Zarządzanie towarami w systemie HiperMarket Centrala - wersja graficzna

Z Pomoc Netis
Wersja z dnia 11:24, 4 sty 2019 autorstwa Ahalicka (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "Centrala systemu HiperMarket Centrala służy do zarządzania asortymentem w sieci sklepów. Aby zapewnić możliwość centralnej analizy sprzedaży, system HiperMarket...")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Centrala systemu HiperMarket Centrala służy do zarządzania asortymentem w sieci sklepów. Aby zapewnić możliwość centralnej analizy sprzedaży, system HiperMarket Centrala zapewnia spójność katalogu asortymentów we wszystkich jednostkach firmy, z możliwością sterowania towarami dostępnymi do obrotu w poszczególnych sklepach. Sterowanie odbywa się w ten sposób, że towary są grupowane w typy sklepów, a następnie do każdego sklepu z bazy sklepów dodajemy wybrane towary zgrupowane w typy sklepów. Dodawanie towarów do typów odbywa się w katalogu towarowym.

Sklepy

Każdy sklep lub hurtownia, a także dostawca zewnętrzny, z którym występuje obrót dokumentami elektronicznymi, musi znajdować się w bazie sklepów. Dzięki informacjom podanym w bazie sklepów system HiperMarket Centrala „wie” jakich cen użyć przy przesyłaniu dokumentów i dokąd je wysłać. Baza sklepów wypełniana jest przez pracowników Centrali danej sieci.

Ztgra1.png

Grupy sklepów

W tym miejscu możemy założyć zgrupowania sklepów w firmie. Możemy również utworzyć firmy, do których będziemy mogli dodać kontrahentów z katalogu kontrahentów (w katalogu kontrahentów klawisz G).

Typy sklepów

Sterowanie towarami dostępnymi do obrotu w poszczególnych sklepach odbywa się przede wszystkim za pomocą przypisania towarowi typu sklepu. Do każdego towaru domyślnie przypisywany jest typ sklepu oznaczony flagą „Domyślny - v”.

Baza typów sklepów: Ztgra2.png

Nowy typ sklepu wybieramy klawiszem Insert.

Ztgra3.png

W oknie powyżej mamy możliwość stworzenia nowego typu sklepowego. Możemy np. stworzyć typy duży, średni i podstawowy i przypisywać do nich towary w ten sposób, że towary sprzedawane we wszystkich sklepach będą przypisane do typu podstawowy, a towary jakie mają być sprzedawane tylko w dużych sklepach będą przypisane do typu duży. W następnym punkcie przypiszemy sklepom małym typ podstawowy, a sklepom dużym typ podstawowy, średni i duży, by mogły handlować najszerszym asortymentem.