Reklamacje - HiperMarket: Różnice pomiędzy wersjami

Z Pomoc Netis
Nie podano opisu zmian
Nie podano opisu zmian
Linia 29: Linia 29:
[[Plik:rhm.png]]
[[Plik:rhm.png]]


Dalej należy uzupełnić numer paragonu, którego dotyczy reklamacja, datę sprzedaży, nazwę reklamowanego przedmiotu oraz jego wartość zakupu. Następnie należy dodać opis towaru - w jakim stanie znajduje się towar oddawany na reklamację. Klawisz F4 zatwierdza wprowadzony opis, natomiast klawiszem F10 rezygnujemy z jego edycji. Dalej analogicznie uzupełniamy opis defektu towaru.  
Dalej należy uzupełnić numer paragonu, którego dotyczy reklamacja, datę sprzedaży, nazwę reklamowanego przedmiotu oraz jego wartość zakupu. Następnie należy dodać opis towaru - w jakim stanie znajduje się towar oddawany na reklamację. Klawisz '''F4''' zatwierdza wprowadzony opis, natomiast klawiszem '''F10''' rezygnujemy z jego edycji. Dalej analogicznie uzupełniamy opis defektu towaru.  


Następnie wprowadzamy dane klienta takie jak imię, nazwisko, adres oraz mail i nr telefonu.
Następnie wprowadzamy dane klienta takie jak imię, nazwisko, adres oraz mail i nr telefonu.
Linia 37: Linia 37:
[[Plik:rhm3.png]]
[[Plik:rhm3.png]]


Po uzupełnieniu wszystkich pól, wprowadzoną reklamację zatwierdzamy klawiszem ENTER.
Po uzupełnieniu wszystkich pól, wprowadzoną reklamację zatwierdzamy klawiszem '''ENTER.'''


[[Plik:rhm4.png]]
[[Plik:rhm4.png]]


Dalej system zapyta, czy reklamacja ma zostać wydrukowana. Jeśli wybierzemy TAK dokument zmieni status na ''WYDRUKOWANE.'' Reklamację możemy wydrukować w dowolnym późniejszym momencie (F2 -> Drukuj bądź po prostu klawisz D).
Dalej system zapyta, czy reklamacja ma zostać wydrukowana. Jeśli wybierzemy ''TAK'' dokument zmieni status na ''WYDRUKOWANE.'' Reklamację możemy wydrukować w dowolnym późniejszym momencie ('''F2 -> Drukuj bądź po prostu klawisz D''').


[[Plik:rhm5.png]]
[[Plik:rhm5.png]]
Linia 47: Linia 47:
Reklamacja pojawi się na liście wszystkich wprowadzonych reklamacji.
Reklamacja pojawi się na liście wszystkich wprowadzonych reklamacji.


Dane można edytować za pomocą F2 -> Funkcje -> Popraw reklamację.
Dane można edytować za pomocą '''F2 -> Funkcje -> Popraw reklamację'''.


== Komentarze ==
== Komentarze ==
Do każdej reklamacji użytkownicy mogą dopisywać różne informacje w formie komentarzy. Aby dodać komentarz do wybranej reklamacji, należy odnaleźć ją na liście oraz wybrać klawisz K (lub F2 -> Komenatrz).  
Do każdej reklamacji użytkownicy mogą dopisywać różne informacje w formie komentarzy. Aby dodać komentarz do wybranej reklamacji, należy odnaleźć ją na liście oraz wybrać klawisz '''K''' (lub '''F2 -> Komentarz''').  


Pojawi się okno, w którym możemy uzupełnić nasz komentarz. Klawisz F4 zatwierdza wprowadzone dane, natomiast klawiszem F10 rezygnujemy z ich edycji.
Pojawi się okno, w którym możemy uzupełnić nasz komentarz. Klawisz F4 zatwierdza wprowadzone dane, natomiast klawiszem F10 rezygnujemy z ich edycji.
Linia 56: Linia 56:
[[Plik:rhm6.png]]
[[Plik:rhm6.png]]


Podgląd dodawanych komentarzy dostępny jest po wybraniu na interesującej nas reklamacji F2 -> Funkcje -> Podgląd komentarzy. System wyświetli nam okno, gdzie wyszczególnione będą zmiany statusu danej reklamacji oraz dodane do niej wcześniej komentarze. System umożliwia nam dodanie nowego komentarza również z poziomu tego okna - klawisz Insert.
Podgląd dodawanych komentarzy dostępny jest po wybraniu na interesującej nas reklamacji '''F2 -> Funkcje -> Podgląd komentarzy.''' System wyświetli nam okno, gdzie wyszczególnione będą zmiany statusu danej reklamacji oraz dodane do niej wcześniej komentarze. System umożliwia nam dodanie nowego komentarza również z poziomu tego okna - klawisz '''Insert.'''


[[Plik:rhm7.png]]
[[Plik:rhm7.png]]
Linia 63: Linia 63:
Każda wprowadzona reklamacja posiada status - czyli oznaczenie co z daną reklamacją aktualnie się dzieje.  
Każda wprowadzona reklamacja posiada status - czyli oznaczenie co z daną reklamacją aktualnie się dzieje.  


Zmiana statusu dostępna jest z F2 -> Funkcje -> Zmień status reklamacji
Zmiana statusu dostępna jest z '''F2 -> Funkcje -> Zmień status reklamacji'''


[[Plik:rhm8.png]]
[[Plik:rhm8.png]]
Linia 70: Linia 70:


== Realizacja reklamacji ==
== Realizacja reklamacji ==
Reklamacja może być zakończona pozytywnie (ze skutkiem korzystnym dla klienta)  bądź negatywnie (bez skutku korzystnego dla klienta) - F2 -> Funkcje -> realizuj reklamację Pozytywnie  bądź realizuj reklamację Negatywnie
Reklamacja może być zakończona '''pozytywnie''' (ze skutkiem korzystnym dla klienta)  bądź '''negatywnie''' (bez skutku korzystnego dla klienta) - '''F2 -> Funkcje -> realizuj reklamację Pozytywnie  bądź realizuj reklamację Negatywnie.'''


Przy pozytywnej realizacji reklamacji użytkownik musi wybrać, w jaki sposób reklamacja ma być rozwiązana:
Przy pozytywnej realizacji reklamacji użytkownik musi wybrać, w jaki sposób reklamacja ma być rozwiązana:
Linia 77: Linia 77:
* Wymiana na nowy produkt
* Wymiana na nowy produkt
* Zwrot pieniędzy
* Zwrot pieniędzy
W zależności od wybranego rozwiązania należy wprowadzić w wyświetlanym oknie kwotę, jaką zwracamy klientowi oraz standardowo decyzję sprzedawcy, jej opis i notatki. Status reklamacji zostanie zmieniony na Rozpatrzone pozytywnie na miejscu oraz w kolumnie Rozwiązanie sposób rozwiązania reklamacji.  
W zależności od wybranego rozwiązania należy wprowadzić w wyświetlanym oknie kwotę, jaką zwracamy klientowi oraz standardowo decyzję sprzedawcy, jej opis i notatki. Status reklamacji zostanie zmieniony na Rozpatrzone pozytywnie na miejscu oraz w kolumnie Rozwiązanie sposób rozwiązania reklamacji.
 
W przypadku rozpatrzenia negatywnego analogicznie uzupełniamy decyzję sprzedawcy, jej opis i notatki. Przy reklamacji pojawi się status rozpatrzone negatywnie na miejscu oraz rozwiązanie Odmowa.  
W przypadku rozpatrzenia negatywnego analogicznie uzupełniamy decyzję sprzedawcy, jej opis i notatki. Przy reklamacji pojawi się status rozpatrzone negatywnie na miejscu oraz rozwiązanie Odmowa.  



Wersja z 09:51, 16 lis 2018

System HiperMarket umożliwia tworzenie i zarządzanie reklamacjami zgłaszanymi przez klientów.

Moduł reklamacji znajduje się w menu:

W module reklamacji system wyświetla listę wprowadzonych reklamacji:

  • Id
  • Numer
  • Status
  • Rozwiązanie
  • Złożył reklamację
  • Adres klienta
  • Data zakupu
  • Adres
  • Przedmiot reklamacji
  • Opis
  • Data reklamacji
  • Okoliczności defektu
  • Założył
  • Kod pocztowy klienta
  • Miasto klienta
  • Telefon klienta
  • Email klienta
  • Numer dokumentu
  • Kod reklamacji

Wprowadzanie nowej reklamacji

Nowa reklamację zakładamy klawiszem INSERT. System wyświetli nam okno, gdzie wybieramy interesujący nas sklep.

Rhm.png

Dalej należy uzupełnić numer paragonu, którego dotyczy reklamacja, datę sprzedaży, nazwę reklamowanego przedmiotu oraz jego wartość zakupu. Następnie należy dodać opis towaru - w jakim stanie znajduje się towar oddawany na reklamację. Klawisz F4 zatwierdza wprowadzony opis, natomiast klawiszem F10 rezygnujemy z jego edycji. Dalej analogicznie uzupełniamy opis defektu towaru.

Następnie wprowadzamy dane klienta takie jak imię, nazwisko, adres oraz mail i nr telefonu.

Rhm22.png

Rhm3.png

Po uzupełnieniu wszystkich pól, wprowadzoną reklamację zatwierdzamy klawiszem ENTER.

Rhm4.png

Dalej system zapyta, czy reklamacja ma zostać wydrukowana. Jeśli wybierzemy TAK dokument zmieni status na WYDRUKOWANE. Reklamację możemy wydrukować w dowolnym późniejszym momencie (F2 -> Drukuj bądź po prostu klawisz D).

Rhm5.png

Reklamacja pojawi się na liście wszystkich wprowadzonych reklamacji.

Dane można edytować za pomocą F2 -> Funkcje -> Popraw reklamację.

Komentarze

Do każdej reklamacji użytkownicy mogą dopisywać różne informacje w formie komentarzy. Aby dodać komentarz do wybranej reklamacji, należy odnaleźć ją na liście oraz wybrać klawisz K (lub F2 -> Komentarz).

Pojawi się okno, w którym możemy uzupełnić nasz komentarz. Klawisz F4 zatwierdza wprowadzone dane, natomiast klawiszem F10 rezygnujemy z ich edycji.

Rhm6.png

Podgląd dodawanych komentarzy dostępny jest po wybraniu na interesującej nas reklamacji F2 -> Funkcje -> Podgląd komentarzy. System wyświetli nam okno, gdzie wyszczególnione będą zmiany statusu danej reklamacji oraz dodane do niej wcześniej komentarze. System umożliwia nam dodanie nowego komentarza również z poziomu tego okna - klawisz Insert.

Rhm7.png

Zmiana statusu reklamacji

Każda wprowadzona reklamacja posiada status - czyli oznaczenie co z daną reklamacją aktualnie się dzieje.

Zmiana statusu dostępna jest z F2 -> Funkcje -> Zmień status reklamacji

Rhm8.png

Po zmianie statusu, użytkownik musi wprowadzić komentarz dotyczący wprowadzonej modyfikacji.

Realizacja reklamacji

Reklamacja może być zakończona pozytywnie (ze skutkiem korzystnym dla klienta) bądź negatywnie (bez skutku korzystnego dla klienta) - F2 -> Funkcje -> realizuj reklamację Pozytywnie bądź realizuj reklamację Negatywnie.

Przy pozytywnej realizacji reklamacji użytkownik musi wybrać, w jaki sposób reklamacja ma być rozwiązana:

  • Naprawa
  • Obniżenie ceny
  • Wymiana na nowy produkt
  • Zwrot pieniędzy

W zależności od wybranego rozwiązania należy wprowadzić w wyświetlanym oknie kwotę, jaką zwracamy klientowi oraz standardowo decyzję sprzedawcy, jej opis i notatki. Status reklamacji zostanie zmieniony na Rozpatrzone pozytywnie na miejscu oraz w kolumnie Rozwiązanie sposób rozwiązania reklamacji.

W przypadku rozpatrzenia negatywnego analogicznie uzupełniamy decyzję sprzedawcy, jej opis i notatki. Przy reklamacji pojawi się status rozpatrzone negatywnie na miejscu oraz rozwiązanie Odmowa.

Reklamację możemy odszukać (klawisz R):

  • wpisując imię i nazwisko klienta
  • wpisując numer reklamacji
  • wpisując kod paskowy