygodnia np. poniedziałek i wtorek.
Typ promocji – wybieramy rodzaj promocji, do wyboru mamy cztery opcje takie jak: każdy towar ma swój rabat, cena, procent, o ile taniej.
Typ promocji każdy towar ma swój rabat – każdy towar ma swój indywidualny rabat procentowy.
Typ promocji cena – promocyjna cena na produkt, oznacza to, iż produkt jest tańszy niż jego wartość standardowa.
Typ promocji rabat - rabat procentowy na produkt np. 50% na soki Tymbark.
Typ promocji o ile taniej – wartość, która zostanie odjęta od standardowej ceny np. lody Big Milk tańsze o 0,40 zł. Regularna cena to 2 zł po rabacie cena wynosi 1,60 zł.
UWAGA !!! Jeżeli ustawiamy kilka promocji należy wybrać opcję „Typ – każdy towar ma swój rabat”.
Ilość maksymalna – określamy ile klient może zakupić towaru, który został objęty promocją na jeden paragon.
Aktywuj przy wejściu do płatności - powoduje, że promocja będzie widoczna na kasie dopiero, gdy kasjer przejdzie do płatności. Ta funkcja aktywuje również okno z krokiem numer trzy, w przypadku kiedy nie wybierzemy tej opcji okno z krokiem numer trzy otworzy się „wyszarzałe”, wtedy należy przejść do kolejnego kroku poprzez naciśnięcie przycisku dalej.
Rysunek 1.4. Okno kroku numer trzy.
Kwota minimalna – minimalna kwota, za jaką należy zrobić zakupy, aby wziąć udział w promocji.
Lista towarów – lista towarów wykluczonych z promocji, zazwyczaj są to alkohole oraz wyroby tytoniowe.
Wielokrotność kwoty – zapobiega rozbijaniu paragonu przez kasjera. Na przykład: za każde wydane 20 zł, jest możliwość kupienia mleka w promocyjnej cenie, a ilość maksymalna mleka przy wydaniu 20 zł to trzy sztuki, jeżeli jednak wydamy 40 zł to ilość maksymalna mleka na paragon wynosi sześć sztuk.
Wartość zachęty – funkcja ma na celu zachęcać Klientów do dobierania produktów o niewielkiej cenie np. batoniki, gumy itp. Na przykład, aby skorzystać z promocji trzeba wydać 30 zł. W związku z tym kasjer przy kasie proponuje Klientowi zakup produktu o wartości 2 zł ponieważ łączna suma zakupów Klienta wynosi 28 zł. UWAGA !!! W polu wartość zachęty zaleca się ustawianie niewielkich kwot.
Komunikat zachęty – treść, która automatycznie wyświetli się na kasie, dzięki czemu kasjer nie zapomni zaproponować dodatkowego produktu.
Rysunek 1.5. Okno kroku numer cztery.
Wybór listy sklepów – wybór sklepów, na których będzie obowiązywała promocja. Może to być jeden bądź więcej sklepów. Sklep wybiera się za pomocą „haczyka”, który znajduje się po lewej stronie.
Rysunek 1.6.Okno kroku numer pięć.
Określanie zbioru towarowego – lista towarów, na które obowiązuje promocja. W przypadku braku artykułów, można utworzyć własną listę w arkuszu kalkulacyjnym. Należy uwzględnić takie dane jak: PLU, nazwa oraz cena, a następnie zapisać plik w formacie csv. W pliku można używać jedynie tabulatorów oraz średnika. Po prawidłowym zapisaniu pliku można wgrać listę do kreatora za pomocą przycisku załaduj, który znajduje się w lewym rogu okna.
PLU – pozwala na wgranie listy towarów objętych promocja, w tym celu należy wcisnąć kalendarzyk i wyszukać towary po nazwie bądź numerze PLU.
W tym kroku jest możliwość wgrania listy towarów na kilka sposobów. W tym celu możemy posłużyć się zakładką towary, grupy, kategorie, producenci, marki oraz działy. Pozwala to na szybsze wgranie określonej listy towarowej.
Rysunek 1.7. Okno końcowe.
Kreator informuje o zakończeniu pracy, aby prawidłowo zapisać promocję należy wcisnąć zakończ. W celu aktywacji promocji od zaraz, na Centrali należy wejść w menu Internet → Wyślij dzisiejsze dane. Następnie w sklepie pobrać aktualizację i zalogować się ponownie, jeśli promocja ma zacząć działać od następnego dnia, dane zostaną przesłane automatycznie w nocy.
Przykład promocji
Na przykład:
Wydaj 50 zł, aby zakupić cukier za jedyne 0,99 zł.
Krok 1
Rysunek 1.8. Okno startowe.
Kreator informuję o rozpoczęciu pracy w celu kontynuacji naciśnij dalej.
Krok 2
Rysunek 1.9. Okno kroku drugiego.
W pierwszej kolejności uzupełniamy wszystkie obowiązkowe pola:
Symbol – nazwa promocji np. cukier za 0,99 zł.
Opis – wydaj 50 zł, aby zakupić cukier za 0,99 zł – możemy tutaj opisać warunki promocji, jakie należy spełnić.
Data początkowa i końcowa – ustawiamy za pomocą kalendarzyka początek i koniec promocji.
Od godziny do godziny – możemy również uwzględnić w jakich godzinach będzie obwiązywać promocja.
Dni tygodnia – ustalamy w jakich dniach obowiązuje promocja. Zgodnie ustaleniami promocja trwa od wtorku do soboty.
Typ promocji – w tym przypadku należy wskazać, iż każdy towar ma swój rabat.
Ilość maksymalna – wskazujemy maksymalną ilość jaką może zakupić klient przy wydaniu 50 zł.
Na koniec należy zaznaczyć aktywuj przy wejściu do płatności co spowoduje, że promocja będzie widoczna na kasie dopiero, gdy kasjer przejdzie do płatności. Oznacza to, iż promocja aktywuje się dopiero kiedy klient wyda 50 zł.
Krok 3
Rysunek 1.10. Okno kroku numer trzy.
W trzecim kroku określamy następujące pola:
Kwota minimalna – zgodnie z promocja minimalna kwota to 50 zł.
Lista towarów – tutaj określamy listę towarów wykluczonych z promocji np. alkohole i wyroby tytoniowe.
Wielokrotność kwoty – oznacza to, iż za każde wydane 50 zł przysługuje kolejne pięć opakowań cukru na jeden paragon, ma to na celu zapobieganiu rozbijaniu paragonów przez kasjera. Czyli jeżeli klient zrobi zakupy na 100 zł przysługuje mu 10 opakowań cukru.
Wartość zachęty – Ustawia się w celu zachęcenia klienta do dobrania drobnego produktu do zakupów w celu skorzystania z promocji. Np. Klientowi wartość zakupów wyszła 48 zł, więc kasjera zachęca go do zakupu batonika za 2 zł, dzięki czemu Klient będzie mógł skorzystać z promocji na cukier.
Komunikat zachęty – np. dokup towar za 2 zł, aby uzyskać cukier za 0,99 zł. Komunikat wyświetli się automatycznie na kasie.
Krok 4
Rysunek 1.11. Okno kroku numer cztery.
W następnym oknie dokonujemy wyboru sklepów, na których będzie obowiązywać promocja. Może to być zarówno jeden sklep bądź kilka. Wyboru dokonujemy za pomocą „haczyka”, który znajduje się po lewej stronie okna.
Krok 5
Rysunek 1.12. Okno kroku numer pięć.
W kolejnym kroku wgrywamy listę towarów, które będą objęte naszą promocją. W tym przypadku na liście znajdzie się cukier. W celu dodania produktu do listy w polu PLU za pomocą kalendarzyka wyszukujemy po nazwie bądź kodzie PLU cukier.
Krok 6
Rysunek 1.13. Okno końcowe.
Na koniec kreator informuje nas o zakończeniu procesu wprowadzania danych, a nasza promocja została aktywowana i założona w kreatorze promocji.
W celu aktywacji promocji w sklepie od zaraz, na Centrali należy wejść w menu Internet → Wyślij dzisiejsze dane. W sklepie pobrać aktualizację i zalogować się ponownie. Jeśli promocja ma zacząć działać od następnego dnia, dane zostaną przesłane automatycznie w nocy.
Przykład promocji
Na przykład:
Wszystkie produkty do pielęgnacji twarzy -20%.
Krok 1
Rysunek 1.14. Okno startowe.
Kreator informuję o rozpoczęciu pracy, aby rozpocząć proces wprowadzania danych należy wcisnąć dalej.
Krok 2
Rysunek 1.15. Okno kroku numer dwa.
W kroku numer dwa określamy następujące parametry:
Symbol – nazwa promocji np. pielęgnacja -20%
Opis – wszystkie produkty do pielęgnacji twarzy -20% - możemy tutaj opisać warunki promocji, jakie należy spełnić.
Data początkowa i końcowa – ustawiamy za pomocą kalendarzyka początek i koniec promocji.
Od godziny do godziny – możemy również uwzględnić w jakich godzinach będzie obwiązywać promocja. W tym przypadku zaznaczamy najwcześniejszą i najpóźniejszą godzinę dzięki czemu mamy pewność, że promocja zadziała bez problemu w godzinach otwarcia sklepu.
Dni tygodnia – ustalamy w jakich dniach obowiązuje promocja. Promocja trwa we wszystkie dni otwarcia sklepu. Więc wybieramy dni od poniedziałku do soboty.
Typ promocji – w tym przypadku mamy do czynienie z promocją procentową. Więc wybieramy typ promocji procent.
Procent – ustalamy rabat czyli 20%
Ilość maksymalna – wskazujemy maksymalną ilość jaką może zakupić klient na jeden paragon w takim przypadku ustalamy, iż nie ma ograniczeń więc wpisujemy zero. Możemy też pozostawić pole po prostu puste, również będzie się to równało z brakiem ograniczeń.
Krok 3
Rysunek 1.16. Okno kroku numer trzy.
W następnym oknie dokonujemy wyboru sklepów, na których będzie obowiązywać promocja. Zarówno wybrać można jeden sklep, kilka bądź wszystkie. Sklep wybieramy za pomocą „haczyka”, który znajduje się po lewej stronie okna.
Krok 4
Rysunek 1.17. Widok okna kroku numer cztery.
W kolejnym kroku wgrywamy listę towarów, które będą objęte naszą promocją. W tym przypadku na liście znajdą się kremy do twarzy. W celu dodania produktu do listy w polu PLU za pomocą kalendarzyka wyszukujemy po nazwie bądź kodzie PLU kremów. Jeżeli kremy są z tej samej grupy, kategorii, od tego samego producenta i marki bądź po prostu z jednego działu możemy wgrać listę towarową poprzez użycie zakładek: grupy, kategorie, producenci, marki i działy. Dodatkowo pod zakładami znajdziemy opcję do zaznaczenia bądź odznaczenia „Czy pozycje na paragonie mają być z rabatem”, tutaj decydujemy czy produkty na paragonie pojawią się z rabatem czy też nie.
Krok 5
Rysunek 1.18. Widok okna końcowego.
Na koniec kreator informuje nas o zakończeniu procesu wprowadzania danych, aby prawidłowo zapisać promocję naciśnij zakończ. W celu aktywacji promocji w sklepie od zaraz, na Centrali należy wejść w menu Internet → Wyślij dzisiejsze dane. W sklepie pobrać aktualizację i zalogować się ponownie. Jeśli promocja ma zacząć działać od następnego dnia, dane zostaną przesłane automatycznie w nocy.
2. Zestaw promocyjny
Kreator umożliwia wygenerowanie dowolnego zestawu. Zestaw jest połączeniem grup towarowych. Każda taka grupa ma własną ilość wymaganą do aktywacji. Jeśli na paragonie przekroczymy wymaganą ilość każdej z grup, to wtedy zestaw się aktywuje.
Przykłady promocji:
- Kup dwie sztuki 'Coca Cola' to 'Snickers' dostaniesz za 1 grosz.
- Kup dwie sztuki 'Coca Cola' to 'Snickers' dostaniesz 50% taniej.
- Kup trzy sztuki 'Coca Cola' to dostaniesz je o 3 zł taniej.
- Kup trzy sztuki 'Coca Cola' to dostaniesz je 30% taniej.
- Kup dwie sztuki 'Coca Cola' i jedna sztukę 'Snickers' to dwie sztuki 'Coca cola' dostaniesz za 4 zł zaś 'Snickers' 50% taniej.
- Kup dwie sztuki ‘Coca Cola’ oraz jedną sztukę ‘Snickera’ i zapłać 6zł. (cena regularna Coca Coli to 3,60 a cena regularna Snickers to 2,50).
Uruchomienie zestawu promocyjnego
W przypadku tworzenia nowego zestawu promocyjnego należy wybrać przycisk „Nowa”. Przy istniejącej już promocji wybieramy opcje „Modyfikuj” czyli tak zwana edycja założonej już promocji. Przy każdym kroku Kreator Promocji będzie podpowiadał, które pola powinny być uzupełnione.
Rysunek 2.1. Uruchamianie zestawu promocyjnego.
Krok 1
Rysunek 2.2. Okno startowe Kreatora Promocji.
Kreator informuje o rozpoczęciu pracy, w celu przejścia dalej wciśnij przycisk dalej.
Krok 2
Rysunek 2.3. Okno kroku numer dwa.
Symbol – nazwa promocji.
Data początkowa i końcowa – początek i koniec promocji. Wyboru dokonujemy za pomocą kalendarzyka. Należy pamiętać, że data dzisiejsza będzie się zawsze podświetlać.
Od godziny do godziny – w jakich godzinach będzie obwiązywać promocja.
Dni tygodnia – w jakich dniach obowiązuje promocja.
Maksymalna ilość zestawów – maksymalna ilość zestawów możliwa do sprzedaży na jeden paragon. W tym polu mamy również możliwość ograniczenia ilości wydawanych zestawów promocyjnych.
Gratisy nie drukuj – na koniec paragonu nie zostanie wydrukowana informacja z ilością wydanych gratisów.
Gratisy stany – prowadzenie ewidencji wydanych gratisów.
Krok 3
Rysunek 2.4. Ustawianie pierwszej grupy towarowej.
Rysunek 2.5. Ustawienie drugiej grupy towarowej.
Definiujemy dwie grupy. W pierwszej kolejności, ustawiamy towary, które zaktywują promocję wraz z określeniem ile sztuk danego towaru ma brać udział w promocji. Druga grupa to towar, który ma być dodany w niższej cenie do zestawu. Towary jakie chcemy dodać do poszczególnych grup możemy również zaimportować z pliku csv.
Plik csv możemy utworzyć w arkuszu kalkulacyjnym należy tylko pamiętać, że możemy posługiwać się tabulatorem oraz średnikiem. Użycie nie prawidłowych znaków spowoduje, że plik nie wgra się do kreatora promocji. Tworząc plik należy uwzględnić takie dane jak: PLU oraz nazwa.
PLU – wyszukiwanie towaru za pomocą kalendarzyka. Wyszukiwać można po nazwie bądź kodzie PLU.
Ilość towarów z grupy – określamy na jaką ilość towarów będzie obowiązywał ustawiony rabat.
Rabat – możliwość wybrania rabatu:
- za ile cena - wybierając towar coca cola, ilość towarów z listy – 2, rabat – za ile cena, wartość – 3 zł. Na kasie skanując 2 produkty Coca cola, każdy z nich otrzymamy za 3zł.
- o ile niższa cena
- procentowy na cenę
- za jaką wartość – wybierając towar – Coca Cola, ilość towarów z listy – 2, rabat- za jaką wartość – 3 zł. Na kasie skanując 2 produkty Coca Cola, zapłacimy 3 zł.
- o jaką wartość taniej
- procentowy na wartość
- gratis
Wartość – cena promocji, procent rabatu bądź wartość, która będzie uwzględniana od wartości standardowej.
Dodaj grupę towarów – opcja dodaj grupę towarów służy do definiowania drugiej grupy towarowej czyli produkty, które będą sprzedawane jako promocyjne.
Krok 4
Rysunek 2.6. Wybór sklepów.
W następnym oknie dokonujemy wyboru sklepów, na których będzie obowiązywać promocja. Sklepy wybieramy za pomocą „haczyka”, który znajduje się po lewej stronie.
Krok 5
Rysunek 2.7. Okno końcowe.
Promocja została utworzona, aby prawidłowo ją zapisać należy wcisnąć zakończ.
W celu aktywacji promocji na sklepie od zaraz, na Centrali należy wejść w menu Internet → Wyślij dzisiejsze dane. W sklepie pobrać aktualizację i zalogować się ponownie. Jednak jeśli promocja ma zacząć działać od następnego dnia, dane zostaną przesłane automatycznie w nocy.
Przykład promocji
Na przykład
Kup napój NESTEA 500 ml Ice Tea Cytryna, a drugi napój NESTEA 500 ml Ice Tea Cytryna otrzymasz za 1 gr.
Krok 1
Rysunek 2.8. Okno startowe.
Kreator informuję o rozpoczęciu pracy. W celu rozpoczęcia pracy wciśnij dalej.
Krok 2
Rysunek 2.9. Okno kroku numer dwa.
Symbol – nazwa promocji np. NESTEA za 1 grosz.
Data początkowa i końcowa – ustawiamy za pomocą kalendarzyka początek i koniec promocji. Za początek uznajemy 09.09.2020, a za koniec 30.09.2020.
Od godziny do godziny – możemy również uwzględnić w jakich godzinach będzie obwiązywać promocja. Na przykład są to godziny otwarcia sklepu. Wybieramy najwcześniejszą i najpóźniejszą godzinę wtedy mamy pewność, że promocja na pewno zadziała w godzinach otwarcia sklepu.
Dni tygodnia – ustalamy w jakich dniach obowiązuje promocja. Zakładamy, że są to wszystkie dni kiedy sklep jest otwarty. Wybieramy więc dni od poniedziałku do soboty.
Maksymalna ilość zestawów – maksymalna ilość zestawów możliwa do sprzedaży na jeden paragon. W tym przypadku zakładamy, iż nie ma ograniczeń więc nie ustawiamy w tym polu nic i pozostawiamy je puste.
Komunikat – treść, która wydrukuje się na paragonie. np. Jesteś łowcą okazji. UWAGA!!! Wydruk zależny jest od rodzaju drukarki fiskalnej.
Krok 3
Rysunek 2.10. Grupa pierwsza.
Rysunek 2.11.Grupa druga.
Ustalenie grup towarowych
Grupa pierwsza – pierwszą grupą są wszystkie Nestea o pojemności 500 ml oraz smaku cytryny, czyli produkty które należy zakupić, aby dostać drugą Nestea za 1 grosz.
Grupa druga – również są to wszystkie Nestea o pojemności 500 ml oraz smaku cytryny, czyli wszystkie produkty, które podlegają promocji za jeden grosz.
Pierwsza grupa towarowa
W celu dodania produktu do listy w polu PLU za pomocą kalendarzyka wyszukujemy po nazwie bądź kodzie PLU. Po załadowaniu listy należy określić rabat.
Rabat – w tym przypadku ustawiamy brak ponieważ pierwszą Nestea sprzedajemy w regularnej cenie bez rabatu.
Po zdefiniowaniu pierwszej grupy za pomocą przycisku dodaj grupę towarów tworzymy drugą grupę czyli grupa produktów za jeden grosz.
Druga grupa towarowa
W przypadku jak przy pierwszej grupie w polu PLU za pomocą kalendarzyka wyszukujemy po nazwie bądź kodzie PLU. Po załadowaniu listy należy określić rabat oraz wartość.
Rabat – w tym przypadku wykorzystujemy typ promocji za ile cena, dokładnie tłumacząc oznacz, iż cena każdego produktu będzie wynosić jeden grosz.
Wartość – ustawiamy 1 grosz zgodnie z zasadami promocji.
Krok 4
Rysunek 2.12. Okno kroku numer cztery.
W następnym oknie dokonujemy wyboru sklepów, na których będzie obowiązywać promocja. Za pomocą „haczyka” określamy, które sklepy objęte będą promocją.
Krok 5
Rysunek 2.13. Widok okna końcowego.
Na koniec kreator informuje nas o zakończeniu procesu wprowadzania danych, aby prawidłowo zapisać promocję wciśnij zakończ.
W celu aktywacji promocji na sklepie od zaraz, na Centrali należy wejść w menu Internet → Wyślij dzisiejsze dane. W sklepie pobrać aktualizację i zalogować się ponownie. Jednak jeśli promocja ma zacząć działać od następnego dnia, dane zostaną przesłane automatycznie w nocy.
Przykład promocji
Na przykład
Kropla Beskidu w promocyjnej cenie. Kup 6 sztuk za łączną wartość 6,96 zł.
Krok 1
Rysunek 2.14. Okno startowe.
Kreator informuję o rozpoczęciu pracy. W celu rozpoczęcia pracy kliknij dalej.
Krok 2
Rysunek 2.15. Okno kroku numer dwa.
Symbol – nazwa promocji np. Kropla Beskidu 6szt
Data początkowa i końcowa – ustawiamy za pomocą kalendarzyka początek i koniec promocji. Promocja zaczyna się 24.08.2020, a jej koniec to 06.09.2020.
Od godziny do godziny – możemy również uwzględnić w jakich godzinach będzie obwiązywać promocja. Zakładamy, że są to godziny kiedy sklep jest otwarty.
Dni tygodnia – ustalamy w jakich dniach obowiązuje promocja. Zakładamy, iż promocja na wodę Kropla Beskidu trwa codziennie, aż do momentu jej zakończenia dlatego wybieramy wszystkie dni tygodnia.
Maksymalna ilość zestawów – maksymalna ilość zestawów możliwa do sprzedaży na jeden paragon. W tym przypadku zakładamy, iż nie ma ograniczeń więc nie ustawiamy w tym polu nic i po prostu pozostawiamy je puste.
Komunikat – treść, która wydrukuje się na paragonie. np. Kup więcej za mniej. UWAGA!!! Wydruk zależny jest od rodzaju drukarki fiskalnej.
Krok 3
Rysunek 2.16. Widok okna kroku numer trzy.
Ustalenie grup towarowych
W tym przypadku tworzymy tylko jedną grupę towarową z wodami Kropla Beskidu 1,5 l.
W polu PLU za pomocą kalendarzyka wyszukujemy po nazwie bądź kodzie PLU. Po załadowaniu listy należy określić rabat oraz wartość.
Rabat – tutaj użyjemy funkcji za jaką wartość, dokładnie tłumacząc oznacz to, iż łączna cena sześciu sztuk wód będzie wynosić 6,96 zł.
Wartość – ustawiamy 6,96 zł zgodnie z zasadami promocji.
Krok 4
Rysunek 2.17. Widok okna kroku numer cztery.
W następnym oknie dokonujemy wyboru sklepów, na których będzie obowiązywać promocja. Zasada taka sama jak w poprzednim przykładzie.
Krok 5
Rysunek 2.18. Widok okna końcowego.
Na koniec kreator informuje nas o zakończeniu procesu wprowadzania danych, aby prawidłowo zapisać promocję naciśnij zakończ.
W celu aktywacji promocji na sklepie od zaraz, na Centrali należy wejść w menu Internet → Wyślij dzisiejsze dane. W sklepie pobrać aktualizację i zalogować się ponownie. Jednak jeśli promocja ma zacząć działać od następnego dnia, dane zostaną przesłane automatycznie w nocy.