Przejdź do zawartości

Konktrakty retro: Różnice pomiędzy wersjami

Z Pomoc Netis
ISkoczylas (dyskusja | edycje)
1
ISkoczylas (dyskusja | edycje)
mNie podano opisu zmian
Linia 4: Linia 4:
Funkcjonalność kontraktów retro umożliwia rozliczanie premii, rabatów i innych świadczeń po zakończeniu okresu rozliczeniowego, co pozwala firmom efektywnie kontrolować realizację umów, minimalizować ryzyko błędów oraz optymalizować procesy rozliczeniowe.
Funkcjonalność kontraktów retro umożliwia rozliczanie premii, rabatów i innych świadczeń po zakończeniu okresu rozliczeniowego, co pozwala firmom efektywnie kontrolować realizację umów, minimalizować ryzyko błędów oraz optymalizować procesy rozliczeniowe.


=== Definiowanie warunków ===
Definiowanie warunków następuje w oprogramowaniu '''HiperCloud.'''
Definiowanie warunków następuje w oprogramowaniu '''HiperCloud.'''


[[Plik:HiperCloud.png|mały|brak]]
[[Plik:HiperCloud.png|mały|brak]]


=== Zakładanie nowego kontraktu ===
==== Zakładanie nowego kontraktu ====
Po zalogowaniu do systemu należy wybrać moduł Kontrakty – Warunki. Powoduje to przejście do listy wszystkich zidentyfikowanych kontraktów.
Po zalogowaniu do systemu należy wybrać moduł Kontrakty – Warunki. Powoduje to przejście do listy wszystkich zidentyfikowanych kontraktów.
[[Plik:2a.png|brak|mały|935x935px]]
[[Plik:2a.png|brak|mały|935x935px]]
Aby utworzyć nowy kontrakt z warunkami umów handlowych, należy wybrać opcję '''Nowy kontrakt''' z górnego menu.
Pojawi się nowe okno umożliwiające wprowadzenie wszystkich warunków. W sekcji parametrów należy uzupełnić wszystkie wymagane dane, takie jak '''nazwa kontraktu, data rozpoczęcia i data zakończenia'''.
Dodatkowo konieczne jest określenie '''priorytetu kontraktu:'''
[[Plik:HiperCloud Warunki kontrakty3.png|brak|mały|928x928px]]
* Niski,
* Normalny (przewyższa kontrakt niski ale ma niższy priorytet niż wysoki),
* Wysoki (przewyższa wszystkie kontrakty).
[[Plik:HC warunki kontrakty 5.png|brak|mały|521x521px]]
Poniżej znajdują się zakładki do uzupełnienia szczegółów warunków handlowych.
[[Plik:HC Kontrakty 5.png|brak|mały|946x946px]]
===== Opis zakładek =====
'''Pozycje''' W zakładce pozycje należy dodać asortyment, na jakim będzie działać dany kontrakt. Istnieje możliwość dodawania asortymentu poprzez:
* Nowa Pozycja – dodawanie pojedynczych towarów,
[[Plik:HC kontrakty 6.png|brak|mały|535x535px]]
* Wczytaj dane z kolekcji – automatyczne zaczytywanie danych wcześniej zapisanych do kolekcji.
[[Plik:Hc kontrakty.png|brak|mały|683x683px]]
* Import z pliku – zaczytywanie danych z pliku CSV.
[[Plik:HC kontrakty.png|brak|mały|639x639px]]
* '''Towary usunięte''' – Jeśli towary zostaną usunięte z listy asortymentowej w zakładce ''Pozycje'', zostaną podświetlone na czerwono, ale nie znikną z listy. Gdy ponownie dodasz je do listy, czerwone podświetlenie zostanie usunięte.

Wersja z 11:25, 29 paź 2025

Moduł Kontrakty – kontrakty retro w sieciach spożywczych

Moduł Kontrakty służy do identyfikowania i obsługi warunków handlowych pomiędzy siecią handlową a jej kontrahentami, takimi jak producenci i dystrybutorzy. Dzięki niemu sieci spożywcze zarządzające centralnie mogą w sposób przejrzysty monitorować i egzekwować ustalenia umowne, zapewniając zgodność współpracy z obowiązującymi warunkami. Funkcjonalność kontraktów retro umożliwia rozliczanie premii, rabatów i innych świadczeń po zakończeniu okresu rozliczeniowego, co pozwala firmom efektywnie kontrolować realizację umów, minimalizować ryzyko błędów oraz optymalizować procesy rozliczeniowe.

Definiowanie warunków

Definiowanie warunków następuje w oprogramowaniu HiperCloud.

Zakładanie nowego kontraktu

Po zalogowaniu do systemu należy wybrać moduł Kontrakty – Warunki. Powoduje to przejście do listy wszystkich zidentyfikowanych kontraktów.


Aby utworzyć nowy kontrakt z warunkami umów handlowych, należy wybrać opcję Nowy kontrakt z górnego menu.

Pojawi się nowe okno umożliwiające wprowadzenie wszystkich warunków. W sekcji parametrów należy uzupełnić wszystkie wymagane dane, takie jak nazwa kontraktu, data rozpoczęcia i data zakończenia.

Dodatkowo konieczne jest określenie priorytetu kontraktu:

  • Niski,
  • Normalny (przewyższa kontrakt niski ale ma niższy priorytet niż wysoki),
  • Wysoki (przewyższa wszystkie kontrakty).

Poniżej znajdują się zakładki do uzupełnienia szczegółów warunków handlowych.

Opis zakładek

Pozycje W zakładce pozycje należy dodać asortyment, na jakim będzie działać dany kontrakt. Istnieje możliwość dodawania asortymentu poprzez:

  • Nowa Pozycja – dodawanie pojedynczych towarów,
  • Wczytaj dane z kolekcji – automatyczne zaczytywanie danych wcześniej zapisanych do kolekcji.
  • Import z pliku – zaczytywanie danych z pliku CSV.
  • Towary usunięte – Jeśli towary zostaną usunięte z listy asortymentowej w zakładce Pozycje, zostaną podświetlone na czerwono, ale nie znikną z listy. Gdy ponownie dodasz je do listy, czerwone podświetlenie zostanie usunięte.