Reklamacje - Portal DC: Różnice pomiędzy wersjami

Z Pomoc Netis
(Utworzono nową stronę "Instrukcja pokaże krok po kroku jak wystawić oraz wysłać protokół do dokumentu PZ w sieci EKO. Przyjmujemy dokument od kontrahenta - bez zmian , jak do tej pory cz...")
 
Nie podano opisu zmian
Linia 6: Linia 6:


Na przykładzie powyżej mamy np. dla plu 230534 że w dokumencie przyjechało 5 sztuk ale zliczyliśmy 7 . Jak sklep chce przyjąć te 7 sztuk to w „Ilość nie przyjęta” nie wpisuje nic, jak chce oddać te 2 sztuki ( lub więcej ) w „Ilość nie przyjęta” wpisujemy ilość do zwrotu i wybieramy powód zwrotu ( patrz poniżej) .
Na przykładzie powyżej mamy np. dla plu 230534 że w dokumencie przyjechało 5 sztuk ale zliczyliśmy 7 . Jak sklep chce przyjąć te 7 sztuk to w „Ilość nie przyjęta” nie wpisuje nic, jak chce oddać te 2 sztuki ( lub więcej ) w „Ilość nie przyjęta” wpisujemy ilość do zwrotu i wybieramy powód zwrotu ( patrz poniżej) .
[[Plik:Screenshot at 2019-11-22 07-58-02.png|brak|mały|800x800px]]
Dla odpowiednich pozycji dokumentu wypełniamy dane : „Ilość zliczona” – ilość która fizycznie do nas dotarła w dostawie , oraz w razie potrzeby „Ilość nie przyjęta” - ilość jaką chcemy zwrócić do dostawcy z jakiegoś powodu:
[[Plik:Screenshot at 2019-11-22 07-59-15.png|brak|mały|800x800px]]
Po wypełnieniu całego protokołu ( możemy go wywoływać dowolną ilość razy wchodząc do dokumentu PZ do czasu aż zdecydujemy się wysłać reklamację do dostawcy , po wysłaniu protokół do reklamacji będzie widoczny w katalogu „Reklamacje portal DC”
[[Plik:Screenshot at 2019-11-22 07-59-59.png|brak|mały|638x638px]]
<br />
[[Plik:Screenshot at 2019-11-22 08-00-40.png|brak|mały|800x800px]]
lub w poziomu kartoteki dokumentów PZ  stojąc na dokumencie PZ → F2 Menu→Inne→Protokoły do PZ
[[Plik:Screenshot at 2019-11-22 08-01-40.png|brak|mały|800x800px]]
'''Wysyłanie protokołu'''
Wysłanie protokołu klawisz ‘W’ w katalogu protokołów lub ten sam klawisz wewnątrz protokołu podczas jego tworzenia.
W momencie wysłania rekalamacji system tworzy jedną lub dwie korekty na podstawie danych z protokołu. Odpowiedź z portalu DC nie będzie natychmiastowa ale po pewnym czasie.
'''Sprawdzanie statusu protokołu.'''
Sprawdzanie odbywa się w katalogu protokołó na konkretnym protokole naciskamy klawisz „W” jak wyślij i system próbuje odebrać odpowiedź od portalu DC dla wszystkich protokołów związanych z danym dokumentem z protokołu .
[[Plik:Screenshot at 2019-11-22 08-04-04.png|lewo|mały|800x800px|<br />[[Plik:Screenshot at 2019-11-22 08-04-54.png|brak|mały|800x800px]]Po dostaniu odpowiedzi z portalu DC wychodzimy F10. Docelowo mechanizm sprawdzający będzie uruchamiał się automatycznie w obecnym momencie sklep sam wywołuje okno sprawdzenia statusu.]]

Wersja z 07:05, 22 lis 2019

Instrukcja pokaże krok po kroku jak wystawić oraz wysłać protokół do dokumentu PZ w sieci EKO. Przyjmujemy dokument od kontrahenta - bez zmian , jak do tej pory czyli widzimy zaksięgowany dokument PZ z magazynu, który należy potwierdzić przy dostawie (przy kierowcy).

  1. Tworzenie protokołu

Do zaksięgowanego dokumentu możemy stworzyć protokół niezgodności. Wchodzimy do dokumentu wciskamy klawisz CTRL(‘P’) aktywuje nam możliwość tworzenia protokołu.

Na przykładzie powyżej mamy np. dla plu 230534 że w dokumencie przyjechało 5 sztuk ale zliczyliśmy 7 . Jak sklep chce przyjąć te 7 sztuk to w „Ilość nie przyjęta” nie wpisuje nic, jak chce oddać te 2 sztuki ( lub więcej ) w „Ilość nie przyjęta” wpisujemy ilość do zwrotu i wybieramy powód zwrotu ( patrz poniżej) .

Screenshot at 2019-11-22 07-58-02.png


Dla odpowiednich pozycji dokumentu wypełniamy dane : „Ilość zliczona” – ilość która fizycznie do nas dotarła w dostawie , oraz w razie potrzeby „Ilość nie przyjęta” - ilość jaką chcemy zwrócić do dostawcy z jakiegoś powodu:

Screenshot at 2019-11-22 07-59-15.png

Po wypełnieniu całego protokołu ( możemy go wywoływać dowolną ilość razy wchodząc do dokumentu PZ do czasu aż zdecydujemy się wysłać reklamację do dostawcy , po wysłaniu protokół do reklamacji będzie widoczny w katalogu „Reklamacje portal DC”

Screenshot at 2019-11-22 07-59-59.png


Screenshot at 2019-11-22 08-00-40.png

lub w poziomu kartoteki dokumentów PZ stojąc na dokumencie PZ → F2 Menu→Inne→Protokoły do PZ

Screenshot at 2019-11-22 08-01-40.png


Wysyłanie protokołu

Wysłanie protokołu klawisz ‘W’ w katalogu protokołów lub ten sam klawisz wewnątrz protokołu podczas jego tworzenia.

W momencie wysłania rekalamacji system tworzy jedną lub dwie korekty na podstawie danych z protokołu. Odpowiedź z portalu DC nie będzie natychmiastowa ale po pewnym czasie.

Sprawdzanie statusu protokołu.

Sprawdzanie odbywa się w katalogu protokołó na konkretnym protokole naciskamy klawisz „W” jak wyślij i system próbuje odebrać odpowiedź od portalu DC dla wszystkich protokołów związanych z danym dokumentem z protokołu .


Screenshot at 2019-11-22 08-04-54.png
Po dostaniu odpowiedzi z portalu DC wychodzimy F10. Docelowo mechanizm sprawdzający będzie uruchamiał się automatycznie w obecnym momencie sklep sam wywołuje okno sprawdzenia statusu.