Zamówienia centralne

Z Pomoc Netis

System HiperMarket umożliwia centralne tworzenie zamówień na poszczególne sklepy w sieci.

Przykład tworzenia nowego centralnego zamówienia:

Aby stworzyć nowe zamówienie wybieramy: Katalogi -> Zamówienia. System wyświetli nam listę wszystkich utworzonych zamówień. Dalej wybieramy klawisz INSERT. Pojawi się menu, z którego musimy wybrać sposób tworzenia zamówienia:

Screenshot 20190403 094441.png


Wybieramy np. puste zamówienie - towary do zamówienia będziemy dodawać ręcznie. System wyświetli nam listę kontrahentów, do których możemy zrobić zamówienie. Odnajdujemy interesującego nas kontrahenta i wybieramy ENTER. Możemy wyszukać kontrahenta wybierając klawisz S -> dalej określamy jakich danych ma szukać system, np. nazwy -> zatwierdzamy ENTEREM. Pojawi się okno, gdzie wpisujemy szukaną przez nas frazę - system wyszuka nam kontrahentów po tym, co wpisaliśmy. Gdy system wyszukał nam poprawnego kontrahenta, zatwierdzamy go ENTEREM.

Screenshot 20190403 095513.png


Następnie określamy:

  • datę zamówienia,
  • datę dostawy
  • Ile dni (na ile dni ma wystarczyć zamawiana ilość towaru)

Kolejnym krokiem jest wybór sklepów, na jakie robimy zamówienie. Wybrane sklepy zaznaczamy spacją i zatwierdzamy ENTEREM (sklepy możemy wyszukiwać w analogiczny sposób co dostawców).

Towary do zamówienia wybieramy klawiszem INSERT. Teraz możemy wpisać nazwę towaru, który chcemy zamówić. Wpisując np. frazę napój system wyświetli nam wszystkie towary zawierające wpisane przez nas słowo.

Screenshot 20190403 100424.png


Screenshot 20190403 100544.png


Po wyborze konkretnego towaru uzupełniamy ilość, jaką zamawiamy oraz jego cenę zakupu netto (CZN).

Zatwierdzamy ENTEREM - towar pojawi się na liście zamawianych produktów. Kolejne towary dodajemy w dokładnie ten sam sposób.

Zamówienie realizujemy klawiszem Z. System wyświetli nam komunikat, gdzie musimy potwierdzić, że na pewno chcemy zrealizować utworzone zamówienie. Wybieramy TAK -> potwierdzamy klawiszem ENTER.


Screenshot 20190403 101023.png


System również wyświetli okno, gdzie pyta nas, czy w zamówieniu mają być zapisane towary, dla których nie określiliśmy ilości, a następnie czy chcemy wysłać utworzone zamówienie. Możemy również wysłać zamówienie odnajdując je na liście wszystkich zamówień i wybierając klawisz W.

Wysyłanie zamówienia na maila w formacie .CSV

Na liście wszystkich zamówień odszukujemy zamówienie, które chcemy przesłać na adres e-mail, a następnie wybieramy klawisz M. Pojawi się okno, gdzie musimy podać adres mailowy, na jaki ma zostać wysłane zamówienie oraz co dokładnie ma być ujęte w wysyłanym pliku:

Screenshot 20190403 103004.png


Po wpisaniu adresu e-mail do następnego pola przechodzimy klawiszem ENTER. Gdy dojdziemy do pola Format rozwinie nam się lista, z której musimy wybrać jakie dane mają się znaleźć w pliku, który wysyłamy:

Screenshot 20190403 103204.png


Do poprzedniego pola wracamy klawiszem Tab.

Gdy już wprowadziliśmy wszystkie dane stajemy na polu Ok i zatwierdzamy klawiszem ENTER. Podajemy nazwę pliku i ponownie zawierzamy ENTEREM. Zamówienie zostanie przesłane na podany adres w 2 formatach - jako plik csv i pdf.

Widok na zamówienie zapisane w formacie .csv:

Screenshot 20190403 103558.png


Widok na zamówienie zapisane w formacie pdf:

Screenshot 20190403 103622.png