Rozrachunki1: Różnice pomiędzy wersjami
Mwnorowska (dyskusja | edycje) Nie podano opisu zmian |
Mwnorowska (dyskusja | edycje) Nie podano opisu zmian |
||
Linia 10: | Linia 10: | ||
[[Plik:Rozrachunki0.jpg|800x800px]] | [[Plik:Rozrachunki0.jpg|800x800px]] | ||
Przy wejściu do modułu rozrachunków jest ustawiany domyślny raport na pokazywane dokumenty. Parametry raportu są pokazywane w prawym górnym rogu okna. Parametry te są następujące: wszyscy kontrahenci, zakres dat dokumentów do dnia dzisiejszego, tylko transakcje nierozliczone, brak jest filtra na termin płatności oraz pokazywane są zobowiązania wobec kontrahentów i należności od kontrahentów. W lewym rogu natomiast są pokazywane szczegóły transakcji, która jest podświetlana przez belkę. Kolumna DO_ZAPŁATY pokazuje kwoty ujemne i dodatnie. Kwoty dodatnie są to transakcje, które są należnościami od kontrahentów, natomiast kwoty ujemne to zobowiązania wobec kontrahentów. | |||
Widoczne z lewej strony kolumny S i T oznaczają odpowiednio: | |||
W kolumnie S: | |||
N – oznacza nie rozliczoną transakcję | |||
Z – oznacza rozliczoną transakcję | |||
W kolumnie T: | |||
X – transakcja po terminie zapłaty | |||
Puste pole – transakcja w terminie zapłaty | |||
W module rozrachunków wszystkie dostępne funkcje są dostępne w menu które | |||
uruchamiamy klawiszem funkcyjnym F2. | |||
2. Omówienie poszczególnych funkcji. | |||
Operacje podstawowe: |
Wersja z 11:14, 28 maj 2018
Rozrachunki z kontrahentami
1. Wstęp
W systemie hipermarket dostępny jest moduł rozrachunków z kontrahentami. Do rozrachunków z kontrahentami dodawane są następujące dokumenty występujące w systemie hipermarket: faktury zakupowe (FVZ), faktury sprzedażowe (FVH) do WZ, faktury usługowe(FVU), faktury RR (FVRR). W rozrachunkach dodatkowo można wprowadzać faktury kosztowe.Dokumenty z systemu hipermarket trafiają automatycznie do modułu rozrachunków. Przy konfiguracji z centralą możliwe jest zbieranie danych (faktur) ze wszystkich sklepów i rozliczanie ich wspólnie. Rozliczanie płatności odbywa się na zasadzie wystawiania odpowiednich dokumentów płatności takich jak: dokumenty bankowe polecenie przelewu i wyciąg bankowy, dokumenty kasowe KP i KW, kompensaty należności z zobowiązaniami oraz dokumentem inna forma płatności. Przy płatnościach dokumentami bankowymi w module wprowadzono możliwość prowadzenia kilku kont bankowych.
Pojedynczy dokument do rozliczenia jest zapisywany jako transakcja, która może składać się z kilku dokumentów. Np. Kilka dokumentów PZ + faktura zakupowa + korekta na minus, wtedy kwota do rozliczenia takiej transakcji jest pomniejszana o fakturę korygującą. Jest też możliwość, żeby faktury korygujące występowały jako oddzielne transakcje.
Główny katalog rozrachunków :
Przy wejściu do modułu rozrachunków jest ustawiany domyślny raport na pokazywane dokumenty. Parametry raportu są pokazywane w prawym górnym rogu okna. Parametry te są następujące: wszyscy kontrahenci, zakres dat dokumentów do dnia dzisiejszego, tylko transakcje nierozliczone, brak jest filtra na termin płatności oraz pokazywane są zobowiązania wobec kontrahentów i należności od kontrahentów. W lewym rogu natomiast są pokazywane szczegóły transakcji, która jest podświetlana przez belkę. Kolumna DO_ZAPŁATY pokazuje kwoty ujemne i dodatnie. Kwoty dodatnie są to transakcje, które są należnościami od kontrahentów, natomiast kwoty ujemne to zobowiązania wobec kontrahentów.
Widoczne z lewej strony kolumny S i T oznaczają odpowiednio:
W kolumnie S:
N – oznacza nie rozliczoną transakcję
Z – oznacza rozliczoną transakcję
W kolumnie T:
X – transakcja po terminie zapłaty
Puste pole – transakcja w terminie zapłaty
W module rozrachunków wszystkie dostępne funkcje są dostępne w menu które
uruchamiamy klawiszem funkcyjnym F2.
2. Omówienie poszczególnych funkcji.
Operacje podstawowe: