Groupware Sekretariat
Moduł Sekretariat został zaprojektowany tak, aby wspomóc ewidencję korespondencji i zarządzanie elektronicznym obiegiem dokumentów.
Sekretariat składa się z trzech części:
1. Korespondencja wychodząca,
2. Korespondencja przychodząca,
3. Korespondencja wewnętrzna
i w zależności od czynności, którą chcemy wykonać klikamy w odpowiednią funkcję.
Ustawienia
Zanim jednak zaczniemy korzystać z pełnej funkcjonalności modułu należy skonfigurować najważniejsze elementy, które znajdują się w Ustawieniach.
Pierwsza zakładka to „Rodzaje dokumentów”. Umożliwia ona zdefiniowanie typów dokumentów, jakie będą przewijały się w naszej firmie i które będziemy ewidencjonować.
Dla przykładu screen:
W momencie wpisywania nazwy i ustawienia odpowiedniego statusu pojawia się nam jeszcze opcja wyboru pól, które będą aktywne i możliwe do uzupełnienia przy wprowadzaniu dokumentów.
Kolejna zakładka to „Dekrety”, które prawidłowo skategoryzowane umożliwiają przypisanie konkretnego rodzaju wydatków do odpowiedniego konta księgowego.
Ostatnią rzeczą, które powinniśmy uzupełnić w ustawieniach to „Formy płatności” – dodajemy płatności typu Karta Płatnicza, Gotówka itp., ustawiamy status Aktywny.
Wysyłanie korespondencji
W momencie, w którym potrzebujemy zewidencjonować wysyłaną korespondencję uruchamiamy odpowiednie okno wciskając przycisk „Wyślij korespondencję”. Mamy tutaj szereg informacji, które musimy uzupełnić.
Rodzaj dokumentu – wybieramy ze zdefiniowanych wcześniej, ewentualnie plusikiem mamy możliwość dodania nowego, bezpośrednio z tego poziomu.
W zależności od konfiguracji pojawią nam się rożne dane do uzupełnienia. Pola aktywne na wybranym dokumencie to pola zaznaczone odpowiednim checkiem w momencie dodawania rodzajów dokumentów.
Numer – kolejny numer, nadawany automatycznie. Numeracja może być jednolita dla wszystkich typów korespondencji, czyli nadawanej, wysyłanej i wewnętrznej. Każde zdarzenie wówczas będzie powodowało, że zostanie nadany nowy, kolejny numer. Istnieje również opcja skonfigurowania odrębnej numeracji dla różnych typów, gdzie każdy będzie miał swoją minimalnie różniącą się nazwę i odrębną numerację, również nadawaną automatycznie.
Nadawca
Odbiorca
Data wystawienia
Projekt – mamy możliwość przypisania dokumentu do jednego z projektów prowadzonych w firmie, pod warunkiem, że są zdefiniowane. Projekty definiujemy w module Zadania.
Opis – jeżeli potrzebujemy, opisujemy dodatkowo nasz dokumentu
Skany – możliwość podpięcia skanu dokumentu
Lokalizacja – wpisujemy miejsce, w którym znajduje się papierowa wersja naszego dokumentu tak, aby łatwiej było nam go odnaleźć
Dodatkowe pola, które mogą się pojawić np. przy FV:
Data wystawienia + data sprzedaży
Termin płatności
Forma płatności
Kwota netto/podatek VAT (kwota brutto podstawia się sama)
Dekret – wybieramy ze zdefiniowanych wcześniej w Ustawieniach, ewentualnie również z tego poziomu możemy dodać nowy plusikiem
Odbieranie korespondencji/korespondencja wewnętrzna
Odbieranie korespondencji oraz dodawanie korespondencji wewnętrznej działa dokładnie w ten sam sposób, w jaki działa jej wysyłanie. Poniżej przykładowy screen. To, jakie mamy dostępne pola do uzupełnienia standardowo zależy od odpowiedniego ich zdefiniowania w ustawieniach. Rodzaje dokumentów i typy projektów są takie same dla wszystkich rodzajów działań, które możemy wykonać z tego miejsca.
Lista/zestawienie korespondencji
Listę wprowadzonych dokumentów możemy podejrzeć po wybraniu odpowiedniego katalogu.
Katalog „Korespondencja” to zbiór wszystkich dokumentów wprowadzonych do NetOrganizera.
Katalog „Wychodząca” obejmuje listę dokumentów wychodzących, przykładowy screen poniżej:
Na liście mamy widoczny szereg kolumn zawierających pola uzupełniane przy dodawaniu dokumentów. Tam, gdzie nie ma wartości, najczęściej nie były wymagane i nie zostały uzupełnione lub nie były widoczne przy wybranym rodzaju dokumentu.
Moduł Sekretariat został stworzony w celu ewidencji i zarządzania korespondencją wychodząca i przychodzącą.