Użytkownicy: Różnice pomiędzy wersjami

Z Pomoc Netis
(Utworzono nową stronę "Katalog użytkowników to lista pracowników posiadających dostęp do centrali programu HiperMarket. Katalog kasjerów jest osobną listą. Jeżeli jakiś pracownik ma...")
 
Nie podano opisu zmian
 
(Nie pokazano 4 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
Katalog użytkowników to lista pracowników posiadających dostęp do centrali programu HiperMarket. Katalog kasjerów jest osobną listą. Jeżeli jakiś pracownik ma pracować na zapleczu i przy kasie musi mieć swój login w obu katalogach.
Katalog użytkowników to lista pracowników posiadających dostęp do programu HiperMarket. Katalog kasjerów jest osobną listą. Jeżeli jakiś pracownik ma pracować na zapleczu i przy kasie musi mieć swój login w obu katalogach.


Okno danych nowego użytkownika
Okno danych nowego użytkownika:


ozd21
[[Plik:ozd21.png|1000x1000px]]


Nowego użytkownika zakładamy klawiszem Insert. W okienku (widocznym wyżej) podajemy dane konieczne do założenia nowego użytkownika. W pierwszym polu podajemy pełne dane (imię i nazwisko). Dane te będą widoczne na wystawianych przez tą osobę dokumentach. Kolejne pole to login czyli skrócona nazwa, którą będziemy się posługiwać przy uruchamianiu programu. Login w obrębie jednej placówki musi być niepowtarzalny, nie powinien zawierać polskich liter i dobrze jest jeśli jest pisany małymi literami, ponieważ przy logowaniu się wielkość liter ma znaczenie. Hasło wpisujemy dwukrotnie, powinno zawierać min. 1 dużą i 1 małą literę oraz 1 cyfrę.
Nowego użytkownika zakładamy klawiszem ''Insert.'' W okienku (widocznym wyżej) podajemy dane konieczne do założenia nowego użytkownika. W pierwszym polu podajemy pełne dane (imię i nazwisko). Dane te będą widoczne na wystawianych przez tą osobę dokumentach. Kolejne pole to login czyli skrócona nazwa, którą będziemy się posługiwać przy uruchamianiu programu. Login w obrębie jednej placówki musi być niepowtarzalny, nie powinien zawierać polskich liter i dobrze jest jeśli jest pisany małymi literami, ponieważ przy logowaniu się wielkość liter ma znaczenie. Hasło wpisujemy dwukrotnie, powinno zawierać min. 1 dużą i 1 małą literę oraz 1 cyfrę.


Okno nadawania uprawnień - klawisz U
Okno nadawania uprawnień - klawisz U:


ozd22
[[Plik:ozd22.png|1000x1000px]]


Na liście uprawnień do modułów zaznaczamy spacją uprawnienia jakie chcemy nadać pracownikowi. „*” przed nazwą oznacza, że jakieś uprawnienia w danym module są przyznane. Do listy uprawnień w danym module wchodzimy klawiszem Enter. Lista uprawnień zależna jest od modułu w jakim się znajdujemy. Poszczególne uprawnienia dodajemy, bądź odbieramy klawiszem spacji. Klawiszem F10 opuszczamy okno uprawnień. Jeżeli naciśniemy spację na liście modułów to zaznaczenia uprawnień w danym module zmienią się na przeciwne (uprawnienia które były przyznane zostaną odebrane i odwrotnie; w szczególnym przypadku pozwala to przyznać, bądź odebrać wszystkie uprawnienia).
Na liście uprawnień do modułów zaznaczamy spacją uprawnienia jakie chcemy nadać pracownikowi. „*” przed nazwą oznacza, że jakieś uprawnienia w danym module są przyznane. Do listy uprawnień w danym module wchodzimy klawiszem Enter. Lista uprawnień zależna jest od modułu w jakim się znajdujemy. Poszczególne uprawnienia dodajemy, bądź odbieramy klawiszem spacji. Klawiszem F10 opuszczamy okno uprawnień. Jeżeli naciśniemy spację na liście modułów to zaznaczenia uprawnień w danym module zmienią się na przeciwne (uprawnienia które były przyznane zostaną odebrane i odwrotnie; w szczególnym przypadku pozwala to przyznać, bądź odebrać wszystkie uprawnienia).
Linia 15: Linia 15:
Najwygodniejszą opcją w uprawnieniach jest skopiowanie uprawnień od innego użytkownika. Pozwala to na znaczne skrócenie pracy. Aby skopiować czyjeś uprawnienia potrzebujemy numeru id  użytkownika (numer z pierwszej kolumny listy użytkowników), od którego będziemy uprawnienia kopiować. Uprawnienia kopiujemy wciskając klawisz Insert w liście uprawnień, a następnie podając numer ID pracownika, od którego uprawnienia kopiujemy. Możemy skopiować zarówno całość uprawnień jak i uprawnienia do jednego konkretnego modułu.
Najwygodniejszą opcją w uprawnieniach jest skopiowanie uprawnień od innego użytkownika. Pozwala to na znaczne skrócenie pracy. Aby skopiować czyjeś uprawnienia potrzebujemy numeru id  użytkownika (numer z pierwszej kolumny listy użytkowników), od którego będziemy uprawnienia kopiować. Uprawnienia kopiujemy wciskając klawisz Insert w liście uprawnień, a następnie podając numer ID pracownika, od którego uprawnienia kopiujemy. Możemy skopiować zarówno całość uprawnień jak i uprawnienia do jednego konkretnego modułu.


Pod klawiszem F mamy możliwość ograniczenia uprawnień do oglądania wybranych kolumn. Tak samo jak w liście towarowej wybieramy kolumny, które będą wyświetlane, tak tu za pomocą liter i cyfr wybieramy do jakich kolumn będzie pracownik miał dostęp.
Pod klawiszem ''F'' mamy możliwość ograniczenia uprawnień do oglądania wybranych kolumn. Tak samo jak w liście towarowej wybieramy kolumny, które będą wyświetlane, tak tu za pomocą liter i cyfr wybieramy do jakich kolumn będzie pracownik miał dostęp.


Podobnie klawiszem R mamy możliwość ograniczenia uprawnień do tworzenia wybranych zawężeń listy asortymentowej. Tak samo jak w liście towarowej sposób zawężenia według, którego będzie  wyświetlana lista asortymentowa, tak i tu za pomocą liter i cyfr wybieramy do jakich opcji będzie miał pracownik dostęp.
Podobnie klawiszem R mamy możliwość ograniczenia uprawnień do tworzenia wybranych zawężeń listy asortymentowej. Tak samo jak w liście towarowej sposób zawężenia według, którego będzie  wyświetlana lista asortymentowa, tak i tu za pomocą liter i cyfr wybieramy do jakich opcji będzie miał pracownik dostęp.


W celu łatwiejszego wyszukiwania pracowników w liście użytkowników dostępne jest sortowanie (klawisz O) oraz wyszukiwanie po loginie (klawisz S).
W celu łatwiejszego wyszukiwania pracowników w liście użytkowników dostępne jest sortowanie (klawisz ''O'') oraz wyszukiwanie po loginie (klawisz S).
 
Hasła tymczasowe
 
W zależności od konfiguracji programu HiperMarket, mamy możliwość korzystania z haseł tymczasowych. Hasła te generowane są tylko i wyłącznie dla nowo dodanych użytkowników poprzez moduł centralnej bazy pracowników.
 
Gdy nowy użytkownik lub użytkownicy zostaną dodani do programu, aplikacja automatycznie utworzy dla nich hasła tymczasowe. Hasła te możemy podejrzeć w systemie lub po prostu wydrukować i przekazać osobie zainteresowanej. W celu wydrukowania hasła tymczasowego użytkownikowi, przechodzimy do "Katalogi → Użytkownicy", klikamy klawisz F2 i wybieramy "drukowanie haseł Tymczasowych" lub korzystamy ze skrótu klawiszowego litera T.
 
ozd23
 
Po wejściu w podgląd haseł tymczasowych mamy możliwość wyboru zaznaczając klawiszem SPACJA dla których użytkowników hasła mają zostać wydrukowane lub eksportowane do pliku. Jeżeli nie  zaznaczymy nic, a podczas eksportu wybierzemy "Czy eksportować wszystko (T/N)? T" zostaną wydrukowane/eksportowane hasła wszystkich użytkowników.
 
ozd24
 
Drukowanie haseł/eksport działa na takiej samej zasadzie jak w dokumentach, tj. klikamy klawisz F6 i konfigurujemy ustawienia.
 
ozd25
 
Uwaga!
 
Użytkownik po otrzymaniu hasła tymczasowego koniecznie powinien je zmienić na własne w ustawieniach zmiany hasła: "Narzędzia → zmiana Hasła". Hasła tymczasowe, które zostały zmienione przez użytkownika na własne, znikają z listy haseł tymczasowych.

Aktualna wersja na dzień 07:14, 4 paź 2018

Katalog użytkowników to lista pracowników posiadających dostęp do programu HiperMarket. Katalog kasjerów jest osobną listą. Jeżeli jakiś pracownik ma pracować na zapleczu i przy kasie musi mieć swój login w obu katalogach.

Okno danych nowego użytkownika:

Ozd21.png

Nowego użytkownika zakładamy klawiszem Insert. W okienku (widocznym wyżej) podajemy dane konieczne do założenia nowego użytkownika. W pierwszym polu podajemy pełne dane (imię i nazwisko). Dane te będą widoczne na wystawianych przez tą osobę dokumentach. Kolejne pole to login czyli skrócona nazwa, którą będziemy się posługiwać przy uruchamianiu programu. Login w obrębie jednej placówki musi być niepowtarzalny, nie powinien zawierać polskich liter i dobrze jest jeśli jest pisany małymi literami, ponieważ przy logowaniu się wielkość liter ma znaczenie. Hasło wpisujemy dwukrotnie, powinno zawierać min. 1 dużą i 1 małą literę oraz 1 cyfrę.

Okno nadawania uprawnień - klawisz U:

Ozd22.png

Na liście uprawnień do modułów zaznaczamy spacją uprawnienia jakie chcemy nadać pracownikowi. „*” przed nazwą oznacza, że jakieś uprawnienia w danym module są przyznane. Do listy uprawnień w danym module wchodzimy klawiszem Enter. Lista uprawnień zależna jest od modułu w jakim się znajdujemy. Poszczególne uprawnienia dodajemy, bądź odbieramy klawiszem spacji. Klawiszem F10 opuszczamy okno uprawnień. Jeżeli naciśniemy spację na liście modułów to zaznaczenia uprawnień w danym module zmienią się na przeciwne (uprawnienia które były przyznane zostaną odebrane i odwrotnie; w szczególnym przypadku pozwala to przyznać, bądź odebrać wszystkie uprawnienia).

Najwygodniejszą opcją w uprawnieniach jest skopiowanie uprawnień od innego użytkownika. Pozwala to na znaczne skrócenie pracy. Aby skopiować czyjeś uprawnienia potrzebujemy numeru id użytkownika (numer z pierwszej kolumny listy użytkowników), od którego będziemy uprawnienia kopiować. Uprawnienia kopiujemy wciskając klawisz Insert w liście uprawnień, a następnie podając numer ID pracownika, od którego uprawnienia kopiujemy. Możemy skopiować zarówno całość uprawnień jak i uprawnienia do jednego konkretnego modułu.

Pod klawiszem F mamy możliwość ograniczenia uprawnień do oglądania wybranych kolumn. Tak samo jak w liście towarowej wybieramy kolumny, które będą wyświetlane, tak tu za pomocą liter i cyfr wybieramy do jakich kolumn będzie pracownik miał dostęp.

Podobnie klawiszem R mamy możliwość ograniczenia uprawnień do tworzenia wybranych zawężeń listy asortymentowej. Tak samo jak w liście towarowej sposób zawężenia według, którego będzie wyświetlana lista asortymentowa, tak i tu za pomocą liter i cyfr wybieramy do jakich opcji będzie miał pracownik dostęp.

W celu łatwiejszego wyszukiwania pracowników w liście użytkowników dostępne jest sortowanie (klawisz O) oraz wyszukiwanie po loginie (klawisz S).