Fakturowanie i protokoły1: Różnice pomiędzy wersjami
Mwnorowska (dyskusja | edycje) Nie podano opisu zmian |
Mwnorowska (dyskusja | edycje) Nie podano opisu zmian |
||
(Nie pokazano 49 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 148: | Linia 148: | ||
[[Plik:Fakt14.jpg|700x700px]] | [[Plik:Fakt14.jpg|700x700px]] | ||
Po realizacji status protokołu ulega zmianie : | |||
[[Plik:Fakt15.jpg|700x700px]] | |||
[[Plik:Fakt16.jpg|700x700px]] | |||
[[Plik:Fakt17.jpg|700x700px]] | |||
Przy następnej dostawie oddajemy do MC nadwyżkę towaru realizując dalszą część protokołu: | |||
[[Plik:Fakt18.jpg|700x700px]] | |||
Po zatwierdzeniu zwrotu MC kończy obieg protokołu : | |||
[[Plik:Fakt19.jpg|700x700px]] | |||
'''Przypadki szczególne :''' | |||
Status dokumentu typ – 13. | |||
Obsługa w Magazynie Centralnym sprawdzając status realizacji poszczególnych dokumentów z konkretnych sklepów stwierdza że jakiś sklep zwleka z oddaniem nadmiarowych produktów decyduje się na przerwanie normalnej drogi obiegu dokumentowego i wystawia na ten towar nowy dokument WZ i fakturę: | |||
W magazynie operator robi raport na dokumenty z których sklepy powinny zrobić zwrot towaru : | |||
[[Plik:Fakt20.jpg|700x700px]] | |||
System pokazuje wszystkie dokumenty na których znajdują się nadmiarowe towary,które powinny być zwrócone do magazynu | |||
[[Plik:Fakt21.jpg|700x700px]] | |||
Naciskając klawisz 'R' - realizacja , program wystawi nowy dokument WZ i fakturę na owe nadmiarowe produkty oraz zakończy normalny obieg dokumentu. | |||
[[Plik:Fakt22.jpg|700x700px]] | |||
[[Plik:Fakt23.jpg|700x700px]] | |||
Pod klawiszem 'H' – historia obiegu możemy zobaczyć: | |||
[[Plik:Fakt24.jpg|700x700px]] | |||
przesuwając się strzałkami w prawo mamy opis do statusu 13 : | |||
[[Plik:Fakt25.jpg|700x700px]] | |||
Na sklepie automatycznie status protokołu zostanie zmieniony na 13 i realizując taki status pojawi się ( aby można było zrealizować taki protokół sklep musi pobrać WZ siecią z magazynu dystrybucyjnego ). | |||
[[Plik:Fakt26.jpg|700x700px]] | |||
Naciskamy klawisz 'R' – realizacja: | |||
[[Plik:Fakt27.jpg|700x700px]] | |||
[[Plik:Fakt28.jpg|700x700px]] | |||
W podglądzie historii protokołu mamy : | |||
[[Plik:Fat29.jpg|700x700px]] | |||
[[Plik:Fakt30.jpg|700x700px]] | |||
Status 14 protokołu kończy obieg tego dokumentu. | |||
'''Statusy protokołów do realizacji na sklepie :''' | |||
[[Plik:Fakt31.jpg]] | |||
[[Plik:Fakt32.jpg]] | |||
– Status : 3 – Zaakceptowany w całości . Magazyn akceptuje cały PZ jaki został wystawiony w sklepie ( zgadza się że dokument wystawiony na sklepie nie podlega korekcie ). Status ten pojawi się w katalogu protokołów w sklepie jeżeli system stwierdzi różnicę pomiędzy dokumentem PZ a WZ ( wystawiana jest korekta do dokumentu WZ ) i sklep ma zwrócić nadmiarowy asortyment. | |||
[[Plik:Fat33.jpg]] | |||
– Status : 4 – Zaakceptowany częściowo. Magazyn akceptuje częściowo PZ ( część pozycji została zaakceptowana część odrzucona ). Powstaje korekta do PZ oraz WZ. | |||
[[Plik:Fat34.jpg]] | |||
– Status : 5 – Odrzucony w całości .Magazyn całkowicie odrzuca wszelkie zmiany pomiędzy PZ a dokumentem WZ na podstawie którego powstał ów PZ. | |||
[[Plik:Fat35.jpg]] | |||
– Status : 7 - Potwierdzić zwrot w sklepie – korekta z zwrotem. Do protokołu była wystawiona korekta do PZ i część towaru podlega zwrotowi do magazynu. | |||
[[Plik:Fat36.jpg]] | |||
– Status : 8 – Potwierdzić zwrot w sklepie – zwrot nadwyżki. Sklep ma zwrócić do magazynu nadmiarowy towar i przypadek szczególny opisany powyżej status 13: | |||
[[Plik:Fakt37.jpg]] | |||
Statusy 3,4,5 przechodzą po realizacji bądź to na status 7 lub 8 ( 3 - 8 ; 4,5 – 7 lub 8 ). | |||
Status 7 ,8 po realizacji przechodzi w status 9 – Wysłano towar do magazynu . | |||
Status 13 – przechodzi w status 14 ( w trakcie generowany jest nowy dokument PZ nie podlegający obiegowi dokumentów). | |||
Statusy protokołów do realizacji w Magazynie Centralnym: | |||
[[Plik:Fakt38.jpg]] | |||
– Status : 2 – Dokument przyjęty i zrealizowany w sklepie. Sklep przyjął dokument WZ. | |||
Magazyn akceptuje/odrzuca zmiany jakie powstały w stosunku do pierwotnego WZ. | |||
[[Plik:Fakt39.jpg]] | |||
– Status : 9 – Wysłano zwrot towaru. W sklepie potwierdzono wysłanie towarów podlegających zwrotowi wg protokołu. Realizacja potwierdza że towar został zwrócony i kończy obieg protokołu. | |||
I przypadki szczególne: | |||
[[Plik:Fakt40.jpg]] | |||
[[Plik:Fakt41.jpg]] | |||
-Status 7 : Potwierdzić zwrot w sklepie – korekta z zwrotem | |||
-Status 8 : Potwierdzić zwrot w sklepie – zwrot nadwyżki | |||
Na te dwa statusy podczas realizacji w Magazynie Centralnym program kończy zwykły obieg protokołów i wystawia nowy dokument WZ na pozycje, które miały być zwrócone. |
Aktualna wersja na dzień 10:02, 5 cze 2018
System fakturowania zbiorczego i obiegu protokołów rozbieżności
1) Tworzenie protokołu rozbieżności podczas tworzenia dokumentu przyjęcia.
- obsługa tworzy otwarty dokument PZ i drukuje “ślepy PZ” jak dotychczas
- w czasie edycji przyjętego PZ istnieje możliwość wpisania ilości zliczonej na dostawie , zerowanie/wyrzucanie produktów w PZ skutkuje tym że nie znikają , a są wyświetlane z ilością zero.
– tabelka możliwych rozbieżności przy dostawie, nieprawdopodobne sytuacje mogą wynikać z dostaw kontrolowanych
-w przypadku 1, operator będzie musiał nanieść nieprzyjmowaną pozycję na dokument PZ i wpisać ilość przyjmowaną “0”
-w przypadku punktu 8, użytkownik będzie musiał wprowadzić odpowiednią ilość zliczoną
-wybór opisów będzie automatycznie wyznaczony przez komputer na podstawie wpisanych ilości,
-pozycje z rozbieżnością w stosunku do dokumentu WZ będą podświetlone
-przed zakończeniem dokumentu (po naciśnięciu klawisza END) system wyświetli podgląd wydruku protokołu rozbieżności i spyta użytkownika czy akceptuje protokół. Jeżeli użytkownik nie akceptuje protokołu, system utworzy otwarty PZ, który będzie umożliwiał ponowną edycję protokołu
-użytkownik będzie mógł wprowadzić do PZ towary zablokowane do przyjęcia i towary nie wycenione, lecz ilość będzie automatycznie “0”. Towary te będą wyświetlone na ekranie, lecz nie pojawią się na wydruku PZ.
-zatwierdzony protokół trafia do katalogu protokołów i przy następnej wysyłce danych zostanie wysłany do centrali
-zostanie wprowadzona blokada korygowania PZ w sklepie i WZ w MC, aż do otrzymania akceptacji lub odrzucenia protokołu.
2) Katalog protokołów
– statusy protokołów
– 1.) Dokument otwarty -nie zrealizowany ( status ten występuje tylko na dokumentach nie zrealizowanych w sklepie )
– 2.) Dokument przyjęty i zrealizowany w sklepie
– 3.) Zaakceptowany w całości
– 4.) Zaakceptowany częściowo
– 5.) Odrzucony
– 6.) Potwierdzony w sklepie – korekta bez zwrotu
– 7.) Potwierdzony w sklepie – korekta ze zwrotem
– 8.) Potwierdzony w sklepie – zwrot nadwyżki
– 9.) Wysłano zwrot towaru do MC
– 10.) Potwierdzenie zwrotu w MC
– 11.) Koniec obiegu protokołu
– 12.) Anulowanie
– 13.) Wystawiono WZ do zwrotu w sklepie ( w wypadkach szczególnych np. sklep nie oddaje towaru nadwyżkowego w określonym terminie
wówczas Magazyn zakańcza normalną drogę obiegu dokumentu i wystawia na towar nadmiarowy dokument wydania – WZ.
– 14.) Wystawiono PZ do WZ ze statusu nr. 13
-protokół zawiera w sobie informację o numerze WZ z MC i numerze PZ ze sklepu, którego dotyczy
-dostępna jest akceptacja lub odrzucenie poszczególnych pozycji protokołu lub odrzucenie/akceptacja całości
-dostępne są następujące podglądy wydruku do protokołu: ( wydruki są dostępne w katalogu PZ – klawisz F2 najechać na drukuj i rozwinie się menu wydruków czy w module do zarządzania protokołami – klawisz 'D'
– wydruk różnic
– wydruk różnic potwierdzony z MC
– wydruk zwrotu
3) Zarządzanie protokołami w MC
– akceptacja/odrzucenie protokołu czy to całościowe czy na poszczególnych pozycjach spowoduje automatyczne utworzenie korekty ( procedura decyzyjna zadecyduje czy jest czy nie ma )do WZ , jak i do PZ w sklepie
– zatwierdzone protokoły będą co ustalony czas wysyłane do centrali
4) Zarządzanie protokołami w sklepie
-sklep będzie zobowiązany regularnie oglądać katalog protokołów i potwierdzać ich odbiór
-korekty w sklepie nie będą tworzyły się automatycznie lecz po potwierdzeniu przez operatora
-sklep wykona wydruk listu przewozowego do wydania kierowcy towaru zwracanego do MC i uzupełni pole tekstowe, w którym umieści dane samochodu i
kierowcy
5) Pozostałe
– dokumenty PZ w sklepie i WZ w MC nie są drukowane (dotyczy to tylko PZ z MC i WZ do sklepów)
Obieg protokołu:
Automatyczny PZ z dokumentu WZ z Magazyny Centralnego :
-widzimy ze w prawym górnym rogu podczas przeglądania lub edycji dokumentu pojawiły się trzy dodatkowe linijki opisu : Il. Zli -( ilość zliczona ) Il.wpi. -( suma wpisana na PZ ) Il.org -( orginalana ilość jaka przyszła na z WZ ). Podczas przyjmowania towaru możliwa jest edycja tylko jednego parametru Il.zli. Powinno się tam wpisać prawidłową ilość towaru w dostawie.
Pozycje które są inne niż na pierwotnym dokumencie WZ sa podświetlone.Przy towarach zblokowanych do PZ / z towarowego bez ceny w kolumnie L.p. pojawia się opis N.E ( nieedytowalny ). Podczas realizacji dokumentu system wyświetli protokół różnic i zapyta się czy akceptujemy zmiany jakie dokonaliśmy na dokumencie.
W magazynie centralnym w katalogu protokołów pojawia się wpis dotyczący tego PZ:
Operator w MC potwierdza przyjście dokumentu i akceptuje/odrzuca zmiany dokonane przez sklep na protokole ( klawisz 'r' )
Może odrzucić/zaakceptować cały protokół lub wybrać edycje poszczególnych pozycji :
Akceptacja – klawisz A
Odrzucenie – klawisz O
Edycja wartości Zatwierdzonej – klawisz E ( status będzie odrzucone )
Następnie akceptuje zmiany : klawisz 'R'
Po zatwierdzeniu zmian algorytm na podstawie zmian dokonanych przez operatora w MC wygeneruje korektę do WZ jeżeli jest potrzebna :
W sklepie pojawi się że protokół zmienił status i należy zaakceptować zmiany wprowadzone w Magazynie Centralnym :
Realizujemy : klawisz 'R'
Podczas realizacji algorytm wyliczy co i ile należy zwrócić do MC i zrobi korektę do PZ
Po realizacji status protokołu ulega zmianie :
Przy następnej dostawie oddajemy do MC nadwyżkę towaru realizując dalszą część protokołu:
Po zatwierdzeniu zwrotu MC kończy obieg protokołu :
Przypadki szczególne :
Status dokumentu typ – 13.
Obsługa w Magazynie Centralnym sprawdzając status realizacji poszczególnych dokumentów z konkretnych sklepów stwierdza że jakiś sklep zwleka z oddaniem nadmiarowych produktów decyduje się na przerwanie normalnej drogi obiegu dokumentowego i wystawia na ten towar nowy dokument WZ i fakturę:
W magazynie operator robi raport na dokumenty z których sklepy powinny zrobić zwrot towaru :
System pokazuje wszystkie dokumenty na których znajdują się nadmiarowe towary,które powinny być zwrócone do magazynu
Naciskając klawisz 'R' - realizacja , program wystawi nowy dokument WZ i fakturę na owe nadmiarowe produkty oraz zakończy normalny obieg dokumentu.
Pod klawiszem 'H' – historia obiegu możemy zobaczyć:
przesuwając się strzałkami w prawo mamy opis do statusu 13 :
Na sklepie automatycznie status protokołu zostanie zmieniony na 13 i realizując taki status pojawi się ( aby można było zrealizować taki protokół sklep musi pobrać WZ siecią z magazynu dystrybucyjnego ).
Naciskamy klawisz 'R' – realizacja:
W podglądzie historii protokołu mamy :
Status 14 protokołu kończy obieg tego dokumentu.
Statusy protokołów do realizacji na sklepie :
– Status : 3 – Zaakceptowany w całości . Magazyn akceptuje cały PZ jaki został wystawiony w sklepie ( zgadza się że dokument wystawiony na sklepie nie podlega korekcie ). Status ten pojawi się w katalogu protokołów w sklepie jeżeli system stwierdzi różnicę pomiędzy dokumentem PZ a WZ ( wystawiana jest korekta do dokumentu WZ ) i sklep ma zwrócić nadmiarowy asortyment.
– Status : 4 – Zaakceptowany częściowo. Magazyn akceptuje częściowo PZ ( część pozycji została zaakceptowana część odrzucona ). Powstaje korekta do PZ oraz WZ.
– Status : 5 – Odrzucony w całości .Magazyn całkowicie odrzuca wszelkie zmiany pomiędzy PZ a dokumentem WZ na podstawie którego powstał ów PZ.
– Status : 7 - Potwierdzić zwrot w sklepie – korekta z zwrotem. Do protokołu była wystawiona korekta do PZ i część towaru podlega zwrotowi do magazynu.
– Status : 8 – Potwierdzić zwrot w sklepie – zwrot nadwyżki. Sklep ma zwrócić do magazynu nadmiarowy towar i przypadek szczególny opisany powyżej status 13:
Statusy 3,4,5 przechodzą po realizacji bądź to na status 7 lub 8 ( 3 - 8 ; 4,5 – 7 lub 8 ).
Status 7 ,8 po realizacji przechodzi w status 9 – Wysłano towar do magazynu .
Status 13 – przechodzi w status 14 ( w trakcie generowany jest nowy dokument PZ nie podlegający obiegowi dokumentów).
Statusy protokołów do realizacji w Magazynie Centralnym:
– Status : 2 – Dokument przyjęty i zrealizowany w sklepie. Sklep przyjął dokument WZ.
Magazyn akceptuje/odrzuca zmiany jakie powstały w stosunku do pierwotnego WZ.
– Status : 9 – Wysłano zwrot towaru. W sklepie potwierdzono wysłanie towarów podlegających zwrotowi wg protokołu. Realizacja potwierdza że towar został zwrócony i kończy obieg protokołu.
I przypadki szczególne:
-Status 7 : Potwierdzić zwrot w sklepie – korekta z zwrotem
-Status 8 : Potwierdzić zwrot w sklepie – zwrot nadwyżki
Na te dwa statusy podczas realizacji w Magazynie Centralnym program kończy zwykły obieg protokołów i wystawia nowy dokument WZ na pozycje, które miały być zwrócone.