Kreator promocji

Z Pomoc Netis

KREATOR PROMOCJI - INSTRUKCJA DLA UŻYTKOWNIKA

Tworzenie promocji zaczynamy od wybrania po lewej stronie rodzaju promocji, którą chcemy zdefiniować. Aby utworzyć nową promocję wybieramy Nowy zestaw. Jeśli mamy już utworzoną promocję, a chcemy wprowadzić zmiany wybieramy z listy promocję i klikamy Modyfikuj zestaw.

Każdy użytkownik centrali HiperMarket, który ma dodane odpowiednie uprawnienie może się zalogować do kreatora promocji za pomocą użytkownika i hasła, którego używa do logowania się na centralę. Aby nadać dla użytkownika odpowiednie uprawnienie należy:

1.Zalogować się do centrali HiperMarket

2. W meny wybieramy Katalog\Użytkownicy

Z listy użytkowników wybieramy osobę, dla której chcemy nadać uprawnienie i klikamy przycisk „U”.

3. Z listy uprawnień wybieramy Różne

4. Przechodzimy do następnej listy uprawnień, z której wybieramy uprawnienie nr 2178 - Promocje modyfikacja

Znak „*” przed nazwą oznacza, że jakieś uprawnienia w danym module są przyznane. Aby nadać/usunąć dane uprawnienie klikamy przycisk „Spacja”.

ZESTAWY PROMOCYJNE

Promocja polega na określeniu ile towarów z grupy A należy kupić, aby otrzymać ile towarów z grupy B taniej.

KROK 1

Opis promocji i przykłady.

Kreator umożliwia wygenerowanie dowolnego zestawu. Zestaw jest połączeniem grup towarowych. Każda taka grupa ma własną ilość wymaganą do aktywacji. Jeśli na paragonie przekroczymy wymaganą ilość każdej z grup, to wtedy zestaw się aktywuje.

Przykłady promocji:

- Kup dwie sztuki 'Coca Cola' to 'Snickers' dostaniesz za 1 grosz.

- Kup dwie sztuki 'Coca Cola' to 'Snickers' dostaniesz 50% taniej.

- Kup trzy sztuki 'Coca Cola' to dostaniesz je o 3 zł taniej.

- Kup trzy sztuki 'Coca Cola' to dostaniesz je 30% taniej.

- Kup dwie sztuki 'Coca Cola' i jedna sztukę 'Snickers' to dwie sztuki 'Coca cola' dostaniesz za 4 zł zaś 'Snickers' 50% taniej.

- Kup dwie sztuki ‘Coca Cola’ oraz jedną sztukę ‘Snickera’ i zapłać 6zł. (cena regularna Coca Coli to 3,60 a cena regularna Snickers to 2,50).

KROK 2

Uzupełniamy pola: symbol, data początkowa i końcowa, przedział godzinowy oraz dni tygodnia, a w których promocja ma działać.

Kr1.jpeg

Dodatkowo mamy możliwość ustalenia maksymalnej ilości zestawów jakie klient może kupić na jednym paragonie.

Gratisy nie drukuj – zaznaczenie tej opcji spowoduje, że na koniec paragonu nie wydrukuje się ilość wydanych gratisów.

Gratisy stany – zaznaczenie tej opcji spowoduje zdjęcie ze stanu gratisów wydanych przez kasjera. W nocy wygenerowany zostanie dokument RWSA.

ZACHĘTA - definiujemy komunikat zachęty, który wyświetli się na kasie. Podczas nabijania towaru, na kasie pojawi się komunikat informujący o promocji. Np. Jeśli kupisz 2 ‘Coca Cole’, to ‘Snickers’ dostaniesz 50% taniej

KOMUNIKAT - komunikat to treść, która pojawi się na kasie, po zakończonej sprzedaży i wydrukowaniu paragonu.

METKA - to informacja, która jest zawarta na metce w sklepie.

KROK 3

Definiujemy dwie grupy. W jednej ustalamy ile sztuk danego towaru ma brać udział w promocji. Druga grupa to będzie towar, który ma być dodany w niższej cenie do zestawu. Towary jakie chcemy dodać do poszczególnych grup możemy również zaimportować z pliku csv.

Kr2.jpg

Możliwości wyboru rabatu:

- za ile cena - wybierając towar coca cola, ilość towarów z listy – 2, rabat – za ile cena, wartość – 3 zł. Na kasie skanując 2 produkty Coca cola, każdy z nich otrzymamy za 3zł.

- o ile niższa cena

- procentowy na cenę

- za jaką wartość – wybierając towar – Coca Cola, ilość towarów z listy – 2, rabat- za jaką wartość – 3 zł. Na kasie skanując 2 produkty Coca Cola, zapłacimy 3 zł.

- o jaką wartość taniej

- procentowy na wartość

- gratis

Jeśli ustawimy, że towar w promocji ma być wydany jako gratis, to po zakończeniu paragonu na kasie pojawi się informacja:

Wydaj Czekoladę do promocji – tu pojawi się nazwa promocji zdefiniowana w SYMBOL oraz opcje do wyboru TAK lub NIE.

Przykład:

Kup 2 Snickersy, a gumy Orbit otrzymasz z rabatem 50 %.

W grupie 1 ustalamy towar jako Snickers i w polu ilość towaru z grupy wybieramy 2 sztuki.

W grupie drugiej wybieramy towar gumy Orbit i ustalamy rabat procentowy na cenę i wysokość rabatu, czyli 50%

Kr3.jpeg

KROK 4

Wybieramy sklepy → PATRZ OKNO 3.

KROK 5

Wybieramy Zakończ, aby zapisać promocję.

Promocja została utworzona.

Aby promocja zadziałała w sklepie od zaraz, na Centrali należy wejść w menu Internet → Wyślijdzisiejsze dane. W sklepie pobrać aktualizację i zalogować się ponownie.

Jeśli promocja ma zacząć działać od następnego dnia, dane zostaną przesłane automatycznie w nocy.

ZESTAWY PROMOCYJNE NA KUPON

Promocja bardzo podobna do promocji zestawy promocyjne powiększona dodatkowo o opcję kuponu wymaganego żeby promocja zadziała.

Tworząc promocje uzupełniamy kod kuponu, który jest potrzebny do aktywacji zestawu. Kupon może mieć jeden numer lub być z przedziału. Przykład: kupon o numerze od 1 do 200. Komunikat- czyli informacja, która będzie się pojawiała przy próbie podania kuponu. Może to być na przykład symbol gazetki. Pytaj o kupon przy każdym wystąpieniu – przy każdym wystąpieniu promocji na paragonie pojawi się prośba o kupon.

Kr4.jpeg

Pozostałe kroki → Patrz ZESTAWY PROMOCYJNE

PROMOCJE ZA ILOŚĆ MINIMALNĄ

KROK 1

Opis promocji

Utwórz nową promocję cenową za ilość towaru. Kreator promocji umożliwia sprzedaż towarów w innych cenach jeśli klient kupi co najmniej wyznaczoną ilość towaru. Można również ustawić maksymalną ilość towaru, do której będzie liczona inna cena. W każdym kolejnym kroku dołączona jest instrukcja dla danego kroku

Naciśnij [Dalej] aby rozpocząć tworzenie nowej promocji.

Przykłady promocji:

Kup dwie ‘Coca Cole’ za 3 zł.

Kup dwie ‘Coca Cole’ z rabatem 50%.

Kup dwie ‘Coca Cole’ o 2 zł taniej.

KROK 2

Uzupełnij pola: Symbol, opis, data, godzina, dni tygodnia → PATRZ OKNO 1

Definiujemy ilość minimalną i ilość maksymalną, w której promocja ma zadziałać.

KROK 3

Wybieramy sklepy → PATRZ OKNO 3

KROK 4

Wybieramy towary → PATRZ OKNO 2

Kr5.jpg

Mamy możliwość ustawienia typu promocji: na cenę, procent lub o ile taniej. Możemy zdefiniować dowolną ilość towarów i każdy z tych towarów może mieć inny typ promocji.

Jeśli definiując promocję wybierzemy typ promocji na cenę, to każdy produkt, który wybierzemy będzie sprzedany w podanej przez nas kwocie.

Jeśli definiując promocję wybierzemy typ promocji procent, to na każdy wybrany przez z nas produkt spełniający warunki promocji zostanie udzielony rabat procentowy.

Wybierając typ promocji o ile taniej możemy określić o jaką wartość obniżymy cenę, np. 50 groszy taniej.

Przykład: Kup dwie ‘Coca Cole’ za 2 zł.

Jeśli kupisz minimum 2 ‘Coca Cole’, to każdą otrzymasz za 1 zł. Ustawiamy, że maksymalnie możemy kupić 6 takich produktów w promocyjnej cenie. Każdy kolejny produkt będzie w cenie regularnej.

Zakładając, że cena regularna ‘Coca coli’, to 1,59 definiujemy promocję, że przy zakupach minimum 2 coli każdą otrzymamy za 1 zł. Jeśli kupisz 7 coli, to 6 otrzymasz w cenie 1 zł każda, a 7 colę otrzymasz w cenie regularnej.