Podstawowa praca z kartami

Z Pomoc Netis

Wprowadzanie kart - baza danych kart klienta znajduje na centrali. Zarówno centrala i sklep mogą wprowadzać karty. W przypadku sklepu praca z bazą kart odbywa się w trybie on-line, więc zarówno sklep jak i centrala muszą posiadać wydajne łącze internetowe.

Rozsyłanie i dostęp na kasach - karty wprowadzane w centrali rozsyłają się po sklepach najpóźniej nocą lub w czasie dziennej transmisji danych z centrali do sklepu czyli najpóźniej w sklepach powinny być dostępne kolejnego dnia po dodaniu. Karty wprowadzane z poziomu sklepu od razu znajdują się w bazach sklepowych. Karty zaznaczone jako zablokowane lub, którym skończył się okres ważności nie są przesyłane na kasy, tym samym nie mogą być użyte na kasach. O dostępności kart na kasach decyduje tak że profil dostępności, do której przypisany jest klient. Decyduje czy karta klienta jest dostępna wszędzie, nigdzie czy na wybranych sklepach.

• Kartoteka klienta - kartoteka klienta zawiera dane osobowe, nr karty i dodatkowe informacje. Karta z kodem paskowym używana na kasie jest przypisana do klienta. Jeśli klient np zgubił kartę, dane klienta są zachowywane, należy tylko zmienić przypisaną do niego kartę na nowo wydaną. Historia usuniętych kart jest zachowywana. Zmiany danych klienta oprócz danych osobowych są rejestrowane i można na nich wykonać specjalny raport wg wybranych zmian. Oprócz podstawowych danych osobowych kartoteka klienta może posiadać dodatkowe informacje.

Podziały klientów

Podziały informują o przyporządkowaniu klienta do określonej grupy np. informacje o przyporządkowaniu klienta do VIP-ów, zwykłych klientów lub np informacje czy klient jest pracownikiem sklepu/sieci albo jakie piastuje stanowisko. Istnieje 5 możliwych podziałów do zdefiniowania.