Zalecenia eksploatacji systemu HiperMarket Centrala

Z Pomoc Netis

Nieprawidłowe użytkowanie systemu HiperMarket, a także nieprawidłowe eksploatowanie sprzętu tj. serwera sklepowego, na którym jest zainstalowany system HiperMarket, może grozić uszkodzeniem, a także w ekstremalnych przypadkach całkowitą utratą danych.

Wszelkie działania niezgodne z poniższymi przykładami, mogą skutkować płatną usługą serwisową. Użytkownik systemu powinien stosować się do poniższych zaleceń:

  • należy zapobiegać przed niewłaściwym sposobem wyłączania oraz restartowania komputerów, w szczególności nie należy wyłączać komputerów poprzez wyciągnięcie kabla zasilającego, wyłącznikiem w obudowie komputera, restartować przyciskiem w komputerze;
  • należy zostawiać stanowiska POS zawsze włączone, również w nocy
  • komputery (serwer sklepowy, POS) powinny być podłączone do sprawnych podtrzymywaczy napięcia UPS
  • nie należy pod żadnym pozorem aktualizować systemu operacyjnego Linux do nowszych wersji
  • należy kontrolować aktualizację systemów Windows na stacjach roboczych, w szczególności należy sprawdzić czy po aktualizacji dotychczasowe ustawienia nie zostały nadpisane
  • w razie wystąpienia niepożądanego działania sprzętu dodatkowego (drukarki fiskalne, skanery kodów, skanerowagi, wagi etykietujące, urządzenia sieciowe, itp.) wymagany jest natychmiastowy kontakt z lokalnym serwisem sprzętowym
  • należy weryfikować wartości dokumentów przyjęć z dokumentem źródłowym przed ich realizacją
  • okresowo należy monitorować kondycję nośników danych (dyski HDD, SSD, itp.), na których jest zainstalowany system HiperMarket
  • należy zapewnić odpowiednią ilość wolnego miejsca na dyskach twardych zainstalowanych na kasach w sklepach w celu wykonywania kopii bezpieczeństwa
  • w przypadku serwerów centralnych należy udostępnić dodatkowy nośnik danych w celu wykonywania kopii bezpieczeństwa