Przejdź do zawartości

Analizer HM 4.x: Różnice pomiędzy wersjami

Z Pomoc Netis
ISkoczylas (dyskusja | edycje)
1
(Brak różnic)

Wersja z 13:10, 14 kwi 2025

Analiza sprzedaży za okres

Analiza sprzedaży z możliwością uwzględnienia zwrotów od klienta. Analiza daje również możliwość doliczenia sprzedaży z dokumentów WZ pod warunkiem, że została do dokumentu WZWZ wystawiona faktura. Nie uwzględnia za to sprzedaży opakowań jeżeli uczestniczą one w obrocie kaucjami. Zmienione kryteria definiowania warunków. Analiza automatycznie bierze pod uwagę korekty. Dodatkowo istnieje możliwość wyliczenia rotacji. W warunkach można uwzględnić WZ. Nie ma możliwości uwzględnienia odchyłek. Dodatkowo jest podgląd ilości analizowanych towarów.

Analiza zakupów (PZ i MM)

Analiza pozycji na dokumentach zakupowych Analiza automatycznie bierze pod uwagę korekty. Dodatkowo jest podgląd ilości analizowanych towarów.

Analiza sprzedaży (WZ i MM)

Analiza towarów sprzedanych poprzez dokumenty wydania. Zmienione kryteria definiowania warunków.


Po wybraniu warunków i zaakceptowaniu poprzez OK następuje wybór grupowania z trzech warunków:

    • Brak,
    • Kontrahent,
    • Status kontrahenta.


Bilans MM

Analiza dokumentów MM wydanych ze sklepu oraz MMki przyjęte na innych sklepach od tego sklepu.

Analiza nierotujących towarów

Analiza towarów nie rotujących. Uwaga: Towary kaucjonowane zawsze wykazują brak rotacji. Analiza wyświetla towary, które miały stan na początku kresu i na końcu, a mimo to nie wykazały, żadnej sprzedaży. Zmiany stanu mogły zachodzić, ale dokumentów np. inwentaryzacji nie traktujemy jako rozchodowe.

Dodatkowo istnieje możliwość przejrzenia historii stanu i sprzedaży, przy wyborze poprzez F2 z dolnego menu a następnie Asortyment.

Analiza słabo rotujących towarów

Analiza towarów z rotacją większą niż podana. Uwaga na kaucje, bo nie wykazują sprzedaży.

Analiza różnic w cenach centralnych

Analiza rozbieżności pomiędzy cenami w centrali, a cenami w sklepach.

Uniwersalna analiza dokumentów

Wybieramy typy dokumentów, możemy wybrać kontrahentów; z dokumentów otrzymujemy ilość, wartość netto zakupu i brutto sprzedaży. Przy analizach dokumentów już przy określaniu parametrów analizy można wybrać listę kontrahentów, których chcemy analizować.

Analiza sprzedaży z uwzględnianiem pochodzenia cen

Analiza sprzedaży i marży pochodzenia cen w podziale na ceny ustalone w sklepie, centrali oraz ceny wyjątek.

Zestawienie stanów

Podaje stany (ilość, wartość CZN) na datę z końca okresu (stany zerowe widać tylko dla towarów rotujących w danym okresie).


        • Analiza zakupów i sprzedaży

Analiza pokazuje zarówno zakup jak i sprzedaż z okresu (uwaga na grupowanie po kontrahentach - c

ała sprzedaż przypisywana jest każdemu kontrahentowi.

        • Analiza zawartości koszyka

Analiza pozycji paragonów z zadanego okresu i zakresu wartości koszyka. Analiza oblicza co zawiera koszyk w wybranej wielkości tego koszyka np. od 10 o 20zł.


        • Analiza dokumentów (PZ-WZZD)

Zestawienie zakupów i zwrotów do dostawcy z wybranego okresu.


        • Analiza korekt stanów ujemnych

Odchyłki powstają kiedy sprzedajemy z inną ceną zakupu niż cena z FIFO (np. sprzedaż na minus) od marży ze sprzedaży powinniśmy odejmować te wartości.


        • Analiza przeklasyfikowań

Analiza odchyłek przeklasyfikowań surowców lub produktów. Wylicza stratę na marży spowodowaną przeklasyfikowaniem ilość, oraz wartości pozycji. W analizie należy analizować albo część z surowców albo produktów by uzyskać poprawne wartości straty. Możliwość wybrania typu d

okumentu przeklasyfikowania lub przepakowania.

        • Analiza anulowań

Analiza anulowań paragonów na sklepach (ilość, wartość) z możliwością grupowania m.in. po kasjerach.


        • Analiza zmian cen detalicznych

Analiza zmian cen detalicznych na sklepach na podstawie dokumentów zmian cen.


        • Analiza koszyka (kwadransów)

Analiza kwadransowa paragonów z uwzględnieniem ilości wartości, ilości pozycji i ilości klientów. Czyli inne zestawienie danych z analizy sprzedaży kwadransowej.


        • Analiza zmian rekordów

Analiza historii zmian rekordów danych.

        • A naliza wiekowania

Wiekowanie towarów wg daty przyjęcia przy użyciu danych z kolejki FIFO. Dodatkowym warunkiem d

o zdefiniowania jest możliwość dołączenia okazji do towarów głównych.

        • Analiza gazetki

Analiza gazetki, okresu przed i po promocji. Po wybraniu gazetki, daty analiz są ustawiane względem okresu trwania gazetki (można zmienić długość okresu, ale i tak będą to okresy poprzedzające i następujące po gazetce). Można zawęzić kategorie, marki i producentów w gazetkach co będzie miało skutek także przy grupowaniu po tych wartościach. Wynik analizy ma wymuszone Xgrupowanie po okresach (przed, w trakcie, po) w innej formie taka analiza nie ma sensu.


        • Analiza faktur usługowych

Analiza uniwersalnych faktur VAT pod kątem ich pozycji. Do zdefiniowania w warunkach analizy jest pomijanie korekt:

    • Tylko do faktur z zakresu,
    • Wszystkie z zakresu dat
    • B ez korekt.
        • Analiza zmian cen pozycji paragonów

Analiza zmian cen (rabatów) na kasach pozycji paragonowych.


        • Analiza zakupów wg dat z faktur

Analiza do przepisania - Analiza pozycji na dokumentach zakupowych

        • Kasy

Zestawienie kas.

        • Analiza stanów

Analiza stanów z uwzględnieniem ostatniego kontrahenta w analizowanym roku.

        • Uproszczona analiza sprzedaży wg gazetki

Analiza sprzedaży towarów z automatycznym zakresem z promocji cenowych.

        • Analiza zmian cen poniżej ceny zakupu na kodach związanych

Analiza zmian cen poniżej ceny zakupu w kodach związanych.