PointPack

Z Pomoc Netis

Moduł PointPack - obsługa paczek kurierskich

Wstęp

Moduł paczki kurierskie pozwala na przeprowadzanie następujących operacji:

  • przyjęcie paczki opłaconej przez Klienta
  • nadanie opłaconej paczki przez Klienta za pobraniem
  • przyjęcie paczki od kuriera
  • wydanie paczki kurierowi
  • sprawdzenie statusu paczki

UWAGA !!! Wydruki z drukarki fiskalnej są tylko przykładami. Mogą się one znacznie różnić, wszystko zależy od rodzaju drukarki.


Uruchomienie modułu PointPack

W celu uruchomienia modułu paczki kurierskie należy uruchomić xKasNet Premium. Następnie zalogować się do systemu kasowego poprzez podanie loginu i hasła bądź identyfikatora.

Rysunek 1.1. Okno logowania z poziomu identyfikatora.

11111.png


Rysunek 1.2. Okno logowania poprzez login i hasło.

111111.png


Po prawidłowym zalogowaniu należy w funkcji kasjera otworzyć moduł paczki kurierskie.

Rysunek 1.3. Przykładowe wejście w funkcje kasjera.

1111111.png


Rysunek 1.4. Przykładowe umiejscowienie kafelka paczki kurierskie.

11111111.png

UWAGA !!! Umiejscowienie modułu paczki kurierskie jest tylko przykładem. Należy zaznaczyć, iż umiejscowienie kafelka w systemie kasowym jest indywidualnie konfigurowane, tak aby funkcjonalność nie sprawiała większych problemów.


Przyjęcie paczki opłaconej przez Klienta

W celu przyjęcia paczki od Klienta należy kliknąć Obsługa Klienta.

Rysunek 2.1. Okno startowe.

Okno startowe.png


Następnie wyświetli się okno, w którym będzie możliwość wprowadzenia numeru paczki. Klient powinien mieć już wygenerowany kod paczki zanim pojawi się w punkcie przyjęcia.

Rysunek 2.2. Widok okna do wprowadzania numeru paczki.

Wpisywanie nr paczki krok 2.png


Po wpisaniu numeru paczki w wyznaczonym do tego miejscu, wyświetli się okno z widokiem nadania paczki. W przypadku kiedy wszystkie dane się zgadzają należy zatwierdzić operację poprzez wciśnięcie przycisku OK. Tutaj należy zaznaczyć, iż wartość paczki zawsze będzie wynosić zero ponieważ przesyłka została z góry opłacona przez Klienta.

Rysunek 2.3. Okno podglądu nadania paczki Klienta.

Okno podglądu nadania paczki krok 3.png


Po akceptacji komunikatu, pojawi się informacja o przyjętych paczkach oraz konieczności wydania potwierdzenia nadania paczki Klientowi oraz umieszczenia pakunku w bezpiecznym miejscu.

Rysunek 2.4. Potwierdzenie o ilości przyjętych paczek.

Liczba przyjętych paczek krok 4.png


Po prawidłowym wprowadzeniu paczki do obiegu, wyświetli się okno o ilości przyjętych paczek, którą należy również zatwierdzić przyciskiem OK.

Rysunek 2.5. Widok okna komunikatu.

Krok 5.png


Wszystkie potwierdzenia drukują się automatycznie na drukarce fiskalnej w postaci wydruku niefiskalnego. Należy zwrócić uwagę, iż wydruki mogą się różnić ponieważ wszystko zależy od rodzaju drukarki fiskalnej.

Rysunek 2.6. Przykładowe potwierdzenie nadania paczki.

Przykładowe potwierdzenia nadania paczki.jpg

UWAGA !!! Brak możliwości nadawania kilku paczek naraz. Na przykład: Klient chce nadać kilka paczek np. trzy paczki. Niestety nie ma takiej możliwości. Należy paczki wprowadzać do systemu po kolei z zachowaniem odpowiedniej kolejności.


Wydanie paczki kurierowi

W celu wydania paczki kurierowi należy kliknąć Obsługa kuriera.

Rysunek 3.1. Okno startowe.

77.png


Po wyświetleniu widoku okna Obsługa kuriera należy wybrać opcje wydanie paczki kurierowi.

Rysunek 3.2. Widok okna obsługa kuriera.

Wydanie paczki kurierowi krok 2.png


Po wyborze odpowiedniej opcji należy wybrać firmę kurierską, w której chcemy nadać paczkę.

Rysunek 3.3. Widok okna wyboru firmy kurierskiej.

Wybór firmy kurierskiej krok 3.png


Po wskazaniu firmy kurierskiej należy podać ID kuriera. Po zweryfikowaniu prawidłowości ID wyświetli się okno, w którym należy podać numer paczki, którą chcemy wydać dla kuriera.

Rysunek 3.4. Widok okna do weryfikacji ID kuriera.

ID kuriera krok 4.png


Tutaj warto zaznaczyć, iż jest możliwość przekazania kilku paczek kurierowi. W tym celu w polu numer paczki należy wpisać kolejny numer paczki do wydania, a następnie zatwierdzić poprzez wciśnięcie kafelka OK. Jeśli numer paczki bądź paczek się zgadzają należy dokonać zatwierdzenia poprzez naciśnięcie kafelka OK.

Rysunek 3.5. Widok okna do wprowadzania paczki.

Wydanie paczki dla kuriera krok 5.png


Po prawidłowym zakończeniu operacji powinny pojawiać się w odpowiedniej kolejności następujące komunikaty: o ilości wydanych paczek, o wydrukowanym wstępnym dokumencie potwierdzenia do kuriera, o wydrukowaniu pełnego dokumentu wydania do kuriera, o wydrukowaniu skróconego dokumentu wydania do kuriera. Tutaj jest możliwość wyboru, jaki rodzaj dokumentu wydania zostanie wydrukowany w dużej mierze zależy to od firmy kurierskiej. Na przykład jeśli zdecydujemy się na wydruk pełnego dokumentu wydania do kuriera, nie będą się pojawiać komunikaty o druku wstępnym bądź skróconym.

Rysunek 3.6. Widok okna potwierdzenia wydania paczki.

Liczba wydanych paczek krok 6.png


Rysunek 3.7. Komunikat o wydruku wstępnych dokumentów wydania.

Wiadomość o wydrukowaniu wstępnego potwierdzenia dla kuriera krok 7.png


Rysunek 3.8. Komunikat o wydruku pełnych dokumentów wydania.

Wydruk pełnego dokumentu potwierdzenia dla kuriera krok 8.png


Rysunek 3.9. Komunikat o wydruku skróconych dokumentów wydania.

Skrócony dokmunet wydania do kuriera krok 9.png


W celu zakończenia procesu wydawania paczki kurierowi powinniśmy po prosić kuriera o podpis na wydruku, który jednoznacznie stanie się potwierdzeniem wydania. Potwierdzenie drukuje się automatycznie z drukarki fiskalnej. Po uzyskaniu podpisu można już wydać paczki kurierowi.

Rysunek 3.10. Widok okna potwierdzenia wydania paczki kurierowi.

Potwierdzenie przyjęcia krok 10.png


Rysunek 3.11 Przykładowy wydruk wstępnego wydania do kuriera.

Wydruk wstępny.jpg


Rysunek 3.12. Przykładowy wydruk pełnego wydania do kuriera.

Wydruk niefiskalny.jpg


Rysunek 3.13. Przykładowy wydruk skróconego wydania do kuriera.

Wydruk pełny.jpg


Przyjęcie paczki od kuriera

W celu przyjęcia paczki od kuriera należy w oknie startowym wybrać opcję obsługa kuriera.

Rysunek 4.1. Widok okna startowego.

777.png


Chcąc wprowadzić paczkę od kuriera do systemu należy użyć opcji przyjęcie paczki od kuriera.

Rysunek 4.2. Widok okna obsługa kuriera.

7777.png


Podobnie jak w poprzedniej sytuacji podczas przyjęcia paczki, należy wskazać odpowiednią firmę kurierską oraz zatwierdzić ID kuriera.

Rysunek 4.3. Widok okna wyboru firmy kurierskiej.

Kurierzy.png


Rysunek 4.4. Widok okna do weryfikacji ID kuriera.

77777.png


Tutaj również mamy możliwość przyjęcia kilku paczek równocześnie. W tym celu w polu do wprowadzania numeru paczki należy wpisać kolejny numer paczki, a następnie zatwierdzić numer. Jeżeli wszystko się zgadza i nie mamy więcej paczek do przyjęcia należy zatwierdzić przyciskiem OK.

Rysunek 4.5. Okno wprowadzania numeru paczki od kuriera.

Wprowadzanie numeru paczki krok 5.png


Rysunek 4.6. Przyjęcie paczki od kuriera.

Zatwierdzanie paczki krok 6.png


Rysunek 4.7. Przyjęcie dwóch paczek od kuriera.

Zatiwerdzanie paczki dwie paczki krok 6.png


Po zatwierdzeniu odpowiednio zaczną pojawiać się komunikaty: o ilości przyjętych paczek, o podpisaniu potwierdzenia dla kuriera i umieszczeniu paczek w bezpiecznym miejscu. Wygeneruje się również kod przyjęcia od kuriera.

Rysunek 4.8. Komunikat o liczbie przyjętych paczek.

Liczba przyjętych paczek krok 7.png


Rysunek 4.9. Widok wiadomości o przyjętych paczkach.

Potwierdzenie krok 8.png


Rysunek 4.10. Kod przyjęcia od kuriera.

Kod przyjęcia od kuriera krok 9.png


Rysunek 4.11. Przykładowy wydruk z kodem przyjęcia od kuriera.

Kod przyjęcia od kuriera.png

Wydanie paczki Klientowi

W przypadku wydaniu paczki Klientowi należy wejść w Obsługa Klienta.

Rysunek 5.1. Okno startowe.

888.png


W następnej kolejności należy wprowadzić numer paczki.

Rysunek 5.2. Widok okna do wprowadzania numeru paczki.

Wpisywanie numeru paczki krok 2.png


Po wprowadzeniu numeru paczki, w celu wyszukania prawidłowej paczki należy wprowadzić kod obioru paczki. Kod powinien podać nam klient.

Rysunek 5.3. Widok okna do wprowadzania kodu paczki.

Wprowadzanie kodu odbioru krok 3.png


Po wprowadzaniu kodu odbioru, należy zatwierdzić paczkę w systemie w celu wydania jej Klientowi.

Rysunek 5.4. Okno odbioru paczki.

Zatwierdzanie paczki krok 4.png


W przypadku kiedy wszystko się zgadza należy poprosić Klienta o podpis na dokumencie potwierdzającym wydanie. Po złożeniu podpisu przez Klienta możemy wydać mu paczkę.

Rysunek 5.5. Widok wiadomości.

Potwierdzenie wydania krok 5.png


Rysunek 5.6. Przykładowy wydruk potwierdzenia odbioru paczki przez Klienta.

999.png

Nadanie paczki przez klienta za pobraniem.

W przypadku nadania paczki za pobraniem należy wejść w Obsługa Klienta.

Rysunek 6.1. Widok okna startowego.

7894.png


Po pojawieniu się okna obsługa Klienta należy wprowadzić numer paczki.

Rysunek 6.2. Widok okna Obsługa Klienta.

Wpisywanie.png


Po weryfikacji numeru paczki, jeżeli wszystko się zgadza należy zatwierdzić przyciskiem OK.

Rysunek 6.3. Okno nadania paczki.

Zatwierdzanie paczki krok 3.png


Kolejno zaczną ukazywać się komunikaty: o liczbie przyjętych paczek oraz o konieczności wydania potwierdzenia nadania opłaconych przesyłek. Tym samym automatycznie wydrukuje się potwierdzenie wydania, które należy oddać Klientowi.

Rysunek 6.4. Widok okna wiadomości o liczbie przyjętych paczek.

Przyjęte paczki.png


Rysunek 6.5. Widok okna komunikatu.

Informacja o przyjętych paczkach krok 5.png


Rysunek 6.6. Przykładowy wydruk potwierdzenia nadania opłaconych przesyłek.

Wydruk.jpg

Dodatkowe opcje

Moduł posiada możliwość sprawdzenia statusu paczki. W oknie startowym należy wybrać status paczek. Wyświetli się lista z numerami paczek oraz ich statusami. Istnieje możliwość wydruku listy paczek wraz z ich statusami. W przypadku kiedy lista paczek będzie zbyt długa wyświetli się komunikat z ostrzeżeniem o długiej liście paczek.

Rysunek 7.1. Okno startowe.

555.png


Rysunek 7.2. Widok listy z statusem paczek.

Lista paczek krok 2.png


Rysunek 7.3. Komunikat.

Komunikat krok 3.png


W oknie startowym znajduje się również odniesienie do pomocy. Pod tym kafelkiem znajdziemy informację w jaki sposób możemy uzyskać pomoc oraz jak się skontaktować z obsługą Klienta.

Rysunek 7.4. Pomoc.

Przechwycenie obrazu ekranu 2020-09-02 11-16-37.png


Pod nazwą konfiguracja PointPack znajdziemy niezbędne dane bez, których nie ma możliwości, aby moduł paczek funkcjonował. Wszystkie dane pochodzą bezpośrednio od PointPack. Klient, który rozpoczyna pracę powinien w oknie konfiguracja PointPack wpisać wszystkie niezbędne dane takie jak: adres serwera PointPack, login użytkownika, hasło, numer punktu oraz nazwę użytkownika. Wcześniej wymienione dane pochodzą od PointPacka i powinny być wysłane do klienta jeszcze przed podjęciem pracy. Bez tych danych moduł nie będzie działał.

Rysunek 7.5. Widok okna konfiguracja PointPack.

Okno konfiguracji.png