Podstawowe pojęcia i wzory w module analitycznym w systemie HiperMarket Centrala: Różnice pomiędzy wersjami

Z Pomoc Netis
(Utworzono nową stronę "* Rozchód za okres- jest to ilość towaru sprzedana w zadanym okresie czasu * Rozchód dzienny - jest to ilość towaru sprzedana w jednym dniu * Wartość dzienna sp...")
 
Nie podano opisu zmian
Linia 14: Linia 14:
Główne okno rozszerzonego modułu analitycznego:
Główne okno rozszerzonego modułu analitycznego:


ancen3
[[Plik:ancen3.png]]


'''Dostępne klawisze:'''
'''Dostępne klawisze:'''

Wersja z 07:59, 8 lis 2018

  • Rozchód za okres- jest to ilość towaru sprzedana w zadanym okresie czasu
  • Rozchód dzienny - jest to ilość towaru sprzedana w jednym dniu
  • Wartość dzienna sprzedaży netto
  • Wartość sprzedaży netto za okres - jest sumą dziennych wartości sprzedaży netto
  • Wartość dzienna sprzedaży brutto - (utarg z dnia) jest to wartość zarejestrowanych przez system fiskalny towarów w jednym dniu
  • Wartość sprzedaży brutto za okres - jest sumą dziennych wartości sprzedaży brutto
  • Marża wartościowa- jest to zysk brutto wynikający ze sprzedaży brutto, marża wartościowa = Wartość sprzedaży brutto - (Wartość sprzedaży netto + wartość podatku VAT w sprzedaży brutto)
  • Wartość podatku VAT (tzw. marża VAT) w sprzedaży brutto wyraża się wzorem: Wartość sprzedaży brutto / (1+ stawka podatku VAT)
  • Marża procentowa netto - (Wartość sprzedaży brutto - marża VAT - Wartość sprzedaży netto)*100% /(Wartość sprzedaży brutto - marża VAT)
  • Marża procentowa brutto (Wartość sprzedaży brutto - marża VAT - Wartość sprzedaży netto) *100%/( Wartość sprzedaży brutto )
  • Rotacja - w konfiguracji magazynu hurtowego, gdzie sprzedaż następuje poprzez dokumenty WZWZ i MMDW za okres obliczana jest wg wzoru (stan wartościowy netto w cenach zakupu na koniec okresu * ilość dni) /(sprzedaż z dokumentów netto w cenach zakupu)
  • Stan k. c.z – Stan końcowy w cenach zakupu - liczony na zakończenie ostatniego dnia analizowanego okresu
  • Ilość kg - ilość sprzedanego towaru w przeliczeniu na KG według podanej w towarach gramatury.

Główne okno rozszerzonego modułu analitycznego:

Ancen3.png

Dostępne klawisze:

  • Z - zakres towarów wybranych do analizy
  • S - (tylko w centrali) zakres sklepów do analizy
  • R - menu wyboru raportów