Fakturowanie i protokoły1: Różnice pomiędzy wersjami

Z Pomoc Netis
Nie podano opisu zmian
Nie podano opisu zmian
Linia 1: Linia 1:
'''System fakturowania zbiorczego i obiegu protokołów rozbieżności'''
'''System fakturowania zbiorczego i obiegu protokołów rozbieżności'''


'''1)''' Tworzenie protokołu rozbieżności podczas tworzenia dokumentu przyjęcia.
'''1) Tworzenie protokołu rozbieżności podczas tworzenia dokumentu przyjęcia.'''


- obsługa tworzy otwarty dokument PZ i drukuje “ślepy PZ” jak dotychczas
- obsługa tworzy otwarty dokument PZ i drukuje “ślepy PZ” jak dotychczas
Linia 11: Linia 11:
[[Plik:Fakt1.jpg|700x700px]]
[[Plik:Fakt1.jpg|700x700px]]


-w przypadku 1, operator będzie musiał nanieść nieprzyjmowaną pozycję na dokument PZ i wpisać ilość przyjmowaną “0”
'''-'''w przypadku 1, operator będzie musiał nanieść nieprzyjmowaną pozycję na dokument PZ i wpisać ilość przyjmowaną “0”


-w przypadku punktu 8, użytkownik będzie musiał wprowadzić odpowiednią ilość zliczoną
'''-'''w przypadku punktu 8, użytkownik będzie musiał wprowadzić odpowiednią ilość zliczoną


-wybór opisów będzie automatycznie wyznaczony przez komputer na podstawie wpisanych ilości,
'''-'''wybór opisów będzie automatycznie wyznaczony przez komputer na podstawie wpisanych ilości,


-pozycje z rozbieżnością w stosunku do dokumentu WZ będą podświetlone
'''-'''pozycje z rozbieżnością w stosunku do dokumentu WZ będą podświetlone


-przed zakończeniem dokumentu (po naciśnięciu klawisza END) system wyświetli podgląd wydruku protokołu rozbieżności i spyta użytkownika czy akceptuje protokół. Jeżeli użytkownik nie akceptuje protokołu, system utworzy otwarty PZ, który będzie umożliwiał ponowną edycję protokołu
'''-'''przed zakończeniem dokumentu (po naciśnięciu klawisza END) system wyświetli podgląd wydruku protokołu rozbieżności i spyta użytkownika czy akceptuje protokół. Jeżeli użytkownik nie akceptuje protokołu, system utworzy otwarty PZ, który będzie umożliwiał ponowną edycję protokołu
 
'''-'''użytkownik będzie mógł wprowadzić do PZ towary zablokowane do przyjęcia i towary nie wycenione, lecz ilość będzie automatycznie “0”. Towary te będą wyświetlone na ekranie, lecz nie pojawią się na wydruku PZ.
 
'''-'''zatwierdzony protokół trafia do katalogu protokołów i przy następnej wysyłce danych zostanie wysłany do centrali
 
'''-'''zostanie wprowadzona blokada korygowania PZ w sklepie i WZ w MC, aż do otrzymania akceptacji lub odrzucenia protokołu.
 
'''2) Katalog protokołów'''
 
– statusy protokołów
 
– 1.) Dokument otwarty -nie zrealizowany ( status ten występuje tylko na dokumentach nie zrealizowanych w sklepie )
 
– 2.) Dokument przyjęty i zrealizowany w sklepie
 
– 3.) Zaakceptowany w całości
 
– 4.) Zaakceptowany częściowo
 
– 5.) Odrzucony
 
– 6.) Potwierdzony w sklepie – korekta bez zwrotu
 
– 7.) Potwierdzony w sklepie – korekta ze zwrotem
 
– 8.) Potwierdzony w sklepie – zwrot nadwyżki
 
– 9.) Wysłano zwrot towaru do MC
 
– 10.) Potwierdzenie zwrotu w MC
 
– 11.) Koniec obiegu protokołu
 
– 12.) Anulowanie
 
– 13.) Wystawiono WZ do zwrotu w sklepie ( w wypadkach szczególnych np. sklep nie oddaje towaru nadwyżkowego w określonym terminie
 
wówczas Magazyn zakańcza normalną drogę obiegu dokumentu i wystawia na towar nadmiarowy dokument wydania – WZ.
 
– 14.) Wystawiono PZ do WZ ze statusu nr. 13
 
-protokół zawiera w sobie informację o numerze WZ z MC i numerze PZ ze sklepu, którego dotyczy
 
-dostępna jest akceptacja lub odrzucenie poszczególnych pozycji protokołu lub odrzucenie/akceptacja całości
 
-dostępne są następujące podglądy wydruku do protokołu: ( wydruki są dostępne w katalogu PZ – klawisz F2 najechać na drukuj i rozwinie się menu wydruków czy w module do zarządzania protokołami – klawisz 'D'
 
– wydruk różnic
 
– wydruk różnic potwierdzony z MC
 
– wydruk zwrotu
 
'''3) Zarządzanie protokołami w MC'''
 
– akceptacja/odrzucenie protokołu czy to całościowe czy na poszczególnych pozycjach spowoduje automatyczne utworzenie korekty ( procedura decyzyjna zadecyduje czy jest czy nie ma )do WZ , jak i do PZ w sklepie
 
– zatwierdzone protokoły będą co ustalony czas wysyłane do centrali
 
'''4) Zarządzanie protokołami w sklepie'''
 
-sklep będzie zobowiązany regularnie oglądać katalog protokołów i potwierdzać ich odbiór
 
-korekty w sklepie nie będą tworzyły się automatycznie lecz po potwierdzeniu przez operatora
 
-sklep wykona wydruk listu przewozowego do wydania kierowcy towaru zwracanego do MC i uzupełni pole tekstowe, w którym umieści dane samochodu i
 
kierowcy
 
'''5) Pozostałe'''
 
– dokumenty PZ w sklepie i WZ w MC nie są drukowane (dotyczy to tylko PZ z MC i WZ do sklepów)
 
'''Obieg protokołu:'''
 
Automatyczny PZ z dokumentu WZ z Magazyny Centralnego :

Wersja z 07:43, 5 cze 2018

System fakturowania zbiorczego i obiegu protokołów rozbieżności

1) Tworzenie protokołu rozbieżności podczas tworzenia dokumentu przyjęcia.

- obsługa tworzy otwarty dokument PZ i drukuje “ślepy PZ” jak dotychczas

- w czasie edycji przyjętego PZ istnieje możliwość wpisania ilości zliczonej na dostawie , zerowanie/wyrzucanie produktów w PZ skutkuje tym że nie znikają , a są wyświetlane z ilością zero.

– tabelka możliwych rozbieżności przy dostawie, nieprawdopodobne sytuacje mogą wynikać z dostaw kontrolowanych

Fakt1.jpg

-w przypadku 1, operator będzie musiał nanieść nieprzyjmowaną pozycję na dokument PZ i wpisać ilość przyjmowaną “0”

-w przypadku punktu 8, użytkownik będzie musiał wprowadzić odpowiednią ilość zliczoną

-wybór opisów będzie automatycznie wyznaczony przez komputer na podstawie wpisanych ilości,

-pozycje z rozbieżnością w stosunku do dokumentu WZ będą podświetlone

-przed zakończeniem dokumentu (po naciśnięciu klawisza END) system wyświetli podgląd wydruku protokołu rozbieżności i spyta użytkownika czy akceptuje protokół. Jeżeli użytkownik nie akceptuje protokołu, system utworzy otwarty PZ, który będzie umożliwiał ponowną edycję protokołu

-użytkownik będzie mógł wprowadzić do PZ towary zablokowane do przyjęcia i towary nie wycenione, lecz ilość będzie automatycznie “0”. Towary te będą wyświetlone na ekranie, lecz nie pojawią się na wydruku PZ.

-zatwierdzony protokół trafia do katalogu protokołów i przy następnej wysyłce danych zostanie wysłany do centrali

-zostanie wprowadzona blokada korygowania PZ w sklepie i WZ w MC, aż do otrzymania akceptacji lub odrzucenia protokołu.

2) Katalog protokołów

– statusy protokołów

– 1.) Dokument otwarty -nie zrealizowany ( status ten występuje tylko na dokumentach nie zrealizowanych w sklepie )

– 2.) Dokument przyjęty i zrealizowany w sklepie

– 3.) Zaakceptowany w całości

– 4.) Zaakceptowany częściowo

– 5.) Odrzucony

– 6.) Potwierdzony w sklepie – korekta bez zwrotu

– 7.) Potwierdzony w sklepie – korekta ze zwrotem

– 8.) Potwierdzony w sklepie – zwrot nadwyżki

– 9.) Wysłano zwrot towaru do MC

– 10.) Potwierdzenie zwrotu w MC

– 11.) Koniec obiegu protokołu

– 12.) Anulowanie

– 13.) Wystawiono WZ do zwrotu w sklepie ( w wypadkach szczególnych np. sklep nie oddaje towaru nadwyżkowego w określonym terminie

wówczas Magazyn zakańcza normalną drogę obiegu dokumentu i wystawia na towar nadmiarowy dokument wydania – WZ.

– 14.) Wystawiono PZ do WZ ze statusu nr. 13

-protokół zawiera w sobie informację o numerze WZ z MC i numerze PZ ze sklepu, którego dotyczy

-dostępna jest akceptacja lub odrzucenie poszczególnych pozycji protokołu lub odrzucenie/akceptacja całości

-dostępne są następujące podglądy wydruku do protokołu: ( wydruki są dostępne w katalogu PZ – klawisz F2 najechać na drukuj i rozwinie się menu wydruków czy w module do zarządzania protokołami – klawisz 'D'

– wydruk różnic

– wydruk różnic potwierdzony z MC

– wydruk zwrotu

3) Zarządzanie protokołami w MC

– akceptacja/odrzucenie protokołu czy to całościowe czy na poszczególnych pozycjach spowoduje automatyczne utworzenie korekty ( procedura decyzyjna zadecyduje czy jest czy nie ma )do WZ , jak i do PZ w sklepie

– zatwierdzone protokoły będą co ustalony czas wysyłane do centrali

4) Zarządzanie protokołami w sklepie

-sklep będzie zobowiązany regularnie oglądać katalog protokołów i potwierdzać ich odbiór

-korekty w sklepie nie będą tworzyły się automatycznie lecz po potwierdzeniu przez operatora

-sklep wykona wydruk listu przewozowego do wydania kierowcy towaru zwracanego do MC i uzupełni pole tekstowe, w którym umieści dane samochodu i

kierowcy

5) Pozostałe

– dokumenty PZ w sklepie i WZ w MC nie są drukowane (dotyczy to tylko PZ z MC i WZ do sklepów)

Obieg protokołu:

Automatyczny PZ z dokumentu WZ z Magazyny Centralnego :