GroupWare Ustawienia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Pomoc Netis
Nie podano opisu zmian
Nie podano opisu zmian
 
(Nie pokazano 7 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
== Aplikacja ==
Moduł zawiera ogólne ustawienia aplikacji, dostępne dla Administratora.
== Firma ==
== Firma ==
Moduł służy do do zarządzania placówkami i grupami placówek.
Moduł służy do do zarządzania placówkami i grupami placówek.
System umożliwia wyświetlanie informacji w widoku akordeonowym oraz listy.


Widok okna modułu ''Firma,'' typ widoku lista'':''
Widok okna modułu ''Firma,'' typ widoku lista'':''


fir 1
[[Plik:fir1.png|1000x1000px]]


Widok okna modułu ''Firma,'' typ widoku akordeonowy'':''
Widok okna modułu ''Firma,'' typ widoku akordeonowy'':''


fir2
[[Plik:fir2.png|1000x1000px]]


Akcje dostępne na liście placówek:
Akcje dostępne na liście placówek:
* podgląd
* podgląd placówki
* edycja
* edycja placówki
* podgląd historii
* podgląd historii
* usuniecie placówki
* usuniecie placówki
Moduł zawiera katalogi:
Moduł zawiera katalogi:
* grupy
* grupy (np. regiony)
* placówki
* placówki (poszczególne jednostki)
* działy
* działy (np. księgowość)
* historia
* historia
'''DODAWANIE NOWEJ GRUPY'''
'''DODAWANIE NOWEJ GRUPY (NP REGIONALNEJ)'''


Aby utworzyć nową grupę należy wybrać przycisk ''Dodaj grupę'':
Aby utworzyć nową grupę należy wybrać przycisk ''Dodaj grupę'':


fir3
[[Plik:fir3.png|1000x1000px]]


Następnie określamy nazwę nowej grupy.  Jeśli wprowadzana grupa jest grupą podrzędną, wówczas wybieramy grupę nadrzędną z listy. Dalej należy wybrać właściciela (również z rozwijanej listy).  System umożliwia wybór więcej niż jednego właściciela. Nowi właściciele definiowanie są w menu ''Użytkownicy''. Wprowadzone dane zatwierdzamy klawiszem ''Zapisz.''
Następnie określamy nazwę nowej grupy.  Jeśli wprowadzana grupa jest grupą podrzędną, wówczas wybieramy grupę nadrzędną z listy. Dalej należy wybrać właściciela (również z rozwijanej listy).  System umożliwia wybór więcej niż jednego właściciela. Nowi właściciele definiowanie są w menu ''Użytkownicy''. Wprowadzone dane zatwierdzamy klawiszem ''Zapisz.''
Linia 32: Linia 37:
Aby utworzyć nową placówkę należy wybrać przycisk ''Dodaj placówkę'':
Aby utworzyć nową placówkę należy wybrać przycisk ''Dodaj placówkę'':


fir4
[[Plik:fir4.png|1000x1000px]]


Dalej uzupełniamy dane nowej placówki oraz przypisujemy ją do powiązanej z nią grupy bądź grup. Wprowadzone dane zatwierdzamy przyciskiem ''Zapisz.''
Dalej uzupełniamy dane nowej placówki oraz przypisujemy ją do powiązanej z nią grupy bądź grup. Wprowadzone dane zatwierdzamy przyciskiem ''Zapisz.''
Linia 41: Linia 46:


== Użytkownicy ==
== Użytkownicy ==
Moduł służy do zarządzania i ewidencji pracowników firmy.
Widok okna modułu ''Użytkownicy'':
Widok okna modułu ''Użytkownicy'':


fir5
[[Plik:fir5.png|1000x1000px]]


Akcje dostępne na liście użytkowników:
Akcje dostępne na liście użytkowników:
Linia 55: Linia 62:
Moduł umożliwia sprawdzenie historii zmian wprowadzanych w module ''Użytkownicy'' (przycisk ''Historia''):
Moduł umożliwia sprawdzenie historii zmian wprowadzanych w module ''Użytkownicy'' (przycisk ''Historia''):


fir6
[[Plik:fir6.png|1000x1000px]]


'''DODAWANIE NOWEGO UŻYTKOWNIKA'''
'''DODAWANIE NOWEGO UŻYTKOWNIKA'''
Linia 61: Linia 68:
W celu utworzenia nowego użytkownika wybieramy przycisk ''Utwórz użytkownika''.
W celu utworzenia nowego użytkownika wybieramy przycisk ''Utwórz użytkownika''.


fir7
[[Plik:fir7.png|1000x1000px]]


Następnie należy uzupełnić dane użytkownika oraz ustawić hasło do logowania. Określamy również status - czy użytkownik ma być widoczny na liście użytkowników. Kolejnym korkiem jest nadanie uprawnień - uprawnienia przypisane do konkretnych stanowisk możemy odnaleźć w menu ''Uprawnienia.'' Wprowadzone dane zatwierdzamy przyciskiem ''Zapisz.''
Następnie należy uzupełnić dane użytkownika oraz ustawić hasło do logowania. Określamy również status - czy użytkownik ma być widoczny na liście użytkowników. Kolejnym korkiem jest nadanie uprawnień - uprawnienia przypisane do konkretnych stanowisk możemy odnaleźć w menu ''Uprawnienia.'' Wprowadzone dane zatwierdzamy przyciskiem ''Zapisz.''
Linia 69: Linia 76:
Kolejnym krokiem jest określenie formy i zasad zatrudnienia użytkownika.
Kolejnym krokiem jest określenie formy i zasad zatrudnienia użytkownika.


fir8
[[Plik:fir8.png]]
 
Jest to szczególnie ważne, gdyż wprowadzone tutaj dane będą miały bezpośredni wpływ na możliwości ustawienia grafiku pracy danej osoby. Konieczne jest wskazanie placówki, w której jest zatrudniony pracownik oraz  typu umowy (wybieramy z rozwijanej listy).  Następnie uzupełniamy stanowisko zatrudnienia oraz rodzaj etatu. Wprowadzamy ramy czasowe trwania umowy, ilość miesięcy w okresie rozliczeniowym oraz pierwszy miesiąc okresu rozliczeniowego.
 
Dodatkowo możemy zaznaczyć pola:
* 12 godzinny czas pracy - czy pracownik może pracować w 12 godzinnym trybie zmianowym
 
* Praca w święta - czy pracownik może pracować w święta
Wprowadzone dane zatwierdzamy przyciskiem ''Zapisz.''
 
== Uprawnienia ==
Moduł pozwala na przypisywanie uprawnień do poszczególnych stanowisk przypisywanym użytkownikom.
 
[[Plik:uupprr.png]]
 
== Zarządzaj kategoriami ==
Moduł służący do tworzenia i zarządzania kategoriami awarii i reklamacji.


Jest to szczególnie ważne, gdyż wprowadzone tutaj dane będą miały bezpośredni wpływ na możliwości ustawienia grafiku pracy danej osoby.
Nowe kategorie tworzymy przyciskami ''Dodaj kategorię'' awarii lub ''Dodaj kategorię reklamacji''.  Dalej należy określić nazwę kategorii oraz określić przypisanych do niej użytkowników, adresy mailowe oraz numery komórkowe powiązane z tworzoną kategorią oraz jednostki organizacyjne, na których kategoria ma się wyświetlać.

Aktualna wersja na dzień 08:42, 3 paź 2018

Aplikacja

Moduł zawiera ogólne ustawienia aplikacji, dostępne dla Administratora.

Firma

Moduł służy do do zarządzania placówkami i grupami placówek.

System umożliwia wyświetlanie informacji w widoku akordeonowym oraz listy.

Widok okna modułu Firma, typ widoku lista:

Fir1.png

Widok okna modułu Firma, typ widoku akordeonowy:

Fir2.png

Akcje dostępne na liście placówek:

  • podgląd placówki
  • edycja placówki
  • podgląd historii
  • usuniecie placówki

Moduł zawiera katalogi:

  • grupy (np. regiony)
  • placówki (poszczególne jednostki)
  • działy (np. księgowość)
  • historia

DODAWANIE NOWEJ GRUPY (NP REGIONALNEJ)

Aby utworzyć nową grupę należy wybrać przycisk Dodaj grupę:

Fir3.png

Następnie określamy nazwę nowej grupy. Jeśli wprowadzana grupa jest grupą podrzędną, wówczas wybieramy grupę nadrzędną z listy. Dalej należy wybrać właściciela (również z rozwijanej listy). System umożliwia wybór więcej niż jednego właściciela. Nowi właściciele definiowanie są w menu Użytkownicy. Wprowadzone dane zatwierdzamy klawiszem Zapisz.

DODAWANIE NOWEJ PLACÓWKI

Aby utworzyć nową placówkę należy wybrać przycisk Dodaj placówkę:

Fir4.png

Dalej uzupełniamy dane nowej placówki oraz przypisujemy ją do powiązanej z nią grupy bądź grup. Wprowadzone dane zatwierdzamy przyciskiem Zapisz.

DODAWANIE NOWEGO DZIAŁU

Aby utworzyć nowy dział należy wybrać przycisk Dodaj nowy dział. Następnie uzupełniamy nazwę działu i zatwierdzamy przyciskiem Zapisz.

Użytkownicy

Moduł służy do zarządzania i ewidencji pracowników firmy.

Widok okna modułu Użytkownicy:

Fir5.png

Akcje dostępne na liście użytkowników:

  • podgląd
  • edycja
  • historia
  • blokada
  • usunięcie

System umożliwia wyświetlenie użytkowników powiązanych z konkretną placówką - należy ją wybrać klikając na pole Wszystkie placówki. Wybieramy z listy interesujący nas oddział. Możemy również odszukać użytkownika wpisując jego imię, nazwisko lub jakiekolwiek inne słowo zawarte w jego danych w polu Szukaj.

Moduł umożliwia sprawdzenie historii zmian wprowadzanych w module Użytkownicy (przycisk Historia):

Fir6.png

DODAWANIE NOWEGO UŻYTKOWNIKA

W celu utworzenia nowego użytkownika wybieramy przycisk Utwórz użytkownika.

Fir7.png

Następnie należy uzupełnić dane użytkownika oraz ustawić hasło do logowania. Określamy również status - czy użytkownik ma być widoczny na liście użytkowników. Kolejnym korkiem jest nadanie uprawnień - uprawnienia przypisane do konkretnych stanowisk możemy odnaleźć w menu Uprawnienia. Wprowadzone dane zatwierdzamy przyciskiem Zapisz.

Dalej system umożliwia dodanie grup (regionów), których tworzony użytkownik jest właścicielem lub kierownikiem. Analogicznie możemy przypisać do tworzonego pracownika konkretne placówki, w których pracuje (pole placówki). Aby odszukać konkretną placówkę wpisujemy jej nazwę w polu Szukaj lub odnajdujemy region, do którego przynależy i klikamy w "+" obok nazwy regionu. Rozwinie się lista wszystkich oddziałów powiązanych z regionem - zaznaczamy te, w których pracuje tworzony użytkownik.

Kolejnym krokiem jest określenie formy i zasad zatrudnienia użytkownika.

Fir8.png

Jest to szczególnie ważne, gdyż wprowadzone tutaj dane będą miały bezpośredni wpływ na możliwości ustawienia grafiku pracy danej osoby. Konieczne jest wskazanie placówki, w której jest zatrudniony pracownik oraz typu umowy (wybieramy z rozwijanej listy). Następnie uzupełniamy stanowisko zatrudnienia oraz rodzaj etatu. Wprowadzamy ramy czasowe trwania umowy, ilość miesięcy w okresie rozliczeniowym oraz pierwszy miesiąc okresu rozliczeniowego.

Dodatkowo możemy zaznaczyć pola:

  • 12 godzinny czas pracy - czy pracownik może pracować w 12 godzinnym trybie zmianowym
  • Praca w święta - czy pracownik może pracować w święta

Wprowadzone dane zatwierdzamy przyciskiem Zapisz.

Uprawnienia

Moduł pozwala na przypisywanie uprawnień do poszczególnych stanowisk przypisywanym użytkownikom.

Uupprr.png

Zarządzaj kategoriami

Moduł służący do tworzenia i zarządzania kategoriami awarii i reklamacji.

Nowe kategorie tworzymy przyciskami Dodaj kategorię awarii lub Dodaj kategorię reklamacji. Dalej należy określić nazwę kategorii oraz określić przypisanych do niej użytkowników, adresy mailowe oraz numery komórkowe powiązane z tworzoną kategorią oraz jednostki organizacyjne, na których kategoria ma się wyświetlać.