NetOrganizer Sekretariat: Różnice pomiędzy wersjami
Mszymanska (dyskusja | edycje) Nie podano opisu zmian |
Mszymanska (dyskusja | edycje) Nie podano opisu zmian |
||
(Nie pokazano 3 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 37: | Linia 37: | ||
[[Plik:Screen45.png|930x930px]] | [[Plik:Screen45.png|930x930px]] | ||
Linia 58: | Linia 58: | ||
Numer – kolejny numer, nadawany automatycznie. Numeracja może być jednolita dla wszystkich typów korespondencji, czyli nadawanej, wysyłanej i wewnętrznej. Każde zdarzenie wówczas będzie powodowało, że zostanie nadany nowy, kolejny numer. Istnieje również opcja skonfigurowania odrębnej numeracji dla różnych typów, gdzie każdy będzie miał swoją minimalnie różniącą się nazwę i odrębną numerację, również nadawaną automatycznie. | Numer – kolejny numer, nadawany automatycznie. Numeracja może być jednolita dla wszystkich typów korespondencji, czyli nadawanej, wysyłanej i wewnętrznej. Każde zdarzenie wówczas będzie powodowało, że zostanie nadany nowy, kolejny numer. Istnieje również opcja skonfigurowania odrębnej numeracji dla różnych typów, gdzie każdy będzie miał swoją minimalnie różniącą się nazwę i odrębną numerację, również nadawaną automatycznie. | ||
''Nadawca'' | ''Nadawca –'' nadawcą korespondencji może być dowolny podmiot, m.in. sklep, osoba, odpowiedni dział | ||
''Odbiorca'' | ''Odbiorca –'' zdefiniowany w module Kontakty lub dodawany podczas tworzenia korespondencji | ||
''Data wystawienia'' | ''Data wystawienia –'' domyślnie dzisiejsza data, jeżeli użytkownik ma uprawnienia może ją zmienić na dowolną | ||
''Projekt'' – mamy możliwość przypisania dokumentu do jednego z projektów prowadzonych w firmie, pod warunkiem, że są zdefiniowane. Projekty definiujemy w module Zadania. | ''Projekt'' – mamy możliwość przypisania dokumentu do jednego z projektów prowadzonych w firmie, pod warunkiem, że są zdefiniowane. Projekty definiujemy w module Zadania. | ||
Linia 119: | Linia 119: | ||
„Koperta” – możliwość wydrukowania koperty | „Koperta” – możliwość wydrukowania koperty | ||
„Klepsydra” – historia zmian | „Klepsydra” – historia zmian, każda operacja jest zapisywana i w tej opcji możemy sprawdzić, kto kiedy robił zmiany. | ||
Katalog zawierający listę dokumentów wychodzących i listę dokumentów wewnętrznych zawiera analogiczne dane jak wyżej. Z wiadomych względów jedynie nie ma możliwości wydrukowania koperty. | '''Katalog zawierający listę dokumentów wychodzących i listę dokumentów wewnętrznych zawiera analogiczne dane jak wyżej. Z wiadomych względów jedynie nie ma możliwości wydrukowania koperty.''' | ||
'''<u>Filtrowanie</u>''' | |||
Filtry są bardzo użytecznym i uniwersalnym narzędziem. Praktycznie w dowolny, wybrany przez siebie sposób możemy wyszukiwać i filtrować korespondencję. możemy np. wyszukać wszystkie dokumenty kosztowe dotyczące danego projektu w wybranym przedziale czasu. | |||
Wyszukiwanie jest możliwe po słowach kluczowych, jak również mamy opcje nałożenia dowolnej ilości filtrów i bardzo dokładnego zawężenia wyników. Poniżej przykładowy screen z częścią dostępnych filtrów. | |||
[[Plik:Screen 1 filtry kor.png|414x414px]] |
Aktualna wersja na dzień 12:07, 2 lip 2021
Moduł Sekretariat został zaprojektowany tak, aby wspomóc ewidencję korespondencji i zarządzanie elektronicznym obiegiem dokumentów.
Moduł może całkowicie zastąpić "papierową" książkę korespondencji wymaganą prawem w spółkach kapitałowych.
Sekretariat składa się z trzech części:
1. Korespondencja wychodząca,
2. Korespondencja przychodząca,
3. Korespondencja wewnętrzna
i w zależności od czynności, którą chcemy wykonać klikamy w odpowiednią funkcję.
Ustawienia
Zanim jednak zaczniemy korzystać z pełnej funkcjonalności modułu należy skonfigurować najważniejsze elementy, które znajdują się w Ustawieniach.
Pierwsza zakładka to „Rodzaje dokumentów”. Umożliwia ona zdefiniowanie typów dokumentów, jakie będą przewijały się w naszej firmie i które będziemy ewidencjonować.
Dla przykładu screen:
W momencie wpisywania nazwy i ustawienia odpowiedniego statusu pojawia się nam jeszcze opcja wyboru pól, które będą aktywne i możliwe do uzupełnienia przy wprowadzaniu dokumentów.
Kolejna zakładka to „Dekrety”, które prawidłowo skategoryzowane umożliwiają przypisanie konkretnego rodzaju wydatków do odpowiedniego konta księgowego.
Ostatnią rzeczą, które powinniśmy uzupełnić w ustawieniach to „Formy płatności” – dodajemy płatności typu Karta Płatnicza, Gotówka itp., ustawiamy status Aktywny.
Wysyłanie korespondencji
W momencie, w którym potrzebujemy zewidencjonować wysyłaną korespondencję uruchamiamy odpowiednie okno wciskając przycisk „Wyślij korespondencję”. Mamy tutaj szereg informacji, które musimy uzupełnić.
Rodzaj dokumentu – wybieramy ze zdefiniowanych wcześniej, ewentualnie plusikiem mamy możliwość dodania nowego, bezpośrednio z tego poziomu.
W zależności od konfiguracji pojawią nam się rożne dane do uzupełnienia. Pola aktywne na wybranym dokumencie to pola zaznaczone w momencie dodawania rodzajów dokumentów.
Numer – kolejny numer, nadawany automatycznie. Numeracja może być jednolita dla wszystkich typów korespondencji, czyli nadawanej, wysyłanej i wewnętrznej. Każde zdarzenie wówczas będzie powodowało, że zostanie nadany nowy, kolejny numer. Istnieje również opcja skonfigurowania odrębnej numeracji dla różnych typów, gdzie każdy będzie miał swoją minimalnie różniącą się nazwę i odrębną numerację, również nadawaną automatycznie.
Nadawca – nadawcą korespondencji może być dowolny podmiot, m.in. sklep, osoba, odpowiedni dział
Odbiorca – zdefiniowany w module Kontakty lub dodawany podczas tworzenia korespondencji
Data wystawienia – domyślnie dzisiejsza data, jeżeli użytkownik ma uprawnienia może ją zmienić na dowolną
Projekt – mamy możliwość przypisania dokumentu do jednego z projektów prowadzonych w firmie, pod warunkiem, że są zdefiniowane. Projekty definiujemy w module Zadania.
Opis – jeżeli potrzebujemy, opisujemy dodatkowo nasz dokumentu
Skany – możliwość podpięcia skanu dokumentu
Lokalizacja – wpisujemy miejsce, w którym znajduje się papierowa wersja naszego dokumentu tak, aby łatwiej było nam go odnaleźć
Dodatkowe pola, które mogą się pojawić np. przy FV:
Data wystawienia + data sprzedaży
Termin płatności
Forma płatności
Kwota netto/podatek VAT (kwota brutto podstawia się sama)
Dekret – wybieramy ze zdefiniowanych wcześniej w Ustawieniach, ewentualnie również z tego poziomu możemy dodać nowy plusikiem
Odbieranie korespondencji/korespondencja wewnętrzna
Odbieranie korespondencji oraz dodawanie korespondencji wewnętrznej działa dokładnie w ten sam sposób, w jaki działa jej wysyłanie. Poniżej przykładowy screen. To, jakie mamy dostępne pola do uzupełnienia standardowo zależy od odpowiedniego ich zdefiniowania w ustawieniach. Rodzaje dokumentów i typy projektów są takie same dla wszystkich rodzajów działań, które możemy wykonać z tego miejsca.
Lista/zestawienie korespondencji
Listę wprowadzonych dokumentów możemy podejrzeć po wybraniu odpowiedniego katalogu.
Katalog „Korespondencja” to zbiór wszystkich dokumentów wprowadzonych do NetOrganizera.
Katalog „Wychodząca” obejmuje listę dokumentów wychodzących, przykładowy screen poniżej:
Na liście mamy widoczny szereg kolumn zawierających pola uzupełniane przy dodawaniu dokumentów. Tam, gdzie nie ma wartości, najczęściej nie były wymagane i nie zostały uzupełnione lub nie były widoczne przy wybranym rodzaju dokumentu.
Ikony odpowiednio po prawej stronie (po najechaniu kursorem zobaczymy podpowiedzi”:
„Oczko” – podgląd danej pozycji
„Ołówek” – możliwość edycji
„Koperta” – możliwość wydrukowania koperty
„Klepsydra” – historia zmian, każda operacja jest zapisywana i w tej opcji możemy sprawdzić, kto kiedy robił zmiany.
Katalog zawierający listę dokumentów wychodzących i listę dokumentów wewnętrznych zawiera analogiczne dane jak wyżej. Z wiadomych względów jedynie nie ma możliwości wydrukowania koperty.
Filtrowanie
Filtry są bardzo użytecznym i uniwersalnym narzędziem. Praktycznie w dowolny, wybrany przez siebie sposób możemy wyszukiwać i filtrować korespondencję. możemy np. wyszukać wszystkie dokumenty kosztowe dotyczące danego projektu w wybranym przedziale czasu.
Wyszukiwanie jest możliwe po słowach kluczowych, jak również mamy opcje nałożenia dowolnej ilości filtrów i bardzo dokładnego zawężenia wyników. Poniżej przykładowy screen z częścią dostępnych filtrów.