GroupWare Grafik pracy: Różnice pomiędzy wersjami

Z Pomoc Netis
Nie podano opisu zmian
Nie podano opisu zmian
Linia 1: Linia 1:
Platforma GroupWare umożliwia tworzenie oraz zarządzenie grafikami pracy na poszczególnych placówkach.
ROZPOCZĘCIE PRACY Z PROGRAMEM


== Zdarzenia w grafiku ==
W pierwszej kolejności określić należy, kto będzie docelowym użytkownikiem programu NetOrganizer. Czy będą to tylko użytkownicy programu HiperMarket, czy będą to również osoby z innych działów, np. z magazynów, piekarni, administracji itp.
Użytkownik może definiować zdarzenia, jakie mogą być później wpisywane do grafiku pracy poszczególnych użytkowników.
1. W przypadku jeśli będą to tylko pracownicy HiperMarketu, możemy ich zaimportować do aplikacji NetOrganizer i przypisać do placówek tak jak to jest uzupełnione w HiperMarkecie
2. Jeśli np. Grafiki Pracy chcielibyście Państwo układać szerszej grupie pracowników lepszym rozwiązaniem byłoby wyeksportowanie pracowników z programu kadrowego, aby nie musieć dopisywać pracowników ręcznie do bazy użytkowników.


Widok okna modułu ''Zdarzenia w grafiku'':
Dane jakie możemy zaimportować do aplikacji:
1. Imię
2. Nazwisko
3. e-mail
4. telefon
5. Stanowisko
6. Placówka
7. Typ umowy (np. na czas określony, nieokreślony, umowa o dzieło itp.)
8. Etat
9. Data rozpoczęci i zakończenia umowy
10. Możliwość wykonywania 12 godzinnego czasu pracy
11. Możliwość wykonywania pracy w święta
12. Ilość miesięcy w okresie rozliczeniowym
13. Pierwszy miesiąc okresu rozliczeniowego


[[Plik:gp1.png|1000x1000px]]
Jeśli nie ma możliwości wyeksportowania tych danych, każdego użytkownika możemy edytowac w sposób ręczny:
 
Katalogi → użytkownicy →edytuj.
W tym module zdarzenia przypisywane są do katalogów ''W planie'' bądź ''W realizacji''. Możemy również wyświetlić wszystkie zdarzenia (katalog ''Wszystkie zdarzenia''). Zdarzenia mogą być filtrowane ze względu na pole ''Zlicz z''  oraz ''Typ'' (chodzi o godziny brane pod uwagę w podsumowaniu). Każde zdarzenie może być edytowane bądź usunięte.
W tym miejscu administrator nadaje również uprawnienia poszczególnym zdefiniowanym funkcjom:
 
    • Administrator
Tworzenie nowego zadania:
    • Dyrektor
 
    • Handlowiec
[[Plik:gp2.png|1000x1000px]]
    • Kontroler
 
    • Pracownik
Dodając nowe zadanie należy wprowadzić jego nazwę, dodać tag oraz zdefiniować czas trwania zadania. Dalej wybieramy typ zadania oraz z czego mają być zliczane godziny. Określamy też czy zadanie ma być widoczne w planowanym grafiku, czy też w jego realizacji. Wprowadzone dane zatwierdzamy klawiszem Zapisz.
    • Sekretarka
 
    • Kadry
== Zarządzaj grafikami pracy ==
Uwaga! Informacje takie jak typ umowy, okres rozliczeniowy itp. poszczególnych pracowników moduł ''Grafiku'' pobiera z modułu ''Ustawienia: Użytkownicy.''
 
Widok modułu ''Grafiki pracy'':
 
[[Plik:gp3.png|1000x1000px]]
 
Filtry grafiku:
* Grafik pracy jest podzielony na dwa widoki - grafik planowany oraz grafik zrealizowany (czyli jak rzeczywistość ma się do grafiku jaki był zakładany pierwotnie).
* Ukryj podsumowanie - wyłącza wyświetlanie w grafiku godzin pracy, dni wolnych oraz okresu rozliczeniowego.
* Użytkownik ma również możliwość filtrowania grafiku ze względu na poszczególne placówki, do których jest przypisany.
* Sprawdź poprawność grafiku - służy do weryfikacji utworzonego grafiku w stosunku do przepisów prawa pracy.
* Generuj grafik - daje możliwość utworzenia prostego grafiku dla danego użytkownika na cały miesiąc. Wybieramy miesiąc i rok, pracownika oraz wybieramy z listy zdarzenie (np. praca, zwolnienie lekarskie, urlop) oraz określamy godziny zdarzenia.
 
[[Plik:gp4.png]]
 
* Zablokuj grafik - pole blokuje utworzony grafik i przesyła wprowadzone informacje do modułu  ''Kalendarz'' . Grafik może być odblokowany przez użytkownika posiadającego wymagane uprawnienie.
* Wyślij grafik/i - przycisk służący do wysyłania utworzonych grafików do użytkowników platformy.
* Drukuje - daje możliwość wydruku grafiku bądź posumowania.
Zdarzenia w grafiku możemy dodawać również poprzez kliknięcie w dany dzień u  interesującego nas użytkownika. Wówczas mamy również możliwość dokładnego określenia zakresu dni, w których ma miejsce dane zdarzenie w grafiku . Możliwe jest uzupełnienie kilku dni grafiku jednocześnie poprzez przeciągnięcie kursora z wciśniętym lewym przyciskiem myszy przez okienka, w których chcemy wprowadzić zadanie. Po najechaniu kursorem na wprowadzone zadanie, wyświetlą się nam 2 przyciski - edycja zadania i jego usunięcie. 
 
[[Plik:gp5.png]]

Wersja z 07:29, 20 lut 2019

ROZPOCZĘCIE PRACY Z PROGRAMEM

W pierwszej kolejności określić należy, kto będzie docelowym użytkownikiem programu NetOrganizer. Czy będą to tylko użytkownicy programu HiperMarket, czy będą to również osoby z innych działów, np. z magazynów, piekarni, administracji itp. 1. W przypadku jeśli będą to tylko pracownicy HiperMarketu, możemy ich zaimportować do aplikacji NetOrganizer i przypisać do placówek tak jak to jest uzupełnione w HiperMarkecie 2. Jeśli np. Grafiki Pracy chcielibyście Państwo układać szerszej grupie pracowników lepszym rozwiązaniem byłoby wyeksportowanie pracowników z programu kadrowego, aby nie musieć dopisywać pracowników ręcznie do bazy użytkowników.

Dane jakie możemy zaimportować do aplikacji: 1. Imię 2. Nazwisko 3. e-mail 4. telefon 5. Stanowisko 6. Placówka 7. Typ umowy (np. na czas określony, nieokreślony, umowa o dzieło itp.) 8. Etat 9. Data rozpoczęci i zakończenia umowy 10. Możliwość wykonywania 12 godzinnego czasu pracy 11. Możliwość wykonywania pracy w święta 12. Ilość miesięcy w okresie rozliczeniowym 13. Pierwszy miesiąc okresu rozliczeniowego

Jeśli nie ma możliwości wyeksportowania tych danych, każdego użytkownika możemy edytowac w sposób ręczny: Katalogi → użytkownicy →edytuj. W tym miejscu administrator nadaje również uprawnienia poszczególnym zdefiniowanym funkcjom:

   • Administrator
   • Dyrektor
   • Handlowiec
   • Kontroler
   • Pracownik
   • Sekretarka
   • Kadry