KolNet - kolektor Unitech1: Różnice pomiędzy wersjami
Mwnorowska (dyskusja | edycje) Nie podano opisu zmian |
Mwnorowska (dyskusja | edycje) Nie podano opisu zmian |
||
Linia 117: | Linia 117: | ||
'''Rysunek 2.6. Sprawdzenie stanu sieci bezprzewodowej - zakładka Status''' | '''Rysunek 2.6. Sprawdzenie stanu sieci bezprzewodowej - zakładka Status''' | ||
[[Plik:Kolnet8.jpg]] |
Wersja z 06:41, 7 cze 2018
KolNet: Konfiguracja kolektora Unitech i instalacja programu
autorstwa; Marcin Szot
wersja 2.0
data wydania 30 październik 2014
Copyright © 1999, 2016 NET Innovation Software Sp. z o. o.
Abstrakt
KolNet to aplikacja pozwalająca wykorzystać kolektory danych do przyśpieszenia pracy z programem HiperMarket.
Spis treści
1. Reset kolektora .................................................................................................... 1
1. Ciepły reset .......................................................................................................... 1
2. Zimny reset .......................................................................................................... 1
3. Wykonanie resetu .................................................................................................1
2. Konfiguracja WiFi ..................................................................................................3
3. Instalacja aplikacji KolNet ..................................................................................... 8
1. Pobranie pliku instalacyjnego .............................................................................. 8
2. Instalacja programu ........................................................................................... 10
Rozdział 1. Reset kolektora
1. Ciepły reset
Ciepły reset oznacza ponowne uruchomienie systemu operacyjnego kolektora, ponownie jak zrestartowanie zwykłego komputera. Wszystkie aplikacje uruchamiają się ponownie, żadne pliki nie są usuwane z urządzenia. W przypadku programu KolNet żadne dane nie zostaną utracone, ponieważ są na bieżąco zapisywanie w plikach podczas pracy urządzenia.
Uwaga
Ciepły reset można wykonać, kiedy urządzenie przestanie odpowiadać, nie będzie mogło nawiązać łączności bezprzewodowej lub wystąpią inne nieprawidłowości w jego działaniu. Nie powoduje utraty danych.
Uwaga
Wyłączenie urządzenia przy użyciu czerwonego przycisku na klawiaturze nie wykonuje resetu. Jest to tylko wygaszenie urządzenia. Kolektor sam przechodzi w ten stan po kilkunastu minutach bez aktywności.
2. Zimny reset
Zimny reset powoduje odtworzenie całego systemu operacyjnego urządzenia, usuwając wszystkie zapisane na nim dane. Dane na karcie pamięci zostają zachowane. Wiąże się to z koniecznością ponownego skonfigurowania urządzenia oraz zainstalowania aplikacji KolNet. Po wykonaniu zimnego resetu nie ma możliwości zdalnej pracy na urządzeniu, dlatego wszystkie czynności serwisowe trzeba wykonać samodzielnie.
Ostrzeżenie
Zimny reset należy wykonać jedynie w ostateczności, gdy inne próby naprawy nie przyniosą rezultatu. Powoduje utratę wszystkich danych na kolektorze!
3. Wykonanie resetu
Reset można wykonać zarówno poprzez system kolektora jak i sprzętowo.
Aby wykonać reset programowo:
• Kliknij menu start
• Wybierz Programs
• Wybierz Utilities
• Wybierz BootMode
• Wybierz WARM BOOT dla ciepłego resetu lub COLD BOOT dla zimnego resetu
Rysunek 1.1. Uruchomienie aplikacji do resetowania
Rysunek 1.2. Wykonanie resetu za pomocą aplikacji
Przycisk CIEPŁEGO resetu znajduje się w otworze poniżej klawiszy urządzenia. Do wciśnięcia można użyć spinacza biurowego.
Wykonanie ZIMNEGO resetu odbywa się poprzez wyjęcie baterii głównej urządzenia, a następnie wyłączenia baterii zapasowej. Przełącznik baterii zapasowej znajduje się pod baterią główną, z lewej strony. Proszę pamiętać o ponownym włączeniu baterii zapasowej.
Rozdział 2. Konfiguracja WiFi
Rysunek 2.1. Uruchom panel zarządzania siecią bezprzewodową
W pierwszej zakładce Main kliknij przycisk Admin Login.
Rysunek 2.3. Zalogowanie jako administrator - przycisk ADMIN LOGIN
Wprowadź hasło SUMMIT wielkimi literami i kliknij OK.
Rysunek 2.4. Ustawienia sieci bezprzewodowej - zakładka Profile
W zakładce Profile:
• Na liście Radio wybierz pole SSID, w polu po prawej wpisz netwifi.
• Z listy Encryption wybierz WPA PSK.
• Kliknij przycisk WEP keys/PSKs i wprowadź hasło jak na obrazku poniżej.
• Kliknij przycisk Commit
Uwaga
Podane tu wartości odpowiadają ustawieniom rutera bezprzewodowego, używanego w Państwa sieci. Jeżeli po ustawieniu podanych tu wartości połączenie nie zostanie nawiązane, należy sprawdzić, czy wartości te są poprawne w Państwa sieci.
Rysunek 2.5. Wprowadzenie hasła sieci bezprzewodowej - przycisk WEP keys/PSKs
Duże i małe litery mają znaczenie. Dla łatwiejszego wprowadzania możesz użyć klawiatury ekranowej. Kliknij drugą ikonę od prawej, w prawym dolnym rogu ekranu, następ- nie kliknij w pole wprowadzania i pisz używając klawiatury ekranowej. Klawiaturę można ukryć klikając w tą samą ikonę i wybierając "Hide keyboard".
Rysunek 2.6. Sprawdzenie stanu sieci bezprzewodowej - zakładka Status