Analizer HM 4.x
Analiza sprzedaży za okres
Analiza sprzedaży z możliwością uwzględnienia zwrotów od klienta. Analiza daje również możliwość doliczenia sprzedaży z dokumentów WZ pod warunkiem, że została do dokumentu WZWZ wystawiona faktura. Nie uwzględnia za to sprzedaży opakowań jeżeli uczestniczą one w obrocie kaucjami. Zmienione kryteria definiowania warunków. Analiza automatycznie bierze pod uwagę korekty. Dodatkowo istnieje możliwość wyliczenia rotacji. W warunkach można uwzględnić WZ. Nie ma możliwości uwzględnienia odchyłek. Dodatkowo jest podgląd ilości analizowanych towarów.
Analiza zakupów (PZ i MM)
Analiza pozycji na dokumentach zakupowych Analiza automatycznie bierze pod uwagę korekty. Dodatkowo jest podgląd ilości analizowanych towarów.
Analiza sprzedaży (WZ i MM)
Analiza towarów sprzedanych poprzez dokumenty wydania. Zmienione kryteria definiowania warunków.
Po wybraniu warunków i zaakceptowaniu poprzez OK następuje wybór grupowania z trzech warunków:
- Brak,
- Kontrahent,
- Status kontrahenta.
Bilans MM
Analiza dokumentów MM wydanych ze sklepu oraz MMki przyjęte na innych sklepach od tego sklepu.
Analiza nierotujących towarów
Analiza towarów nie rotujących. Uwaga: Towary kaucjonowane zawsze wykazują brak rotacji. Analiza wyświetla towary, które miały stan na początku kresu i na końcu, a mimo to nie wykazały, żadnej sprzedaży. Zmiany stanu mogły zachodzić, ale dokumentów np. inwentaryzacji nie traktujemy jako rozchodowe.
Dodatkowo istnieje możliwość przejrzenia historii stanu i sprzedaży, przy wyborze poprzez F2 z dolnego menu a następnie Asortyment.
Analiza słabo rotujących towarów
Analiza towarów z rotacją większą niż podana. Uwaga na kaucje, bo nie wykazują sprzedaży.
Analiza różnic w cenach centralnych
Analiza rozbieżności pomiędzy cenami w centrali, a cenami w sklepach.
Uniwersalna analiza dokumentów
Wybieramy typy dokumentów, możemy wybrać kontrahentów; z dokumentów otrzymujemy ilość, wartość netto zakupu i brutto sprzedaży. Przy analizach dokumentów już przy określaniu parametrów analizy można wybrać listę kontrahentów, których chcemy analizować.
Analiza sprzedaży z uwzględnianiem pochodzenia cen
Analiza sprzedaży i marży pochodzenia cen w podziale na ceny ustalone w sklepie, centrali oraz ceny wyjątek.
Zestawienie stanów
Podaje stany (ilość, wartość CZN) na datę z końca okresu (stany zerowe widać tylko dla towarów rotujących w danym okresie).
- Analiza zakupów i sprzedaży
Analiza pokazuje zarówno zakup jak i sprzedaż z okresu (uwaga na grupowanie po kontrahentach - c
ała sprzedaż przypisywana jest każdemu kontrahentowi.
- Analiza zawartości koszyka
Analiza pozycji paragonów z zadanego okresu i zakresu wartości koszyka. Analiza oblicza co zawiera koszyk w wybranej wielkości tego koszyka np. od 10 o 20zł.
- Analiza dokumentów (PZ-WZZD)
Zestawienie zakupów i zwrotów do dostawcy z wybranego okresu.
- Analiza korekt stanów ujemnych
Odchyłki powstają kiedy sprzedajemy z inną ceną zakupu niż cena z FIFO (np. sprzedaż na minus) od marży ze sprzedaży powinniśmy odejmować te wartości.
- Analiza przeklasyfikowań
Analiza odchyłek przeklasyfikowań surowców lub produktów. Wylicza stratę na marży spowodowaną przeklasyfikowaniem ilość, oraz wartości pozycji. W analizie należy analizować albo część z surowców albo produktów by uzyskać poprawne wartości straty. Możliwość wybrania typu d
okumentu przeklasyfikowania lub przepakowania.
- Analiza anulowań
Analiza anulowań paragonów na sklepach (ilość, wartość) z możliwością grupowania m.in. po kasjerach.
- Analiza zmian cen detalicznych
Analiza zmian cen detalicznych na sklepach na podstawie dokumentów zmian cen.
- Analiza koszyka (kwadransów)
Analiza kwadransowa paragonów z uwzględnieniem ilości wartości, ilości pozycji i ilości klientów. Czyli inne zestawienie danych z analizy sprzedaży kwadransowej.
- Analiza zmian rekordów
Analiza historii zmian rekordów danych.
- A naliza wiekowania
Wiekowanie towarów wg daty przyjęcia przy użyciu danych z kolejki FIFO. Dodatkowym warunkiem d
o zdefiniowania jest możliwość dołączenia okazji do towarów głównych.
- Analiza gazetki
Analiza gazetki, okresu przed i po promocji. Po wybraniu gazetki, daty analiz są ustawiane względem okresu trwania gazetki (można zmienić długość okresu, ale i tak będą to okresy poprzedzające i następujące po gazetce). Można zawęzić kategorie, marki i producentów w gazetkach co będzie miało skutek także przy grupowaniu po tych wartościach. Wynik analizy ma wymuszone Xgrupowanie po okresach (przed, w trakcie, po) w innej formie taka analiza nie ma sensu.
- Analiza faktur usługowych
Analiza uniwersalnych faktur VAT pod kątem ich pozycji. Do zdefiniowania w warunkach analizy jest pomijanie korekt:
- Tylko do faktur z zakresu,
- Wszystkie z zakresu dat
- B ez korekt.
- Analiza zmian cen pozycji paragonów
Analiza zmian cen (rabatów) na kasach pozycji paragonowych.
- Analiza zakupów wg dat z faktur
Analiza do przepisania - Analiza pozycji na dokumentach zakupowych
- Kasy
Zestawienie kas.
- Analiza stanów
Analiza stanów z uwzględnieniem ostatniego kontrahenta w analizowanym roku.
- Uproszczona analiza sprzedaży wg gazetki
Analiza sprzedaży towarów z automatycznym zakresem z promocji cenowych.
- Analiza zmian cen poniżej ceny zakupu na kodach związanych
Analiza zmian cen poniżej ceny zakupu w kodach związanych.