Analizer HM 4.x: Różnice pomiędzy wersjami
→Informacje ogólne: zobacz też |
m →Informacje ogólne: fmt |
||
| Linia 1: | Linia 1: | ||
== Informacje ogólne == | == Informacje ogólne == | ||
=== | === Grupowanie === | ||
* W wersji HMx4 grupowanie w analizie odbywa się automatycznie – po naciśnięciu klawisza X i wybraniu kolejnego warunku grupowania system dodaje nową kolumnę. Grupowanie w układzie pionowym i poziomym nie jest dostępne jak w wersji HMx3. | |||
* W wersji HMx4 grupowanie w analizie odbywa się automatycznie – po naciśnięciu klawisza X i wybraniu kolejnego warunku grupowania system dodaje nową kolumnę. Grupowanie w układzie pionowym i poziomym nie jest dostępne jak w wersji HMx3. | |||
[[Plik:Roznice_7.png|brak|mały|935x935px]] | [[Plik:Roznice_7.png|brak|mały|935x935px]] | ||
=== | === Menu === | ||
* W wersji HMx4 zmienione jest menu dolne. | * W wersji HMx4 zmienione jest menu dolne. | ||
| Linia 16: | Linia 14: | ||
[[Plik:Roznice_9.png|brak|mały]] | [[Plik:Roznice_9.png|brak|mały]] | ||
=== | === Analizy: === | ||
[[Plik:Roznice_10.png|brak|mały|934x934px]] | [[Plik:Roznice_10.png|brak|mały|934x934px]] | ||
== Opisy analiz == | |||
== | |||
=== Analiza sprzedaży za okres === | === Analiza sprzedaży za okres === | ||
| Linia 85: | Linia 81: | ||
[[Plik:Analiza 15.png|brak|mały|545x545px]] | [[Plik:Analiza 15.png|brak|mały|545x545px]] | ||
=== Analiza | === Analiza korekt stanów ujemnych === | ||
Odchyłki powstają kiedy sprzedajemy z inną ceną zakupu niż cena z FIFO (np. sprzedaż na minus) od marży ze sprzedaży powinniśmy odejmować te wartości. | Odchyłki powstają kiedy sprzedajemy z inną ceną zakupu niż cena z FIFO (np. sprzedaż na minus) od marży ze sprzedaży powinniśmy odejmować te wartości. | ||
[[Plik:Analiza 16.png|brak|mały|544x544px]] | [[Plik:Analiza 16.png|brak|mały|544x544px]] | ||
Aktualna wersja na dzień 05:13, 16 kwi 2025
Informacje ogólne
Grupowanie
- W wersji HMx4 grupowanie w analizie odbywa się automatycznie – po naciśnięciu klawisza X i wybraniu kolejnego warunku grupowania system dodaje nową kolumnę. Grupowanie w układzie pionowym i poziomym nie jest dostępne jak w wersji HMx3.

Menu
- W wersji HMx4 zmienione jest menu dolne.
Pod F2 menu znajduje się uporządkowana lista podstawowych funkcji.

Pod F2 Analiza znajduje się lista dodatkowych możliwości edycji analizy.

Analizy:

Opisy analiz
Analiza sprzedaży za okres
Analiza sprzedaży z możliwością uwzględnienia zwrotów od klienta. Analiza daje również możliwość doliczenia sprzedaży z dokumentów WZ pod warunkiem, że została do dokumentu WZWZ wystawiona faktura. Nie uwzględnia za to sprzedaży opakowań jeżeli uczestniczą one w obrocie kaucjami. Zmienione kryteria definiowania warunków. Analiza automatycznie bierze pod uwagę korekty. Dodatkowo istnieje możliwość wyliczenia rotacji. W warunkach można uwzględnić WZ. Nie ma możliwości uwzględnienia odchyłek. Dodatkowo jest podgląd ilości analizowanych towarów.
Analiza zakupów (PZ i MM)
Analiza pozycji na dokumentach zakupowych Analiza automatycznie bierze pod uwagę korekty. Dodatkowo jest podgląd ilości analizowanych towarów.


Analiza sprzedaży (WZ i MM)
Analiza towarów sprzedanych poprzez dokumenty wydania. Zmienione kryteria definiowania warunków.

Po wybraniu warunków i zaakceptowaniu poprzez OK następuje wybór grupowania z trzech warunków:
- Brak,
- Kontrahent,
- Status kontrahenta.

Bilans MM
Analiza dokumentów MM wydanych ze sklepu oraz MMki przyjęte na innych sklepach od tego sklepu.

Analiza nierotujących towarów
Analiza towarów nie rotujących. Uwaga: Towary kaucjonowane zawsze wykazują brak rotacji. Analiza wyświetla towary, które miały stan na początku kresu i na końcu, a mimo to nie wykazały, żadnej sprzedaży. Zmiany stanu mogły zachodzić, ale dokumentów np. inwentaryzacji nie traktujemy jako rozchodowe.

Dodatkowo istnieje możliwość przejrzenia historii stanu i sprzedaży, przy wyborze poprzez F2 z dolnego menu a następnie Asortyment.

Analiza słabo rotujących towarów
Analiza towarów z rotacją większą niż podana. Uwaga na kaucje, bo nie wykazują sprzedaży.

Analiza różnic w cenach centralnych
Analiza rozbieżności pomiędzy cenami w centrali, a cenami w sklepach.

Uniwersalna analiza dokumentów
Wybieramy typy dokumentów, możemy wybrać kontrahentów; z dokumentów otrzymujemy ilość, wartość netto zakupu i brutto sprzedaży. Przy analizach dokumentów już przy określaniu parametrów analizy można wybrać listę kontrahentów, których chcemy analizować.

Analiza sprzedaży z uwzględnianiem pochodzenia cen
Analiza sprzedaży i marży pochodzenia cen w podziale na ceny ustalone w sklepie, centrali oraz ceny wyjątek.

Zestawienie stanów
Podaje stany (ilość, wartość CZN) na datę z końca okresu (stany zerowe widać tylko dla towarów rotujących w danym okresie).

Analiza zakupów i sprzedaży
Analiza pokazuje zarówno zakup jak i sprzedaż z okresu (uwaga na grupowanie po kontrahentach - cała sprzedaż przypisywana jest każdemu kontrahentowi.

Analiza zawartości koszyka
Analiza pozycji paragonów z zadanego okresu i zakresu wartości koszyka. Analiza oblicza co zawiera koszyk w wybranej wielkości tego koszyka np. od 10 o 20zł.

Analiza dokumentów (PZ-WZZD)
Zestawienie zakupów i zwrotów do dostawcy z wybranego okresu.

Analiza korekt stanów ujemnych
Odchyłki powstają kiedy sprzedajemy z inną ceną zakupu niż cena z FIFO (np. sprzedaż na minus) od marży ze sprzedaży powinniśmy odejmować te wartości.

Analiza przeklasyfikowań
Analiza odchyłek przeklasyfikowań surowców lub produktów. Wylicza stratę na marży spowodowaną przeklasyfikowaniem ilość, oraz wartości pozycji. W analizie należy analizować albo część z surowców albo produktów by uzyskać poprawne wartości straty. Możliwość wybrania typu dokumentu przeklasyfikowania lub przepakowania.

Analiza anulowań
Analiza anulowań paragonów na sklepach (ilość, wartość) z możliwością grupowania m.in. po kasjerach.

Analiza zmian cen detalicznych
Analiza zmian cen detalicznych na sklepach na podstawie dokumentów zmian cen.

Analiza koszyka (kwadransów)
Analiza kwadransowa paragonów z uwzględnieniem ilości wartości, ilości pozycji i ilości klientów. Czyli inne zestawienie danych z analizy sprzedaży kwadransowej.

Analiza zmian rekordów
Analiza historii zmian rekordów danych.

Analiza wiekowania
Wiekowanie towarów wg daty przyjęcia przy użyciu danych z kolejki FIFO. Dodatkowym warunkiem do zdefiniowania jest możliwość dołączenia okazji do towarów głównych.

Analiza gazetki
Analiza gazetki, okresu przed i po promocji. Po wybraniu gazetki, daty analiz są ustawiane względem okresu trwania gazetki (można zmienić długość okresu, ale i tak będą to okresy poprzedzające i następujące po gazetce). Można zawęzić kategorie, marki i producentów w gazetkach co będzie miało skutek także przy grupowaniu po tych wartościach. Wynik analizy ma wymuszone Xgrupowanie po okresach (przed, w trakcie, po) w innej formie taka analiza nie ma sensu.

Analiza faktur usługowych
Analiza uniwersalnych faktur VAT pod kątem ich pozycji. Do zdefiniowania w warunkach analizy jest pomijanie korekt:
- Tylko do faktur z zakresu,
- Wszystkie z zakresu dat
- Bez korekt.

Analiza zmian cen pozycji paragonów
Analiza zmian cen (rabatów) na kasach pozycji paragonowych.

Kasy
Zestawienie kas.
Analiza stanów
Analiza stanów z uwzględnieniem ostatniego kontrahenta w analizowanym roku.
Uproszczona analiza sprzedaży wg gazetki
Analiza sprzedaży towarów z automatycznym zakresem z promocji cenowych.
Analiza zmian cen poniżej ceny zakupu na kodach związanych
Analiza zmian cen poniżej ceny zakupu w kodach związanych.