Mkasnet

Z Pomoc Netis

Informacje ogólne

Jest to instrukcja to programu mKasnet - oprogramowania POS na urządzenia z systemem Android

Ekran startowy aplikacji

Tak wygląda ekran startowy aplikacji. Jest to pierwsza rzecz, którą zobaczysz po wejsciu do aplikacji.

Mainscreen.png

Stanowi on punkt wejścia do wszystkich miejsc w aplikacji.

Z jego poziomu możesz:


Logowanie przy użyciu identyfikatora

Jeżeli posiadasz już identyfikator, na ekranie startowym w polu Identyfikator wpis swój identyfator i zatwierdź go używając przycisku “Zaloguj sie”

Loginbyid.png

Logowanie przy użyciu loginu i hasła

Jeżeli posiadasz login oraz hasło, w formatce logowania na samym dole znajduje się napis “Zaloguj z użyciem LOGINU I HASŁA”, naciśnij go.

Logusingpw.png

Powyższa formatką zmieni się i pozwoli wpisać Ci login i hasło. Wpisz je i zatwierdź przyciskiem "Zaloguj się"

Loginbypw.png

Prosta rejestracja w Hipercloud

Aby z poziomu ekranu głównego przystąpić do rejestracji kasy w systemie Hipercloud, w prawym dolnym rogu ekranu znajduje się przycisk “Zarejestruj w hipercloud”. HipercloudRegister.png

Po użyciu tego przycisku, w przypadku poprawnej konfiguracji przez dostawcę urządzenia, aplikacja wyświetli Kod, który wyświetla ci się przepisz w aplikacji webowej Hipercloud w celu rejestracji aplikacji.

Hipercloudcode.png

Poziomy szary pasek, napełniając się wskazuje pozostały czas ważności tego kodu, jeżeli nie zdążysz w ciągu 10 minut przepisać tego kodu w Hipercloud, urządzenie po upłynięciu 10 minut samoczynnie wygeneruje Ci nowy kod. Jeżeli poprawnie przepiszesz kod w zadanym czasie w aplikacji Hipercloud, urządzenie samoczynnie rozpocznie synchronizacje i przeniesie Cię do ekranu zarządzania nią.

Natomiast w przypadku problemów z połączeniem się z serwerami Hipercloud, aplikacja wyświetli Ci komunikat z błędem. W tym przypadku, możesz sprawdzić konfigurację kasy samodzielnie(opisane w przyszłości), lub skontaktować się z obsługą klienta w celu uzyskania pomocy.

Unsuccessfulrequstrationj.png

Wejście do ekranu ustawień

Aby wejść do ustawień aplikacji, wciśnij ikonę hamburgera w lewym górnym rogu ekranu

Loginhamburger.png

Z lewej strony ekranu pojawi się menu, wybierz “Skonfiguruj kase”

Configure.png

Ekran ustawień aplikacji

Konfiguracja drukarki

Aplikacja wspiera urzadzenia

  • Posnet Trio
  • Posnet D


Aplikacja potrafi laczyc sie z drukarka na dwa sposoby:


Konfiguracja połaczenia z drukarką przy użyciu USB

Aby przystąpić do ustawień połączenia z drukarka wejdź do ustawien aplikacji.

Jeżeli już masz podłączoną drukarkę do portu USB urządzenia aplikacja poprosi Cię o zezwolenie na dostęp do urządzenia, zaakceptuj to okno dialogowe.

Printerdialog.png

Jeżeli nie połączyłeś jeszcze drukarki, to jest moment aby to zrobić. Jak poprawnie to wykonasz, aplikacja wyświetli wyżej opisane okno dialogowe, potwierdź to okno.

Printerdialog.png

Z listy ustawień wyszukaj "Ustawienia drukarki". Odszukaj opcje "Rodzaj urządzenia" i z listy wybierz "MODE_USB"

Usb.png

Odszukaj opcje "Typ połączenia" i z listy wybierz "CDCACM"

Ftdi.png

Odszukaj opcję "Nazwa urządzenia" i z listy wybierz swoje urządzenie

Prinerselect.png

Praca drukarki w trybie blokowym jest opcją, którą użytkownik wybiera według swojego uznania, rekomendujemy włączenie tej opcji- pozwoli ona zaoszczędzić papier.

Konfiguracja połaczenia z drukarką przy użyciu WiFi

Aby przystąpić do ustawień połączenia z drukarka wejdź do ustawien aplikacji .

Odszukaj opcje "Rodzaj urzadzenia" i z listy wybierz "MODE_PRINTER"

Printer.png

W polu "Adres drukarki" wpisz adres IP swojej drukarki. W polu "Port drukarki" wpisz port, na którym działa Twoja drukarka.


Tryb wydruku transakcji

Aby drukowac wydruki w trybie online aktywuj opcje "Praca drukarki w trybie blokowym". Dla trybu offline opcja powinna byc wyłączona. [Tryby drukowania transakcji](/komunikacja_drukarka/printout_modes)

Konfiguracja połączenia z Hipercloud

Aby przystąpić do zaawansowanej rejestracji w Hipercloud wejdź do ustawień ustawień aplikacji.

Podstawowa konfiguracja połączenia z Hipercloud została opisana w tym paragrafie.

Lecz jeżeli masz problemy z połączeniem i chcesz sprawdzić poprawność konfiguracji wejdź w ustawienia aplikacji i odszukaj opcję “Ustawienia Servnet” Ukażą Ci się trzy opcje:

  • URL serwera Servnet
  • Zarejestruj kasę z użyciem kodu
  • Zaawansowane

Zweryfikuj poprawność URL serwera Servnet, musi być zgodny z informacjami przekazanymi przez dostawcę urządzenia. W razie potrzeby zmodyfikuj go.

Jeżeli nie zarejestowales jeszcze kasy, naciśnij przycisk “Zarejestruj kasę przy użyciu kodu” i postępuj zgodnie z instrukcjami opisanymi w tym paragrafie.

Konfiguracja wagi

Aby przystąpić do ustawień połączenia z drukarka wejdź do ustawień aplikacji.

Z listy odszukaj “ustawienia wagi”.


Scaleconfig1.png


Po prawej stronie tej opcji znajduje się przełącznik, należy go dotknąć, zmieni kolor na zielony a pozostałe opcje wagi zmienia kolor z szarego na czarny.


Scaleconfig2.png


Parametry połączenia USB w większości przypadków należy zostawić domyślne. W innych przypadkach należy postępować zgodnie z instrukcją danej wagi.

Następnie należy wybrać opcje “Sterownik wagi”


Scaleconfig3.png


Pojawi się okno dialogowe, w którym należy wybrać sterownik danej wagi. To jaki sterownik ma dana waga znajduje się w jej instrukcji.


Scaleconfig4.png


Nastepnie należy wybrać opcję Test połączenia.

Pojawi się okno dialogowe.


Scaleconfig6.png


W tym momencie należy położyć coś na szalkę wagi i nacisnąć przycisk “SZUKAJ WAGI”

W przypadku odszukania jakiejkolwiek wagi, tekst w oknie zmieni się, i jeżeli będzie on poprawny należy użyć przycisku “AKCEPTUJ WAGE”.


Scaleconfig7.png


W przeciwnym razie należy potwiertdzic poprawność konfiguracji wagi i powtórzyć całą operację jeszcze raz.

Ekran sprzedaży

Rodzial ten opisuje to, jak korzystać z ekranu sprzedaży w aplikacji mKasnet.

Wygląda on następująco:

Mainscreen1.png

Jest on głównym punktem aplikacji, z którego prowadzi się sprzedaż. Dzieli się on na kilka elementów, każdy z nich opisany jest w osobnym podrozdziale

Lista towarów

Lista towarów jest polem, które znajduje się po lewej stronie ekranu:

Productlist.png

Podczas sprzedaży pojawiają się tam towary, które aktualnie znajdują się na paragonie:

AddedProduct.png

Zaznaczanie towarow

Domyślnie ostatnio dodany towar jest aktywny - oznaczony jest on kolorem niebieskim

ActiveProduct.png

Aby zmienić aktualnie zaznaczony towar, należy dotknąć go. Jego kolor zmieni się na niebieski

ActiveProduct2.png

Aktualnie zaznaczony towar jest tym, który zostanie zmodyfikowany przy akcjach takich jak:

  • zmiana ilosci towaru ** jak to zrobisz to daj tu odosnik
  • zmiana ceny towaru

Klawiatura

Klawiatura znajduje się u dołu ekranu po prawej stronie.

Keyboard.png

W przedstawionej konfiguracji pozwala ona na czynności takie jak:

Wprowadzanie cyfr oraz ilości towaru

Aby wprowadzić towar po kodzie lub zmienić jego ilość należy skorzystać z przycisków od 0 do 9 oraz kropki na klawiaturze.

0to9.png

Każdy wprowadzony w ten sposób znak, pojawi się w [polu do wpisania](#pole-do-wpisania) przedstawionym powyżej

Kasowanie wprowadzonych znaków

Aby usunąć niepoprawnie wprowadzony przez siebie znak, należy nacisnąć przycisk oznaczony literą "C", który znajduje się powyżej klawiatury numerycznej.

Delete.png

Zmienianie ilości dodanego wcześniej towaru

Opisane w funkcjonalności.


Aby zmienić ilość towaru, który znajduje się już na liście towarów, należy wybrać jeden z towarów z [listy](#lista-towarów) poprzez dotknięcie jednego z nich, wybrany aktualnie towar zaznaczony jest kolorem niebieskim. Następnie należy wybrać jeden z trzech zaznaczonych poniżej przycisków:

Zwiększenie ilości towaru o 1

Opisane w funkcjonalności.


Zmniejszanie ilości towaru o 1

Opisane w funkcjonalności.


Zmiana ilości towaru o dowolną wartość

Opisane w funkcjonalności.

Zakończenie transakcji nominałem

Jeżeli kasjer chce szybko zakończyć transakcje przy użyciu gotówki może on wybrać jeden z przycisków oznaczonych baknotami od 10 do 200.

Money.png

Jeżeli suma towarów na paragonie nie przekracza wybranego nominału, transakcja zakończy się, a kasjer otrzyma komunikat ile reszty ma wydać.

Finish1.png

W przeciwnym razie, kasjer otrzyma komunikat o bledzie.

Stworzenie faktury

Opisane w funkcjonalności.

Zmiana ceny

Opisane w funkcjonalności.


Zakończenie paragonu kartą płatniczą

Aby zakończyć transakcję przy użyciu karty płatniczej, należy wybrać przycisk "Karta", który znajduje się po prawej stronie klawiatury.

Card1.png

Jeżeli kasa jest zintegrowana z terminalem płatniczym z protokołem FROB. Wyświetlone zostanie okno ze wskazówkami co należy w danym momencie robić. W przeciwnym razie kasjer otrzyma prośbę o przyjęcie płatności na zewnętrznym terminalu płatniczym

Card2.png Jeżeli terminal przyjmie płatność, należy nacisnąć "Akceptuj" i wyświetlone zostanie okienko podsumowania - takie same jak w przypadku zakonczenia transakcji nominałem.

Zakończenie paragonu gotówką

Jeżeli kasjer chce zakończyć transakcję gotówką, w ilości odpowiadającej kwocie na paragonie, może on wcisnąć przycisk "Gotówką", który znajduje się po prawej stronie klawiatury.

Cash1.png

W odpowiedzi wyświetlone zostanie okienko podsumowania - takie same jak w przypadku zakończenia transakcji nominałem

Przejście do ekranu płatności

Aby przejść do ekranu płatności, gdzie kasjer może wykonać bardziej złożone operację dotyczące zakończenia transakcji należy nacisnąć przycisk "Suma" znajdujący się po prawej stronie ekranu

Sum1.png

Jego funkcjonalności zostały opsiane w tym dziale.

Pasek statusu

Znajduje się on u góry ekranu sprzedaży:

Topbar.png

Słuzy on do wyświetlania komunikatów kasjerowi, gdy taki się pojawi będzie on widoczny po lewej stronie paska statusu.

Po prawej stronie znajduje się zegar oraz wskazanie aktualnej daty. Obok zegarka znajduje się pole pokazujące to, czy kasjer jest zalogowany. Jeżeli tak, wyświetla się jego imię.

Naciśnięcie na nazwę kasjera wywołuje monit o wylogowanie z aplikacji:

Logout.png


Potwierdzenie chęci wylogowania poskutkuje powrotem do ekranu startowego aplikacji oraz wydrukiem potwiedzenia wylogowania.

Pole tekstowe

Pole do wpisania znajduje się po prawej stronie ekranu

Insert.png

Każdy wpisany znak z klawiatury lub skanera pojawi się w tym polu, obok słowa Kod. Po lewej stronie tego pola znajduje się wskaźnik "Ilość" pokazuje on, w jakiej ilości doda się kolejny towar.

Aby zmienić domyślną ilość, przed dodaniem kolejnego towaru należy wpisać oczekiwana ilość przy użyciu klawiatury.

Changeqty1.png

Następnym krokiem jest wciśnięcie czerwonego przycisku "X" u dołu klawiatury

Changeqty2.png

Po tym zabiegu w polu "Ilość" pojawi się żądaną wcześniej ilość.

Changeqty3.png

Kolejny dodany ręcznie lub przy użyciu skanera doda się do listy z tą ilością. Po dodaniu towaru automatycznie powróci ona do wartości 1.

Podsumowanie paragonu

Podsumowanie paragonu znajduje się po lewej stronie u dołu ekranu.

Summary.png


Jest miejscem, gdzie wyświetlane są aktualne wartości trzech atrybutów na paragonie:

  • suma paragonu
  • wartość nadanych rabatów
  • wartość wydanych kaucji
  • wartość przyjętych kaucji

W lewym dolnym rogu podsumowania paragonu znajduje się ikona butelki, po naciśnięciu jej kasjer zostanie przeniesiony do ekranu kaucji.

Deposits.png

Skróty kasjera

Jest to widget, który znajduje się u góry ekranu po prawej stronie.

Shortcuts.png


Znajdują się w nim skróty do wielu miejsc w aplikacji. W prezentowanej konfiguracji można użyć tego widzetu aby przejść do:

  • kategorii produktów
  • listy produktów, aby wyszukać towar po nazwie
  • sprawdzić cenę towaru
  • wywołać menu akcji kasjera

Ekran lista produktów

Wygląda on następująco:

Productlist1.png

Jest on miejscem, w którym można:

  • przeglądać dostępne na kasie towary
  • wyszukiwać towary po nazwie


Ekran główny aplikacji mKasnet dzieli się na 3 podstawowe elementy:



Lista szukanych towarów

Znajduje się on po środku ekranu:

Productlist3.png

Po jego uruchomieniu wyświetlanie są na nim towary, w kolejności od ostatnio dodanego do bazy danych. Jeżeli towary nie mieszczą się na jednym ekranie, należy przeciągnąć palcem, w górę lub w dół a lista przesunie się w zadanym kierunku.

Aby dodać wyświetlony towar do paragonu należy go dotknąć. Aplikacja samoczynnie wróci do głównego ekranu aplikacji.

Pole wyszukiwania towaru

Dodatkowo lista ta służy jako miejsce, w którym pojawiają się przefiltrowane wyniki wyszukiwania po nazwie - które można wykonać po dotknięciu pola Wpisz nazwę towaru, u dołu ekranu.

Productlist4.png

Analogicznie jak powyżej, dotknięcie towaru spowoduje dodanie go do listy zakupów klienta, a aplikacja wróci do głównego ekranu aplikacji.

Pole wyszukiwania towaru

Pole do wpisania nazwy towaru

Stanowi on zdecydowaną większość pola wyszukiwania po nazwie, jest to duży biały prostokąt z napisem "Wpisz nazwę towaru".

Searchbar2.png

Po naciśnięciu go, pojawi się klawiatura.

Searchbar4.png


Następnie należy wpisać szukaną przez siebie frazę, w przykładzie wpisano "kamyki", tekst automatycznie pojawi się w polu "Wpisz nazwę towaru".

Searchbar5.png

Lista powyżej wyświetli tylko wyniki spełniające warunek wyszukiwania, jeżeli lista nie wyświetla nic, oznacza to że towaru z taką nazwa nie ma w bazie danych.

To jak z tego poziomu dodać towar to paragonu zostało opisane tutaj.


Pole powrotu

Aby opuścić ekran wyszukiwania towaru po nazwie, bez dodawania towaru do paragonu, należy nacisnąć czerwony przycisk w prawym dolnym rogu ekranu.

Searchbar3.png


Aplikacja wróci do ekranu sprzedaży.

Ekran szybkiej sprzedaży

Ekran szybkiej sprzedaży służy do wyszukiwania towarów przy użyciu wyglądu towaru. Wygląda on następująco:

Quicksell1.png


Dzieli się na 4 elementy

Lista kategorii

Znajduje się ona po lewej stronie ekranu:

Quicksell3.png

Aby wybrać jedną z kategorii wystaczy nacisnąć żądaną kategorie. Kolor przycisku zmieni się na czerwony, a lista towarów oraz nagłówek nad nią uzupełni się towarami z wybranej kategorii.


Jeżeli nie wszystkie kategorie mieszczą się w pionowym pasku, należy palcem przesunąć po liście kategorii w górę lub w dół, aby przewinąć pasek kategorii.

Lista towarów szybkiej sprzedaży

Znajduje się ona na środku ekranu.

Quickell4.png

Wyświetla ona produkty z aktualnie wybranej kategorii szybkiej sprzedaży.

Jeżeli nie wszystkie produkty mieszczą się na ekranie, należy palcem w lewo lub prawo przesunąć po liście produktów, lista przesunie się.

Aby wybrać produkt do paragonu, należy nacisnąć na produkt a towar sam doda się do paragonu, a aplikacja wróci do głównego ekranu.

Pasek statusu

Znajduje się on na górze ekranu.

Quicksell2.png

Jego działanie jest takie same na wszystkich ekranach aplikacji. Jego działanie opisano tutaj.

Pasek narzędzi

Znajduje się on na dole ekranu

Quickell5.png

Ma jedno zadanie - powoduje on powrót do głównego ekranu aplikacji bez dodawania żadnego towaru do paragonu.

Ekran płatności

Ekran płatności służy do wykonywania bardziej złożonych operacji podczas płatności oraz kończenia transakcji Wygląda on następująco:

Payments1.png


Dzieli się na 4 elementy


Lista płatności

Element ten znajduje się po lewej stronie ekranu.

Payments2.png

U góry znajduje się lista płatności możliwych do zrealizowania.

Aby zdefiniować płatność, należy przycisnąć jedną z nich. Zaznaczy się ona kolorem niebieskim

Payments7.png

Sugerowaną wartość zostanie automatycznie uzupełniona, aby zatwierdzić ją lub zmienić ją należy użyć klawiatury, która znajduje się po prawej stronie ekranu i zatwierdzić przyciskiem enter.


Płatność zostanie zatwiedzona, a sumaryczna wartość zatwierdzonych płatności znajduje się u dołu listy platnsosci.

Wszystkie płatności na liście działają analogicznie.

Payments8.png


Łączenie płatności

Aby zakończyć transakcje przy użyciu więcej niż jednej formy płatności, należy postępować analogicznie jak pry jednej płatności, należy w ten sam sposób dodać płatność innego typu, na przkład:

  • nacisnąć na "Gotówka" wpisać część kwoty i zatwierdzić przyciskiem Enter
  • nacisnąć na "Karta" wpsiac resztę kwoty i zatwierdzić przyciskiem Enter


Płatność kartą

Aby zakończyć transakcję przy użyciu karty płatniczej, należy wybrać formę płatności "Karta" oraz wpisać potrzebną kwotę i potwiedzic przyciskiem Enter.

Payments9.png

Jeżeli kasa jest zintegrowana z terminalem płatniczym z protokołem FROB. Wyświetlone zostanie okno że wskazówkami co należy w danym momencie robić. W przeciwnym razie kasjer otrzyma prośbę o przyjęcie płatności na zewnętrznym terminalu płatniczym

Payments10.png

Jeżeli terminal przyjmie płatność, należy nacisnąć "Akceptuj" i wyświetlone zostanie okienko podsumowania a kasjer zostanie przeniesiony do głównego ekranu aplikacji.

Łączenie pozostałych płatności odbywa się analogicznie.

Podsumowanie

Element ten znajduje się po środku u góry ekranu.

Payments4.png

Kwota napisana niebieską czcionką, oznacza kwotę należną za paragon.

Kwota napisana czcionką różową, oznacza resztę, która w przypadku przekroczenia kwoty wpłaconej przez klienta przy użyciu listy płatności będzie mu należna do oddania.

Okienko pełni tylko funkcję informacyjną i nie ma możliwości interakcji z nim.

Menu kasjera

Element ten znajduje się po środku u dołu ekranu.

Payments5.png

W przedstawionej konfiguracji można z tego miejsca

Powrót do ekranu sprzedaży

Po naciśnięciu przycisku "Anuluj" aplikacja wróci do głównego ekranu aplikacji.

Zakończenie sprzedaży

Jeżeli kasjer chce szybciej zakończyć sprzedaż, może nacisnąć przycisk "Sprzedaż" a sugerowana kwota w zaznaczonym polu w liście płatności zostanie automatycznie dodana a paragon zakończy się.

Dodanie nipu do paragonu

Opisane w artykule funkcjonalności

Klawiatura

Element ten znajduje się w prawym dolnym rogu ekranu

Payments6.png

Jest to uproszczona wersja klawiatury dostępnej na głównym ekranie. Zasada jej działania jest taką sama.

Ekran kaucji

Jego zadaniem jest zarządzanie przyjmowaniem i wydawaniem opakowań kaucyjnych klientom.

Wygląda on następująco: Deposits1.png


Dzieli się on na 3 elementy


Lista opakowań kaucyjnych

Zajmuje ona większość ekranu kaucji i wygląda następująco:

Deposits2.png

Przy jej użyciu można dodać lub odjąć opakowania kaucyjne w tej operacji.

Jeżeli nie wszystkie opakowania kaucyjne mieszczą się na ekranie, należy przewinąć listę palcem w górę lub w dół.

Każdy z elementów zawiera pole "Wydane" oznaczone kolorem niebieskim oraz pole "Przyjęte" kolorem czerwonym. Cyfra w każdym z tych pół oznacza ile opakowań kaucyjnych tego typu zostanie wydanych lub przyjętych na zakończeniu operacji. Aby edytować ilość opakowań kaucyjnych, należy nacisnąć palcem na interesującą kasjera pozycję, jej wygląd się zmieni i pojawią się na niej dodatkowe znaki plus oraz minus.

Deposits6.png

Naciskając na przyciski, które się pojawiły można zwiększać ilość wydanych lub przyjętych opakowań kaucyjnych. Aby zmienić ilość opakowań o zadaną liczbę, zamiast po jednej sztuce, należy dotknąć cyfry pomiędzy znakiem plus oraz minus na interesującej kasjera pozycji.

Deposits8.png

Po tej operacji na ekranie pojawi się okienko, w którym należy wpisać interesującą kasjera wartość.

Deposits9.png

Aby zatwierdzić wpisaną ilość należy użyć przycisku enter, w prawym dolnym rogu okienka.

Deposits12.png


Aby opuścić okienko, bez zapisywania zmian należy użyć przycisku X w prawym górnym rogu okienka.

Deposits11.png


Aby cofnąć wpisany znak, w razie pomyłki - można to zrobić używając przycisku C w lewym górnym rogu okienka.

Deposits10.png

Podsumowanie wartości opakowań kaucyjnych

Znajduje się ono pod listą opakowań kaucyjnych:

Deposits5.png

Wyświetla ono aktualną wartość przyjętych oraz wydanych opakowań kaucyjnych.

Jego zawartość zmienia się wraz ze zmianą w liście opakowań kaucyjnych.

Deposits7.png


Pełni tylko formę informacyjną i nie ma możliwości interakcji z nim.

Przyciski finalizujące operacje

Znajdują się one u dołu ekranu.


Przycisk finalizuj

Znajduje się on w lewym dolnym rogu ekranu:

Deposits3.png

Pozwala na przyjęcie/wydanie kaucji bez konieczności otwierania rachunku, w takim przypadku zostanie wydrukowane wyłącznie potwiedzenie wydania/przyjęcia opakowań kaucyjnych.

Jest on aktywny wyłącznie w momencie gdy nie ma jeszcze żadnych towarów na rachunku klienta - w takim przypadku kasjerowi zostanie wyświetlone okienko informujące o wartości należności do wydania klientowi

Deposits13.png

W przeciwnym razie kasjerowi zostanie wyświetlone okienko informujące o tym, że otwarta jest transakcja i należy skorzystać z przycisku powrót, który doda zmiany do rachunku i powróci do głównego ekranu aplikacji

Deposits14.png

Przycisk powrót

Znajduje się on w prawym dolnym rogu ekranu:

Deposits4.png

Służy on do tego by w przypadku otwartej już transakcji, dodać zmiany poczynione na tym ekranie, a aplikacja wróci do głównego ekranu.

W przypadku, gdy nie jest otwarta transakcja, kasjer zostanie zapytany o to czy chce otworzyć transakcje.

Deposits15.png

W przypadku odopwiedzi twierdzącej otwarta zostanie transakcja, i będzie można dodawać do tej transakcji towary, a jej wartość będzie wyższa lub niższa o wartość opakowań kaucyjnych.

W przypadku braku chęci otwarcia transakcji, należy wybrać opcję nie. Okienko zniknie, dalej będzie można edytować ilość opakowań kaucyjnych, i jeżeli kasjer nie chce otwierać transakcji, należy nacisnąć przycisk [finalizuj](#przycisk-finalizuj).

Komunikacja z drukarką

Rodzial opisuje operacje wykonywane na drukarce fiskalnej POSNET Online Trio przy realizacji funkcjonalności aplikacji. Komunikacja z drukarką polega na wysłaniu rozkazu i odebraniu odpowiedzi. Aplikacja zawsze czeka na odpowiedź na ostatni rozkaz zanim wyślę kolejny. Jeżeli nie będzie odpowiedzi lub odpowiedź będzie zawierać kod błędu użytkownik zostanie powiadomiony przez wyświetlenie stosownej informacji. Opisane jest to w podrozdziale Obsługa błędów drukarki

W podrozdziałach opisane są rozkazy wysyłane do drukarki. W rozkazach wymienione są tylko te parametry, które są uzupełniane. Jeżeli dany rozkaz posiada więcej parametrów to znaczy że nie są one uzupełniane i drukarka przyjmuje domyślne wartości.


Tryby drukowania transakcji

Drukowanie online

Każdą operacja na paragonie lub fakturze, czyli dodanie, usunięcie, zmiana ceny towaru itp. jest widoczna w aplikacji oraz jest wysyłana na drukarkę fiskalną na bieżąco. W tym trybie modyfikacja pozycji (np. zmiana ceny) skutkuje stornowaniem całej pozycji a następnie dodanie nowej ze zmodyfikowanymi danymi.

Drukowanie offline

Operacje wykonywane na paragonie lub fakturze są realizowane w aplikacji natomiast drukarka wyświetla tylko nazwę i cenę ostatniej pozycji oraz kwotę całej transakcji na wyświetlaczu. Modyfikacja pozycji nie wiąże się ze stornowaniem pozycji na drukarce. Wszystkie operację są trzymane wewnątrz aplikacji i dopiero na zakończenie transakcji wysyłane są dane do drukarki. Ten tryb jest przydatny, aby zmniejszyć długość paragonu oraz w przypadku faktury umożliwia zmianę parametrów pozycji (Stornowanie jest zabronione na fakturze).

Do wyświetlania informacji na wyświetlaczu używane są rozkazy:


Linia informacyjną na wyświetlaczu **dsptxtline**

  • id=0
  • no={numer linii 0-3}
  • ln={zawartość linii}
  • th={0,1,2}

Konfiguracja parametrów wyświetlacza **dspcfg**

  • id=1
  • ls=1
  • od={0 w trakcie transakcji, 15 po zakończeniu transakcji}

Wyświetlenie daty i czasu **dspcmd**

  • id=0
  • st=2

Wydruk paragonu

Do wydruku paragonu używane są rozkazy:

Rozpoczęcie paragonu **trinit**

- bm=0 (tryb online) - dm=1

Dodanie/usunięcie pozycji na paragon **trline**

- na={nazwa towaru} - vt={stawka VAT towaru} - pr={cena towaru} - st= {true gdy dodanie pozycji, false gdy storno pozycji} - wa={całkowitą kwota pozycji cena x ilość} - ił= {ilość towaru} - jm={jednostka miary}

Dodanie/usunięcie opakowania **trpack**

- na={nazwa towaru} - ne={true gdy zwrot, false gdy przyjęcie} - st={true gdy dodanie, false gdy storno} - pr={cena opakowania} - ił={ilość} - wa={całkowitą kwota opakowania ilość x cena}

Naliczenie rabatu na pozycję **trdiscntline**

- vt={stawka VAT towaru} - ds={nazwa towaru} - rt={całkowitą kwota pozycji} - st=false - rd=true - rw={wartość rabatu} - na={nazwa rabatu}

Płatność za transakcje **trpayment**

- ty={w zależności od typu płatności} - wa={wartość wpłaty} - re=false

Zakończenie transakcji **trend**

- to={wartość paragonu} - op={wartość opakowań wydanych} - om={wartość opakowań przyjętych} - fp={łączna wartość płatności} - fe={jeżeli do paragonu są dodatkowe informację takie jak NIP, karta klienta to false, w przeciwnym przypadku true}

Dodatkowe linie informacyjne **trftrln**

Używane do wypisania numeru klienta na paragonie. - id=28 dla Numeru klienta lub 41 dla predefiniowanego napisu - na={treść linii} - św=false - sh=false

Ustawienie numeru NIP **trnipset**

- ni={NIP}

Anulowanie transakcji **prncancel**

Wydruk faktury

Rozpoczęcie faktury **trfvinit**

- cc=1 - co=true - ln=40 - fn=40

Dane nabywcy **trfvbuyer**

- na={nazwa nabywcy} - ni={NIP} - ad={adres nabywcy} - sc=0

Numer faktury VAT **trfvnumber**

  • nb={numer faktury np. F06259/0001/22 }

gdzie

** 06 ostatnie 2 cyfry numeru kasy
** 259 ostatnie 3 cyfry numeru sklepu
** 0001 licznik faktur wydrukowanych na kasie
** 22 ostatnie 2 cyfry roku
  • sc=0

Dodanie pozycji [**trline**]

Dodatkowo na fakturze naliczone rabaty są przesyłane w polach rd, rn i rw a nie w trdiscntline jak w przypadku paragonu.

  • rd=true
  • rn={nazwa rabatu}
  • rw={wartość rabatu}

Zakończenie faktury [**trend**]

Wydruk opakowań zwrotnych

Do transakcji opakowań używane są rozkazy:

Rozpoczęcie opakowań zwrotnych **trpackinit**

Dodanie lini opakowań **trpack**

Dodanie opakowania

Zakończenie transakcji opakowań zwrotnych **trend**

  • to=0
  • op={wartość opakowań wydanych}
  • om=wartość opakowań przyjętych}
  • fp=0
  • fe=true

Wydruk raportu dobowego

Wydruk raportu dobowego **dailyrep**

  • da={aktualna data}

Obsługa błędów drukarki

Aplikacja jest przygotowana na obsługę błędów w każdym momencie. Jeżeli drukarka na ostatni rozkaz zwróci kod błędu to wyświetlana jest informacja na pasku statusu (np. 722 w przypadku próby wydrukowania raportu zerowego). Jeżeli drukarka nie odpowie w wymaganym czasie to sprawdzane są statusy **sprn** oraz **sdev** oraz wyświetlana jest odpowiednią informacja na pasku statusu.

No paper2.png


Użytkownik po naprawie błędu powinien kliknąć w pasek statusu i zatwierdzić rozwiązanie błędu, drukarka powinna odesłać zaległą odpowiedź. Aplikacja odczyta zaległą odpowiedź z drukarki i wznowi wydruk.

Resolve no paper2.png

Gdy użytkownik nie będzie mógł rozwiązać błędu może anulować paragon, spowoduje to anulowanie aktualnego wydruku i zresetowanie stanu aplikacji do umożliwiającego rozpoczęcie nowej transakcji.

Wydruki niefiskalne

Wydruki niefiskalne drukowane sa przy wpłacie, wypłacie, raporcie zmianowym, zwrotach towarów. Wykorzystywane rozkazy:

    • formformattedline**
    • formline**
    • formstart**
    • formend**
    • formtinyline**
    • formcmd**

Funkcjonalności

dodawanie towaru ze skanera

Aplikacja współpracuje ze skanerem kodów kreskowych. Autor aplikacji nie ogranicza wyboru skanera przez użytkownika, ważne jest tylko to by korzystał z interfejsu **USB** oraz był poprawnie skonfigurowany.

Każdy zeskanowany kod, podczas gdy aplikacja jest na ekranie głównym zostaje przetworzony.

Jeżeli jest to towar sztukowy (nie wagowy) zostaje on dodany automatycznie do rachuku, z ilością wybraną przez użytkownika.

Jeżeli jest to towar wazony, on też zostanie dodany, lecz w zależności od tego czy użytkownik korzysta z wagi czy nie, przebieg różni się. Jest to opisane w rozdziale dodanie towaru ważonego.

Jeżeli produkt posiada zdefiniowane dowiązanie (np. opakowanie kaucyjne) ono również zostaje automatycznie dodane do rachunku. Opisane jest to w tym rozdziale.


Konfiguracja skanera

Aby poprawnie korzystać że skanera, **musi** być on skonfigurowany tak, aby wysyłać zeskanowany kod z suffixem **\n**.

Przykład:

Kod kreskowy: 1111111111111

Ciąg znaków pochodzący że skanera: 1111111111111\n

Inna konfiguracja skanera nie jest akceptowalna. Instrukcje jak tego dokonać znajdują się na stronie producenta danego skanera.

dodanie towaru ręcznie

Towary można dodawać ręcznie na wiele sposobów:


Dodawanie towaru po kodzie

Dodać towar ręcznie po kodzie można przy użyciu czterech kodów, zdefiniowanych w serwisie Hipercloud

  • kodu paskowego z opakowania
  • kodu PLU
  • kodu związanego
  • kodu opakowania zbiorczego


Lecz użycie ich na kasie wygląda tak samo. Wystarczy wpisać kod na ekranie głównym aplikacji przy użyciu klawiatury a następnie zatwiedzic przyciskiem enter.


Jeżeli nie jest to towar ważony, zostanie on automatycznie dodany z wybraną przez użytkownika ilością.

Jeżeli jest to towar ważony, przebieg różni się, jest on opisany w rodziale dodanie towaru ważonego.

Dodawanie towaru po nazwie

Aby dodać towar po nazwie, z wybraną przez użytkownika ilością, należy użyć ekranu [wyszukiwania po nazwie](/product-list-screen/).

Jeżeli jest to towar ważony, przebieg różni się, jest on opisany w rodziale dodanie towaru ważonego.

Dodawanie towaru po kategorii

Aby dodać towar po kategorii, z wybraną przez użytkownika ilością, należy użyć ekranu szybkiej sprzedaży.


Jeżeli jest to towar ważony, przebieg różni się, jest on opisany w rodziale dodanie towaru ważonego.

dodanie towaru ważonego

Dodawanie towaru ważonego co do zasady przebiega podobnie, lecz można podzielić to na dwie części:

  • aplikacja współpracuje z waga
  • aplikacja nie współpracuje w waga

Odczyty z wagi są brane pod uwagę, tylko gdy użytkownik nie ustawi celowo innej ilości niż domyślna. Jeżeli użytkownik zmieni domyślną ilość przy kolejnym towarze, odczyt z wagi zostanie pominięty, a wartość wpisana w polu Ilość zostanie automatycznie przypisana do towaru. Opisano to w tym rozdziale.


Dodawanie towaru ważonego bez wagi

Jeżeli towar wybrany przez Kasjera w dowolny sposób (nie ma znaczenia czy jest to wyszukanie po kategorii, nazwie, czy jest to towar dodany ręcznie czy też przy użyciu skanera) i jest on towarem ważonym, a aplikacja nie jest skonfigurowana aby korzystać z wagi kontrolnej, użytkownik zobaczy następujące okienko:

Functionalities2.png

W polu "Wprowadź wagę" u góry ekranu należy wprowadzić wagę towaru w formacie dziesiętnym i zatwierdzić przyciskiem Akceptuj w oknie dialogowym lub przyciskiem Enter na klawiaturze.

Towar automatycznie pojawi się na liście towarów z zadaną ilością.


Dodawanie towaru ważonego z wagą

Jeżeli towar wybrany przez Kasjera w dowolny sposób (nie ma znaczenia czy jest to wyszukanie po kategorii, nazwie, czy jest to towar dodany ręcznie czy też przy użyciu skanera) i jest on towarem ważonym, a aplikacja jest skonfigurowana aby korzystać z wagi kontrolnej to:

Jeżeli najpierw nabije towar na kasę, bez położenia go na szalkę wagi, kasjer zobaczy okienko oczekiwania na wagę, z aktualnym oczytem z wagi:

Functionalities3.png

Jak waga ustabilizuje się, okienko automatycznie zniknie a towar również automatycznie doda się do paragonu.

W przypadku braku odczytu z wagi kasjer może nacisnąć na napis "ręcznie". Okienko rozsunie się, pokazując pole do wpisania wagi, tak jak w przypadku dodania towaru ważonego bez wagi

Functionalities4.png

Po wpisaniu wagi, i zaakceptowaniu przyciskiem Enter z klawiatury lub Akceptuj a okienko zniknie i towar doda się do listy.

Jeżeli kasjer najpierw położy towar na szalkę a dopiero potem doda go w aplikacji to jeżeli waga będzie stabilna to okienko nawet nie pojawi się, a towar doda się do listy towarów. Jeżeli z jakiejś przyczyny waga nie będzie stabilna to po 2 sekundach pojawi się okienko jak w przypadku nabicia towaru na każe bez położenia go na szalkę wagi.

dodanie towaru z ilością inną niż jeden

Jeżeli chcesz dodać towar z ilością inną niż jeden to musisz zdefiniować jego ilość przed jego dodaniem.

Możesz zrobić to na głównym ekranie aplikacji

Aby zmienić domyślną ilość, przed dodaniem kolejnego towaru należy wpisać oczekiwaną ilość przy użyciu klawiatury.

Changeqty1.png


Następnym krokiem jest wciśnięcie czerwonego przycisku "X" u dołu klawiatury

Changeqty2.png

Po tym zabiegu w polu "Ilość" pojawi się żądana wcześniej ilość.

Changeqty3.png

Teraz dodany towar (nie jest istotne to czy będzie to przy użyciu skanera, ręcznie, kategorii czy po nazwie) doda się do listy z ta ilością. Po dodaniu towaru automatycznie powróci ona do wartości 1.

zmiana ilosci dodanego już towaru

Jeżeli Kasjer potrzebuje zmienić ilość dodanego już towaru to może zrobić to na dwa sposoby


Zmiana ilości towaru o 1

Aby zmienić ilość dodanego już towaru, najpierw kasjer musi wybrać towar, który chce zmienić. Jak to zrobić, opisano tutaj.

Zwiększenie ilości towaru o 1

Jak już towar jest wybrany, na klawiaturze w lewym gorym rogu znajduje się przycisk +.

Plus.png

Po tym zabiegu ilość towaru zwiększy się o 1.

Zmniejszanie ilości towaru o 1

Jak już towar jest wybrany, na klawiaturze w lewym gorym rogu znajduje się przycisk -.

Minus.png

Po tym zabiegu ilość towaru zmniejszy się o 1.

Jeżeli aktualna ilość wybranego towaru to 1, produkt zostanie usunięty z listy.


Zmiana ilości towaru o dowolną ilość

Aby zmienić ilość dodanego już towaru, najpierw kasjer musi wybrać towar, który chce zmienić. Jak to zrobić, opisano tutaj.

Po zaznaczeniu towaru, należy odszukać przycisk zmień ilość. W prezentowanej konfiguracji znajduje on się u góry klawiatury.

Qty1.png


Pojawi się okno dialogowe, z miejscem do wpisania ilości z klawiaturze

Qty2.png

Wybór należy zatwierdzić przyciskiem Dodaj w okienku dialogowym. Okienko zniknie a towar zmieni ilość automatycznie.

obrót opakowaniami kaucyjnymi

Aplikacja pozwala na obrót opakowaniami kaucyjnymi.

W przypadku towarów zawierających dowiązanie z opakowaniem kaucyjnym, zostaje ono automatycznie dodane do rachunku.

Functionalities1.png

W Lewym dolnym rogu ekranu widać sumę wydanych opakowań kaucyjnych, oraz to że suma paragonu automatycznie wzrosła o wartość opakowania kaucyjnego.

W przypadku wymiany opakowań, lub bardziej złożonych operacjach na opakowaniach kaucyjnych, należy skorzystać z ekranu opakowań kaucyjnych, gdzie zostało opisane to jak wykonywać takie operacje.

wyszukiwanie towaru po nazwie

Aby wyszukać towar po nazwie, należy wybrać opcję “Lista produktów” w przedstawionej konfiguracji, znajduje się on w skrótach kasjera.

To jak korzystać z ekranu “Lista produktow” opisano w tym rozdziale.

zmiana ceny towaru

Aby zmienić cenę dodanego już towaru, najpierw kasjer musi wybrać towar, który chce zmienić. Jak to zrobić, opisano tutaj. Następnie należy nacisnąć przycisk "Zmień cenę" w prezentowanej konfiguracji znajduje się on na klawiaturze.

Functionalities5.png


Przy użyciu klawiatury) należy podać nową cenę i zatwierdzić przyciskiem Dodaj w oknie dialogowym.

Functionalities6.png


Cena zmieni się automatycznie, a okienko zniknie,

sprawdzanie ceny towaru

Aby sprawdzić cenę dodanego już towaru, najpierw kasjer musi wybrać towar, który chce zmienić. Jak to zrobić, opisano tutaj.


Następnie należy nacisnąć przycisk "Sprawdź cenę" w prezentowanej konfiguracji znajduje się on w skrótach kasjera.

Functionalities7.png


Następnie przy użyciu klawiatury lub skanera należy podać kod towaru i zatwiedzic przyciskiem Dodaj.

Functionalities8.png

Jeżeli taki towar istnieje, zostanie wyświetlone okno dialogowe z właściwościami towaru.

Functionalities9.png

wyszukiwanie towaru przy użyciu kategorii

To jak wyszukiwać oraz dodawać towary przy użyciu jego kategorii opisano w rozdziale szybka sprzedaż.

wystawianie faktur

Aby stworzyć fakturę zamiast zwykłego paragonu należy przed dodaniem jakiejkolwiek pozycji do paragonu rozpocząć fakturę.

Aby rozpocząć fakturę, należy wybrać opcje "Faktura" w prezentowanej konfiguracji przycisk ten znajduje się na klawiaturze na głównym ekranie aplikacji. To jak wyszukiwać oraz dodawać towary przy użyciu jego kategorii opisano w rozdziale ekran szybkiej sprzedaży.

Functionalities10.png

Jeżeli paragon nie jest już rozpoczęty Kasjerowi pojawi się okno dialogowe proszące o wpisanie nipu. Należy zrobić to przy użyciu [klawiatury](/keyboard)

Functionalities11.png

Należy potwierdzić wybór przyciskiem Zatwierdź w oknie dialogowym.

Jeżeli dane kontrahenta zostaną znalezione w gus, dane klienta automatycznie uzupełnia się, w przeciwnym razie, prezentowane poniżej okno będzie puste i należy dane klienta uzupełnić ręcznie.

Functionalities12.png

Po wprowadzeniu danych i zaakceptowaniu przyciskiem "Akceptuj" na koniec transakcji zamiast paragonu wydrukuję się faktura.

Jeżeli kasjer anuluje paraon lub po dodaniu towarów wszystkie je usunie, to aplikacja wyjdzie z trybu faktury, a na koniec transakcji zamiast faktury wydrukuje się zwykły paragon.

wystawianie paragonów z NIPem

Aby zamiast zwykłej faktury stworzyć paragon z nipem, w dowolnym momencie transakcji należy użyć przycisku "Wprowadź NIP". W prezentowanej konfiguracji można zrobić to z dwóch miejsc

Niezależnie od wybranego miejsca, z którego Kasjer chce dodać NIP do paragonu, ukaże mu się okno dialogowe proszące o wpisanie numeru NIP.

Functionalities15.png

Wpisany numer NIP należy potwierdzić przyciskiem Akceptuj, a do paragonu wydrukowanego na koniec transakcji dodany zostanie NIP.

    1. Wprowadzanie nipu z ekranu głównego aplikacji

Aby na głównym ekranie aplikacji wprowadzić NIP do paragonu należy odszukać przycisk "Wprowadź NIP" na klawiaturze

Functionalities13.png


    1. Wprowadzanie nipu z ekranu płatności aplikacji

Aby na ekranie płatności wprowadzić NIP należy odszukać przycisk "Wprowadź NIP" w [menu kasjera](/payments/menu/) na ekranie płatności.

Functionalities14.png

płatność gotówką

Zakończyć transakcje przy użyciu płatności gotówką można na 3 sposoby

płatność kartą

Zakończyć transakcję przy użyciu płatności gotówką można na 2 sposoby

platności łączone

Aby zakończyć transakcję przy użyciu wielu form płatności jednocześnie należy postępować zgodnie ze wskazówkami przedstawionymi tutaj.

wpłata do kasy

Aby wykonać wpłatę do kasy w przedstawionej konfiguracji należy na ekranie głównym aplikacji odszukać przycisk "Akcje kasjera"

Functionalities16.png

W tym miejscu pojawi się okno dialogowe z dostępnymi akcjami kasjera

Functionalities17.png


Należy wybrać opcje Wpłata.

Pojawi się okno dialogowe z lista form wpłaty, należy wybrać jedną z nich

Functionalities18.png

Pojawi się okno do wpisania ilości.

Functionalities19.png

Należy zrobić to przy użyciu klawiatury i zatwierdzić przyciskiem Zatwierdź. Drukarka wydrukuję potwierdzenie przyjęcia wpłaty.

wypłata z kasy

Aby wykonać wypłatę z kasy w przedstawionej konfiguracji należy na ekranie głównym aplikacji odszukać przycisk "Akcje kasjera"

Functionalities16.png

W tym miejscu pojawi się okno dialogowe z dostępnymi akcjami kasjera

Functionalities17.png

Należy wybrać opcje Wypłata.

Następnie należy postępować zgodnie że wskazowkani przedstawionymi w podpunkcie wpłata.

raport dobowy

Aby wykonać raport dobowy z kasy w przedstawionej konfiguracji należy na ekranie głównym aplikacji odszukać przycisk "Akcje kasjera"

Functionalities16.png

W tym miejscu pojawi się okno dialogowe z dostępnymi akcjami kasjera

Functionalities17.png

Należy wybrać opcje Raport dobowy.

Pojawi się okno z pytaniem.

Functionalities20.png

Po potwierdzeniu, drukarka wydrukuje raport dobowy a Kasjer zostanie wylogowany z aplikacji.

raport zmianowy

Aby wykonać raport zmianowy z kasy w przedstawionej konfiguracji należy na ekranie głównym aplikacji odszukać przycisk "Akcje kasjera"

Functionalities16.png

W tym miejscu pojawi się okno dialogowe z dostępnymi akcjami kasjera

Functionalities17.png

Należy wybrać opcje Raport zmianowy.

Pojawi się okno z pytaniem.

Functionalities21.png

Po potwierdzeniu, drukarka wydrukuje raport zmianowy a Kasjer zostanie wylogowany z aplikacji.

sprawdzenie aktualnego stanu kasy

Aby sprawdzić kasy w przedstawionej konfiguracji należy na ekranie głównym aplikacji odszukać przycisk "Akcje kasjera"

Functionalities16.png

W tym miejscu pojawi się okno dialogowe z dostępnymi akcjami kasjera

Functionalities17.png

Należy wybrać opcję Stan kasy

Functionalities22.png

anulowanie paragonu

Aby sprawdzić kasy w przedstawionej konfiguracji należy na ekranie głównym aplikacji odszukać przycisk "Akcje kasjera"

Functionalities16.png

W tym miejscu pojawi się okno dialogowe z dostępnymi akcjami kasjera

Functionalities17.png

Należy wybrać opcję Anuluj paragon

Functionalities23.png

Po potwierdzeniu, paragon zostanie anulowany.

zwrot towaru

Aby wykonać zwrot towaru na kasie w przedstawionej konfiguracji należy na ekranie głównym aplikacji odszukać przycisk "Akcje kasjera"

Functionalities16.png

W tym miejscu pojawi się okno dialogowe z dostępnymi akcjami kasjera

Functionalities17.png

Należy wybrać opcję Zwrot paragonu


Pojawi się okno przypominające kalendarz, należy tam wybrać datę, z której pochodzi paragon poprzez dotknięcie odpowiedniego dnia.

Functionalities24.png

Wybór należy potwierdzić przyciskiem akceptuj znajdującym się powyżej kalendarza.


Aplikacja przeniesie kasjera do ekranu wyboru paraognu. Kasjer dostaję tam informację takie jak data, godzina oraz wartość transakcji, aby przyśpieszyć proces wyszukiwania paragonu. Jeżeli paragony nie mieszczą się na liście, należy ja przesunąć palcem w górę lub w dół.

Functionalities25.png


Po odszukaniu właściwego paragonu, należy wybrać go przyciskiem "Akceptuj" znajdującym się w linii paragonu.

Functionalities26.png

Aplikacja przeniesie kasjera do ekranu towarów, które znajdują się na odszukanym paragonie.

Functionalities27.png


Jeżeli kasjer chce zwrócić cały paragon może kliknąć na przycisk finalizuj zwrot, a wszystkie towary, które są wyświetlone zostaną wybrane do zwrotu.

Jeżeli kasjer chce zwrócić tylko jeden towar, pozostałe towary na liście należy usunąć. Można dokonać tego poprzez dotknięcie przycisku "Więcej" na towarach, których kasjer nie chce umieszczać w zwrocie.

Functionalities28.png

Na linii towaru pojawi się menu, i jeżeli kasjer chce kompletnie usunąć ten towar ze zwrotu, należy użyć przycisku "Usuń produkt"

Functionalities34.png

Towar ten zniknie z listy, a kwota do zwrotu, widziana u dołu ekranu pomniejszy się o jego wartość.


Jeżeli na jednej pozycji było dodanych wiele sztuk (np. 3 bułki) a kasjer chce zwrócić jedną z nich. Należy dwukronie użyć przycisku "Zmniejsz ilość", aż ilość widziana na liście osiągnie 1.

Functionalities35.png


W tym momencie jeżeli na widzianej przez kasjera liście towarów, znajdują się wyłącznie towary, które kasjer chce zwrócić, należy użyć przycisku "Finalizuj zwrot" po prawej stronie ekranu.

Functionalities31.png


Następnie należy wybrać formę zwrotu, poprzez dotknięcie jednej z nich.

Functionalities32.png

Kasjerowi zostanie wyświetlona informacja o ilości pieniędzy należnych klientowi oraz wydrukowane zostanie potwierdzenie zwrotu.

Functionalities33.png

Po wykonanym zwrocie, należy użyć przycisku "OK" w prawym górnym rogu ekranu, a aplikacja wróci go do głównego ekranu.