Groupware Reklamacje klientów: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 38: | Linia 38: | ||
Po zatwierdzeniu reklamacji wyświetli nam się jej podgląd. Reklamacja trafi do katalogu ''Wszystkie''. Użytkownicy mogą do wprowadzonej reklamacji dodawać komentarze (Pole: ''Dodaj komentarz''). | Po zatwierdzeniu reklamacji wyświetli nam się jej podgląd. Reklamacja trafi do katalogu ''Wszystkie''. Użytkownicy mogą do wprowadzonej reklamacji dodawać komentarze (Pole: ''Dodaj komentarz''). | ||
rekk6 | [[Plik:rekk6.png]] | ||
Wprowadzoną reklamacje możemy rozpatrzeć klikając na pole ''Rozpatrz''. Pod wprowadzoną reklamacją pojawią nam się pola, które należy uzupełnić, aby reklamacja została rozpatrzona. | Wprowadzoną reklamacje możemy rozpatrzeć klikając na pole ''Rozpatrz''. Pod wprowadzoną reklamacją pojawią nam się pola, które należy uzupełnić, aby reklamacja została rozpatrzona. | ||
Linia 48: | Linia 48: | ||
* negatywne | * negatywne | ||
* naprawa | * naprawa | ||
[[Plik:rekk11.png]] | |||
rekk12 | Wprowadzamy również ty rezolucji - naprawę, obniżkę centy, wymianę na nowy produkt lub też zwrot pieniędzy. | ||
[[Plik:rekk12.png]] | |||
Dalej sprzedawca musi wprowadzić swoją decyzję odnośnie rozpatrywanej reklamacji oraz jej uzasadnienie. Aby zatwierdzić wybieramy pole ''Rozpatrz''. | Dalej sprzedawca musi wprowadzić swoją decyzję odnośnie rozpatrywanej reklamacji oraz jej uzasadnienie. Aby zatwierdzić wybieramy pole ''Rozpatrz''. | ||
Linia 60: | Linia 61: | ||
Dalej możemy wydrukować reklamację bądź rozpatrzenie reklamacji - wówczas reklamacja zostanie przeniesiona do katalogu ''Wydrukowane''. | Dalej możemy wydrukować reklamację bądź rozpatrzenie reklamacji - wówczas reklamacja zostanie przeniesiona do katalogu ''Wydrukowane''. | ||
rekk14 | [[Plik:rekk14.png]] | ||
rekk15 | [[Plik:rekk15.png]] | ||
Poniżej reklamacji zostanie dodany komentarz odnośnie zmiany jej statusu. Nie ma możliwości modyfikowania wydrukowanych reklamacji. | Poniżej reklamacji zostanie dodany komentarz odnośnie zmiany jej statusu. Nie ma możliwości modyfikowania wydrukowanych reklamacji. | ||
Linia 70: | Linia 71: | ||
Wybieramy status z listy wszystkich dostępnych oraz podajemy powód zmiany. | Wybieramy status z listy wszystkich dostępnych oraz podajemy powód zmiany. | ||
rekk16 | [[Plik:rekk16.png]] | ||
rekk17 | [[Plik:rekk17.png]] | ||
Do reklamacji zostanie dodany komentarz odnośnie zmiany statusu. | Do reklamacji zostanie dodany komentarz odnośnie zmiany statusu. |
Wersja z 08:12, 6 wrz 2018
Moduł Reklamacje klientów służy do obsługi reklamacji składanych przez klientów naszej placówki.
Widok okna modułu Reklamacje Klientów:
Opisywany moduł zawiera katalogi:
- Wszystkie reklamacje
- Otwarte
- Wydrukowane
- Rozpatrzone na miejscu
- Pozytywne
- Negatywne
- Zamknięte
Akcje dostępne na liście reklamacji - odpowiednio w kolejności:
- podgląd reklamacji
- edycja reklamacji
- usunięcie reklamacji
Aby wprowadzić nową reklamację wybieramy przycisk Utwórz nową reklamację, znajdujący się nad listą katalogów.
Dalej należy wprowadzić informacje dotyczące reklamacji - datę i miejsce zakupu, dane klienta i opis reklamowanego przedmiotu.
Klikając na pole Klient rozwinie nam się lista wszystkich zdefiniowanych klientów sklepu - możemy z niej wybrać interesującą nas osobę bądź wpisać konkretne dane (system wyświetli nam zawężone wyniki).
Należy również dodać dowód zakupu wybierając pole Dodaj dokument.
System wyświetli nam okno, gdzie musimy wprowadzić typ dokumentu (paragon bądź faktura), nr dokumentu oraz datę jego wystawienia.
Po zatwierdzeniu reklamacji wyświetli nam się jej podgląd. Reklamacja trafi do katalogu Wszystkie. Użytkownicy mogą do wprowadzonej reklamacji dodawać komentarze (Pole: Dodaj komentarz).
Wprowadzoną reklamacje możemy rozpatrzeć klikając na pole Rozpatrz. Pod wprowadzoną reklamacją pojawią nam się pola, które należy uzupełnić, aby reklamacja została rozpatrzona.
Konieczne jest wybranie odpowiedniego statusu reklamacji - do wyboru mamy:
- rozpatrzone na miejscu
- rozpatrzone przez kontrahenta
- pozytywne
- negatywne
- naprawa
Wprowadzamy również ty rezolucji - naprawę, obniżkę centy, wymianę na nowy produkt lub też zwrot pieniędzy.
Dalej sprzedawca musi wprowadzić swoją decyzję odnośnie rozpatrywanej reklamacji oraz jej uzasadnienie. Aby zatwierdzić wybieramy pole Rozpatrz.
Rozpatrzenie reklamacji jest wyświetlane w w podglądzie reklamacji. Został również dodany automatycznie komentarz ze zmiana statusu.
Dalej możemy wydrukować reklamację bądź rozpatrzenie reklamacji - wówczas reklamacja zostanie przeniesiona do katalogu Wydrukowane.
Poniżej reklamacji zostanie dodany komentarz odnośnie zmiany jej statusu. Nie ma możliwości modyfikowania wydrukowanych reklamacji.
Możemy zmieniać status wprowadzonych (ale nie wydrukowanych) reklamacji, bez ich rozpatrywania. Służy do tego pole Zmień Status.
Wybieramy status z listy wszystkich dostępnych oraz podajemy powód zmiany.
Do reklamacji zostanie dodany komentarz odnośnie zmiany statusu.