Remanent1: Różnice pomiędzy wersjami

Z Pomoc Netis
Nie podano opisu zmian
Nie podano opisu zmian
Linia 28: Linia 28:


'''Remanent jest otwarty i można przystąpić do spisywania.'''
'''Remanent jest otwarty i można przystąpić do spisywania.'''
[[Plik:Rem3.jpg]]

Wersja z 10:05, 4 cze 2018

Rem1.jpg

1. Założenie nowego remanentu

a. W menu Narzędzia wybieramy Remanent, dalej wybieramy Remanenty

b. Pojawi się okno główne modułu remanentowego,

Rem2.jpg

w którym zakładamy nowy remanent klawiszem Ins. Wybieramy rodzaj inwentaryzacji:

kontrolna – raz na jakiś czas (rok) ustalająca faktyczny stan magazynu,

zdawczo-odbiorcza – podczas zwalniania osoby odpowiedzialnej materialnie,

kontrolny – inne dokumenty – np. W celu wydania całego asortymentu,

różnicowy – tworzy dokumenty różnic inwentaryzacyjnych tylko na tych towarach, które były policzone.

c. rodzaj spisu – obecnie tylko „z natury” oraz godzinę rozpoczęcia spisu

d. następnie wpisujemy nazwiska Zakładowej Komisji Inwentaryzacyjnej (UWAGA! Musimy coś wpisać – np. „.”) oraz osoby odpowiedzialne materialnie. Jeśli osób materialnie odpowiedzialnych jest dużo należy wpisać słowa: „w protokole”. Zatwierdzamy [Enterem] okno „Wybierz dane do remanentu”

e. Kolejną czynnością jest wybranie danych do remanentu. Jeśli remanent robiony jest na całym sklepie – naciskamy [Enter] , w przeciwnym przypadku wybieramy interesujące nas dane – klawisze G, D, K, T, P. Wybrane podziały działają na zasadzie części wspólnej.

f. [Enterem] zatwierdzamy informację na kiedy rozliczamy remanent. Dalej otwieramy okno grup spisowych za pomocą klawisza „G” i tworzymy komisje spisowe za pocą klawisza„Ins”. Będzie ich tyle ile komputerów spisowych lub kolektorów danych. Po założeniu wszystkich komisji opuszczamy to okno – F10

Remanent jest otwarty i można przystąpić do spisywania.

Rem3.jpg