Kreator promocji rozszerzenie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Pomoc Netis
(Utworzono nową stronę "Instrukcja kreatora promocji W celu uruchomienia kreatora promocji, należy wejść w dedykowany adres w dowolnej przeglądarce internetowej, a następnie zalogować si...")
 
Nie podano opisu zmian
Linia 1: Linia 1:
Instrukcja kreatora promocji
W celu uruchomienia kreatora promocji, należy wejść w dedykowany adres w dowolnej przeglądarce internetowej, a następnie zalogować się do kreatora promocji. Po lewej stronie znajdują się wszystkie możliwe promocje jakie możemy ustawić w kreatorze promocji.
W celu uruchomienia kreatora promocji, należy wejść w dedykowany adres w dowolnej przeglądarce internetowej, a następnie zalogować się do kreatora promocji. Po lewej stronie znajdują się wszystkie możliwe promocje jakie możemy ustawić w kreatorze promocji.
1. Promocje cenowe
 
=== '''1. Promocje cenowe''' ===
Używamy jeśli chcemy, żeby towary sprzedały się w innej cenie niż są.  
Używamy jeśli chcemy, żeby towary sprzedały się w innej cenie niż są.  
Przykłady promocji:  
 
'''Przykłady promocji:'''
 
Kup produkt z działu nabiał z rabatem 50%
Kup produkt z działu nabiał z rabatem 50%
Kup dowolny produkt marki Nivea 6 zł taniej.  
Kup dowolny produkt marki Nivea 6 zł taniej.  
W każdy piątek w godzinach 13-15 kawa za 3zł.  
W każdy piątek w godzinach 13-15 kawa za 3zł.  
Kup ‘Coca Cole” za 3 zł, gumy Orbit 50% taniej, lody o 2 zł taniej.  
Kup ‘Coca Cole” za 3 zł, gumy Orbit 50% taniej, lody o 2 zł taniej.  
Uruchomienie promocji
 
'''Uruchomienie promocji'''
 
Podczas tworzenia nowej promocji cenowej należy wybrać przycisk „Nowa”. W przypadku edycji istniejącej już promocji wybieramy opcje „Modyfikuj”. Przy każdym kroku Kreator Promocji będzie podpowiadał, które pola powinny być uzupełnione.  
Podczas tworzenia nowej promocji cenowej należy wybrać przycisk „Nowa”. W przypadku edycji istniejącej już promocji wybieramy opcje „Modyfikuj”. Przy każdym kroku Kreator Promocji będzie podpowiadał, które pola powinny być uzupełnione.  
Rysunek 1.1. Uruchomienie promocji cenowej.
Rysunek 1.1. Uruchomienie promocji cenowej.
[[Plik:Uruchomienie promocji krok 1.png|brak|mały|1531x1531px]]
Rysunek 1.2. Okno startowe Kreatora Promocji.
[[Plik:Okno startowe krok 2.png|brak|mały|793x793px]]
Kreator informuje o rozpoczęciu pracy w celu kontynuacji naciśnij dalej.
Rysunek 1.3. Okno kroku drugiego.
[[Plik:Krok 3.png|brak|mały|796x796px]]
'''Symbol''' – nazwa promocji, dzięki ustawionej nazwie jest łatwiej zidentyfikować ją później na liście aktywnych promocji.
'''Opis''' – zaleca się wprowadzanie warunków, jakie należy spełnić, aby wziąć udział w promocji.
'''Data początkowa i końcowa''' - ustawia się za pomocą kalendarzyka, data dzisiejsza zawsze będzie podświetlona.
'''Od godziny do godziny''' - dodatkowy warunek promocji to godziny, w których obowiązuje promocja.
'''Dni tygodnia''' - promocje można ustawić w konkretne dni tygodnia np. poniedziałek i wtorek.
'''Typ promocji''' – wybieramy rodzaj promocji, do wyboru mamy cztery opcje takie jak: każdy towar ma swój rabat, cena, procent, o ile taniej.
'''Typ promocji każdy towar ma swój rabat''' – każdy towar ma swój indywidualny rabat procentowy.
'''Typ promocji cena''' – promocyjna cena na produkt, oznacza to, iż produkt jest tańszy niż jego wartość standardowa.
'''Typ promocji rabat''' - rabat procentowy na produkt np. 50% na soki Tymbark.
'''Typ promocji o ile taniej''' – wartość, która zostanie odjęta od standardowej ceny np. lody Big Milk tańsze o 0,40 zł. Regularna cena to 2 zł po rabacie cena wynosi 1,60 zł.
'''UWAGA !!!''' Jeżeli ustawiamy kilka promocji należy wybrać opcję „Typ – każdy towar ma swój rabat”.
'''Ilość maksymalna''' – określamy ile klient może zakupić towaru, który został objęty promocją na jeden paragon.
'''Aktywuj przy wejściu do płatności''' - powoduje, że promocja będzie widoczna na kasie dopiero, gdy kasjer przejdzie do płatności. Ta funkcja aktywuje również okno z krokiem numer trzy, w przypadku kiedy nie wybierzemy tej opcji okno z krokiem numer trzy otworzy się „wyszarzałe”, wtedy należy przejść do kolejnego kroku poprzez naciśnięcie przycisku dalej.
Rysunek 1.4. Okno kroku numer trzy.
[[Plik:Krok 4.png|brak|mały|791x791px]]
'''Kwota minimalna''' – minimalna kwota, za jaką należy zrobić zakupy, aby wziąć udział w promocji.
'''Lista towarów''' – lista towarów wykluczonych z promocji, zazwyczaj są to alkohole oraz wyroby tytoniowe.
'''Wielokrotność kwoty''' – zapobiega rozbijaniu paragonu przez kasjera. Na przykład: za każde wydane 20 zł, jest możliwość kupienia mleka w promocyjnej cenie, a ilość maksymalna mleka przy wydaniu 20 zł to trzy sztuki, jeżeli jednak wydamy 40 zł to ilość maksymalna mleka na paragon wynosi sześć sztuk.
'''Wartość zachęty''' –  funkcja ma na celu zachęcać Klientów do dobierania produktów o niewielkiej cenie np. batoniki, gumy itp. Na przykład, aby skorzystać z promocji trzeba wydać 30 zł. W związku z tym kasjer przy kasie proponuje Klientowi zakup produktu o wartości 2 zł ponieważ łączna suma zakupów Klienta wynosi 28 zł. '''UWAGA !!!''' W polu wartość zachęty zaleca się ustawianie niewielkich kwot.
'''Komunikat zachęty''' – treść, która automatycznie wyświetli się na kasie, dzięki czemu kasjer nie zapomni zaproponować dodatkowego produktu.
Rysunek 1.5. Okno kroku numer cztery.
[[Plik:Wybór sklepów.png|brak|mały|790x790px]]
'''Wybór listy sklepów''' – wybór sklepów, na których będzie obowiązywała promocja. Może to być jeden bądź więcej sklepów. Sklep wybiera się za pomocą „haczyka”, który znajduje się po lewej stronie.
Rysunek 1.6.Okno kroku numer pięć.
[[Plik:Okno piąte.png|brak|mały|789x789px]]
'''Określanie zbioru towarowego''' – lista towarów, na które obowiązuje promocja. W przypadku braku artykułów, można utworzyć własną listę w arkuszu kalkulacyjnym. Należy uwzględnić takie dane jak: PLU, nazwa oraz cena, a następnie zapisać plik w formacie csv. W pliku można używać jedynie tabulatorów oraz średnika. Po prawidłowym zapisaniu pliku można wgrać listę do kreatora za pomocą przycisku załaduj, który znajduje się w lewym rogu okna.
'''PLU''' – pozwala na wgranie listy towarów objętych promocja, w tym celu należy wcisnąć kalendarzyk i wyszukać towary po nazwie bądź numerze PLU.
W tym kroku jest możliwość wgrania listy towarów na kilka sposobów. W tym celu możemy posłużyć się zakładką towary, grupy, kategorie, producenci, marki oraz działy. Pozwala to na szybsze wgranie określonej listy towarowej.
Rysunek 1.7. Okno końcowe.
[[Plik:Koniec.png|brak|mały|794x794px]]
Kreator informuje o zakończeniu pracy, aby prawidłowo zapisać promocję należy wcisnąć zakończ. W celu aktywacji promocji od zaraz, na Centrali należy wejść w menu Internet → Wyślij dzisiejsze dane. Następnie w sklepie pobrać aktualizację i zalogować się ponownie, jeśli promocja ma zacząć działać od następnego dnia, dane zostaną przesłane automatycznie w nocy.
'''Przykład promocji'''
Na przykład:
Wydaj 50 zł, aby zakupić cukier za jedyne 0,99 zł.
'''Krok 1'''
Rysunek 1.8. Okno startowe.
[[Plik:189.png|brak|mały|799x799px]]
Kreator informuję o rozpoczęciu pracy w celu kontynuacji naciśnij dalej.
'''Krok 2'''
Rysunek 1.9. Okno kroku drugiego.
[[Plik:Promocja na cukier krok 2.png|brak|mały|797x797px]]
W pierwszej kolejności uzupełniamy wszystkie obowiązkowe pola:
'''Symbol''' – nazwa promocji np. cukier za 0,99 zł.
'''Opis''' – wydaj 50 zł, aby zakupić cukier za 0,99 zł – możemy tutaj opisać warunki promocji, jakie należy spełnić.
'''Data początkowa i końcowa''' – ustawiamy za pomocą kalendarzyka początek i koniec promocji.
'''Od godziny do godziny''' –  możemy również uwzględnić w jakich godzinach będzie obwiązywać promocja.
'''Dni tygodnia''' – ustalamy w jakich dniach obowiązuje promocja. Zgodnie ustaleniami promocja trwa od wtorku do soboty.
'''Typ promocji''' – w tym przypadku należy wskazać, iż każdy towar ma swój rabat.
'''Ilość maksymalna''' – wskazujemy maksymalną ilość jaką może zakupić klient przy wydaniu 50 zł.
Na koniec należy zaznaczyć '''aktywuj przy wejściu do płatności''' co spowoduje, że promocja będzie widoczna na kasie dopiero, gdy kasjer przejdzie do płatności. Oznacza to, iż promocja aktywuje się dopiero kiedy klient wyda 50 zł.
<br />

Wersja z 11:10, 2 paź 2020

W celu uruchomienia kreatora promocji, należy wejść w dedykowany adres w dowolnej przeglądarce internetowej, a następnie zalogować się do kreatora promocji. Po lewej stronie znajdują się wszystkie możliwe promocje jakie możemy ustawić w kreatorze promocji.

1. Promocje cenowe

Używamy jeśli chcemy, żeby towary sprzedały się w innej cenie niż są.

Przykłady promocji:

Kup produkt z działu nabiał z rabatem 50%

Kup dowolny produkt marki Nivea 6 zł taniej.

W każdy piątek w godzinach 13-15 kawa za 3zł.

Kup ‘Coca Cole” za 3 zł, gumy Orbit 50% taniej, lody o 2 zł taniej.

Uruchomienie promocji

Podczas tworzenia nowej promocji cenowej należy wybrać przycisk „Nowa”. W przypadku edycji istniejącej już promocji wybieramy opcje „Modyfikuj”. Przy każdym kroku Kreator Promocji będzie podpowiadał, które pola powinny być uzupełnione.

Rysunek 1.1. Uruchomienie promocji cenowej.

Uruchomienie promocji krok 1.png


Rysunek 1.2. Okno startowe Kreatora Promocji.

Okno startowe krok 2.png


Kreator informuje o rozpoczęciu pracy w celu kontynuacji naciśnij dalej.

Rysunek 1.3. Okno kroku drugiego.

Krok 3.png


Symbol – nazwa promocji, dzięki ustawionej nazwie jest łatwiej zidentyfikować ją później na liście aktywnych promocji.

Opis – zaleca się wprowadzanie warunków, jakie należy spełnić, aby wziąć udział w promocji.

Data początkowa i końcowa - ustawia się za pomocą kalendarzyka, data dzisiejsza zawsze będzie podświetlona.

Od godziny do godziny - dodatkowy warunek promocji to godziny, w których obowiązuje promocja.

Dni tygodnia - promocje można ustawić w konkretne dni tygodnia np. poniedziałek i wtorek.

Typ promocji – wybieramy rodzaj promocji, do wyboru mamy cztery opcje takie jak: każdy towar ma swój rabat, cena, procent, o ile taniej.

Typ promocji każdy towar ma swój rabat – każdy towar ma swój indywidualny rabat procentowy.

Typ promocji cena – promocyjna cena na produkt, oznacza to, iż produkt jest tańszy niż jego wartość standardowa.

Typ promocji rabat - rabat procentowy na produkt np. 50% na soki Tymbark.

Typ promocji o ile taniej – wartość, która zostanie odjęta od standardowej ceny np. lody Big Milk tańsze o 0,40 zł. Regularna cena to 2 zł po rabacie cena wynosi 1,60 zł.

UWAGA !!! Jeżeli ustawiamy kilka promocji należy wybrać opcję „Typ – każdy towar ma swój rabat”.

Ilość maksymalna – określamy ile klient może zakupić towaru, który został objęty promocją na jeden paragon.

Aktywuj przy wejściu do płatności - powoduje, że promocja będzie widoczna na kasie dopiero, gdy kasjer przejdzie do płatności. Ta funkcja aktywuje również okno z krokiem numer trzy, w przypadku kiedy nie wybierzemy tej opcji okno z krokiem numer trzy otworzy się „wyszarzałe”, wtedy należy przejść do kolejnego kroku poprzez naciśnięcie przycisku dalej.

Rysunek 1.4. Okno kroku numer trzy.

Krok 4.png


Kwota minimalna – minimalna kwota, za jaką należy zrobić zakupy, aby wziąć udział w promocji.

Lista towarów – lista towarów wykluczonych z promocji, zazwyczaj są to alkohole oraz wyroby tytoniowe.

Wielokrotność kwoty – zapobiega rozbijaniu paragonu przez kasjera. Na przykład: za każde wydane 20 zł, jest możliwość kupienia mleka w promocyjnej cenie, a ilość maksymalna mleka przy wydaniu 20 zł to trzy sztuki, jeżeli jednak wydamy 40 zł to ilość maksymalna mleka na paragon wynosi sześć sztuk.

Wartość zachęty – funkcja ma na celu zachęcać Klientów do dobierania produktów o niewielkiej cenie np. batoniki, gumy itp. Na przykład, aby skorzystać z promocji trzeba wydać 30 zł. W związku z tym kasjer przy kasie proponuje Klientowi zakup produktu o wartości 2 zł ponieważ łączna suma zakupów Klienta wynosi 28 zł. UWAGA !!! W polu wartość zachęty zaleca się ustawianie niewielkich kwot.

Komunikat zachęty – treść, która automatycznie wyświetli się na kasie, dzięki czemu kasjer nie zapomni zaproponować dodatkowego produktu.

Rysunek 1.5. Okno kroku numer cztery.

Wybór sklepów.png


Wybór listy sklepów – wybór sklepów, na których będzie obowiązywała promocja. Może to być jeden bądź więcej sklepów. Sklep wybiera się za pomocą „haczyka”, który znajduje się po lewej stronie.

Rysunek 1.6.Okno kroku numer pięć.

Okno piąte.png


Określanie zbioru towarowego – lista towarów, na które obowiązuje promocja. W przypadku braku artykułów, można utworzyć własną listę w arkuszu kalkulacyjnym. Należy uwzględnić takie dane jak: PLU, nazwa oraz cena, a następnie zapisać plik w formacie csv. W pliku można używać jedynie tabulatorów oraz średnika. Po prawidłowym zapisaniu pliku można wgrać listę do kreatora za pomocą przycisku załaduj, który znajduje się w lewym rogu okna.

PLU – pozwala na wgranie listy towarów objętych promocja, w tym celu należy wcisnąć kalendarzyk i wyszukać towary po nazwie bądź numerze PLU.

W tym kroku jest możliwość wgrania listy towarów na kilka sposobów. W tym celu możemy posłużyć się zakładką towary, grupy, kategorie, producenci, marki oraz działy. Pozwala to na szybsze wgranie określonej listy towarowej.

Rysunek 1.7. Okno końcowe.

Koniec.png


Kreator informuje o zakończeniu pracy, aby prawidłowo zapisać promocję należy wcisnąć zakończ. W celu aktywacji promocji od zaraz, na Centrali należy wejść w menu Internet → Wyślij dzisiejsze dane. Następnie w sklepie pobrać aktualizację i zalogować się ponownie, jeśli promocja ma zacząć działać od następnego dnia, dane zostaną przesłane automatycznie w nocy.

Przykład promocji

Na przykład:

Wydaj 50 zł, aby zakupić cukier za jedyne 0,99 zł.

Krok 1

Rysunek 1.8. Okno startowe.

189.png


Kreator informuję o rozpoczęciu pracy w celu kontynuacji naciśnij dalej.

Krok 2

Rysunek 1.9. Okno kroku drugiego.

Promocja na cukier krok 2.png

W pierwszej kolejności uzupełniamy wszystkie obowiązkowe pola:

Symbol – nazwa promocji np. cukier za 0,99 zł.

Opis – wydaj 50 zł, aby zakupić cukier za 0,99 zł – możemy tutaj opisać warunki promocji, jakie należy spełnić.

Data początkowa i końcowa – ustawiamy za pomocą kalendarzyka początek i koniec promocji.

Od godziny do godziny – możemy również uwzględnić w jakich godzinach będzie obwiązywać promocja.

Dni tygodnia – ustalamy w jakich dniach obowiązuje promocja. Zgodnie ustaleniami promocja trwa od wtorku do soboty.

Typ promocji – w tym przypadku należy wskazać, iż każdy towar ma swój rabat.

Ilość maksymalna – wskazujemy maksymalną ilość jaką może zakupić klient przy wydaniu 50 zł.

Na koniec należy zaznaczyć aktywuj przy wejściu do płatności co spowoduje, że promocja będzie widoczna na kasie dopiero, gdy kasjer przejdzie do płatności. Oznacza to, iż promocja aktywuje się dopiero kiedy klient wyda 50 zł.