Pracownicy w systemie HiperMarket Centrala - wersja graficzna

Z Pomoc Netis

Moduł ma pomagać w stworzeniu i zarządzaniu centralną bazą pracowników oraz nadawaniu uprawnień dla poszczególnych stanowisk. Posiada on następujące sekcje:

Baza pracowników

Pozwala na dodawanie, edycję i usuwanie pracownika

Prhg.pngRysunek 1.1. Dodanie pracownika.

Stanowiska

Pozwala na wprowadzenie stanowisk i nadanie im odpowiednich uprawnień do sytemu, tak aby później można było je przypisać pracownikom. Nowe stanowisko dodajemy klawiszem INSERT.

Prgh1.pngRysunek 2.1. Dodanie stanowiska.

Okno przypisania uprawnień dla nowo utworzonego stanowiska (można je później modyfikować):

Sho5.pngRysunek 2.2. Okno przypisania uprawnień dla stanowiska.


Pracownik-Sklep

Pozwala na określenie, w którym sklepie (sklepach) dany pracownik pracuje

Prhg3.png
Rysunek 3.1. Lista sklepów, w których pracuje pracownik.

Przypisanie pracownika do sklepu z poziomu bazy pracowników

W pierwszej kolejności tworzymy nowego pracownika za pomocą klawisza insert, stanowisko wybieramy w trakcie tworzenia pracownika przypisanie stanowiska będzie określać jego zakres uprawnień.

Zmiana z poziomu bazy pracowników

Ustawiamy się na wybranym pracowniku.

Wybieramy z menu pracowników Edycja -> dopisz sklepy zaznaczonym (lub klawisz 'k').

Wejście w bazę pracowników:

670-864.png

Rysunek 4.1. Baza pracowników wejście.

9874.png

Rysunek 4.2. Dopisanie sklepu.

W przypadku kiedy mamy wybranego tylko jednego pracownika system pokazuje okienko sklepów z zaznaczonymi tymi sklepami, dla których istnieje już powiązanie (na początku domyślnie jest to sklep 00 na centrali). Za pomocą spacji możemy sklepy zaznaczać i odznaczać. System doda lub usunie odpowiednie przypisanie pracownika do sklepu.

90649.png

Rysunek 4.3. Lista sklepów, do których jest przypisany jeden pracownik.

Możemy też najpierw zaznaczyć pracowników za pomocą spacji i wybrać tę opcję z menu (lub klawisz 'k'), ponadto system nie pokaże wtedy żadnych zaznaczonych sklepów. Zaznaczenie sklepów i zatwierdzenie okienka spowoduje dodanie nowych powiązań dla zaznaczonych pracowników do zaznaczonych sklepów. Poprzednie dowiązanie nie zostaną usunięte (jak to ma miejsce w przypadku, gdy zmieniamy ustawienia tylko jednemu pracownikowi) o czym informuje nas stosowny komunikat: "Zaznaczyłeś kilku pracowników w związku z tym nie usuwam już istniejących dowiązań, a tylko dodaje nowe!". Opcja nie usuwa poprzednich dowiązań ponieważ korzystamy z niej np. w sytuacji gdy dodajemy nowy sklep i chcemy powiązać z nim kilka osób na raz (księgowe, regionalni itd). Nie chcemy przy okazji usunąć wcześniej wspomnianym osobom dowiązań do już istniejących sklepów, a tylko grupowo przypisać nowy sklep.

Jhjkd.png

Rysunek 4.4. Lista sklepów w przypadku kiedy kilku pracowników jest przypisanych do kilku sklepów.

Zmiana z poziomu pracownik-sklep

986.png

Rysunek 4.5. Wejście do bazy pracownik-sklep.

Dodanie powiązania

poprzez klawisz insert. W pierwszej kolejności pojawia się okno pracowników - wybieramy z listy pracownika (można tylko jednego, a następnie zatwierdzamy enterem) potem pojawia się okno sklepów (wybieramy jeden - również zatwierdzamy enterem). Powoduje to utworzenie nowego powiązania pracownik - sklep.

98749.png

Rysunek 4.6. Dodanie nowego powiązania.
09898786809-kjk.png
Rysunek 4.7. Wyszukiwanie pracownika.

897oijkm.png

Rysunek 4.8. Wyszukiwanie sklepu na liście.

097987.png

Rysunek 4.9. Zatwierdzenie dodania powiązania.

Usunięcie powiązania

szukamy odpowiedniego rekordu łączącego pracownika ze sklepem. Ustawiamy się na nim i usuwamy za pomocą klawisza Delete.

0998.png

Rysunek 4.10. Usunięcie pracownika.