Przejdź do zawartości

Analizer HM 4.x: Różnice pomiędzy wersjami

Z Pomoc Netis
ISkoczylas (dyskusja | edycje)
mNie podano opisu zmian
Kkundzicz (dyskusja | edycje)
 
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
== Informacje ogólne ==
== Informacje ogólne ==


=== '''Grupowanie''' ===
=== Grupowanie ===
* W wersji HMx4 grupowanie w analizie odbywa się automatycznie – po naciśnięciu klawisza X i wybraniu kolejnego warunku grupowania system dodaje nową kolumnę. Grupowanie w układzie pionowym i poziomym nie jest dostępne jak w wersji HMx3.


* W wersji HMx4 grupowanie w analizie odbywa się automatycznie – po naciśnięciu klawisza X i wybraniu kolejnego warunku grupowania system dodaje nową kolumnę. Grupowanie w układzie pionowym i poziomym nie jest dostępne jak w wersji HMx3.
[[Plik:Roznice_7.png|brak|mały|935x935px]]
 
=== '''Menu''' ===


=== Menu ===
* W wersji HMx4 zmienione jest menu dolne.
* W wersji HMx4 zmienione jest menu dolne.


Pod F2 menu znajduje się  uporządkowana lista podstawowych funkcji.
Pod F2 menu znajduje się  uporządkowana lista podstawowych funkcji.
[[Plik:Roznice_8.png|brak|mały]]
Pod F2 Analiza znajduje się lista dodatkowych możliwości edycji analizy.
[[Plik:Roznice_9.png|brak|mały]]


 
=== Analizy: ===
Pod F2 Analiza znajduje się lista dodatkowych możliwości edycji analizy'''.'''
[[Plik:Roznice_10.png|brak|mały|934x934px]]
 
== Opisy analiz ==
=== '''Analizy:''' ===
 
 
== Opis analiz ==


=== Analiza sprzedaży za okres ===
=== Analiza sprzedaży za okres ===
Linia 24: Linia 23:
=== Analiza zakupów (PZ i MM) ===
=== Analiza zakupów (PZ i MM) ===
Analiza pozycji na dokumentach zakupowych Analiza automatycznie bierze pod uwagę korekty. Dodatkowo jest podgląd ilości analizowanych towarów.
Analiza pozycji na dokumentach zakupowych Analiza automatycznie bierze pod uwagę korekty. Dodatkowo jest podgląd ilości analizowanych towarów.
[[Plik:Analiza 1.png|brak|mały|565x565px]]
[[Plik:Analiza 2.png|brak|mały|562x562px]]


=== Analiza sprzedaży (WZ i MM) ===
=== Analiza sprzedaży (WZ i MM) ===
Analiza towarów sprzedanych poprzez dokumenty wydania. Zmienione kryteria definiowania warunków.  
Analiza towarów sprzedanych poprzez dokumenty wydania. Zmienione kryteria definiowania warunków.  
[[Plik:Analiza 3.png|brak|mały|560x560px]]




Po wybraniu warunków i zaakceptowaniu poprzez OK następuje wybór grupowania z trzech warunków:
Po wybraniu warunków i zaakceptowaniu poprzez OK następuje wybór grupowania z trzech warunków:


** Brak,
* Brak,
** Kontrahent,
* Kontrahent,
** Status kontrahenta.
* Status kontrahenta.


[[Plik:Analiza 4.png|brak|mały]]


Bilans MM
=== Bilans MM ===
 
Analiza dokumentów MM wydanych ze sklepu oraz MMki przyjęte na innych sklepach od tego sklepu.
Analiza dokumentów MM wydanych ze sklepu oraz MMki przyjęte na innych sklepach od tego sklepu.
[[Plik:Analiza 5.png|brak|mały|569x569px]]


=== Analiza nierotujących towarów ===
=== Analiza nierotujących towarów ===
Analiza towarów nie rotujących. Uwaga: Towary kaucjonowane zawsze wykazują brak rotacji. Analiza wyświetla towary, które miały stan na początku kresu i na końcu, a mimo to nie wykazały, żadnej sprzedaży. Zmiany stanu mogły zachodzić, ale dokumentów np. inwentaryzacji nie traktujemy jako rozchodowe.  
Analiza towarów nie rotujących. Uwaga: Towary kaucjonowane zawsze wykazują brak rotacji. Analiza wyświetla towary, które miały stan na początku kresu i na końcu, a mimo to nie wykazały, żadnej sprzedaży. Zmiany stanu mogły zachodzić, ale dokumentów np. inwentaryzacji nie traktujemy jako rozchodowe.  
[[Plik:Analiza 6.png|brak|mały|572x572px]]
Dodatkowo istnieje możliwość przejrzenia historii stanu i sprzedaży, przy wyborze poprzez F2 z dolnego menu a następnie Asortyment.
[[Plik:Analiza 7.png|brak|mały|571x571px]]


Dodatkowo istnieje możliwość przejrzenia historii stanu i sprzedaży, przy wyborze poprzez F2 z dolnego menu a następnie Asortyment.
=== Analiza słabo rotujących towarów ===
 
=== Analiza słabo rotujących towarów ===
Analiza towarów z rotacją większą niż podana. Uwaga na kaucje, bo nie wykazują sprzedaży.  
Analiza towarów z rotacją większą niż podana. Uwaga na kaucje, bo nie wykazują sprzedaży.  
[[Plik:Analiza 8.png|brak|mały|565x565px]]


=== Analiza różnic w cenach centralnych ===
=== Analiza różnic w cenach centralnych ===
Analiza rozbieżności pomiędzy cenami w centrali, a cenami w sklepach.  
Analiza rozbieżności pomiędzy cenami w centrali, a cenami w sklepach.  
[[Plik:Analiza 9.png|brak|mały|560x560px]]


=== Uniwersalna analiza dokumentów ===
=== Uniwersalna analiza dokumentów ===
Wybieramy typy dokumentów, możemy wybrać kontrahentów; z dokumentów otrzymujemy ilość, wartość netto zakupu i brutto sprzedaży. Przy analizach dokumentów już przy określaniu parametrów analizy można wybrać listę kontrahentów, których chcemy analizować.  
Wybieramy typy dokumentów, możemy wybrać kontrahentów; z dokumentów otrzymujemy ilość, wartość netto zakupu i brutto sprzedaży. Przy analizach dokumentów już przy określaniu parametrów analizy można wybrać listę kontrahentów, których chcemy analizować.  
[[Plik:Analiza 10.png|brak|mały|557x557px]]


=== Analiza sprzedaży z uwzględnianiem pochodzenia cen ===
=== Analiza sprzedaży z uwzględnianiem pochodzenia cen ===
Analiza sprzedaży i marży pochodzenia cen w podziale na ceny ustalone w sklepie, centrali oraz ceny wyjątek.
Analiza sprzedaży i marży pochodzenia cen w podziale na ceny ustalone w sklepie, centrali oraz ceny wyjątek.
[[Plik:Analiza 11.png|brak|mały|558x558px]]


=== Zestawienie stanów ===
=== Zestawienie stanów ===
Podaje stany (ilość, wartość CZN) na datę z końca okresu (stany zerowe widać tylko dla towarów rotujących w danym okresie).
Podaje stany (ilość, wartość CZN) na datę z końca okresu (stany zerowe widać tylko dla towarów rotujących w danym okresie).
[[Plik:Analiza 12.png|brak|mały|556x556px]]


=== Analiza zakupów i sprzedaży ===
=== Analiza zakupów i sprzedaży ===
Analiza pokazuje zarówno zakup jak i sprzedaż z okresu (uwaga na grupowanie po kontrahentach -
Analiza pokazuje zarówno zakup jak i sprzedaż z okresu (uwaga na grupowanie po kontrahentach - cała sprzedaż przypisywana jest każdemu kontrahentowi.
 
[[Plik:Analiza 13.png|brak|mały|555x555px]]
ała sprzedaż przypisywana jest każdemu kontrahentowi.


=== Analiza zawartości koszyka ===
=== Analiza zawartości koszyka ===
Analiza pozycji paragonów z zadanego okresu i zakresu wartości koszyka. Analiza oblicza co zawiera koszyk w wybranej wielkości tego koszyka np. od 10 o 20zł.  
Analiza pozycji paragonów z zadanego okresu i zakresu wartości koszyka. Analiza oblicza co zawiera koszyk w wybranej wielkości tego koszyka np. od 10 o 20zł.  
[[Plik:Analiza 14.png|brak|mały|550x550px]]


=== Analiza dokumentów (PZ-WZZD) ===
=== Analiza dokumentów (PZ-WZZD) ===
Zestawienie zakupów i zwrotów do dostawcy z wybranego okresu.
Zestawienie zakupów i zwrotów do dostawcy z wybranego okresu.
[[Plik:Analiza 15.png|brak|mały|545x545px]]


=== Analiza korekt stanów ujemnych ===
=== Analiza korekt stanów ujemnych ===
Odchyłki powstają kiedy sprzedajemy z inną ceną zakupu niż cena z FIFO (np. sprzedaż na minus) od marży ze sprzedaży powinniśmy odejmować te wartości.
Odchyłki powstają kiedy sprzedajemy z inną ceną zakupu niż cena z FIFO (np. sprzedaż na minus) od marży ze sprzedaży powinniśmy odejmować te wartości.
[[Plik:Analiza 16.png|brak|mały|544x544px]]


=== Analiza przeklasyfikowań ===
=== Analiza przeklasyfikowań ===
Analiza odchyłek przeklasyfikowań surowców lub produktów. Wylicza stratę na marży spowodowaną przeklasyfikowaniem ilość, oraz wartości pozycji. W analizie należy analizować albo część z surowców albo produktów by uzyskać poprawne wartości straty. Możliwość wybrania typu
Analiza odchyłek przeklasyfikowań surowców lub produktów. Wylicza stratę na marży spowodowaną przeklasyfikowaniem ilość, oraz wartości pozycji. W analizie należy analizować albo część z surowców albo produktów by uzyskać poprawne wartości straty. Możliwość wybrania typu dokumentu przeklasyfikowania lub przepakowania.
 
[[Plik:Analiza 17.png|brak|mały|546x546px]]
okumentu przeklasyfikowania lub przepakowania.  


=== Analiza anulowań ===
=== Analiza anulowań ===
Analiza anulowań paragonów na sklepach (ilość, wartość) z możliwością grupowania m.in. po kasjerach.
Analiza anulowań paragonów na sklepach (ilość, wartość) z możliwością grupowania m.in. po kasjerach.
[[Plik:Analiza 18.png|brak|mały|548x548px]]


=== Analiza zmian cen detalicznych ===
=== Analiza zmian cen detalicznych ===
Analiza zmian cen detalicznych na sklepach na podstawie dokumentów zmian cen.  
Analiza zmian cen detalicznych na sklepach na podstawie dokumentów zmian cen.  
[[Plik:Analiza 19.png|brak|mały|546x546px]]


=== Analiza koszyka (kwadransów) ===
=== Analiza koszyka (kwadransów) ===
Analiza kwadransowa paragonów z uwzględnieniem ilości wartości, ilości pozycji i ilości klientów. Czyli inne zestawienie danych z analizy sprzedaży kwadransowej.  
Analiza kwadransowa paragonów z uwzględnieniem ilości wartości, ilości pozycji i ilości klientów. Czyli inne zestawienie danych z analizy sprzedaży kwadransowej.  
[[Plik:Analiza 20.png|brak|mały|547x547px]]


=== Analiza zmian rekordów ===
=== Analiza zmian rekordów ===
Analiza historii zmian rekordów danych.  
Analiza historii zmian rekordów danych.  
[[Plik:Analiza 21.png|brak|mały|956x956px]]


=== Analiza wiekowania ===
=== Analiza wiekowania ===
Wiekowanie towarów wg daty przyjęcia przy użyciu danych z kolejki FIFO. Dodatkowym warunkiem
Wiekowanie towarów wg daty przyjęcia przy użyciu danych z kolejki FIFO. Dodatkowym warunkiem do zdefiniowania jest możliwość dołączenia okazji do towarów głównych.  
 
[[Plik:Analiza 22.png|brak|mały|546x546px]]
o zdefiniowania jest możliwość dołączenia okazji do towarów głównych.  


=== Analiza gazetki ===
=== Analiza gazetki ===
Analiza gazetki, okresu przed i po promocji. Po wybraniu gazetki, daty analiz są ustawiane względem okresu trwania gazetki (można zmienić długość okresu, ale i tak będą to okresy poprzedzające i następujące po gazetce). Można zawęzić kategorie, marki i producentów w gazetkach co będzie miało skutek także przy grupowaniu po tych wartościach. Wynik analizy ma wymuszone Xgrupowanie po okresach (przed, w trakcie, po) w innej formie taka analiza nie ma sensu.  
Analiza gazetki, okresu przed i po promocji. Po wybraniu gazetki, daty analiz są ustawiane względem okresu trwania gazetki (można zmienić długość okresu, ale i tak będą to okresy poprzedzające i następujące po gazetce). Można zawęzić kategorie, marki i producentów w gazetkach co będzie miało skutek także przy grupowaniu po tych wartościach. Wynik analizy ma wymuszone Xgrupowanie po okresach (przed, w trakcie, po) w innej formie taka analiza nie ma sensu.  
[[Plik:Analiza 23.png|brak|mały|550x550px]]


=== Analiza faktur usługowych ===
Analiza uniwersalnych faktur VAT pod kątem ich pozycji. Do zdefiniowania w warunkach analizy jest pomijanie korekt:


* Tylko do faktur z zakresu,
* Wszystkie z zakresu dat
* Bez korekt.


=== Analiza faktur usługowych ===
[[Plik:Analiza 24.png|brak|mały|535x535px]]
Analiza uniwersalnych faktur VAT pod kątem ich pozycji. Do zdefiniowania w warunkach analizy jest pomijanie korekt:


** Tylko do faktur z zakresu,
=== Analiza zmian cen pozycji paragonów ===
** Wszystkie z zakresu dat
** Bez korekt.
 
=== Analiza zmian cen pozycji paragonów ===
Analiza zmian cen (rabatów) na kasach pozycji paragonowych.
Analiza zmian cen (rabatów) na kasach pozycji paragonowych.
 
[[Plik:Analiza 25.png|brak|mały|526x526px]]
 
 
=== Analiza zakupów wg dat z faktur ===
Analiza do przepisania - Analiza pozycji na dokumentach zakupowych


=== Kasy ===
=== Kasy ===
Zestawienie kas.
Zestawienie kas.


=== Analiza stanów ===
=== Analiza stanów ===
Analiza stanów z uwzględnieniem ostatniego kontrahenta w analizowanym roku.  
Analiza stanów z uwzględnieniem ostatniego kontrahenta w analizowanym roku.  


=== Uproszczona analiza sprzedaży wg gazetki ===
=== Uproszczona analiza sprzedaży wg gazetki ===
Analiza sprzedaży towarów z automatycznym zakresem z promocji cenowych.
Analiza sprzedaży towarów z automatycznym zakresem z promocji cenowych.


=== Analiza zmian cen poniżej ceny zakupu na kodach związanych ===
=== Analiza zmian cen poniżej ceny zakupu na kodach związanych ===
Analiza zmian cen poniżej ceny zakupu w kodach związanych.
Analiza zmian cen poniżej ceny zakupu w kodach związanych.
== Zobacz też ==
* [[Szablony Analiz]]

Aktualna wersja na dzień 05:13, 16 kwi 2025

Informacje ogólne

Grupowanie

  • W wersji HMx4 grupowanie w analizie odbywa się automatycznie – po naciśnięciu klawisza X i wybraniu kolejnego warunku grupowania system dodaje nową kolumnę. Grupowanie w układzie pionowym i poziomym nie jest dostępne jak w wersji HMx3.

Menu

  • W wersji HMx4 zmienione jest menu dolne.

Pod F2 menu znajduje się uporządkowana lista podstawowych funkcji.

Pod F2 Analiza znajduje się lista dodatkowych możliwości edycji analizy.

Analizy:

Opisy analiz

Analiza sprzedaży za okres

Analiza sprzedaży z możliwością uwzględnienia zwrotów od klienta. Analiza daje również możliwość doliczenia sprzedaży z dokumentów WZ pod warunkiem, że została do dokumentu WZWZ wystawiona faktura. Nie uwzględnia za to sprzedaży opakowań jeżeli uczestniczą one w obrocie kaucjami. Zmienione kryteria definiowania warunków. Analiza automatycznie bierze pod uwagę korekty. Dodatkowo istnieje możliwość wyliczenia rotacji. W warunkach można uwzględnić WZ. Nie ma możliwości uwzględnienia odchyłek. Dodatkowo jest podgląd ilości analizowanych towarów.

Analiza zakupów (PZ i MM)

Analiza pozycji na dokumentach zakupowych Analiza automatycznie bierze pod uwagę korekty. Dodatkowo jest podgląd ilości analizowanych towarów.

Analiza sprzedaży (WZ i MM)

Analiza towarów sprzedanych poprzez dokumenty wydania. Zmienione kryteria definiowania warunków.


Po wybraniu warunków i zaakceptowaniu poprzez OK następuje wybór grupowania z trzech warunków:

  • Brak,
  • Kontrahent,
  • Status kontrahenta.

Bilans MM

Analiza dokumentów MM wydanych ze sklepu oraz MMki przyjęte na innych sklepach od tego sklepu.

Analiza nierotujących towarów

Analiza towarów nie rotujących. Uwaga: Towary kaucjonowane zawsze wykazują brak rotacji. Analiza wyświetla towary, które miały stan na początku kresu i na końcu, a mimo to nie wykazały, żadnej sprzedaży. Zmiany stanu mogły zachodzić, ale dokumentów np. inwentaryzacji nie traktujemy jako rozchodowe.

Dodatkowo istnieje możliwość przejrzenia historii stanu i sprzedaży, przy wyborze poprzez F2 z dolnego menu a następnie Asortyment.

Analiza słabo rotujących towarów

Analiza towarów z rotacją większą niż podana. Uwaga na kaucje, bo nie wykazują sprzedaży.

Analiza różnic w cenach centralnych

Analiza rozbieżności pomiędzy cenami w centrali, a cenami w sklepach.

Uniwersalna analiza dokumentów

Wybieramy typy dokumentów, możemy wybrać kontrahentów; z dokumentów otrzymujemy ilość, wartość netto zakupu i brutto sprzedaży. Przy analizach dokumentów już przy określaniu parametrów analizy można wybrać listę kontrahentów, których chcemy analizować.

Analiza sprzedaży z uwzględnianiem pochodzenia cen

Analiza sprzedaży i marży pochodzenia cen w podziale na ceny ustalone w sklepie, centrali oraz ceny wyjątek.

Zestawienie stanów

Podaje stany (ilość, wartość CZN) na datę z końca okresu (stany zerowe widać tylko dla towarów rotujących w danym okresie).

Analiza zakupów i sprzedaży

Analiza pokazuje zarówno zakup jak i sprzedaż z okresu (uwaga na grupowanie po kontrahentach - cała sprzedaż przypisywana jest każdemu kontrahentowi.

Analiza zawartości koszyka

Analiza pozycji paragonów z zadanego okresu i zakresu wartości koszyka. Analiza oblicza co zawiera koszyk w wybranej wielkości tego koszyka np. od 10 o 20zł.

Analiza dokumentów (PZ-WZZD)

Zestawienie zakupów i zwrotów do dostawcy z wybranego okresu.

Analiza korekt stanów ujemnych

Odchyłki powstają kiedy sprzedajemy z inną ceną zakupu niż cena z FIFO (np. sprzedaż na minus) od marży ze sprzedaży powinniśmy odejmować te wartości.

Analiza przeklasyfikowań

Analiza odchyłek przeklasyfikowań surowców lub produktów. Wylicza stratę na marży spowodowaną przeklasyfikowaniem ilość, oraz wartości pozycji. W analizie należy analizować albo część z surowców albo produktów by uzyskać poprawne wartości straty. Możliwość wybrania typu dokumentu przeklasyfikowania lub przepakowania.

Analiza anulowań

Analiza anulowań paragonów na sklepach (ilość, wartość) z możliwością grupowania m.in. po kasjerach.

Analiza zmian cen detalicznych

Analiza zmian cen detalicznych na sklepach na podstawie dokumentów zmian cen.

Analiza koszyka (kwadransów)

Analiza kwadransowa paragonów z uwzględnieniem ilości wartości, ilości pozycji i ilości klientów. Czyli inne zestawienie danych z analizy sprzedaży kwadransowej.

Analiza zmian rekordów

Analiza historii zmian rekordów danych.

Analiza wiekowania

Wiekowanie towarów wg daty przyjęcia przy użyciu danych z kolejki FIFO. Dodatkowym warunkiem do zdefiniowania jest możliwość dołączenia okazji do towarów głównych.

Analiza gazetki

Analiza gazetki, okresu przed i po promocji. Po wybraniu gazetki, daty analiz są ustawiane względem okresu trwania gazetki (można zmienić długość okresu, ale i tak będą to okresy poprzedzające i następujące po gazetce). Można zawęzić kategorie, marki i producentów w gazetkach co będzie miało skutek także przy grupowaniu po tych wartościach. Wynik analizy ma wymuszone Xgrupowanie po okresach (przed, w trakcie, po) w innej formie taka analiza nie ma sensu.

Analiza faktur usługowych

Analiza uniwersalnych faktur VAT pod kątem ich pozycji. Do zdefiniowania w warunkach analizy jest pomijanie korekt:

  • Tylko do faktur z zakresu,
  • Wszystkie z zakresu dat
  • Bez korekt.

Analiza zmian cen pozycji paragonów

Analiza zmian cen (rabatów) na kasach pozycji paragonowych.

Kasy

Zestawienie kas.

Analiza stanów

Analiza stanów z uwzględnieniem ostatniego kontrahenta w analizowanym roku.

Uproszczona analiza sprzedaży wg gazetki

Analiza sprzedaży towarów z automatycznym zakresem z promocji cenowych.

Analiza zmian cen poniżej ceny zakupu na kodach związanych

Analiza zmian cen poniżej ceny zakupu w kodach związanych.

Zobacz też