Instrukcja harmonogramu wysyłek1: Różnice pomiędzy wersjami
Mwnorowska (dyskusja | edycje) Nie podano opisu zmian |
Mwnorowska (dyskusja | edycje) Nie podano opisu zmian |
||
Linia 47: | Linia 47: | ||
[[Plik:Harmonogram2.jpg]] | [[Plik:Harmonogram2.jpg]] | ||
3) Wybrać kontrahenta: poruszanie się za pomocą klawiszy strzałek, wybór za pomocą klawisza ENTER, dodatkowo pod klawiszem 'S' lub 's' znajduje się | |||
wyszukiwanie kontrahenta np. wg pola: symbol, nr NIP, id kontrahenta, nazwa, skrót. |
Wersja z 07:53, 4 cze 2018
HARMONOGRAM
Tabela Harmonogram służy do ustalenia kolejności prowadzenia wysyłek, dostaw czy też zamówień. Harmonogram taki ustalać można dla konkretnego sklepu/kontrahenta, dnia tygodnia, typu zadania oraz hali magazynu.
Podgląd tabeli:
Tabela zawiera następujące pola:
Hala – nr i nazwa hali dla której wykonywane będzie zadanie
Typ – typ zadania
0 – wysyłka
Kontrahent – nr kontrahenta dla którego realizujemy zadanie
Dzień – dzień tygodnia, dla którego ustalamy kolejność
Flaga
Kolejność – kolejność zadania wyznaczona dla określonego kontrahenta, typu zadania, hali i dnia
tygodnia.
Kluczem w tabeli jest złożenie następujących pól: nr kontrahenta, typ, dzień i hala, tzn. że nie mogą wystąpić w tabeli dwa rekordy o identycznych wartościach wszystkich wyżej wymienionych pól. Prościej mówiąc np. dla hali nr 1, typu wysyłka, kontrahenta nr 5, w poniedziałek kolejność ustalana jest tylko raz. Jednakże dla innego kontrahenta, lub innej hali, typu czy dnia tygodnia możemy dodawać nowe rekordy.
Możliwe operacje na tabeli:
– dodawanie rekordu – klawisz INSERT
– usuwanie rekordu – klawisz DELETE
– zmiana kolejności – klawisz 'K' lub 'k'
– zmiana flagi – klawisz 'F' lub 'f '
Dodawanie rekordu:
Aby dodać nowy rekord do tabeli należy wcisnąć klawisz INSERT, a następnie:
1) Wybrać halę dla której zdefiniowane będzie zadanie: w górę i w dół poruszamy się za pomocą klawiszy strzałek, wyboru dokonujemy wciskając
ENTER
2) Wpisać typ zadania: 0 – wysyłka
3) Wybrać kontrahenta: poruszanie się za pomocą klawiszy strzałek, wybór za pomocą klawisza ENTER, dodatkowo pod klawiszem 'S' lub 's' znajduje się
wyszukiwanie kontrahenta np. wg pola: symbol, nr NIP, id kontrahenta, nazwa, skrót.