Kreator promocji: Różnice pomiędzy wersjami

Z Pomoc Netis
Nie podano opisu zmian
Nie podano opisu zmian
Linia 1: Linia 1:
Tworzenie promocji zaczynamy od wybrania po lewej stronie rodzaju promocji, którą chcemy zdefiniować. Aby utworzyć nową promocję wybieramy Nowy zestaw.
= '''KREATOR PROMOCJI - INSTRUKCJA DLA UŻYTKOWNIKA''' =
Jeśli mamy już utworzoną promocję, a chcemy wprowadzić zmiany wybieramy z listy promocję i klikamy Modyfikuj zestaw.  
Tworzenie promocji zaczynamy od wybrania po lewej stronie rodzaju promocji, którą chcemy zdefiniować. Aby utworzyć nową promocję wybieramy '''Nowy zestaw'''. Jeśli mamy już utworzoną promocję, a chcemy wprowadzić zmiany wybieramy z listy promocję i klikamy '''Modyfikuj zestaw'''.


Każdy użytkownik centrali HiperMarket, który ma dodane odpowiednie uprawnienie może się zalogować do kreatora promocji za pomocą użytkownika i hasła, którego używa do logowania się na centralę. Aby nadać dla użytkownika odpowiednie uprawnienie należy:
Każdy użytkownik centrali HiperMarket, który ma dodane odpowiednie uprawnienie może się zalogować do kreatora promocji za pomocą użytkownika i hasła, którego używa do logowania się na centralę. Aby nadać dla użytkownika odpowiednie uprawnienie należy:
1.Zalogować się do centrali HiperMarket
1.Zalogować się do centrali HiperMarket
2. W meny wybieramy Katalog\Użytkownicy
Z listy użytkowników wybieramy osobę, dla której chcemy nadać uprawnienie i klikamy przycisk „U”.
3. Z listy uprawnień wybieramy Różne
4. Przechodzimy do następnej listy uprawnień, z której wybieramy uprawnienie nr 2178 - Promocje modyfikacja
Znak „*”  przed nazwą oznacza, że jakieś uprawnienia w danym module są przyznane. Aby nadać/usunąć dane uprawnienie klikamy przycisk „Spacja”.


ZESTAWY PROMOCYJNE
2. W meny wybieramy '''Katalog\Użytkownicy'''
 
'''Z listy użytkowników wybieramy osobę, dla której chcemy nadać uprawnienie i klikamy przycisk „U”.'''
 
3. Z listy uprawnień wybieramy '''Różne'''
 
4. Przechodzimy do następnej listy uprawnień, z której wybieramy uprawnienie nr 2178 - '''Promocje modyfikacja'''
 
Znak „'''*'''”  przed nazwą oznacza, że jakieś uprawnienia w danym module są przyznane. Aby nadać/usunąć dane uprawnienie klikamy przycisk '''„Spacja”.'''
 
== ZESTAWY PROMOCYJNE ==
Promocja polega na określeniu ile towarów z grupy A należy kupić, aby otrzymać ile towarów z grupy B taniej.  
Promocja polega na określeniu ile towarów z grupy A należy kupić, aby otrzymać ile towarów z grupy B taniej.  


KROK 1
=== KROK 1 ===
Opis promocji i przykłady.
Opis promocji i przykłady.


Linia 20: Linia 26:
Przykłady promocji:
Przykłady promocji:


- Kup dwie sztuki 'Coca Cola' to 'Snickers' dostaniesz za 1 grosz.
- Kup dwie sztuki 'Coca Cola' to 'Snickers' dostaniesz za 1 grosz.  
- Kup dwie sztuki 'Coca Cola' to 'Snickers' dostaniesz 50% taniej.
 
- Kup trzy sztuki 'Coca Cola' to dostaniesz je o 3 zł taniej.
- Kup dwie sztuki 'Coca Cola' to 'Snickers' dostaniesz 50% taniej.  
- Kup trzy sztuki 'Coca Cola' to dostaniesz je 30% taniej.
 
- Kup dwie sztuki 'Coca Cola' i jedna sztukę 'Snickers' to dwie sztuki 'Coca cola' dostaniesz za 4 zł zaś 'Snickers' 50% taniej.
- Kup trzy sztuki 'Coca Cola' to dostaniesz je o 3 zł taniej.  
 
- Kup trzy sztuki 'Coca Cola' to dostaniesz je 30% taniej.  
 
- Kup dwie sztuki 'Coca Cola' i jedna sztukę 'Snickers' to dwie sztuki 'Coca cola' dostaniesz za 4 zł zaś 'Snickers' 50% taniej.  
 
- Kup dwie sztuki ‘Coca Cola’ oraz jedną sztukę ‘Snickera’ i zapłać 6zł. (cena regularna Coca Coli to 3,60 a cena regularna Snickers to 2,50).  
- Kup dwie sztuki ‘Coca Cola’ oraz jedną sztukę ‘Snickera’ i zapłać 6zł. (cena regularna Coca Coli to 3,60 a cena regularna Snickers to 2,50).  


KROK 2
=== KROK 2 ===
Uzupełniamy pola: symbol, data początkowa i końcowa, przedział godzinowy oraz dni tygodnia, a w których promocja ma działać.
Uzupełniamy pola: symbol, data początkowa i końcowa, przedział godzinowy oraz dni tygodnia, a w których promocja ma działać.


Linia 34: Linia 45:
Dodatkowo mamy możliwość ustalenia maksymalnej ilości zestawów jakie klient może kupić na jednym paragonie.
Dodatkowo mamy możliwość ustalenia maksymalnej ilości zestawów jakie klient może kupić na jednym paragonie.


Gratisy nie drukuj – zaznaczenie tej opcji spowoduje, że na koniec paragonu nie wydrukuje się ilość wydanych gratisów.  
'''Gratisy nie drukuj''' – zaznaczenie tej opcji spowoduje, że na koniec paragonu nie wydrukuje się ilość wydanych gratisów.  


Gratisy stany – zaznaczenie tej opcji spowoduje zdjęcie ze stanu gratisów wydanych przez kasjera. W nocy wygenerowany zostanie dokument RWSA.
'''Gratisy stany''' – zaznaczenie tej opcji spowoduje zdjęcie ze stanu gratisów wydanych przez kasjera. W nocy wygenerowany zostanie dokument RWSA.


ZACHĘTA - definiujemy komunikat zachęty, który wyświetli się na kasie. Podczas nabijania towaru, na kasie pojawi się komunikat informujący o promocji. Np. Jeśli kupisz 2 ‘Coca Cole’, to ‘Snickers’ dostaniesz 50% taniej
'''ZACHĘTA''' - definiujemy komunikat zachęty, który wyświetli się na kasie. Podczas nabijania towaru, na kasie pojawi się komunikat informujący o promocji. Np. Jeśli kupisz 2 ‘Coca Cole’, to ‘Snickers’ dostaniesz 50% taniej


KOMUNIKAT - komunikat to treść, która pojawi się na kasie, po zakończonej sprzedaży i wydrukowaniu paragonu.
'''KOMUNIKAT''' - komunikat to treść, która pojawi się na kasie, po zakończonej sprzedaży i wydrukowaniu paragonu.


METKA - to informacja, która jest zawarta na metce w sklepie.  
'''METKA''' - to informacja, która jest zawarta na metce w sklepie.  


KROK 3
=== KROK 3 ===
Definiujemy dwie grupy. W jednej ustalamy ile sztuk danego towaru  ma brać udział w promocji. Druga grupa to będzie towar, który ma być dodany w niższej cenie do zestawu. Towary jakie chcemy dodać do poszczególnych grup możemy również zaimportować z pliku csv.
Definiujemy dwie grupy. W jednej ustalamy ile sztuk danego towaru  ma brać udział w promocji. Druga grupa to będzie towar, który ma być dodany w niższej cenie do zestawu. Towary jakie chcemy dodać do poszczególnych grup możemy również zaimportować z pliku csv.


Linia 50: Linia 61:


Możliwości wyboru rabatu:  
Możliwości wyboru rabatu:  
za ile cena - wybierając towar coca cola, ilość towarów z listy – 2, rabat – za ile cena, wartość – 3 zł. Na kasie skanując 2 produkty Coca cola, każdy z nich otrzymamy za 3zł.
 
o ile niższa cena
- za ile cena - wybierając towar coca cola, ilość towarów z listy – 2, rabat – za ile cena, wartość – 3 zł. Na kasie skanując 2 produkty Coca cola, każdy z nich otrzymamy za 3zł.
procentowy na cenę
 
za jaką wartość – wybierając towar – Coca Cola, ilość towarów z listy – 2, rabat- za jaką wartość – 3 zł. Na kasie skanując 2 produkty Coca Cola, zapłacimy 3 zł.  
- o ile niższa cena
o jaką wartość taniej
 
procentowy na wartość
- procentowy na cenę
gratis
 
- za jaką wartość – wybierając towar – Coca Cola, ilość towarów z listy – 2, rabat- za jaką wartość – 3 zł. Na kasie skanując 2 produkty Coca Cola, zapłacimy 3 zł.  
 
- o jaką wartość taniej
 
- procentowy na wartość
 
- gratis


Jeśli ustawimy, że towar w promocji ma być wydany jako gratis, to po zakończeniu paragonu na kasie pojawi się informacja:
Jeśli ustawimy, że towar w promocji ma być wydany jako gratis, to po zakończeniu paragonu na kasie pojawi się informacja:
Wydaj Czekoladę do promocji – tu pojawi się nazwa promocji zdefiniowana w  SYMBOL oraz opcje do wyboru TAK lub NIE.
Wydaj Czekoladę do promocji – tu pojawi się nazwa promocji zdefiniowana w  SYMBOL oraz opcje do wyboru TAK lub NIE.


Przykład:
Przykład:
Kup 2 Snickersy, a gumy Orbit otrzymasz z rabatem 50 %.
Kup 2 Snickersy, a gumy Orbit otrzymasz z rabatem 50 %.
W grupie 1 ustalamy towar jako Snickers i w polu ilość towaru z grupy wybieramy 2 sztuki.  
W grupie 1 ustalamy towar jako Snickers i w polu ilość towaru z grupy wybieramy 2 sztuki.  
W grupie drugiej wybieramy towar gumy Orbit i ustalamy rabat procentowy na cenę i wysokość rabatu, czyli 50%
W grupie drugiej wybieramy towar gumy Orbit i ustalamy rabat procentowy na cenę i wysokość rabatu, czyli 50%


[[Plik:kr3.jpeg]]
[[Plik:kr3.jpeg]]


KROK 4
=== KROK 4 ===
Wybieramy sklepy → PATRZ OKNO 3.
Wybieramy sklepy → PATRZ OKNO 3.


KROK 5
=== KROK 5 ===
Wybieramy Zakończ, aby zapisać promocję.  
Wybieramy '''Zakończ''', aby zapisać promocję.  
 
Promocja została utworzona.
Promocja została utworzona.
Aby promocja zadziałała w sklepie od zaraz, na Centrali należy wejść w menu Internet → Wyślij
 
dzisiejsze dane. W sklepie pobrać aktualizację i zalogować się ponownie.
Aby promocja zadziałała w sklepie od zaraz, na Centrali należy wejść w menu Internet → Wyślijdzisiejsze dane. W sklepie pobrać aktualizację i zalogować się ponownie.
Jeśli promocja ma zacząć działać od następnego dnia, dane zostaną przesłane automatycznie w
 
nocy.
Jeśli promocja ma zacząć działać od następnego dnia, dane zostaną przesłane automatycznie w nocy.

Wersja z 08:24, 10 kwi 2018

KREATOR PROMOCJI - INSTRUKCJA DLA UŻYTKOWNIKA

Tworzenie promocji zaczynamy od wybrania po lewej stronie rodzaju promocji, którą chcemy zdefiniować. Aby utworzyć nową promocję wybieramy Nowy zestaw. Jeśli mamy już utworzoną promocję, a chcemy wprowadzić zmiany wybieramy z listy promocję i klikamy Modyfikuj zestaw.

Każdy użytkownik centrali HiperMarket, który ma dodane odpowiednie uprawnienie może się zalogować do kreatora promocji za pomocą użytkownika i hasła, którego używa do logowania się na centralę. Aby nadać dla użytkownika odpowiednie uprawnienie należy:

1.Zalogować się do centrali HiperMarket

2. W meny wybieramy Katalog\Użytkownicy

Z listy użytkowników wybieramy osobę, dla której chcemy nadać uprawnienie i klikamy przycisk „U”.

3. Z listy uprawnień wybieramy Różne

4. Przechodzimy do następnej listy uprawnień, z której wybieramy uprawnienie nr 2178 - Promocje modyfikacja

Znak „*” przed nazwą oznacza, że jakieś uprawnienia w danym module są przyznane. Aby nadać/usunąć dane uprawnienie klikamy przycisk „Spacja”.

ZESTAWY PROMOCYJNE

Promocja polega na określeniu ile towarów z grupy A należy kupić, aby otrzymać ile towarów z grupy B taniej.

KROK 1

Opis promocji i przykłady.

Kreator umożliwia wygenerowanie dowolnego zestawu. Zestaw jest połączeniem grup towarowych. Każda taka grupa ma własną ilość wymaganą do aktywacji. Jeśli na paragonie przekroczymy wymaganą ilość każdej z grup, to wtedy zestaw się aktywuje.

Przykłady promocji:

- Kup dwie sztuki 'Coca Cola' to 'Snickers' dostaniesz za 1 grosz.

- Kup dwie sztuki 'Coca Cola' to 'Snickers' dostaniesz 50% taniej.

- Kup trzy sztuki 'Coca Cola' to dostaniesz je o 3 zł taniej.

- Kup trzy sztuki 'Coca Cola' to dostaniesz je 30% taniej.

- Kup dwie sztuki 'Coca Cola' i jedna sztukę 'Snickers' to dwie sztuki 'Coca cola' dostaniesz za 4 zł zaś 'Snickers' 50% taniej.

- Kup dwie sztuki ‘Coca Cola’ oraz jedną sztukę ‘Snickera’ i zapłać 6zł. (cena regularna Coca Coli to 3,60 a cena regularna Snickers to 2,50).

KROK 2

Uzupełniamy pola: symbol, data początkowa i końcowa, przedział godzinowy oraz dni tygodnia, a w których promocja ma działać.

Kr1.jpeg

Dodatkowo mamy możliwość ustalenia maksymalnej ilości zestawów jakie klient może kupić na jednym paragonie.

Gratisy nie drukuj – zaznaczenie tej opcji spowoduje, że na koniec paragonu nie wydrukuje się ilość wydanych gratisów.

Gratisy stany – zaznaczenie tej opcji spowoduje zdjęcie ze stanu gratisów wydanych przez kasjera. W nocy wygenerowany zostanie dokument RWSA.

ZACHĘTA - definiujemy komunikat zachęty, który wyświetli się na kasie. Podczas nabijania towaru, na kasie pojawi się komunikat informujący o promocji. Np. Jeśli kupisz 2 ‘Coca Cole’, to ‘Snickers’ dostaniesz 50% taniej

KOMUNIKAT - komunikat to treść, która pojawi się na kasie, po zakończonej sprzedaży i wydrukowaniu paragonu.

METKA - to informacja, która jest zawarta na metce w sklepie.

KROK 3

Definiujemy dwie grupy. W jednej ustalamy ile sztuk danego towaru ma brać udział w promocji. Druga grupa to będzie towar, który ma być dodany w niższej cenie do zestawu. Towary jakie chcemy dodać do poszczególnych grup możemy również zaimportować z pliku csv.

Kr2.jpg

Możliwości wyboru rabatu:

- za ile cena - wybierając towar coca cola, ilość towarów z listy – 2, rabat – za ile cena, wartość – 3 zł. Na kasie skanując 2 produkty Coca cola, każdy z nich otrzymamy za 3zł.

- o ile niższa cena

- procentowy na cenę

- za jaką wartość – wybierając towar – Coca Cola, ilość towarów z listy – 2, rabat- za jaką wartość – 3 zł. Na kasie skanując 2 produkty Coca Cola, zapłacimy 3 zł.

- o jaką wartość taniej

- procentowy na wartość

- gratis

Jeśli ustawimy, że towar w promocji ma być wydany jako gratis, to po zakończeniu paragonu na kasie pojawi się informacja:

Wydaj Czekoladę do promocji – tu pojawi się nazwa promocji zdefiniowana w SYMBOL oraz opcje do wyboru TAK lub NIE.

Przykład:

Kup 2 Snickersy, a gumy Orbit otrzymasz z rabatem 50 %.

W grupie 1 ustalamy towar jako Snickers i w polu ilość towaru z grupy wybieramy 2 sztuki.

W grupie drugiej wybieramy towar gumy Orbit i ustalamy rabat procentowy na cenę i wysokość rabatu, czyli 50%

Kr3.jpeg

KROK 4

Wybieramy sklepy → PATRZ OKNO 3.

KROK 5

Wybieramy Zakończ, aby zapisać promocję.

Promocja została utworzona.

Aby promocja zadziałała w sklepie od zaraz, na Centrali należy wejść w menu Internet → Wyślijdzisiejsze dane. W sklepie pobrać aktualizację i zalogować się ponownie.

Jeśli promocja ma zacząć działać od następnego dnia, dane zostaną przesłane automatycznie w nocy.