NetOrganizer Reklamacje klientów

Z Pomoc Netis
Wersja z dnia 08:20, 29 lip 2021 autorstwa Mszymanska (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "Moduł ''Reklamacje klientów'' służy do obsługi reklamacji składanych przez klientów naszej placówki. Widok okna modułu ''Reklamacje Klientów:'' Plik:rekk....")
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Moduł Reklamacje klientów służy do obsługi reklamacji składanych przez klientów naszej placówki.

Widok okna modułu Reklamacje Klientów:

Rekk.png

Opisywany moduł zawiera katalogi:

  • Wszystkie reklamacje
  • Otwarte
  • Wydrukowane
  • Rozpatrzone na miejscu
  • Pozytywne
  • Negatywne
  • Zamknięte

Akcje dostępne na liście reklamacji - odpowiednio w kolejności:

  • podgląd reklamacji
  • edycja reklamacji
  • usunięcie reklamacji

Rekk1.png

Aby wprowadzić nową reklamację wybieramy przycisk Utwórz nową reklamację, znajdujący się nad listą katalogów.

Dalej należy wprowadzić informacje dotyczące reklamacji - datę i miejsce zakupu, dane klienta i opis reklamowanego przedmiotu.

Rekk5.png

Klikając na pole Klient rozwinie nam się lista wszystkich zdefiniowanych klientów sklepu - możemy z niej wybrać interesującą nas osobę bądź wpisać konkretne dane (system wyświetli zawężone wyniki).

Rekk2.png

Należy również dodać dowód zakupu wybierając pole Dodaj dokument.

System wyświetli nam okno, gdzie musimy wprowadzić typ dokumentu (paragon bądź faktura), nr dokumentu oraz datę jego wystawienia.

Rekk3.png

Po zatwierdzeniu reklamacji wyświetli nam się jej podgląd. Reklamacja trafi do katalogu Wszystkie. System umożliwia dodawanie komentarzy przez użytkowników do wprowadzonych reklamacji (Pole: Dodaj komentarz). Z poziomu podglądu reklamacji można utworzyć nową reklamację, zaktualizować istniejącą oraz usunąć reklamację (przyciski nad listą katalogów).

Rekk6.png

Wprowadzoną reklamacje możemy rozpatrzeć (pole Rozpatrz). Pod wprowadzoną reklamacją pojawią nam się pola, które należy uzupełnić, aby reklamacja została rozpatrzona.

Konieczne jest wybranie odpowiedniego statusu reklamacji - do wyboru mamy:

  • rozpatrzone na miejscu
  • rozpatrzone przez kontrahenta
  • pozytywne
  • negatywne
  • naprawa

Rekk11.png

Wprowadzamy również ty rezolucji - naprawę, obniżkę centy, wymianę na nowy produkt lub też zwrot pieniędzy.

Rekk12.png

Dalej sprzedawca musi wprowadzić swoją decyzję odnośnie rozpatrywanej reklamacji oraz jej uzasadnienie. Aby zatwierdzić wybieramy pole Rozpatrz.

Rozpatrzenie reklamacji jest wyświetlane w w podglądzie reklamacji. Został również dodany automatycznie komentarz ze zmiana statusu.

Dalej możemy wydrukować reklamację bądź rozpatrzenie reklamacji - wówczas reklamacja zostanie przeniesiona do katalogu Wydrukowane.

Rekk14.png

Rekk15.png

Poniżej reklamacji zostanie dodany komentarz odnośnie zmiany jej statusu. Nie ma możliwości modyfikowania wydrukowanych reklamacji.

Możemy zmieniać status wprowadzonych (ale nie wydrukowanych) reklamacji, bez ich rozpatrywania. Służy do tego pole Zmień Status.

Wybieramy status z listy wszystkich dostępnych oraz podajemy powód zmiany.

Rekk16.png

Rekk17.png

Do reklamacji zostanie dodany komentarz odnośnie zmiany statusu.