Promocje centralne

Z Pomoc Netis

System HiperMarket Centrala wspomaga tworzenie i analizę wyników gazetek promocyjnych.

Promocja normalna:

Gazetka promocyjna składa się z listy towarów z podanymi cenami zakupu i sprzedaży, oraz opcjonalnie planem sprzedaży. Gazetka dotyczy konkretnego przedziału czasowego oraz wybranych sklepów. Może sterować cenami zakupu i(lub) sprzedaży. Może zablokować każdą z tych cen na okres trwania promocji, a także przywrócić ceny do stanu z przed promocji.

Po zakończeniu okresu trwania gazetki możemy wykonać analizę porównawczą sprzedaży do innych okresów. W katalogu towarowym wybieramy towary z gazetki ( CTRL+N) a następnie tworzymy analizę ( CTRL+A) wybierając np. okres z przed gazetki, okres obowiązywania gazetki i okres po jej zakończeniu.

Okno promocji:

Pcen1.png

Nową promocję tworzymy standardowo klawiszem Insert lub z katalogu towarowego poprzez zaznaczenie spacją towarów do gazetki i kombinację CTRL+P. W obu przypadkach uzupełniamy dane o początku i końcu promocji, oraz decydujemy o blokadzie cen zakupu i sprzedaży. Towary do promocji dodajemy klawiszem Insert po czym wpisujemy kod PLU lub początek nazwy towaru po naciśnięciu klawisza Enter pojawia się nam lista nazw towarów o aktualnym zawężeniu z listy towarowej. Po wyborze towaru podajemy cenę zakupu oraz ustalamy cenę sprzedaży. Po zatwierdzeniu cen towar pojawia się na na liście towarów gazetki. Cenę możemy później zmienić klawiszem C. Mamy także możliwość zaznaczenia wielu towarów i zmianę ich ceny zakupu i sprzedaży kombinacją klawiszy CTRL+C. Klawiszem Delete kasujemy pozycję z listy. R zatwierdza gazetkę. Zatwierdzoną gazetkę możemy ponownie modyfikować dzięki opcji M Modyfikuj w liście gazetek.

W trakcie dodawania towarów do promocji i ich wyceny, możemy ustawić na poszczególnych towarach Cenę sprzedaży brutto po promocji.

Pcen2.png

Jeżeli cena sprzedaży brutto po promocji zostanie nadana, po ukończeniu promocji dany towar otrzyma ustawioną przez nas cenę. W przypadku jednak, gdy dany towar będzie wchodził w skład innej promocji, ustalona zostanie cena centralna lub zostanie zmieniona cena ręcznie (klawisz C w katalogu sklepowym) z tą samą datą lub nowszą niż cena sprzedaży brutto po promocji, cena zostanie zignorowana.

Pcen3.png

Promocja centralna wyjątek

Promocja działa na zasadzie cen wyjątków w danym sklepie. Podczas tworzenia promocji użytkownik ma do wypełnienia dodatkową kolumne : ilość ( zasada działania identyczna jak podczas wyceny ceną wyjątek, ilość - po jakiej ilości sprzedanych towarów cena przestaje obowiązywać tz. wraca do poprzedniej ceny. Ograniczenie czasowe działania promocji na towarze określają daty działania promocji. Na sklepie taka promocja działa w następujący sposób. Gdy taka promocja zaczyna obowiązywać na danym sklepie system sprawdza czy już taka cena wyjątek nie była założona (prawdzany jest identyfikator (nr id ) promocji , jeżeli nie było zakłada nową cenę wyjątek na danym towarze ( kończąc jeżeli trzeba poprzednie działanie ceny wyjątek na towarze ) , jeżeli była to nie robi już nic. Cena będzie obowiązywać aż do spełnienia dwóch warunków : skończy się okres obowiązywania danej promocji lub sprzeda się zadana ilość towaru ( wpisana w promocji )

Mnożnik promocji centralnych

Promocje centralne można skonfigurować tak, aby oprócz towarów i cen promocyjnych można wpisać przewidywany wzrost sprzedaży w okresie promocyjnym, rozumiany jako mnożnik względem okresu standardowego (bez promocji) przypisany do każdego produktu (plu).

Uzupełnia się go podczas wyceny towaru, wyświetlany jest jako dodatkowa kolumna na pozycji promocyjnej.