Rozrachunki1: Różnice pomiędzy wersjami
Mwnorowska (dyskusja | edycje) Nie podano opisu zmian |
Mwnorowska (dyskusja | edycje) Nie podano opisu zmian |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
Główny katalog rozrachunków : | Główny katalog rozrachunków : | ||
[[Plik:Rozrachunki0.jpg]] | [[Plik:Rozrachunki0.jpg|800x800px]] |
Wersja z 11:11, 28 maj 2018
Rozrachunki z kontrahentami
1. Wstęp
W systemie hipermarket dostępny jest moduł rozrachunków z kontrahentami. Do rozrachunków z kontrahentami dodawane są następujące dokumenty występujące w systemie hipermarket: faktury zakupowe (FVZ), faktury sprzedażowe (FVH) do WZ, faktury usługowe(FVU), faktury RR (FVRR). W rozrachunkach dodatkowo można wprowadzać faktury kosztowe.Dokumenty z systemu hipermarket trafiają automatycznie do modułu rozrachunków. Przy konfiguracji z centralą możliwe jest zbieranie danych (faktur) ze wszystkich sklepów i rozliczanie ich wspólnie. Rozliczanie płatności odbywa się na zasadzie wystawiania odpowiednich dokumentów płatności takich jak: dokumenty bankowe polecenie przelewu i wyciąg bankowy, dokumenty kasowe KP i KW, kompensaty należności z zobowiązaniami oraz dokumentem inna forma płatności. Przy płatnościach dokumentami bankowymi w module wprowadzono możliwość prowadzenia kilku kont bankowych.
Pojedynczy dokument do rozliczenia jest zapisywany jako transakcja, która może składać się z kilku dokumentów. Np. Kilka dokumentów PZ + faktura zakupowa + korekta na minus, wtedy kwota do rozliczenia takiej transakcji jest pomniejszana o fakturę korygującą. Jest też możliwość, żeby faktury korygujące występowały jako oddzielne transakcje.
Główny katalog rozrachunków :