NetOrganizer Zgłoś Naruszenie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Pomoc Netis
Nie podano opisu zmian
 
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika)
Linia 20: Linia 20:


# Formularz zgłoszenia obejmuje następujące pola:
# Formularz zgłoszenia obejmuje następujące pola:
* Kategorie – wybór kategorii zgłoszenia.
* '''Kategorie''' – wybór kategorii zgłoszenia.
* Tytuł – krótki opis treści zgłoszenia.
* '''Tytuł''' – krótki opis treści zgłoszenia.
* Zgłaszam anonimowo – opcja zachowania anonimowości.
* '''Zgłaszam anonimowo''' – opcja zachowania anonimowości.
* Treść zgłoszenia – szczegóły zgłoszenia.
* '''Treść zgłoszenia''' – szczegóły zgłoszenia.
* Ładowanie plików – możliwość dodania załączników.
* '''Ładowanie plików''' – możliwość dodania załączników.


# 2. Dodawanie nowego zgłoszenia jawnie
#
#


2. Dodawanie nowego zgłoszenia jawnie


 
'''Zgłoś naruszenie''' → Wybieranie kategorii→ Temat→ Treść→ Możliwość dodania załącznika→ Zapisz
 
• Zgłoś naruszenie → Wybieranie kategorii→ Temat→ Treść→ Możliwość dodania załącznika→ Zapisz
[[Plik:1a.png|centruj|819x819px]]
[[Plik:1a.png|centruj|819x819px]]


Linia 45: Linia 41:




Treść odpowiedzi Sygnalista może sprawdzić klikając pole podgląd: 
[[Plik:Nos3.png|centruj|mały]]
[[Plik:Nos4.png|centruj|mały|746x746px]] 


3. Dodawanie zgłoszenia anonimowo.
 
• '''Zgłoś naruszenie''' → Wybieranie kategorii→ Temat→ Zaznaczenie '''Zgłaszam anonimowo'''→ Treść→ Możliwość dodania załącznika→ Zapisz
 
[[Plik:Nos5.png|centruj|mały|755x755px]]


Treść odpowiedzi Sygnalista może sprawdzić klikając pole podgląd: 


    3. Dodawanie zgłoszenia anonimowo.
• W przypadku anonimowego zgłoszenia użytkownik otrzymuje login i hasło do śledzenia zgłoszenia. Należy skopiować numer i hasło do logowania, które jest niezbędne do sprawdzenia postępu zgłoszenia.
    • Zgłoś naruszenie → Wybieranie kategorii→ Temat→ Zaznaczenie Zgłaszam anonimowo→ Treść→ Możliwość dodania załącznika→ Zapisz
[[Plik:Nos6.png|centruj|mały|525x525px]]
        
        
    • W przypadku anonimowego zgłoszenia użytkownik otrzymuje login i hasło do śledzenia zgłoszenia. Należy skopiować numer i hasło do logowania, które jest niezbędne do sprawdzenia postępu zgłoszenia.


     
• Aby sprawdzić sprawę zgłoszona anonimowo należy po kliknięciu w pole '''+Sprawdź postęp sprawy''' → Wpisać '''Numer sprawy''' i '''Hasło'''.
    • Aby sprawdzić sprawę zgłoszona anonimowo należy po kliknięciu w pole +Sprawdź postęp sprawy → Wpisać Numer sprawy i Hasło.  
[[Plik:Nos7.png|centruj|mały|774x774px]]
===4. Panel koordynatora - zarządzanie zgłoszeniami===
• W tabeli '''Zgłoszenia''' koordynator ma dostęp do wszystkich zgłoszeń.
  [[Plik:Nos8.png|centruj|mały|877x877px]]
 
 
• Koordynator ma obowiązek przyjęcia zgłoszenia w ciągu 7 dni i zakończenia postępowania w ciągu 90 dni, zmieniając status na „Zakończone” lub „Anulowane”.
[[Plik:Nos9.png|centruj|mały|895x895px]]
 
 
 
'''Zarządzanie zgłoszeniami :'''
 
• Koordynator może filtrować zgłoszenia po statusie , kategorii, i dacie utworzenia:
[[Plik:Nos10.png|centruj|mały]]
 
 
 
• Zgłoszenia w głównej liście można sortować po kolumnie Status i kolumnie Utworzono.
 
• Status można zmienić wewnątrz  zgłoszenia:
  [[Plik:Nos11.png|centruj|mały]]


===4. Panel koordynatora - zarządzanie zgłoszeniami===
    • W tabeli Zgłoszenia koordynator ma dostęp do wszystkich zgłoszeń.
     
    • Koordynator ma obowiązek przyjęcia zgłoszenia w ciągu 7 dni i zakończenia postępowania w ciągu 90 dni, zmieniając status na „Zakończone” lub „Anulowane”.
     
Zarządzanie zgłoszeniami :
    • Koordynator może filtrować zgłoszenia po statusie , kategorii, i dacie utworzenia:


    • Zgłoszenia w głównej liście można sortować po kolumnie Status i kolumnie Utworzono.
 
    • Status można zmienić wewnątrz  zgłoszenia:
• Wiadomości są wyświetlane na bieżąco w oknie powiadomień.
     
      
    • Wiadomości są wyświetlane na bieżąco w oknie powiadomień.
• Jest możliwość dodawana załączników.
     • Jest możliwość dodawana załączników.
 
    • Poniżej historii wiadomości znajduje się przejrzysta historia zmian statusów.
• Poniżej historii wiadomości znajduje się przejrzysta historia zmian statusów.


===5. Powiadomienia dla koordynatora===
===5. Powiadomienia dla koordynatora===
Powiadomienia koordynatora można wysyłać konfigurując konto koordynatora. Możliwość wysłania informacji jako: wiadomość wewnętrzna, e-mail, SMS.
Powiadomienia koordynatora można wysyłać konfigurując konto koordynatora. Możliwość wysłania informacji jako: wiadomość wewnętrzna, e-mail, SMS.
[[Plik:Nos12.png|centruj|mały|544x544px]]
* '''Nowe zgłoszenie''' – natychmiast po wpłynięciu.
* '''Termin potwierdzenia zgłoszenia''' – 6 dnia od otrzymania zgłoszenia w statusie „Nowe” – przypomnienie, że upływa termin przyjęcia zgłoszenia..
* '''Przypomnienie w trakcie''' ( w związku z ustawowym 3 miesięcznym terminem odpowiedzi na powiadomienie):        ◦ Pierwsze powiadomienie wysyłane jest po 30 dniach.        ◦ Drugie powiadomienie po 60 dniach.        ◦ Trzecie powiadomienie po 80 dniach.


    • Nowe zgłoszenie – natychmiast po wpłynięciu.
    • Termin potwierdzenia zgłoszenia – 6 dnia od otrzymania zgłoszenia w statusie „Nowe” – przypomnienie, że upływa termin przyjęcia zgłoszenia..
    • Przypomnienie w trakcie ( w związku z ustawowym 3 miesięcznym terminem odpowiedzi na powiadomienie):
        ◦ Pierwsze powiadomienie wysyłane jest po 30 dniach.
        ◦ Drugie powiadomienie po 60 dniach.
        ◦ Trzecie powiadomienie po 80 dniach.




Moduł „Sygnaliści” pozwala na szybkie i skuteczne reagowanie na zgłoszenia w organizacji, zapewniając ochronę zgłaszających i pełną zgodność z wymogami prawnymi.
Moduł „Sygnaliści” pozwala na szybkie i skuteczne reagowanie na zgłoszenia w organizacji, zapewniając ochronę zgłaszających i pełną zgodność z wymogami prawnymi.

Aktualna wersja na dzień 15:41, 12 lis 2024

Instrukcja konfiguracji i obsługi modułu „Sygnaliści”

Moduł „Sygnaliści” to bezpieczny system zgłaszania naruszeń. Umożliwia on zgłaszanie nieprawidłowości przez pracowników, zleceniobiorców, kontrahentów i inne osoby związane z organizacją. Moduł wspiera organizacje w szybkiej reakcji na zgłoszenia, zapewniając ochronę zgłaszających.

1. Tworzenie profilu „Koordynator” i nadawanie uprawnień przez Administratora

  1. Przejdź do Konfiguracja > Uprawnienia > Profile uprawnień i kliknij „+”.
  2. W polu Nazwa wpisz „Koordynator” i zapisz profil.
  3. Przejdź do Konfiguracja > Uprawnienia > Sygnaliści, zaznacz opcję Zarządzanie wszystkimi zgłoszeniami dla profilu „Koordynator”.
  4. Aby przypisać użytkownika do profilu „Koordynator”:
  • Przejdź do Konfiguracja > Użytkownicy.
  • Wybierz użytkownika do edycji i zaznacz profil uprawnień „Koordynator” w sekcji Uprawnienia.

2. Konfiguracja powiadomień

  1. Przejdź do Konfiguracja → Uprawnienia→ Sygnaliści i wybierz opcję Zarządzanie ustawieniami powiadomień.
  2. Aby skonfigurować powiadomienia, przejdź do Konfiguracja → Powiadomienia → Katalogi → Sygnaliści: ustawienia powiadomień.
  3. Włącz opcję Aktywacja powiadomień i wybierz koordynatora jako odbiorcę.
  4. Wybierz typ wiadomości (np. wiadomość wewnętrzna, e-mail, SMS).

3. Panel zgłaszającego - tworzenie zgłoszenia

  1. Formularz zgłoszenia obejmuje następujące pola:
  • Kategorie – wybór kategorii zgłoszenia.
  • Tytuł – krótki opis treści zgłoszenia.
  • Zgłaszam anonimowo – opcja zachowania anonimowości.
  • Treść zgłoszenia – szczegóły zgłoszenia.
  • Ładowanie plików – możliwość dodania załączników.


2. Dodawanie nowego zgłoszenia jawnie

Zgłoś naruszenie → Wybieranie kategorii→ Temat→ Treść→ Możliwość dodania załącznika→ Zapisz

1a.png


• Historię zgłoszeń jawnych można przeglądać w zakładce Zgłoszenia:

Nos2.png


• Dostępne opcje sortowania i filtrowania obejmują tytuł, datę utworzenia, kategorię oraz status zgłoszenia.


Treść odpowiedzi Sygnalista może sprawdzić klikając pole podgląd:

Nos3.png
Nos4.png

3. Dodawanie zgłoszenia anonimowo.

Zgłoś naruszenie → Wybieranie kategorii→ Temat→ Zaznaczenie Zgłaszam anonimowo→ Treść→ Możliwość dodania załącznika→ Zapisz

Nos5.png


• W przypadku anonimowego zgłoszenia użytkownik otrzymuje login i hasło do śledzenia zgłoszenia. Należy skopiować numer i hasło do logowania, które jest niezbędne do sprawdzenia postępu zgłoszenia.

Nos6.png


• Aby sprawdzić sprawę zgłoszona anonimowo należy po kliknięciu w pole +Sprawdź postęp sprawy → Wpisać Numer sprawy i Hasło.

Nos7.png

4. Panel koordynatora - zarządzanie zgłoszeniami

• W tabeli Zgłoszenia koordynator ma dostęp do wszystkich zgłoszeń.

Nos8.png


• Koordynator ma obowiązek przyjęcia zgłoszenia w ciągu 7 dni i zakończenia postępowania w ciągu 90 dni, zmieniając status na „Zakończone” lub „Anulowane”.

Nos9.png


Zarządzanie zgłoszeniami :

• Koordynator może filtrować zgłoszenia po statusie , kategorii, i dacie utworzenia:

Nos10.png


• Zgłoszenia w głównej liście można sortować po kolumnie Status i kolumnie Utworzono.

• Status można zmienić wewnątrz zgłoszenia:

Nos11.png


• Wiadomości są wyświetlane na bieżąco w oknie powiadomień.

• Jest możliwość dodawana załączników.

• Poniżej historii wiadomości znajduje się przejrzysta historia zmian statusów.

5. Powiadomienia dla koordynatora

Powiadomienia koordynatora można wysyłać konfigurując konto koordynatora. Możliwość wysłania informacji jako: wiadomość wewnętrzna, e-mail, SMS.

Nos12.png
  • Nowe zgłoszenie – natychmiast po wpłynięciu.
  • Termin potwierdzenia zgłoszenia – 6 dnia od otrzymania zgłoszenia w statusie „Nowe” – przypomnienie, że upływa termin przyjęcia zgłoszenia..
  • Przypomnienie w trakcie ( w związku z ustawowym 3 miesięcznym terminem odpowiedzi na powiadomienie): ◦ Pierwsze powiadomienie wysyłane jest po 30 dniach. ◦ Drugie powiadomienie po 60 dniach. ◦ Trzecie powiadomienie po 80 dniach.


Moduł „Sygnaliści” pozwala na szybkie i skuteczne reagowanie na zgłoszenia w organizacji, zapewniając ochronę zgłaszających i pełną zgodność z wymogami prawnymi.