Remanent1

Z Pomoc Netis
Wersja z dnia 10:13, 4 cze 2018 autorstwa Mwnorowska (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

1. Założenie nowego remanentu

a. W menu Narzędzia wybieramy Remanent, dalej wybieramy Remanenty

b. Pojawi się okno główne modułu remanentowego,

Rem2.jpg

w którym zakładamy nowy remanent klawiszem Ins. Wybieramy rodzaj inwentaryzacji:

-kontrolna – raz na jakiś czas (rok) ustalająca faktyczny stan magazynu,

-zdawczo-odbiorcza – podczas zwalniania osoby odpowiedzialnej materialnie,

-kontrolny – inne dokumenty – np. W celu wydania całego asortymentu,

-różnicowy – tworzy dokumenty różnic inwentaryzacyjnych tylko na tych towarach, które były policzone.

c. rodzaj spisu – obecnie tylko „z natury” oraz godzinę rozpoczęcia spisu

d. następnie wpisujemy nazwiska Zakładowej Komisji Inwentaryzacyjnej (UWAGA! Musimy coś wpisać – np. „.”) oraz osoby odpowiedzialne materialnie. Jeśli osób materialnie odpowiedzialnych jest dużo należy wpisać słowa: „w protokole”. Zatwierdzamy [Enterem] okno „Wybierz dane do remanentu”

e. Kolejną czynnością jest wybranie danych do remanentu. Jeśli remanent robiony jest na całym sklepie – naciskamy [Enter] , w przeciwnym przypadku wybieramy interesujące nas dane – klawisze G, D, K, T, P. Wybrane podziały działają na zasadzie części wspólnej.

f. [Enterem] zatwierdzamy informację na kiedy rozliczamy remanent. Dalej otwieramy okno grup spisowych za pomocą klawisza „G” i tworzymy komisje spisowe za pocą klawisza„Ins”. Będzie ich tyle ile komputerów spisowych lub kolektorów danych. Po założeniu wszystkich komisji opuszczamy to okno – F10

Remanent jest otwarty i można przystąpić do spisywania.