Fakturowanie i protokoły1
System fakturowania zbiorczego i obiegu protokołów rozbieżności
1) Tworzenie protokołu rozbieżności podczas tworzenia dokumentu przyjęcia.
- obsługa tworzy otwarty dokument PZ i drukuje “ślepy PZ” jak dotychczas
- w czasie edycji przyjętego PZ istnieje możliwość wpisania ilości zliczonej na dostawie , zerowanie/wyrzucanie produktów w PZ skutkuje tym że nie znikają , a są wyświetlane z ilością zero.
– tabelka możliwych rozbieżności przy dostawie, nieprawdopodobne sytuacje mogą wynikać z dostaw kontrolowanych
-w przypadku 1, operator będzie musiał nanieść nieprzyjmowaną pozycję na dokument PZ i wpisać ilość przyjmowaną “0”
-w przypadku punktu 8, użytkownik będzie musiał wprowadzić odpowiednią ilość zliczoną
-wybór opisów będzie automatycznie wyznaczony przez komputer na podstawie wpisanych ilości,
-pozycje z rozbieżnością w stosunku do dokumentu WZ będą podświetlone
-przed zakończeniem dokumentu (po naciśnięciu klawisza END) system wyświetli podgląd wydruku protokołu rozbieżności i spyta użytkownika czy akceptuje protokół. Jeżeli użytkownik nie akceptuje protokołu, system utworzy otwarty PZ, który będzie umożliwiał ponowną edycję protokołu
-użytkownik będzie mógł wprowadzić do PZ towary zablokowane do przyjęcia i towary nie wycenione, lecz ilość będzie automatycznie “0”. Towary te będą wyświetlone na ekranie, lecz nie pojawią się na wydruku PZ.
-zatwierdzony protokół trafia do katalogu protokołów i przy następnej wysyłce danych zostanie wysłany do centrali
-zostanie wprowadzona blokada korygowania PZ w sklepie i WZ w MC, aż do otrzymania akceptacji lub odrzucenia protokołu.
2) Katalog protokołów
– statusy protokołów
– 1.) Dokument otwarty -nie zrealizowany ( status ten występuje tylko na dokumentach nie zrealizowanych w sklepie )
– 2.) Dokument przyjęty i zrealizowany w sklepie
– 3.) Zaakceptowany w całości
– 4.) Zaakceptowany częściowo
– 5.) Odrzucony
– 6.) Potwierdzony w sklepie – korekta bez zwrotu
– 7.) Potwierdzony w sklepie – korekta ze zwrotem
– 8.) Potwierdzony w sklepie – zwrot nadwyżki
– 9.) Wysłano zwrot towaru do MC
– 10.) Potwierdzenie zwrotu w MC
– 11.) Koniec obiegu protokołu
– 12.) Anulowanie
– 13.) Wystawiono WZ do zwrotu w sklepie ( w wypadkach szczególnych np. sklep nie oddaje towaru nadwyżkowego w określonym terminie
wówczas Magazyn zakańcza normalną drogę obiegu dokumentu i wystawia na towar nadmiarowy dokument wydania – WZ.
– 14.) Wystawiono PZ do WZ ze statusu nr. 13
-protokół zawiera w sobie informację o numerze WZ z MC i numerze PZ ze sklepu, którego dotyczy
-dostępna jest akceptacja lub odrzucenie poszczególnych pozycji protokołu lub odrzucenie/akceptacja całości
-dostępne są następujące podglądy wydruku do protokołu: ( wydruki są dostępne w katalogu PZ – klawisz F2 najechać na drukuj i rozwinie się menu wydruków czy w module do zarządzania protokołami – klawisz 'D'
– wydruk różnic
– wydruk różnic potwierdzony z MC
– wydruk zwrotu
3) Zarządzanie protokołami w MC
– akceptacja/odrzucenie protokołu czy to całościowe czy na poszczególnych pozycjach spowoduje automatyczne utworzenie korekty ( procedura decyzyjna zadecyduje czy jest czy nie ma )do WZ , jak i do PZ w sklepie
– zatwierdzone protokoły będą co ustalony czas wysyłane do centrali
4) Zarządzanie protokołami w sklepie
-sklep będzie zobowiązany regularnie oglądać katalog protokołów i potwierdzać ich odbiór
-korekty w sklepie nie będą tworzyły się automatycznie lecz po potwierdzeniu przez operatora
-sklep wykona wydruk listu przewozowego do wydania kierowcy towaru zwracanego do MC i uzupełni pole tekstowe, w którym umieści dane samochodu i
kierowcy
5) Pozostałe
– dokumenty PZ w sklepie i WZ w MC nie są drukowane (dotyczy to tylko PZ z MC i WZ do sklepów)
Obieg protokołu:
Automatyczny PZ z dokumentu WZ z Magazyny Centralnego :